@ringo 22 166 Del Skrevet 3. Juli 2011 Del Skrevet 3. Juli 2011 At det ikke går an å sette full fart mot Brann sitt mål! Kan noen forklare meg hvorfor vi alltid må stoppe opp hver gang vi har mulighet til å storme i angrep? Se på Brann i kveld hvordan de angriper helhjertet og med stor fart mot vårt mål hver gang de kan. For all del, de spilte ingen stor kamp, men her har vi nye å lære. Er det bare meg som er drit lei av å se at særlig vår sentrale nidtbane slår 2 av 3 pasninger enten på tvers eller bakover? Eneste trøsten er at dette forhåpentligvis tar slutt snart fordi vi må ha nye spillere på disse plassene. Tror Vegar og Mix kan bli knall på sentral midt, men da trenger vi sårt en ny høyreback. Kan Gromstad være aktuell her kanskje? Hepp, Nope! ...og det er et godt spørsmål! Det skyldes en kombinasjon av dårig bevegelse uten ball og dveling med ball i avgjørende situasjoner. På dager som i dag når laget blir veldig stillestående og det tas for få initiativ uten ball, ser det nesten ut som om vi er en mann short. Vi er også jevnt over dårligere ved defensive overganger. Noen ganger jukser vi til og med. Tilsynelatende for å slippe å ta gjennvinnigsjobben. Mix hadde f.eks. et par tilfeller hvor han må se at pasningen fra en medspiller vil bli brutt, men hvor han i stede for å kaste seg rundt, møte situasjonen og ta opp forfølgelsen av ballen og motspiller, heller gjør et rykk fremover i banen slik at det ser ut som om han gjør en innsats for å løpe pasningen god, men hvor han i realiteten flytter seg vekk fra situasjone og dermed ikke vil nå å ta returløpet. Vi er gode når vi er gode, men vi er sannelig meg dårlige når vi er dårlige også... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 3. Juli 2011 Del Skrevet 3. Juli 2011 Ved flere anledninger var Brann 4 mot 2 i kontringer, vi var vel aldri i overtall? I min naivitet tror jeg kontringer kan skisseres omtrent slik: VPG skal stå omtrent i midtsirkelen. Olle Olle og VEH kan gå på sugende løp på sine kanter. Når det skal klareres, siktes det på midtsirkelen, og kantene skal løpe som gale for å gi VPG pasningsalternativer. I dag hadde gutta tatt tidlig fellesferie. Statistikken viser (igjen) at historikk faktisk har noe for seg. Vi vinner nesten aldri på Brann Stadion, sjansen var stor i dag med et Brannlag som burde være mer slitne, og som med seier i dag ville levere beste prestasjon i antall seire på rad på 4,5 år, mend vi ville tangere vår 4. dårligste serie med kamper uten seier. Hvem vant? Historikken! Forrige runde tapte Molde (igjen) i Skien. På 11 tidligere forsøk hadde de aldri vunnet. Fint å huske på når tippelappen skal leveres neste år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 3. Juli 2011 Del Skrevet 3. Juli 2011 At det ikke går an å sette full fart mot Brann sitt mål! Reagerte på dette jeg også. Det blir rett og slett aldri satt fart mot mål, det skal alltid en millon pasninger i laget først, og alle skal kjenne på ballen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 3. Juli 2011 Del Skrevet 3. Juli 2011 At det ikke går an å sette full fart mot Brann sitt mål! Reagerte på dette jeg også. Det blir rett og slett aldri satt fart mot mål, det skal alltid en millon pasninger i laget først, og alle skal kjenne på ballen Har vi egentlig noen spillere med fart, med unntak av Skjelvik og Ondo (?) på benken og Olle Olle og VEH på kant? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 3. Juli 2011 Del Skrevet 3. Juli 2011 Har vi egentlig noen spillere med fart, med unntak av Skjelvik og Ondo (?) på benken og Olle Olle og VEH på kant? Problemet er vel først og fremst at kula ikke sendes framover hurtig nok. Minner om Kobayashi. Sikkert en av de treigeste på sekstimeter'n på laget, men kjapp i hodet, kjapp i ballbehandlingen og fokus fremover når muligheten bød seg. Det var nok til å være en god kontringsspiller. Man trenger på langt nær ha laget fullt av Skjelvik'er for å kunne kontre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 4. Juli 2011 Del Skrevet 4. Juli 2011 At det ikke går an å sette full fart mot Brann sitt mål! Reagerte på dette jeg også. Det blir rett og slett aldri satt fart mot mål, det skal alltid en millon pasninger i laget først, og alle skal kjenne på ballen Har vi egentlig noen spillere med fart, med unntak av Skjelvik og Ondo (?) på benken og Olle Olle og VEH på kant? M'Bang? Han er vel kanskje vår tregeste? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 4. Juli 2011 Del Skrevet 4. Juli 2011 At det ikke går an å sette full fart mot Brann sitt mål! Reagerte på dette jeg også. Det blir rett og slett aldri satt fart mot mål, det skal alltid en millon pasninger i laget først, og alle skal kjenne på ballen Har vi egentlig noen spillere med fart, med unntak av Skjelvik og Ondo (?) på benken og Olle Olle og VEH på kant? M'Bang? Han er vel kanskje vår tregeste? Til de som så kampen på TV: Så dere da Ondo dro av seg til baris for å ta på drakta før byttet? Fyren har seriøs vom, jeg skjønner ikke at det er mulig som fulltids toppidrettsutøver. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 4. Juli 2011 Del Skrevet 4. Juli 2011 Til de som så kampen på TV: Så dere da Ondo dro av seg til baris for å ta på drakta før byttet? Fyren har seriøs vom, jeg skjønner ikke at det er mulig som fulltids toppidrettsutøver. Er det noe han har pådratt seg etter flytting til luksusNorge? Han var da i ok form når han scoret i preseason? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kihl 184 Del Skrevet 4. Juli 2011 Del Skrevet 4. Juli 2011 Til de som så kampen på TV: Så dere da Ondo dro av seg til baris for å ta på drakta før byttet? Fyren har seriøs vom, jeg skjønner ikke at det er mulig som fulltids toppidrettsutøver. hehe kommentatoren nevnte det vel tilogmed, at Ondo ikke burde gå inn i en sixpack konkurranse med Ojo eller noe lignende, hehe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 4. Juli 2011 Del Skrevet 4. Juli 2011 Kjør han på en streng Somen-kur. Somen levde jo på burgersjappa på Stabekk før noen tok tak. Forøvrig er det så ufattelig irriterende når profesjonelle utøvere ikke klarer å holde seg i form. Trenger ikke være geni for å se sammenhengen mellom fysisk trening og evne til å prestere på fotballbanen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 4. Juli 2011 Del Skrevet 4. Juli 2011 Til de som så kampen på TV: Så dere da Ondo dro av seg til baris for å ta på drakta før byttet? Fyren har seriøs vom, jeg skjønner ikke at det er mulig som fulltids toppidrettsutøver. Er det noe han har pådratt seg etter flytting til luksusNorge? Han var da i ok form når han scoret i preseason? Han var ikke direkte slank på La Manga heller... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå