Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tidligere vinnere:

2000: Flem

2001: Holter

2002: Steners

2003: Martin

2004: Jon

2005: Nannskog

2006: Veigar

2007: Alan

2008: Keller

2009: Pontus F.

2010: Henning

2011: ?

Gi din stemme her.

Husk at prisen skal gis til den viktigste spilleren, noe som ikke nødvendigvis er det beste spilleren.

Jeg har èn soleklar kandidat:

Mix, for det han har gjort både på banen og i lokalmiljøet i år.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne prisen går vel gjerne ikke til spillere som har spilt et mindretall av kampene (som Jon eller Tor Marius), så her er lista over spillere som stort sett har spilt alle seriekampene (mer enn 3/4):

Bjarni 25

Mix 25

Morten 25

Pontus 24

Vegar 23

Jørgen 23

Ollé 22

Palmi 21

Ondo 20

Noen av disse er åpenbart bedre kandidater enn andre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Soleklart Mix. For det han har gjort på banen, men kanskje enda viktigere, utenfor banen. Det han gjorde med kontraktskrivingen på TA, selv etter en lang tvist med klubben, viser at han virkelig bryr seg. Den holdningen har vi jo også sett resten av sesongen. Det er sånne spillere vi trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler det er på sin plass å løfte frem Bjarni som kandidat her også.

Jevn og god

Ingen tvil om at han har levert og vel så det på banen. Men "most valuable player" handler også om hva man gjør utenfor banen. Der er vel Bjarni rimelig nøytral/lojal. Greit nok, det er vel kun Mix som overgår Bjarni (og de andre som holder seg til kontraktene sine utene å sutre) utenfor banen, til gjengjeld med svært stor margin..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler det er på sin plass å løfte frem Bjarni som kandidat her også.

Jevn og god

Ingen tvil om at han har levert og vel så det på banen. Men "most valuable player" handler også om hva man gjør utenfor banen. Der er vel Bjarni rimelig nøytral/lojal. Greit nok, det er vel kun Mix som overgår Bjarni (og de andre som holder seg til kontraktene sine utene å sutre) utenfor banen, til gjengjeld med svært stor margin..

Hva med Vegar?

Han har levert på banen og svart journalister slik det skal svares.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Vegar?

Synes Vegar har diskvalifisert seg selv gjennom å gjøre det veldig klart at hans forståelse av lojalitet til klubben er å bli bosmannspiller så han kan gå gratis til et nytt lag etter neste sesong. Han har heller ikke hatt en særlig god sesong, vil jeg påstå. Enkelte kamper og perioder har vært veldig bra, men totalt sett har han vært et av lagets svake punkter og kostet oss mange mål og poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Vegar?

Synes Vegar har diskvalifisert seg selv gjennom å gjøre det veldig klart at hans forståelse av lojalitet til klubben er å bli bosmannspiller så han kan gå gratis til et nytt lag etter neste sesong. Han har heller ikke hatt en særlig god sesong, vil jeg påstå. Enkelte kamper og perioder har vært veldig bra, men totalt sett har han vært et av lagets svake punkter og kostet oss mange mål og poeng.

Det her er vel din tolkning av hans uttalelser, og ikke hva han faktisk har sagt. Han har sagt at han ikke har noen grunn til å dra til noen annen klubb ennå, så lenge han har kontrakt med Stabæk. Og vi vet jo alle hvilken situasjon Stabæk er i - tror du de har løpt etter han med penn og papir for å signere ny kontrakt?

Hadde vi hatt penger, så kan det godt hende han hadde signert ny kontrakt i år. Men det får vi aldri vite.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg feiltoker, men jeg mener ganske bestemt å ha lest at han har sagt rett ut at han vil fullføre kontrakten for deretter å lete etter noe nytt. Det er selvsagt hans fulle rett og andre kan gjerne mene at lojalitet er å avvise enhver interesse fra andre klubber uten å se nærmere på hva som ligger i deres tilbud mens man er under kontrakt, og fullføre de kontraktene man skriver under på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isåfall er jeg helt enig med deg. Men enn så lenge så tolker jeg det annerledes, og velger å tro at han signerer en ny kontrakt om vår økonomi tillater det. Hvis ikke så håper jeg han blir solgt i løpet av vinteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Årets viktigste spiller 2011
  • Opprett ny...