amuoest 733 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 Vi må bare prøve å glemme den kampen her å se fremover mot neste.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 Hvor skadet er Bjarni? tja, han jogget av banen, jeg tror nok han er tilbake på de to ukene det er til neste kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 Kjedelig på banen, svakt på tribunen. Moving on. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 - Det var godt å vinne, men Stabæk var hakket bedre enn oss i hele kampen, og det er ufortjent at vi vinner, sier Nevland til TV 2 Nettavisen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 Kan noen forklare meg hvorfor vi alltid spiller rævva mot Viking? Kan nesten ikke beskrive hvor irriterende det er å tape to ganger for et sånt møkkalag i løpet av en sesong. :angry: Viking later ikke til å ha noe bestemt spillemønster, men spiller på å gjøre det vanskelig for motstander. Vi nektes rom sentralt i banen, der de vet stb trives best. Det som får det hele til å se trist og kjedelig ut er at Viging på ingen måte virker som de har noen plan når de vinner ballen. Drittmålet deres er typisk i så måte. Et vådeskudd får en heldig plassering. Dette er omtrent Vigings eneste skikkelig skudd på mål som ikke går rett på keeper. Viging spiller ganske tøft defensivt. Grunnen til den ekstremt svake poenghøsten deres er, tror jeg, deres defensive tilnærming til kampene. Men klarer de å holde nullen som mot oss blir det fort mange poeng. Vi var svært gode fram til Vigings 16-meter, men var svake inne i boksen. Jeg synes gutta skal ha for innsatsen. De prøvde og jeg synes vi hadde det meste og beste av banespillet mellom 16-meterne. Ingen av lagene har den klassiske goalgetteren. Til neste kamp er heldigvis Ondo klar igjen, men vi mangler dessverre VEH. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 Merkelig hvordan historien ofte gjentar seg i fotball, ofte på tross av aktuell serieplassering det gitte året, og vi er utvilsomt i ferd med å utvikle et Viking-kompleks. Kanskje fordi Viking er et lag med tradisjoner for tøfft duellspill sentralt? Det målet de scorer går inn 1 av 50 ganger, så for oss var det rett og slett uflaks. Når det er sagt, har vi vært relativt heldige med de andre resultatene denne runden (gitt at RBK ikke vinner i morgen), slik at vi totaltsett beholder en meget god possisjon i kampen om medaljer. I neste runde møter vi TIL hjemme, nok et lag vi tradisjonelt sliter mot generelt (11-6-12) og hjemme spesielt (5-2-7). Nok et lag som har tradisjon for å spille tøft og som i en årrekke har hatt meget solide midtstoppere. Med unntak av downperioden før sommerferien har gutta vist god moral ved å slå tilbake etter tap, la oss håpe det fortsetter... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 845 Del Skrevet 28. August 2011 Del Skrevet 28. August 2011 Fornøyd med det defensive i dag, og at vi klarer å holde på ballen i store deler av kampen. Johan er stort sett god,og vinner flere luftdueller. Dog blir han liggende dypt til tider, men han får godkjent igjen av meg. Jon virker sikker og god, og målet hadde han vel små muligheter til å ta. Mix, Palmi og Pontus var langt fra så gode som de har vært i de siste 4-5 kampene, mens OO og Torstein rett og slett var svært svake. Skjønner virkelig ikke hvorfor disse ikke benytter sjansene de får til å vise seg frem når de får spille fra start. Tror ikke jeg så en eneste spurt fra noen av dem, og noe tempo må de jo tross alt ha i kroppen. Disse to kan ikke klage på mangel på spilletid eller tillit, de er enten totalt ute av form eller for dårlige til spill i TL. Etter kampen lurer jeg på følgende: 1. Har vi forbud mot å kontre med full fart fremover? 2. Må motstander alltid få etablert sitt forsvar før vi skal angripe? 3. Når Pontus slår 7 av 10 sentringer bakover på banen: Er det fordi han ikke ser noen muligheter foran seg eller er det fordi vi skal være ballbesittende for enhver pris? 4. Er det noen som står igjen etter trening og øver frispark om dagen? (Det burde det være...) 5. Regner med at vi også har noen innøvde cornere, hvorfor bruker vi dem ikke? Vi har mange muligheter til å heve oss med dette mannskapet, og JL vil garantert jobbe hardt for å revansjere dette tapet neste gang. Tror det blir en morsom blaa høst! