Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Molde

Håvard
 Del

Anbefalte innlegg

Eller må vedkommene kjøpe medlemskort og billett, slik som vanlig?

Vi liker medlemmer best, men i dag kommer man inn med kun billett så lenge man står og synger for Stabæk gjennom hele kampen. Og billetter selges som kjent ved inngangen vår.

OBS! Vi har ikke kortterminal i dag!! Ta med kontanter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller må vedkommene kjøpe medlemskort og billett, slik som vanlig?

Vi liker medlemmer best, men i dag kommer man inn med kun billett så lenge man står og synger for Stabæk gjennom hele kampen. Og billetter selges som kjent ved inngangen vår.

På en dag der Stabæk inviterer til "åpent hus" er det også på sin plass med ros til styret for å invitere til "åpent felt" også. Med dagens priser vil ingen bli beskylt for å skulle spare penger. Blir spennende å se om det blir fullt på feltet og om de "besøkende" blir dratt med.

En oppfordring: Hangaren er full av folk som ikke pleier å komme. Keep it simple! Stabæk klapp - klapp - klapp er omtrent det mest avanserte ropet å få med hele hallen på :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha tallene på det rene, Stabæk har seks ganger tidligere hatt over 10.000 tilskuere på hjemmekamp i serien, alle på TA:

(år) (dato) (motstander) (tilskuertall)

2009 9 13 Rosenborg 13 409

2010 3 20 Vålerenga 11 807

2011 4 8 Vålerenga 11 052

2009 3 14 Lillestrøm 10 737

2009 8 23 Vålerenga 10 096

2009 6 29 Brann 10 001

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort oppsummert fra 1.omg:

Vi jobber godt med press og er gode på kortpasninger. Pasninger over lengre distanser går ofte helt galt, eksempelvis ved meningsløse tversoverpasninger på midten som ender i en moldespiller og skaper unødige sjanser i mot. Når Eirikson også gjør en blemme bak blir det mål feil vei.

Fremover er Ondo ekstremt lite beslutningsdyktig og istedenfor å klinke til på direkten tar han helst et steg ut eller stopper for å tenke. Det gir ikke mål til Stabæk..

Om vi fortsetter med presset og slutter å gi vekk ballen tetter vi bakover. Om Ondo begynner å fyre løs på første forsøk får vi kanskje noen større sjanser også.

Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha tallene på det rene, Stabæk har seks ganger tidligere hatt over 10.000 tilskuere på hjemmekamp i serien, alle på TA:

(år) (dato) (motstander) (tilskuertall)

2009 6 29 Brann 10 001

Ny liste

2011 10 21 Molde 11 930

2009 6 29 Brann 10 001

:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bare corner vært mål.....

TV2 Sporten la ut en sak etter kampen med overskriften "Molde slet seg til ett poeng mot Stabæk", men journalisten kom fort på at de skal være Anti-Stabæk, og endret overskriften til "Molde ett poeng nærmere seriegull" for å legge mindre vekt på Stabæks gode prestasjon

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innhopp av Aase. Har sagt det før og jeg sier det igjen: Aase kommer til å bli god!

Synd at forsvarsfeil ødelegger litt igjen. Nok en gang er det et par gjengangerne som koster oss poeng. Foruten tabbene ved baklengsmålet er det vel Palmis prestasjoner som kantspiller som er det største hinderet mellom ballinnehav og poengfangst. Ganske forutsigbart, begge deler.

Likevel var det totalt sett en bra prestasjon mot et lag som få andre har prestert like godt mot i år. Det er ikke så halvgalt når man er skuffet etter ett poeng mot seriemesteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innhopp av Aase. Har sagt det før og jeg sier det igjen: Aase kommer til å bli god!

Hepp,

Enig i at han var et friskt pust i dag. Men jeg funderer litt på om han bør omskoleres til midtbanespiller. Ka du tru?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Enig i at han var et friskt pust i dag. Men jeg funderer litt på om han bør omskoleres til midtbanespiller. Ka du tru?

@ringo

Jeg skjønner hva du mener og har tenkt samme tanke selv, men lurer på om han kanskje blir litt temposvak som midtbanespiller. Men det avhenger vel mye av rolle og hvilke spillere han har rundt seg. Jeg tror han har bra potensiale som midtbanespiller, men enda større som spiss, bare han får mer råskap inn i spillestilen sin. Får han på plass det (og resten av den mentale biten), kan det bli veldig bra.

