Gå til innhold

Valgkomiteen ønsker deres innspill

Slum
 Del

Anbefalte innlegg

2012 blir et stort år for Stabæk.

Foreningen fyller 100 år og vi flytter trolig tilbake til Nadderud.

Valgkomiteen starter nå opp sitt arbeid med å finne aktuelle medlemmer å innstille til valg på årsmøtet over jul. I den forbindelse ønsker vi deres tilbakemeldinger på hvem dere mener kunne hatt noe å bidra med i styret.

Det er kjempefint om dere sender navn på deres forslag til kandidat(er), gjerne også med en kort redegjørelse for hva dere begrunner forslaget med, til sven@stabaek.no.

Mvh

Valgkomiteen v/ Albert Bårnes, Helene Husvik og Sven Erik Lund

Ønsker dere å lese fjorårets tråd?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er ingen tvil om at det finnes kompetente kvinner i Stabæk Supports midte. Å antyde noe annet er useriøst. Mangelen på kjønnsbalanse ble påpekt fra salen på forrige årsmøte. Derfor er det på sin plass å gjenta det nå som valgkomiteen er i sluttfasen av sitt arbeid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morgen er det 2 uker til årsmøte. Har valgkomiteen de nødvendige kandidater??

Valgkomiteen har full kontroll.

Men kom gjerne med forslag, selv om det kun er 2 uker igjen til årsmøtet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening bør folk sitte i styret fordi de er kompetente, ikke fordi de har riktig kjønnsorgan.

Jeg tror ikke et styre bestående av bare hunnkjønn hadde vert det beste i alle situasjoner og jeg tror ikke et styre bestående av bare Hannkjønn er det beste i alle situasjoner. Ett variert styre både på kjønn og alder er etter min erfaring å foretrekke. Desverre er det slik at jenter/kvinner ofte må spørres mens vi gutta melder oss selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, mener bare at kjønn er et uvesentlig kriterie når noen skal velges til å gjøre en jobb, på samme linje som seksuell legning, politisk overbevisning eller skostørrelse. Diskusjonen er uansett så prinsipiell at det sikkert finnes bedre fora for det enn dette, vi får satse på at valgkomiteen gjør de riktige vurderingene enten kandidatene har det ene eller det andre :)

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, mener bare at kjønn er et uvesentlig kriterie når noen skal velges til å gjøre en jobb, på samme linje som seksuell legning, politisk overbevisning eller skostørrelse. Diskusjonen er uansett så prinsipiell at det sikkert finnes bedre fora for det enn dette, vi får satse på at valgkomiteen gjør de riktige vurderingene enten kandidatene har det ene eller det andre :)

Kjønn skal selvfølgelig ikke være et kriterie for utvelgelse, men en indikator på om man har lett overalt, eller bare i halvve befolkningen.

Dersom landslaget plutselig består av bare bergensere, vil du sikkert være enig i at det ikke bare er forjævlig, men også høyst sannsynlig at man fra andre andeler av landet har blitt urettferdig forbigått. Uten at det betyr at østlendinger skal kvoteres inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom dette med kjønn er så viktig så er det sikkert noen som har sendt inn forslag om vedtektsendring innen fristen gikk ut ved midnatt. Eller var det kanskje ikke så viktig likevel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom dette med kjønn er så viktig så er det sikkert noen som har sendt inn forslag om vedtektsendring innen fristen gikk ut ved midnatt. Eller var det kanskje ikke så viktig likevel?

Selvfølgelig har jeg sendt inn forslag om vedtektsendring på dette. Halvparten kvinner, halvparten menn. En fjerdedel over pensjonsalder og en tredjedel under myndighetsalder. Slikt må selvfølgelig stå som en vedtekt for at man skal kunne ta hensyn til det? Er dette viktig for deg, siden du argumenterer om det?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som del av valgkomiteen kan jeg bekrefte at vi jobber med å få satt sammen et styre som består av arbeidsvillige, dyktige folk av de fleste kjønn, aldre, politiske og seksuell legninger.

Vi behandler de forslag vi får inn med største alvor, og leter etter folk som har gjort seg bemerket i miljøet.

Selvsagt vil ikke alle mene at vårt forslag, hva det nå enn blir, er det beste.

Derfor vi skal ha en åpen debatt og mulighet til benkeforslag på årsmøtet.

Sees.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Valgkomiteen ønsker deres innspill
  • Opprett ny...