Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men når det gjelder Fornebu og ny stadion må jeg innrømme at jeg er tvilende. Det er positive og negative sider ved å flytte ditt. Hvis man ser på Røkke-løkka medførte ikke en ny - sentralt beliggende - stadion til at tilskuertallet økte. Derimot ble det redusert. En stadion på Fornebu vil muligens gi økt tilskuertall om 20 år når folk som har flyttet ditt og barna deres vokser opp. Siden det neppe er Bærums folk som flytter til Fornebu vil antagelig de som flytter ditt allerede ha en klubb i hjertene sine og de som kjøper leilighet på Fornebu vil neppe trykke Stabæk til sine bryster. Det eneste som skjer er at bortsesupporterne blir flere. Men da om 20 år, når disse menneskenes barn har vokst opp med Stabæk, Champions Leauge og europeiske triumfer kan tilskuertallet økes. Problemet er naturligvis at da er barna 20 og flytter hjemmesifra, på den andre siden får plutselig vi flere bortsesupportere. Ved å flytte vil antallet som dukker opp på Fornebu muligens være færre enn det allerede er på Nadderud i dag. Hvor mange barn får sykle fra Eiksmarka til Fornebu og hvor mange fra $$ rekker kampen når pilsen på Onkel Blaa er iskald 20 minutter før kampstart. Nei, legg banen på Gjønnesjordene, eller i Skallum eller andre sentrale steder ved Bekkestua og fortsett den langsiktige oppbygningen av Supportere så blir dette bra.

Kan vel være at en kan oppnå noe i nærheten av hva Wimbledon (uten sammenlikning forøvrig) håper å få til med å flytte laget (uten sammenlikning forøvrig) til Milton Keynes. Der får en by uten et godt fotball-lag, et ganske godt fotball lag, og interessen virker upåklagelig. Jeg er overbevist om at mange av de som flytter til Fornebu vil bli fristet på kamp av Dinamos intrikate markedsføringstriks. Dessuten er jeg og ganske sikker på at det skal være mulig å få seg en øl på Fornebu også, om ikke annet ved Sjøflyhavna (er det ikke en kro der ?).

Forskjellen på Røkke-løkka og Fornebu Arena, er jo hovedsaklig tilsiget av næringsvirksomhet og 15.000 innbyggere i nabolaget. Samt at vi har et relativt mye underholdende lag.

Jeg er utelukkende positiv til nye fasiliteter, og Fornebu er et mer en fullgodt alternativ. Alt er forøvrig bedre enn Nadderud, som er rimelig kjønnsløst.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Ironi?
  • Opprett ny...