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Synes det er helt urimelig å trekke frem Ollé Ollé og Aase i negativ forstand på den måten der. De var ikke dårligere enn de andre offensivt. Aase gjorde én stor feil, men jobbet ellers brukbart i en for anledningen håpløs og utakknemlig spissrolle der han ble isolert som en følge av at Andersson trakk mer ned mot midten enn han samarbeidet med sin makker på topp, mens Mix og Pontus antagelig hadde instrukser om å være mer forsiktige enn sist kamp og sjelden eller andri kom på gode løp offensivt, mens Palmi var helt ute av kampen. Ollé var i det minste mer aktiv offensivt enn de tre andre i midtbaneleddet. Han har ikke vært god nok de siste kampene, men i dag var han ikke verre enn resten. Synes ærlig talt det er unødvendig å velge å bytte ut han denne gangen også, når det er flere andre å ta av som ikke byttes ut hver eneste kamp, men som var minst like slappe som Ollé i denne kampen. Hele laget virket å være mer redd for å tape enn sugent på å vinne. Både backene og den sentrale midtbanen var svært forsiktige. Da blir det ikke lett å skape så mye fremover når Andersson i tillegg faller tilbake til gamle vaner i spissrollen i stedet for å videreføre det samarbeidet han fikk til med Aase sist gang. Johan er god, men i dag var han god (eller rettere sagt helt OK) på feil måte. Få han ned på kanten igjen. Laget som helhet sviktet offensivt denne gangen. At det ikke stemmer like bra i hver kamp må vi nesten bare regne med når stallen ser ut som den gjør. Det er litt unødvendig å slakte et par enkeltspillere når det er samhandlingen, det taktiske og den kollektive instillingen som svikter. Slapp dag på jobben for de fleste av spillerne. Shit happens. Neste kamp blir bedre. Endret 29. August 2011 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Fornøyd med det defensive i dag, og at vi klarer å holde på ballen i store deler av kampen. Johan er stort sett god,og vinner flere luftdueller. Dog blir han liggende dypt til tider, men han får godkjent igjen av meg. Jon virker sikker og god, og målet hadde han vel små muligheter til å ta. Mix, Palmi og Pontus var langt fra så gode som de har vært i de siste 4-5 kampene, mens OO og Torstein rett og slett var svært svake. Skjønner virkelig ikke hvorfor disse ikke benytter sjansene de får til å vise seg frem når de får spille fra start. Tror ikke jeg så en eneste spurt fra noen av dem, og noe tempo må de jo tross alt ha i kroppen. Disse to kan ikke klage på mangel på spilletid eller tillit, de er enten totalt ute av form eller for dårlige til spill i TL. Etter kampen lurer jeg på følgende: 1. Har vi forbud mot å kontre med full fart fremover? JA 2. Må motstander alltid få etablert sitt forsvar før vi skal angripe? JA 3. Når Pontus slår 7 av 10 sentringer bakover på banen: Er det fordi han ikke ser noen muligheter foran seg eller er det fordi vi skal være ballbesittende for enhver pris? JA - det siste 4. Er det noen som står igjen etter trening og øver frispark om dagen? (Det burde det være...) - Hjelper ikke stort hvis ikke medspillere trener med, fra de fleste frisparkposisjoner. 5. Regner med at vi også har noen innøvde cornere, hvorfor bruker vi dem ikke? - I Stabæk er corner en god anledning til å flytte laget opp på banen, og til å skru ned tempoet. Trengs ikke stort med trening og innøvde trekk for å få det til. Vi har mange muligheter til å heve oss med dette mannskapet, og JL vil garantert jobbe hardt for å revansjere dette tapet neste gang. Tror det blir en morsom blaa høst! Endret 29. August 2011 av fantomet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 29. August 2011 Del Skrevet 29. August 2011 En utrolig kjedelig kamp, elendig oppmøte av SS og elendig innsats fra oss få som møtte opp, samt tippeligaens svakeste hjemmepublikum. Hvordan klarer 12.000 mennesker å være så stille? Og hvorfor går folk hjem i hopetall fem minutter før kampslutt når man leder 1-0? Gårsdagens høydepunkt var vel kanskje da Marius Helle møtte opp på feltet vårt med baby i stabækdrakt og vi fikk sunget sangen hans igjen. Creds til fyren og kult av MMS å gi ham biletter. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Jeg syntes hele laget så slitent ut igår. Tung bane og regn hjalp vel heller ikke. Selv om det er godt og vel en uke mellom hver kamp må slitasjen være stor på nøkkelspillerne våre. Særlig synes jeg Farnerud / Mix virket tunge, mulig de burde hviles mer, men hvem skal bytte med og når skal de byttes ut? Mot Brann stanget vi for utligning og i godset-kampen var det andre mer prekære bytter som måtte gjøres. Savnet av Ondo var tydelig i begge kampene, bare hans fysiske nærvær på topp kunne åpnet rom vi trengte. Men det skal også sies at Aase hadde en meget vanskelig jobb i Indy Sigurdsson, som etter min mening var BB igår. Heller ikke imponert over Edvardsen, uten at det avgjorde kampen. Jarstein kunne dog fått et gult kort når han hisset seg opp fordi vi ikke spillte ut ballen, mot en annen kaptein en Pontus kunne det blitt stygt. Skjer det mot f. eks Agger i parken sliter vi. Olle Olle hadde ingen god kamp igår, det sies at han sliter med selvtilliten. Kanskje preges han av uvishet ift. til neste år og ser at Gilles har fått kontrakt og ikke ham. Noen psykolog er jeg dog ikke. Mer bekymringsfullt er det at han ikke har stått 90 min i noen kamp som jeg kan huske. Han kom til klubben i dårlig form, greit nok, men etter 6 mnd må det da være