Randers 40 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Man endrer da ikke navnet på barna sine heller. Se her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Man endrer da ikke navnet på barna sine heller. Se her. Klart vi må endre og fornye navnet for å illustrere at vi skal ligge i forkant av utviklingen på alle områder. Vi er jo en eliteserieklubb, regjerende norgesmestere i bandy, vinnere av toppserien 2011 etc.. La oss tenke litt på hva navnet nå bør være, og ikke nøye oss med hva en gammel skrukk mente det burde ha vært allerede før køpp-deltagelsen i 1918. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Men se så fet han er da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Litt usikker på om jeg skal ta det seriøst, da jeg mener følgende burde være innlysende (hvertfall det første) : Stabæk : kan man selvfølgelig ikke endre. Det blir som å bytte navn på seg selv. Idrætsforening : kan nok endres til idrettsforening uten at det skulle støte, dette er jo ikke så mye et navn som en formålsbeskrivelse. Å si at man skal endre navnet til Stabekk, fordi det er det stedet heter i dag, blir som at det skulle bytte navn til Bekkestua evt. Fornebu fordi det er der det ligger i dag (hjemmebanen). Navnet er vel det eneste som ikke skiftes for et fotballag, alt annet skal jo forbedres over tid (drakter, lag, organisasjon osv). 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 ...trenere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 15. April 2011 (endret) Del Skrevet 15. April 2011 (endret) Navnet er vel det eneste som ikke skiftes for et fotballag. Bare spør Lyn og Sarpsborg. For min del blir det det samme om det staves Stabæk eller Stabekk, rent bortsett fra at det sikkert vil koste litt å endre klubblogoen. Det innebærer jo ikke en navneendring, kun fornyelse av stavemåte. Jon og John er samme navn. Endret 15. April 2011 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 ....men hvordan skal vi da lære Europa bokstaven Æ? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Noen ting er hellige. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Jeg har det: SCHTABæK Idrettsening. Dette tar høyde for nye nordmenn (deres påvirkning på de yngre generasjoner), samhold og konfliktfri sone, dog med en liten Æ for å peke tilbake, og gi honnør, til de generasjoner som gikk i bresjen tidlig. Idrettsening viser også at vi kan være som et fyrtårn, om ikke lysfontene, for språkrådets gode krigere. La oss ta en avstemming/avsemjing/avstemning så fort som vi råd har! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 SCHTABæK Idrettsening. Dette navnet mener jeg allerede er tatt i bruk på Onkel Blaa. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Dette minnet meg mest om en aprilsnarr da jeg først leste saken. Dette blir naturligvis ikke noe av. Man kødder ikke med et 99 år gammelt navn! Og om man skulle gjort det, så burde det jo ikke blitt Stabekk, men Stb.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Fjollete tøv fra en gammel nisse. Kanskje AC Milan skulle forandret navnet sitt også? Jeg mener, bruke et engelsk navn på den italienske klubben sin? Går jo virkelig ikke an. Drit i tradisjon, opphav og at den har hatt det navnet siden 1899 (med unntak av Mussolini-årene). Og Aalesunds FK? Vinje får vel hjerteinfarkt bare av tanken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Uaktuelt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Jeg kom til å tenke på en ting: Er en Æ mer hellig enn drakten? Vi har byttet utseende på drakten, i ganske betydelig grad, tidligere... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Jeg kom til å tenke på en ting: Er en Æ mer hellig enn drakten? Vi har byttet utseende på drakten, i ganske betydelig grad, tidligere... Ikke for Vinje! Han har allerede endret navnet vårt utenfor vår lille blaa boble: http://idrett.speaker.no/organisation.asp?orgelementid=54742 Willcummin æftir Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Jeg kom til å tenke på en ting: Er en Æ mer hellig enn drakten? Vi har byttet utseende på drakten, i ganske betydelig grad, tidligere... Etter den teorien som lanseres her, bør vel Norge bytte navn til Nordvei eller noe slikt? Og Oslo bytter vel navn så snart man vet hva det egentlig betyr? Her synes jeg bevisbyrden bør snus på; hvorfor skal man skifte navn? Fordi man ikke har nok annet å bruke pengene på? Tull. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Etter den teorien som lanseres her, bør vel Norge bytte navn til Nordvei eller noe slikt? Det vil i så fall være en kjempeidé for identisk uttale på norsk og med gjennomsnittlig håpløs skoleengelsk med norsk aksent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Fjollete tøv fra en gammel nisse. Kanskje AC Milan skulle forandret navnet sitt også? Jeg mener, bruke et engelsk navn på den italienske klubben sin? Går jo virkelig ikke an. Drit i tradisjon, opphav og at den har hatt det navnet siden 1899 (med unntak av Mussolini-årene). Og Aalesunds FK? Vinje får vel hjerteinfarkt bare av tanken. Ja, fjollete tøv er en uting. Folk som fjoller og tøver er nisser. Enda værre er det om de er gamle. Ta deg en bolla a BelgiskBlaaaa. Navnet bør selvsagt ikke bør forandres (tradisjon, enten det er lingvistisk, geografisk eller pigmentrelatert, er for viktig), men Vinje er fet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
roger 268 Del Skrevet 15. April 2011 Del Skrevet 15. April 2011 Kan vi ikke bare ta livet av denne tråden med en gang..... Jeg gjør det gjerne! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaMandag 80 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. April 2011 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. April 2011 SYnes vi burde gå andre veien og satse på å endre stedsnavnet tilbake til Stabæk 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 SYnes vi burde gå andre veien og satse på å endre stedsnavnet tilbake til Stabæk Stadivæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. April 2011 (endret) Del Skrevet 16. April 2011 (endret) Sorry. Enkelte debatter er så håpløse at jeg ikke gidder å engasjere meg. Hjelper ikke om de er startet av en professor. Endret 16. April 2011 av Albert 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BjørnC 249 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 Sorry. Enkelte debatter er så håpløse at jeg ikke gidder å engasjere meg. Hjelper ikke om de er startet av en professor. Du er ikke akkurat alene om det.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 Bedre med Stabekk enn STB i hvert fall... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Del Skrevet 17. April 2011 Del Skrevet 17. April 2011 Stavbrekk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå