Gå til innhold

31 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Vi møter tabelljumbo Sarpsborg i ny hjemmekamp. Sarpsborg har ikke vunnet siden 19. mai. Dette bør bli en blaa fest, men motstanderlag har ofte en lei tendens til å snu sine stygge trender mot Stabæk. Stabæk satte ny negativ rekord forrige runde med 4 strake tap. Den tapsrekken bør revansjeres og det bør skje på Telenor Arena førstkommende søndag

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 0-0-0

Borte: 0-1-0, 1-1

Totalt: 0-1-0, 1-1

Vi har møtt Sarpsborg i en tidligere sesong, i 2. div i 1991. Den gang vant vi begge kampene.

Tabeller

Tabellen

9. Stabæk 10-3-10, 39-42, 33p

16. Sarpsborg 4-5-15, 26-54, 17p

Hjemmetabell

14. Stabæk 5-1-6, 17-22, 16p

Bortetabell

15. Sarpsborg 0-3-9, 10-28, 3p

Formtabell

14. Stabæk 1-1-4, 6-10, 4p

16. Sarpsborg 0-1-5, 2-16, 1p

Stabæk har 4 strake tap, 5 kamper uten seier

Sarpsborg har 16 kamper uten seier, 2 kamper uten poeng, 1 poeng på siste 10 kamper

Mål og sjanser

Målsjanser

2. Stabæk 121, snitt 5.26

14. Sarpsborg 91, snitt 3.79

Sjanseutnyttelse

7. Stabæk 32.2%

12. Sarpsborg 28.6%

Målsjanser mot

11. Stabæk 108, snitt 4.7

16. Sarpsborg 144, snitt 6

Avverging av målsjanser

13. Sarpsborg 62.5%

14. Stabæk 61.1%

Sarpsborg slipper motstanderne til flere sjanser enn noe annet lag, og har sluppet inn flest mål i årets TL (54), så følger Start med 49 og Stabæk med 42 baklengsmål. De har kun scoret 26 mål, hvilket er mer enn AaFK og Sogndal og like dårlig som Viking.

Etter en strålende start på høstsesongen ble september en mørk måned uten seier. Nå møter et lag som sliter enda mer enn oss sportslig, så her burde det være muligheter for å snu den stygge trenden vår, og både score mål og endelig å få en seier. Vi har heldigvis sikret plassen i neste års Tippeligaen for flere runder siden, og vi har fortsatt sjanse på å oppnå vår sedvanlige 5. plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger denne seieren!

Fordi? Ikke kan vi rykke ned og ikke blir det medaljer. Vi kommer nok til å få flere nye bunnrekorder hva angår publikumstall. 3400 mot sist kamp er skammelig selv om vi pleier å trekke få mot Odd. Første gang vi spiller hjemme mot Sarpsborg i Hangarn. Hvor mye folk kan vi vente oss? 3000 og sunget ut av særpingane eller hva de nå kaller seg? Faen meg dødt på forumet om dagen også..

Men jeg er gira!! Kommer selvfølgelig :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat treneren til Sarpsborg på TV2: "De to kampene i år hvor vi har vært mest slitne er de to kampene mot Stabæk. Vi får lære av de, det er sånn vi ønsker å spille fotball"

Vi vant så absolutt fortjent i dag, men syns likevel ikke vi imponerte så voldsomt. Men uansett: skryt er vel noe vi tar i mot med glede om dagen :)

Endret av Isla
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vant så absolutt fortjent i dag, men syns likevel ikke vi imponerte så voldsomt.

Synes ikke vi imponerte, nei. Den største forskjellen på de foregående kampene og denne, var kvaliteten på motstanden. Vi har fremdeles for få gjennombruddsinitiativer og skaper altfor lite. Selv om det ble en fortjent seier i dag, har vi ikke løst det som gjorde at vi var inne i en dårlig periode før kveldens kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største forskjellen på de foregående kampene og denne, var kvaliteten på motstanden.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Satt med en irritert følelse etter kamp av den grunn, til tross for fortjent seier. Det virker som om kantene/backene våre er vaksinert mot å utfordre en mot en, løpe ned til linja og legge inn. Andre lag skaper masse sjanser på den måten, hvorfor ikke vi? På-tvers-spillinga i går var ekstrem. I og for seg greit å holde ballen i laget, men da bør vi skape mange flere målsjanser. I følge TV2 vant vi sjansestatistikken 5-2. Det er litt stusselig mot et lag som ikke har vunnet siden 19. mai. Når det er sagt, vi vant!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ikke sagt det bedre selv. Satt med en irritert følelse etter kamp av den grunn, til tross for fortjent seier. Det virker som om kantene/backene våre er vaksinert mot å utfordre en mot en, løpe ned til linja og legge inn.

Men hvem skal vi legge inn på? Johan som stort sett (med overlegg og forholdsvis stort hell) spiller utenfor boksen, eller Brustad?

MEN: vi har både Palmi og Ondo som er gode hodespillere + Torstein, og JL uttalte på begynnelsen av sesongen at det var et mål å komme mer rundt på kantene. Forhåpentligvis kommer Ondo tilbake i form, slik at han kan brukes som targetman. Men når Ondo tilsynelatende ikke er i form, og Palmi gjør det bra på kanten, synes jeg det vel er greit at vi løser oppgaven på den måten vi gjør.

Det skal dog sies at vi ikke skremte mange igår...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde meget god defensiv kontroll (kun et par tre skikkelige sjanser i mot) og 70%(?) posession? Det er mer enn godkjent selv mot S08. I likhet med P7 er også jeg litt bekymret for mangelen på evne til å skape skikkelige sjanser, og enda viktigere: Avslutninger. Jeg stusset over byttet av Brustad, jeg synes han leverte varene til fulle slik spillet artet seg. Ondo kommer inn men får jo aldri en ball som er slik han liker å jobbe med (i boksen), med unntak av et fett forsøk som strøk utsiden av stanga. Vi holder ballen i laget lenge, men det skyldes i stor grad at S08 legger seg svært lavt hele kampen igjennom.

Der vi virkelig har et forbedringspotensiale er de overgangsmulighetene vi får. Vi bruker nærmere 2 minutter på å komme oss i nærheten av S08s 16-meter, og der spiller vi 6 mot 10. Mye av årsaken tror jeg er savnet av VPG. Vi har vel knapt hatt en bedre spiller til å slå gjennombruddspasninger, selv med 1 eller 2 spillere på seg. Nå får vi i stedet en støttepasning fra det leddet, overtallsmuligheten forsvinner og rytmen i spillet ødelegges og vi må trille ball på jakt etter åpninger i S08s forsvarsmur. Hvorfor vi da ikke slår høye innlegg etter at Ondo er kommet inn forstår jeg ikke, men kanskje noen andre som kan dette bedre enn meg kan forklare?

2-0 er godkjent+. Et topplag ville ha slått S08 med 5-6 mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Stabæk-Sarpsborg 08
  • Opprett ny...