Apropos råskap: Jeg liker det jeg ser av Gromstad. Hammer/Gromstad kan bli en bra duo neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Ikke helt enig. Aase gjør to store feil i dag som kanskje kostet oss seieren: Da han ikke slapp ballen tidlig nok til Olle Olle før skåringen som ble avblåst for offside. Den andre da han ikke ser/spiller tilbake til Mix som står alene i feltet klar til å skyte. Ekstremt dårlig fotballforståelse og ekstremt irriterende. Virker som han kun har fokus på ballen og ikke ser hvor han har medspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener og har tenkt samme tanke selv, men lurer på om han kanskje blir litt temposvak som midtbanespiller. Men det avhenger vel mye av rolle og hvilke spillere han har rundt seg. Jeg tror han har bra potensiale som midtbanespiller, men enda større som spiss, bare han får mer råskap inn i spillestilen sin. Får han på plass det (og resten av den mentale biten), kan det bli veldig bra.

Apropos råskap: Jeg liker det jeg ser av Gromstad. Hammer/Gromstad kan bli en bra duo neste sesong.

Mer råskap? Jeg savner råskap i det hele tatt. Finner han på-knappen så har han mye av det som skal til for å bli en bra spiss, men enn så lenge har det (med få unntak i sommer) vært middels hele veien. Får han ikke til noe mer neste sesong så mener jeg vi bør lete videre.

Noe helt annet. Kan noen fortelle meg hvorfor vi ikke en gang 11 mot 10 legger igjen en mann på midtlinja når vi har dødball imot oss? Alle innenfor egen 16, og ingen til å ta i mot ballen for å holde den/angripe når vi har klarert ut av egen sone :angry: Vet noen hvorfor Brustad ikke ble brukt i dag, eller om han var på benken? Savnet sårt fart mot slutten, kunne gjort seg godt mot slitne Molde-bein siste 15 :)

Ellers var det bra innsats av laget i dag, det burde være godt nok til å vinne nye hjerter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt enig. Aase gjør to store feil i dag som kanskje kostet oss seieren: Da han ikke slapp ballen tidlig nok til Olle Olle før skåringen som ble avblåst for offside. Den andre da han ikke ser/spiller tilbake til Mix som står alene i feltet klar til å skyte. Ekstremt dårlig fotballforståelse og ekstremt irriterende. Virker som han kun har fokus på ballen og ikke ser hvor han har medspillere.

Hva om jeg forteller deg at Ollé ikke var i offside - er det da fremdeles ekstremt dårlig spilleforståelse og manglende evne til å se medspillere? Timingen på fremspillet var faktisk helt perfekt og valget var helt riktig. At linjemannen vinket av for offside for tidlig er en annen sak (det var vel offside i neste trekk). Husker ikke den andre situasjonen du refererer til, men om det så var at han i én situasjon ikke fant en medspiller fjerner ikke det alle de fine involveringene han hadde og det faktum at han var en av våre beste spillere den tiden han var på banen. Synes du bommer ganske grovt med vurderingene dine her og har et litt merkelig fokus etter et meget fint innhopp av Aase.

Mer råskap? Jeg savner råskap i det hele tatt. Finner han på-knappen så har han mye av det som skal til for å bli en bra spiss, men enn så lenge har det (med få unntak i sommer) vært middels hele veien. Får han ikke til noe mer neste sesong så mener jeg vi bør lete videre.

Enig i at råskapen som regel er helt fraværende, ja. Derimot ikke enig i at toget går allerede neste sesong. Da vil han fremdeles være kun 20 år og har sannsynligvis ennå et godt stykke unna sitt toppnivå. Så lenge han viser progresjon, bør vi vite bedre enn å ha hastverk med at våre egenutviklede talenter skal bli soleklare førstevalg og stabile toppspillere, iallfall så lenge de ikke har uforholdsmessig høy markedsverdi og vi ikke kan tjene bra på å selge dem tidlig (som kan være tilfelle for f.eks. Hedenstad).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen hvorfor Brustad ikke ble brukt i dag, eller om han var på benken? Savnet sårt fart mot slutten, kunne gjort seg godt mot slitne Molde-bein siste 15 :)

Reserver:

(1) Jon Knudsen, (5) Jørgen Hammer, (29) Haris Skenderovic, (14) Hermann Stengel, (25) Erik Benjaminsen, (27) Torstein Andersen Aase,

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om jeg forteller deg at Ollé ikke var i offside - er det da fremdeles ekstremt dårlig spilleforståelse og manglende evne til å se medspillere? Timingen på fremspillet var faktisk helt perfekt og valget var helt riktig. At linjemannen vinket av for offside for tidlig er en annen sak (det var vel offside i neste trekk). H

JAOO var ikke i offside i det pasningen ble spilt, men Ondo løp i offside på motsatt side. Pasiningen fra JAOO til Ondo så ut til å være OK. Man kan vel kanskje forsvare dommeren med at Ondo hadde fordel av sin possisjon i neste trekk. Om dommeren ikke hadde blåst spørs det likevel om det hadde blitt mål, for Bugge gjorde langt fra noe helhjertet forsøk på redning.

Egentlig litt synd med skaden til JAOO 2 min på overtid, det punkterte sluttspurten vår

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde så ut som att de jublet for seriegullet etter kampen.. Hmm, håper egentlig de tok festen på forskudd.. haha!

Tja, det er vel bedre at de vinner enn de andre som ligger oppi der. Tromsø går vel an, men jeg gremmes om det blir VIF eller RBK...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Vi er i en situasjon hvor vi må fylle på med 6-7 spillere (Fler hvis noen under kontrakt blir solgt) før neste sesong. Med Nadderud som premissgiver betyr det at vi ikke har råd til ikke å ta vare på de få talentene vi har igjen under kontrakt. Tålmodighet blir et nøkkelord i sesongene som kommer. Men ikke til de som skal rekruttere. De må bli flinkere til å få spillere på plass tidligere i overgangsvinduet. Det er f.eks en av nøkkelfaktorene til Godsets fremganger.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at råskapen som regel er helt fraværende, ja. Derimot ikke enig i at toget går allerede neste sesong. Da vil han fremdeles være kun 20 år og har sannsynligvis ennå et godt stykke unna sitt toppnivå. Så lenge han viser progresjon, bør vi vite bedre enn å ha hastverk med at våre egenutviklede talenter skal bli soleklare førstevalg og stabile toppspillere, iallfall så lenge de ikke har uforholdsmessig høy markedsverdi og vi ikke kan tjene bra på å selge dem tidlig (som kan være tilfelle for f.eks. Hedenstad).

Da er vi jo enige. At Torstein må få til noe mer er fra meg ment som det samme som at du forventer progresjon.

Hvis han og Ondo tar noen skritt i riktig retning så tror jeg vi (uten store nyesigneringer) overlever neste års tippeliga selv om vi mister Johan, Pontus, Olle Olle og eventuelt Palmi. Morten (og kanskje Pamli) tipper jeg vi resignerer til en brøkdel av hva vi betaler nå.

Tilbake til kampen igjen. Vegar hadde en stor match! Banens beste i går? Løp mye, mange bidrag framover og grei kontroll bakover. Håper bare han signerer for et par år til så vi kan få mer enn knapper og glansbilder for ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om jeg forteller deg at Ollé ikke var i offside - er det da fremdeles ekstremt dårlig spilleforståelse og manglende evne til å se medspillere? Timingen på fremspillet var faktisk helt perfekt og valget var helt riktig. At linjemannen vinket av for offside for tidlig er en annen sak (det var vel offside i neste trekk). Husker ikke den andre situasjonen du refererer til, men om det så var at han i én situasjon ikke fant en medspiller fjerner ikke det alle de fine involveringene han hadde og det faktum at han var en av våre beste spillere den tiden han var på banen. Synes du bommer ganske grovt med vurderingene dine her og har et litt merkelig fokus etter et meget fint innhopp av Aase.

Min hensikt var bare å nyansere litt (og få ut litt frustrasjon). Aase hadde også flere bra involveringer.

Stemmer forøvrig at Olle ikke var i Offside, men Ondo var, både da ballen ble spilt til Olle og til Ondo selv. Uansett, det riktige hadde vært å sende ballen videre på en eller to touch til Olle. Da hadde sannsynligvis hverken linjemannen blitt lurt eller Ondo gått i offside, og det hadde kanskje stått 2-1.

I den andre situasjonen viste Mix tydelig frustrasjon over ikke å få ballen i bra posisjon (noe som ikke vises på TV-opptaket).

Men Aase kan blir bra han, med mer spilletid. Da kommer også rutinen og de riktige vurderingene forhåpentligvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til kampen igjen. Vegar hadde en stor match! Banens beste i går? Løp mye, mange bidrag framover og grei kontroll bakover. Håper bare han signerer for et par år til så vi kan få mer enn knapper og glansbilder for ham.

Tja, skal vi være litt strenge med han, kostet Vegar oss to poeng (i går igjen). Han hadde en kjempebrøler som ga Molde det bruddet som var foranledningen til målet deres. Det var rett nok god tid og flere anledninger til å avverge situasjonen senere. Vegar skal ikke få all skyld for målet da et par andre spillere også hadde svake involveringer i etterkant, men det var Vegar som burde sørget for at situasjonen aldri oppsto. Han var også en av syndebukkene ved flere av Moldes beste angrep og sjanser. Synes ikke han hadde en spesielt god kamp.

Jeg begynner ærlig talt å bli litt tvilende til om Vegar har en fremtid som back. Nå har han spilt i den posisjonen i et par sesonger uten å vise utvikling i den defensive delen av spillet og ingen andre enkeltspillere koster oss like mange poeng og innslupne mål. Det er synd, for han er en herlig type og en god fotballspiller med veldige fine offensive egenskaper som back, men defensivt er han rett og slett ikke i nærheten og viser heller ikke tegn til utvikling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Molde
  • Opprett ny...