Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spørs om de egentlig bryr seg så mye om dårligere produkt, mindre interesse eller problemer for bortefans så lenge de ikke ser en overhengende fare for å tape penger. Er ikke Facebook-grupper noe av det mest truende og gjennomslagskraftige som finnes for tiden? En mobilisering blant alle norske supportere til boikott av Cmore og andre som vil sende fotballkamper på hverdager, med noen tusentalls medlemmer på Facebook trumfer gode argumenter. Så kan man passe på å å gjøre dem oppmerksomme på hvor mange som ikke kommer til å abonnere på tjenestene deres hvis de velger å legge kamper til mandager og tirsdager.

Nå finnes det sikkert Facebook-grupper for "Fotball skal spilles i helgen" o.l. fra før, men det blir ikke konkret nok. Man må ha noe som går direkte på dem som skal selge disse tjenestene - altså ikke grupper for at fotball skal spilles i helgen, men mot at CMore osv skal sende kamper på hverdager - for at de skal føle seg truffet. Bredere protester mot generelle trender bryr nok hver enkelt bedrift seg fint lite om, så lenge de ikke ser en konkret trussel mot egne salgstall, og jeg tviler ærlig talt på om de bryr seg om de gjør det vanskeligere for supportere å følge laget sitt fra tribunene rundt om i Norge hvis de ikke ser klare tegn til at det på samme tid vil bety dårligere salg for dem selv. De tenker nok heller som så at færre mennesker på arenaene betyr flere kunder til dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facebooktrenden for tiden er jo dette superidiotiske konseptet med å legge ut bilder av noen folk som holder en plakat hvor det står "Får vi 1 million likes, skjer ditt og datt". Da ser jeg for meg følgende fra Cmore: "Hvis vi får 1 million likes, så dropper vi tirsdagskamper". Håper jeg slipper å se mer av det der.

Men ellers enig i at forslaget til P7 kan ha en effekt dersom mange nok får med seg kampanjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om de egentlig bryr seg så mye om dårligere produkt, mindre interesse eller problemer for bortefans så lenge de ikke ser en overhengende fare for å tape penger. Er ikke Facebook-grupper noe av det mest truende og gjennomslagskraftige som finnes for tiden? En mobilisering blant alle norske supportere til boikott av Cmore og andre som vil sende fotballkamper på hverdager, med noen tusentalls medlemmer på Facebook trumfer gode argumenter. Så kan man passe på å å gjøre dem oppmerksomme på hvor mange som ikke kommer til å abonnere på tjenestene deres hvis de velger å legge kamper til mandager og tirsdager.

Nå finnes det sikkert Facebook-grupper for "Fotball skal spilles i helgen" o.l. fra før, men det blir ikke konkret nok. Man må ha noe som går direkte på dem som skal selge disse tjenestene - altså ikke grupper for at fotball skal spilles i helgen, men mot at CMore osv skal sende kamper på hverdager - for at de skal føle seg truffet. Bredere protester mot generelle trender bryr nok hver enkelt bedrift seg fint lite om, så lenge de ikke ser en konkret trussel mot egne salgstall, og jeg tviler ærlig talt på om de bryr seg om de gjør det vanskeligere for supportere å følge laget sitt fra tribunene rundt om i Norge hvis de ikke ser klare tegn til at det på samme tid vil bety dårligere salg for dem selv. De tenker nok heller som så at færre mennesker på arenaene betyr flere kunder til dem.

De som protesterer mot "kapitalistene som ødelegger fotballen" og lignende bør realitetsorientere seg litt med det som står her. Vi supportere er nok ganske viktige for spillerne og klubben (spesielt i motgang), men ganske irrelevante for NTF, NFF og kjøperne av senderettighetene.

Hvis vi (stående og organiserte) får med oss mesteparten av de som er på stadion eller (enda bedre) antall folk som nærmer seg antall abonnenter til sendingene, så blir vi nok hørt.

Dersom vi skal protestere på stadion (også) foreslår jeg at hjemmelagets* supportere organiserer en tydelig markert stillhet som varer minst et kvarter ut i kampen. Enten på alle TV-sendte kamper, eller bare på TV-sendte kamper som ligger på uønsket tidspunkt.

* = under forutsetning av at de er i flertall på kampen, en sjelden gang klarer kanskje vi og Plankehaugen og dominere selv på bortebane?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halve Bærum er jo uansett på landstedet sitt i helgene, så hjemmekamper på hverdager synes jeg er helt greit. Derimot er lengre borteturer på hverdager helt pyton. De østlandsinterne kampene synes jeg godt kan gå på hverdager. For vår del blir det kamper mot Ull/Kisa, Follo, Strømmen og Mjøndalen som er de aller nærmeste, men også Sandefjord, Elverum, FFK og HamKam kan vi overleve med at er på hverdager. 2 timer reiseveg går greit, men ikke mer en det. Med 9 av 16 lag på østlandet så er det alltid noen kamper mellom østlandslag.

Dersom man er konstruktivt kritiske og kommer opp med en liste eller et oppsett over hvilke kamper i hver runde som kan spilles på hverdager så kan man heller få en dialog med C-more og så kan det bli ganske levelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halve Bærum er jo uansett på landstedet sitt i helgene, så hjemmekamper på hverdager synes jeg er helt greit. Derimot er lengre borteturer på hverdager helt pyton. De østlandsinterne kampene synes jeg godt kan gå på hverdager. For vår del blir det kamper mot Ull/Kisa, Follo, Strømmen og Mjøndalen som er de aller nærmeste, men også Sandefjord, Elverum, FFK og HamKam kan vi overleve med at er på hverdager. 2 timer reiseveg går greit, men ikke mer en det. Med 9 av 16 lag på østlandet så er det alltid noen kamper mellom østlandslag.

Dersom man er konstruktivt kritiske og kommer opp med en liste eller et oppsett over hvilke kamper i hver runde som kan spilles på hverdager så kan man heller få en dialog med C-more og så kan det bli ganske levelig.

Men Sandefjord og/eller mjøndalen kan vel fort bli en tur innom Strömstad? :P da funker hverdager dårlig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av oss jobber sent på hverdager, og da er det ikke spesielt hyggelig å vite at to runder med topplagene kan gå mandag og tirsdag. Med Stabæk i toppen kan det bety at jeg og en del andre ikke får vært på mange av hjemme- eller bortekampene. Og enten man forstår seg på penger eller ikke - da forvitrer interessen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig mange mennesker som jobber tredelt turnus. Det vil si, mandag til søndag, dag, kveld og natt. Og mange av oss som jobber slik har desperat forsøkt å få sjefen til å sette opp en turnus som lar oss gå på match i helgene... men deen turnusen matcher jo dårlig nå. Takk cmore..

Endret av Kittil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Sandefjord og/eller mjøndalen kan vel fort bli en tur innom Strömstad? :P da funker hverdager dårlig

Hmm, Bærum - Mjøndalen - Strømstad.

Det blir vel en skikkelig omvei hvis man skal innom Mjøndalen på turen til Strømstad? Hvis man da ikke skal ta det som nettopp det, en tur.

Men FFK derimot... bare minutter unna. Forresten, skal man ha annet enn kylling kan det være greit at det er en hverdag, spes. hvis man ønsker seg noe rimelig rødt, hvitt og/eller brunt fludium!

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er han?

Du kjenner ham godt!

Spennende nytt styre som Stabæk instiller..

Liker meget godt at Ingo er tilbake som styreleder, får inn en dyktig jurist som styreleder.

og ikke minst bøyer jeg meg i støvet over deg Alltidblaa, inn som varamedlem med kampsak ny hjemmeside.

utrolig spennende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig, Jeg har tidligere knapt visst hvem noen som er valgt inn til styret har vært, nå vet jeg hvem 2 av dem er!!! og at man også har valgt å få noen inn fra supportermiljøet tror jeg er lurt og på tide, jeg føler valgkomiteen tidvis har rekrutert fra en litt snever gruppe. Etter min mening bør supportermiljøet alltid ha en representant i styret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser utfra Ingos oppdatering idag at over 10% (=300 personer) av Stabæks grunnfjell av supportere må inn(eller har vært) i nettbanken for at laget skal kunne styrkes med rutinerte karer.

Det høres noe tøft ut å oppnå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når han samtidig nevner at vi allerede er 200 stykker som er med så er det ikke umulig. Det er mange som leser og skriver her inne så busta fyker som godt kan hoppe ned fra gjerdet og ta en tur i nettbanken. Jeg har gjort det for lengst, men kommer til å ta en ny runde for å få med meg flere. Vi er faen ikke langt unna å kunne stable på plass en stall som kan kjempe i toppen. Dagens mannskap har allerede vist at de på sitt beste er gode nok, men vi trenger et par ekstra karer med hår på brøstet.

Kom igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 842

Hvis man tar seg tid til å lese rådmannens innstilling i sin helhet er det derimot ikke noe som tyder på av Lingsom har blitt utsatt for det ovennevnte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppdatering, det høres positivt ut!

Jeg har også lyst til å nevne at jeg synes klubben (v/Lars Hjorth) allerede har vist at de mener alvor ang. nær kontakt med fansen. Vi hadde en tett dialog under Brustad-saken og holder stadig vekk kontakten. Bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over 203.000 på Den Magiske Tieren nå! Ny nøkkelspiller til Stabæk offentliggjøres i morgen. Ny spiss mangler - men vi trenger bare 30-40 faste Tiergivere i tilegg til de 270 som allerede er med, så henter vi en! Del denne gledelige og viktige info med dine blaa venner! Kontonr er 9001 17 46097

Liker · · Del · for 3 minutter siden i nærheten av Stabekk ·

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Alt er håpløst og vi gir oss ikke!
  • Opprett ny...