Gå til innhold

89 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Nå er vi i siget, 2 strake hjemmeseire. Kan vi klare å gjenta høstsesongen fra 2009? Da lå vi også med 20 poeng etter 15 kamper før sommerferien. Med 33 poeng på de siste 15 ble det som kjent bronse det året.

Nå venter høstsesongens første bortekamp, og bortekamper har vi vært gode på før i år. Historisk sett er vi også svært gode mot FFK. Spørsmålet er hvor stort savet av Veigar blir.

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 4-4-1, 14-8

Borte: 4-0-1, 9-3

Totalt: 8-4-2, 23-11

Vårkampen: 3-1 (Gunnarson, Ondo, Ollè Ollè)

Fjorårets oppgjør: 1-0 (Mix)

Største seier: 5-1 (Nadderud, 2008)

Største tap 0-2 (Nadderud, 2007)

Det er verdt å merke seg at Gunnarsson kun puttet 2 av 20 mål mot FFK de årene han spilte for oss.

Tabeller

Tabellen

5. Stabæk 8-2-6, 31-31, 26p

9. FFK 7-2-8, 20-21, 23p

Hjemmetabellen

7. FFK 4-2-3, 12-9, 14p

Bortetabellen

1. Stabæk 4-2-2, 20-17, 14p

Formtabellen

9. FFK 3-0-3, 6-7, 9p

19. Stabæk 2-2-2, 11-9, 8p

FFK har på siste 3 hjemmekamper følgende resultater: Haugesund 1-0, TIL 0-2, Brann 4-2

Målsjanser og sjanseutnyttelse

Målsjanser[/b]

4. Stabæk 87 (snitt 5.4)

5. FFK 81 (snitt 4.8

Målsjanser mot

10. Stabæk 73 (snitt 4.6)

14. FFK 91 (snitt 5.4)

Sjanseutnyttelse

6. Stabæk 34.5%

FFK 24.7%

Avverging av sjanser

1. FFK 76.9%

16. Stabæk 57.7%

For å ha en referanse til hvor godt eller dårlig dette er, så pleier sjanseutnyttelsen å ligge mellom 30-40% for lagene i TL, mens avveringsraten ligger vanligvis på 55-75%

Karantener og karantener

Karantener

Stabæk: Ingen

FFK: Etzaz Hussain og Thomassen (3 gule)

Skader: Ingen (?)

Cristian Gamboa spiller sin siste kamp for FFK mot Stabæk, før han reiser videre til FCK

FFK har nok underprestert litt resultatmessig i år, i og med at de har en dårlig sjanseutnyttelse på bare 24%, hvilket er under normal sjanseuttelling. Kanskje veies dette opp av en ekstremt god sjanseavvering. Kun 2 lag slipper motstanderen til flere sjanser, men keeperen må være god, da kun 4 lag har sluppet inn færre mål enn FFK. Stabæk har i år en over gjennomsnitlig god sjanseutnyttelse, da vi pleier å ligge på ca 30%, men vi slipper da også inn langt mer enn vanlig.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun 2 lag slipper motstanderen til flere sjanser, men keeperen må være god, da kun 4 lag har sluppet inn færre mål enn FFK.

Eller så sier det mer om hvor mangelfull den type statistikk er enn hvor god Staw er. Av de fem/seks bakerste på FFK er Staw den dårligste, sammen med Thomassen. Rett nok er det veldig bra nivå på de andre: Gamboa, Horn, Piiroja og Martinsen. Keeperen, hele venstresiden og den sentrale midtbanen er det som trekker kvaliteten på FFK ned. Ramberg og Jabbie kan forsåvidt gjøre gode kamper, men førstnevnte har levert flere veldig dårlige prestasjoner denne sesongen (blant annet mot oss) og Jabbie er ung, fryktelig upolert og variabel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billetter kan kjøpes i Stabækbutikken eller på nett hos billettservice.

FAQ

Betyr dette at det ikke er mulig å kjøpe billetter på stadion?

- Nei, man kan også kjøpe billetter på Fredrikstad Stadion, fra fire timer før avspark.

Må man kjøpe billett på forhånd?

- Nei, du kan også kjøpe billett på Fredrikstad Stadion, fra fire timer før avspark.

Jeg rekker ikke innom Bekkestua før fredag, og jeg har ikke printer så jeg får ikke kjøpt på internett. Hva gjør jeg?

- Kjøper billett på Fredrikstad Stadion. Kom i god tid.

Kan man ikke kjøpe billett på stadion??

- Jo.

Hvis jeg bestemmer meg for å vente med å kjøpe billett til jeg er på stadion, har jeg lov til å bli overrasket hvis det er kø?

- Nei, det synes jeg ikke.

Kan man kjøpe billett både på internett, i Stabækbutikken OG på stadion?

- Ja, hvis du vil har du mulighet til å kjøpe tre billetter tre forskjellige steder.

Kan jeg kjøpe billetter på Fornebu Arena?

- Ja, hvis du har tilgang til internett kan du kjøpe billett hos billettservice. Hvis ikke må du til Stabækbutikken, eller du kan kjøpe på Fredrikstad Stadion på fredag, etter kl 1500.

Selges billettene bare i Stabækbutikken og på internett?

- Nei, man kan også kjøpe billett på stadion. Alltid. Hvis ikke det er fullt, da.

Hvor mange er påmeldt?

- I skrivende stund har 18stk meldt seg på bussen. Vet du allerede nå at du skal være med så meld deg på innen kl 20:00 i morgen.

Da stenger webpåmeldingen og antallet på det tidspunktet er avgjørende for om det blir en eller to busser. Resterende plasser bookes etter dette via turtelefonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spøk til side: Fredrikstad består av de verste rasshølene av stadionvakter i hele den vestlige verden. Billettbua stenger før køen er slutt. Skal du være sikra inngang kjøp billett på forhånd.

Vær også beredt på full undersøkelse av kroppens hulrom på vei inn (selv av barn og mindreårige - tidligere? sikkerhetsansvarlig i FFucK er blitt beskyldt for pedofile overgrep og anmeldt for vold mot 80-årig nabo), slik at det tar maksimalt med tid å komme inn på arenaen.

For all del ikke klag på behandlingen du får. Da er veien kort til glattcelle. Dette gjelder spesielt våre nye landsmenn eller de av oss som har vært mye ute i sola i sommer.

Unngå å bruke humor i nærheten av vaktene - det er noe de absolutt ikke forstår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tidligere? sikkerhetsansvarlig i FFucK er blitt beskyldt for pedofile overgrep og anmeldt for vold mot 80-årig nabo), slik at det tar maksimalt med tid å komme inn på arenaen.

Dessverre. I høyeste grad nåværende. Han var på kampmøtet på TA før hjemmekampen mot FFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en tynn tropp, har vi vel ikke all verdens muligheter når det kommer til mulig lagoppstillinger, det er vel egentlig kun på topp det er et lite spørsmål?

JK

VEH-MMS-JH-BOE

PRP-Mix-PF-JAOO

JA-GO

Da blir resten av stallen på benken med JKL, TAA, HSx2, TMG og EB

MB rekker vel ikke kampen, SS blir vel kanskje klar, men neppe fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en tynn tropp, har vi vel ikke all verdens muligheter når det kommer til mulig lagoppstillinger, det er vel egentlig kun på topp det er et lite spørsmål?

JK

VEH-MMS-JH-BOE

PRP-Mix-PF-JAOO

JA-GO

Da blir resten av stallen på benken med JKL, TAA, HSx2, TMG og EB

MB rekker vel ikke kampen, SS blir vel kanskje klar, men neppe fra start.

Vel det blir vel bare én HS på benken da den andre spiller landskamper denne uken, hvor han har skåret mål i begge de to kampene som har blitt spilt til nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JK

VEH-MMS-JH-BOE

PRP-Mix-PF-JAOO

JA-GO

Hva med å bytte plass på PRP og JA? PRP i Veigar-rollen, og JA på kant der han hører hjemme?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bytte plass på PRP og JA? PRP i Veigar-rollen, og JA på kant der han hører hjemme?

Enig med deg i dette. Andersson er veldig mye bedre på kant enn helt på topp og Palmi er klart best i og rundt sekstenmeteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan foresten Bergholtz spille denne kampen?

Er forresten Bergholtz klar? Stabæk har vel fortsatt tilgode å bekrefte. Er vel kun Jesper som har sagt noe i saken og der er vel heller ingenting bekreftet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forresten Bergholtz klar? Stabæk har vel fortsatt tilgode å bekrefte. Er vel kun Jesper som har sagt noe i saken og der er vel heller ingenting bekreftet?

Tror jeg leste et sted at MB skulle være med i EL-kvallik-troppen mot Tel Aviv i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg leste et sted at MB skulle være med i EL-kvallik-troppen mot Tel Aviv i dag

Du har så rett så rett, her er truppen fra HIF hjemmeside;

18-mannatruppen:

Målvakter: 1. Daniel Andersson, 30. Pär Hansson

Backar: 5. Hannu Patronen, 14. Erik Edman, 15. Markus Holgersson, 16. Joseph Baffo, 21. Christoffer Andersson, (23. Erik Wahlstedt), 26. Peter Larsson, 34. Mattias Freij

Mittfältare: 4. Marcus Bergholtz, 6. May Mahlangu, 7. Mattias Lindström, 8. Ardian Gashi, 28, Simon Thern

Forwards: 9. Erik Sundin, 19. Rasmus Jönsson, 35. Emil Åberg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har så rett så rett, her er truppen fra HIF hjemmeside;

18-mannatruppen:

Målvakter: 1. Daniel Andersson, 30. Pär Hansson

Backar: 5. Hannu Patronen, 14. Erik Edman, 15. Markus Holgersson, 16. Joseph Baffo, 21. Christoffer Andersson, (23. Erik Wahlstedt), 26. Peter Larsson, 34. Mattias Freij

Mittfältare: 4. Marcus Bergholtz, 6. May Mahlangu, 7. Mattias Lindström, 8. Ardian Gashi, 28, Simon Thern

Forwards: 9. Erik Sundin, 19. Rasmus Jönsson, 35. Emil Åberg

Off topic:

Imponerende andel svensker forøvrig i den troppen, er ikke mange TL-lag som er i nærheten av å ha like høy andel nordmenn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om bortetribunen på Fredrikstad stadion er ren ståtribune, eller om det er stoler der? Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått med meg min veldig gravide kone på bortekamp, men hun orker ikke å stå hele kampen. Vi har selvsagt mest lyst til å stå med $$... Hun var også litt bekymret med tanke på at det er meldt regn i morgen, derav mitt tidligere spørsmål om det er tak på bortetribunen. Jeg blir veldig glad for kjappe svar da jeg må bestille billettene i løpet av kort tid. Takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stoler der.

Kan vi anta at det fødes en liten supporter innen kort tid da kanskje?

Det kan vi så definitivt anta. Den ennå ikke fødte har forøvirg en storesøster på to år som hver gang jeg ser kamp på tv roper Heia Stabæk! Det er rørende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
FFK-Stabæk
  • Opprett ny...