Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, kjære Stabæk-venner. Fiender på banen, venner før og etter kampen. Sist helg var jeg som TIL-supporter på Hamar for å følge HamKam-TIL, sammen med ca 200 andre TIL-supportere.

Den måten vi ble møtt på på Hamar er ganske tragisk. Først gikk vi på den lokale HamKam-puben Docile (flott navn, ja), for å ta oss et par øl og menge litt med Kamma-supporterne. Vet selvfølgelig ikke helt hva som er normal kutyme overalt, men i Tromsø er det i alle fall slik at motstandernes supportere gjerne får spille av et par sanger på puben før kampstart. Vi fikk satt på vår gamle cup-sang fra -96, men denne ble stoppet halvveis fordi noen fra Kamma-supporterne ikke at "fienden" fikk spille sine sanger. I de hele tatt en fiendtlig stemning.

Vi bestemte oss derfor for å forlate stedet, for å finne en plass vi ble litt bedre tatt imot. På vei ut fra plassen blir vi deretter pushet og hetset av 5-6 snauklipte HamKam-supportere, som sa de skulle knuse oss (og de tenkte da ikke på kampen). Heldigvis var det ingen av oss som lot oss provosere. Videre måtte vi ha eskorte inn på kampen av sikkerhetsvakter.

Grunnen til at jeg skriver dette, er for å si; overse bråkmakerne fra Hamar. Lag en best mulig ramme rundt kampen for dere selv. Dette var skikkelig trasige greier jeg ikke hadde forventet å oppleve i Tippeligaen. Forresten: lykke til på søndag! Husk at banen og fasilitetene på Hamar er forferdelige. Jeg vil sterkt anbefale å besøke toalettet før dere drar til Briskeby!

(Det hører til historien at jeg besøkte Nadderud i fjor, og følte meg veldig godt tatt i mot. )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...takk for denne tankevekkeren...vil ikke domme kamma-supporterene for jeg selv har vaert der og mott dem, men det hadde vel ikke kommet som noen bombe om det fantes en kjerne blandt dem som var mer opptatt av rutete skjerf enn av fotball...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det betyr altså at de har internett på Hamar. Jeg trodde de hadde et eget datanett som var utviklet av Senterpartiet og Felleskjøpet for å forhindre europeisk påvirkning av hedemarkingene. Så feil kan man ta.

Jeg husker forrige gang vi var der. Det var kampen da Torstein Helstad fikk sitt gjennombrudd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må dere i Stabæk support virkelig ikke gå god for hva han Tromsø gutten der påstår har skjedd. Vi i hamar har absolutt ingen interesse av å bråke, og det er heller ikke det som har skjedd. Og at Briskeby er gammel og trenger opprustning er det ingen tvil om, men å skylde på Briskebybanden av den grunn blir helt feil. En av årsakene til at det sikkert var eskorte inn til stadion av sikkerhetsvakter er fordi briskeby er gammel, og hjemme og borte supp står nesten ved siden av hverandre. Så det er rett og slett for å være på den sikre siden! La nå ikke en halvveis same påvirke dere altfor mye. Dere er selvsagt hjertelig velkomne til Hamar på søndag.

Her er et innlegg på briskebybanden.com som er veldig treffelig i denne anledning:

"Har registrert at TIL-supportere reagerer med sjokk og vantro over besøket sitt på Docile. Personlig mener jeg at det skal herske EN grunnregel når man kommer som bortesupporter til hjemmesupporternes stampub; RESPEKT. Det er ingen grunn til at Docile ikke skal være vannhull for gjestende supportere (vi vil jo at innehaveren skal tjene penger på disse også).

Dog, tilreisende er på besøk i VÅR by og har valgt å gå på den mest grønn-hvite puben i byen. Da er det (synes jeg) ganske naturlig at TIL-sanger og gauling ikke er noe som skal forventes å være "på menyen" (spar dette til kampen). Kom gjerne for å drikke øl og diskutere fotball, men respekter at det er en kamma-pub.

Det ville ikke ramle meg inn å gå på Martin's på Lillestrøm og gaule kammasanger før en kamp mot LSK. Jeg vil påstå at det kun er steder uten et snev av supporterkultur som aksepterer å bli "overkjørt" av bortesupporterne på SIN pub.

Uten å skjære alle over en kam, så kan det vel sies at folk nordfra neppe er de mest beskjedne og lavmælte Det er i og for seg greit, men det uforståelig at de ikke forventer reaksjoner for slik oppførsel. Ta med TIL cd'en andre steder og plag andre. Ta med snakketøyet, respekt og et godt humør neste gang, så er det ingen grunn til å "frykte" noe som helst. Velkommen tilbake ved en senere anledning!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det lureste er å gå uten effekter, legge av seg dialekt og gjerne snakke om noe annet enn fotball.

Nå regner vi i allefall med at når Hamkamsupporterne kommer til Bekkestua vil de oppføre seg meget diskrét og ikke provosere noen med HamKam-sanger etc.

Bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Kamper På Hamar
  • Opprett ny...