mulig å spille / trene seg i god nok form til å stå kampen ut? Lyspunkt fantes det dog, Jon stod en god kamp, målet til king var utagbart og heldig i den forstand at han neppe treffer ballen slik igjen uansett hvor mange forsøk han får (kikket litt på skuddteknikken hans ved en annen annledning og var ikke imponert). MMS var god, kan særlig trekke frem en løpeduell med Olsen hvor MMS var instrumental (en duell han hadde tapt ifjor) og generellt kloke valg. Synes langballene hans også omsider begynner å ha riktig adressat og porto også. Hammer / MMS håndterte Nevland godt (og Nevland er alderen til tross fremdeles en klassespiller i TL). To uker med restitusjon og trening vil gjøre vår anorektiske stall godt, for ikke å snakke om at det gir Bergholtz / Brustad muligheten til å bli bedre kjent med laget. Forøvrig må det være lite å gjøre i Stavanger når 12 000 møter opp for å se på den fotballen hjemmelaget disker opp med, og den trommen kunne vel hordene spart seg for... Endret 29. August 2011 av MSL 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 845 Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Del Skrevet 29. August 2011 (endret) Perfect 7 skrev: Synes det er helt urimelig å trekke frem Ollé Ollé og Aase i negativ forstand på den måten der. De var ikke dårligere enn de andre offensivt. Aase gjorde én stor feil, men jobbet ellers brukbart i en for anledningen håpløs og utakknemlig spissrolle der han ble isolert som en følge av at Andersson trakk mer ned mot midten enn han samarbeidet med sin makker på topp, mens Mix og Pontus antagelig hadde instrukser om å være mer forsiktige enn sist kamp og sjelden eller andri kom på gode løp offensivt, mens Palmi var helt ute av kampen. Ollé var i det minste mer aktiv offensivt enn de tre andre i midtbaneleddet. Han har ikke vært god nok de siste kampene, men i dag var han ikke verre enn resten. Synes ærlig talt det er unødvendig å velge å bytte ut han denne gangen også, når det er flere andre å ta av som ikke byttes ut hver eneste kamp, men som var minst like slappe som Ollé i denne kampen. _____________ Dette er da ikke urimelig! Jeg synes OO og Torstein var direkte svake og de svakeste av de blaa (uten at det betyr så mye så er samtlige spillerbørser enige med meg). Selvfølgelig må de byttes ut når de ikke presterer, vi vil da vinne kampen? Og jeg er uenig med deg i at OO var mer aktiv offensivt enn de øvrige på midten, i hvert fall i andre omgang. Dessuten holdt han ikke bredden, og utfordret aldri med fart og/eller teknikk. Vi vet han kan mye bedre, men det begynner å bli lenge siden Haugesund... Endret 29. August 2011 av Wilmar 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 29. August 2011 Del Skrevet 29. August 2011 Jo, det er urimelig å trekke frem enkeltspillere på den måten når den vesentligste årsaken til dårlig spill ligger i at medspillerne rundt dem ikke gjør jobben sin. Kan like gjerne fremheve Johan, som dro ned tempoet så angrepene nærmest stoppet opp nær sagt hver gang han fikk ballen og var mest opptatt av å spille feilvendt på midtbanen, eller Palmi, Mix og Pontus som ikke gadd å ta de nødvendige, offensive løpene (eventuelt treneren hvis han hadde gitt instrukser om ikke å ta de løpene). Og hvorfor er det verre at Ollé ikke holder bredden enn at Palmi ikke gjør det? Palmi befant seg oftere på midten av banen enn Ollé. Noen ganger trekker man inn for å slippe backene rundt på utsiden av seg, eller man trekker innover når ballen er på motsatt side for å ligge mer kompakt i gjennvinningsfasen. Med så dårlig bevegelse som det var i går, ble det også hyppige balltap (begge veier), som gjorde det vanskelig å bli stående i offensive posisjoner. Mye av det de gjør er helt sikkert etter instrukser fra Lennartsson, mens noe skyldes dårlig samhandling i hele den offensive spillfasen. Jeg er enig i at Ollé og Aase ikke var gode, men noe verre enn de andre var de definitivt ikke hvis man ser på årsakssammenhenger. Det var en svak kamp av alle seks på midten og i angrep, iallfall offensivt, og kollektivt gjorde de hverandre dårligere enn de var individuelt. Når samtlige sliter med samhandlingen og altfor liten vilje til å gjøre hvernadre gode offensivt, blir det etter mitt syn urimelig å "henge ut" noen mer enn andre. At Aase og Ollé må byttes ut fordi vi vil vinne kampen mener jeg er en vurdering som ignorerer de vesentligste faktorene: at spillerne vi har på benken er dårligere enn disse to i tilsvarende roller og at det helt åpenbart var helt andre endringer kampbildet skrek etter. (F.eks. å bytte Palmi med Gromstad/Skenderovic og gjøre en liten justering på rollefordelingen for å gi rom for flere offensive løp fra Mix og Pontus, som etter mitt syn var den mest åpenbare mangelen med tanke på å skape noe mer enn trekantspill med dårlig bevegelse på siste 1/3.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå