Håvard 3 327 Del Skrevet 17. Januar 2012 (endret) Del Skrevet 17. Januar 2012 (endret) Mye rutine har forsvunnet siden sesongoppkjøring i fjor, om alle hadde fortsatt, hadde laget som helhet hatt 884 kampers (fra start) mer rutine. Uthevede spillere er fortsatt blaa. Gutta våre har til sammen 254 kamper fra start. VEH, Mix, Eiriksson og Hammer har til sammen 180. Jon Knudsen hadde alene 253 kamper fra start i TL 1. Knudsen, Jon 253 0 0 4 1 5. Skjønsberg, Morten M. 162 22 1 9 1 10. Hauger, Henning 125 29 6 10 0 11. Gunnarsson, Veigar Pall 124 8 66 14 0 13. Nannskog, Daniel 117 1 74 6 0 18. Farnerud, Pontus 86 1 8 7 0 23. Hedenstad, Vegar Eggen 73 4 4 6 0 27. Mix, . 62 17 10 1 0 27. Andersson, Johan 62 8 25 1 1 30. Eiríksson, Bjarni Ólafur 57 0 2 6 1 41. Pálmason, Pálmi Rafn 43 34 14 3 1 52. Hammer, Jørgen 27 4 3 4 0 59. Larsen, Jan Kjell 18 0 0 2 0 61. Ollé Ollé, Alain Junior 17 7 7 5 0 65. Gromstad, Tor Marius 14 14 0 1 0 67. Ondo, Gilles 12 11 3 0 1 71. Hanssen, David 10 23 3 2 0 75. Andersen Aase, Torstein 7 20 3 0 0 76. Brustad, Fredrik 6 3 0 0 0 89. Stengel, Herman 3 1 0 1 0 95. Skenderović, Haris 1 7 0 1 0 Endret 17. Januar 2012 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 17. Januar 2012 Del Skrevet 17. Januar 2012 Hvis kriteriet er erfaring i Blaa drakt, så er oversikten grei nok. Men husk at Jan Kjell Larsen har Tippeligaerfaring utenom Stabæk. Rutine er rutine... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vestallstar 1 102 Del Skrevet 20. Januar 2012 (endret) Del Skrevet 20. Januar 2012 (endret) Kan noen sette opp en foreløbig startelver slik stallen er akkurat nå? Er dette en mulig en eller er jeg helt på jordet? : J.K Larsen Hedenstad Gromstad Hammer Eiriksson Brustad Mix Haidar Sortevik Boli Aase Endret 20. Januar 2012 av vestallstar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Oddan79 154 Del Skrevet 20. Januar 2012 (endret) Del Skrevet 20. Januar 2012 (endret) Kan noen sette opp en foreløbig startelver slik stallen er akkurat nå? Er dette en mulig en eller er jeg helt på jordet? : J.K Larsen Hedenstad Gromstad Hammer Eiriksson Brustad Mix Haidar Sortevik Boli Aase Bakre 4er sier seg selv. Den er fin! Veldig offensiv midtbane her, men det er jo mål som vinner fotballkamper. Brustad hadde noen ganske dårlige touch i fjor.. Stengel er litt ung, men har større tro på han. Haidar på kant? Alle kan jo ikke spille sentralt selvom det er de helst vil, og vi trenger en balanse spiller. Kanskje Harris kan bli vårt defansive anker på midten? Det som er igjen på benken er: Benjaminsen, Aase, Brustad (ganske tynt på benken!), men da kan Aase være super reserve, og Brustad kan komme på med fart når de andre er slitne.. J.K Larsen Hedenstad Gromstad Hammer Eiriksson Stengel Mix Skenderovic Haidar Sortevik Boli Endret 20. Januar 2012 av Oddan79 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Når kan vi egentlig forvente oss at man har sett nok på spillerne som er på besøk, og kan tilby kontrakt eller ei? Møller trener vel ut i dag, deretter er det tilbake til TIL om avtale ikke kommer i havn, men ellers? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikkel 1 800 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Belsvik har nå sagt at det vil satses på Aase på topp. så bytt boli/stengel med aase, så ser det bra ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Hepp, Jeg er egentlig mest spent på hvordan han kommer til å komponere den sentrale midtbanen. Haidar, Sortevik, Mix, Benjaminsen og Stengel foretrekker vel alle en rolle sentralt. Legger vi til at alle tre stopperne har vært annonsert som kandidater til sentral midtbane her, at vi har Jiress som knakker på døra fra jr. laget samt en aktuell prøvespiller i form av David Hanssen som sikkert også aspirerer til en plass sentralt på midtbanen om han blir veid og funnet god nok, så stør det ikke på valgmulighetene. Hele 10 stykk om jeg har summert riktig. Likevel er det ingen av disse som stikker seg frem som et soleklart førstevalg. Jeg føler fremdeles at vi trenger en bauta med stor B til å styre midtbanen vår... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Jeg synes dette faktsk begynner å ta litt form. Backplassene mangler vi dekning på, for øvrig har vi alternativer både i forsvaret og på midtbanen. Vi savner sårt en målgarantist men mest av alt savner vi en keeper. Får vi noen kråketær fra JKL på en kontrakt er vi på god vei mot et lag som kan yte god motstand mot alle lag på nedre halvdel av tabellen. Finner vi (eller enda billigere: skaper vi) en toppscorer kan vi ta poeng fra de fleste og kanskje ha et håp om vår plass i TL: 5. plass. Mye henger på hva som skjer med først og fremst JKL, dernest Mix og VEH. Jeg er redd VEH forsvinner om bartemafiaen åpner safen. Det er heller ikke usannsynlig at unge Mix lar seg lure av LSK som også i år har medaljeplaner, men som ALDRI leverer. Det er ingenting i valgene deres av trener og spillere som får meg til å tro på at de vil kjempe i toppen, uavhengig av om de får lurt til seg Mix. Det kan bli tidenes karrierestup for et stortalent - fra helt i STB til kasteball i LSK. Min startellever uten Mix (som lar seg lure inn i bilen til Per Berg som frister med smågodt): JKL (Solid TL-nivå) VEH - HS - JH - BEH (Middels TL-nivå, hback litt svak defensivt, men begge backer er sterke offensivt) AH - TMG - SS - FB (En langsom og en lynrask kant som kan bytte på og skape forvirring hos motstander, SS har talentet men må ta et par sjumilssteg for å overta Mix' rolle som playmaker. TMG kan evt bytte med HS om det fungerer bedre. Spennende unge talenter utfordrer de fleste av disse plassene, Stengel er vel nærmest?) Boli - Aase (Her er vårt svakeste ledd. Unge spisser med stort potensiale, men som må utvikle seg voldsomt.) Hvis jeg var trener hadde jeg med såpass usikkerhet på topp lagt om til 4-5-1 og en mer kynisk defensivt spill, trykket AH inn som indreløper og hatt to raske kantspillere og forsynt Aase med innlegg etter raske overganger. Men jeg er ikke trener og Belsvik har antagelig måttet sverge å holde seg til 4-4-2 og spill langs bakken sentralt i banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Jeg mener at TMG er vårt beste midtstopper. Ettersom dette er et år hvor forsvaret kommer til å få mye å gjøre, mener jegdet er viktig å innse at man må sette ham bak, og ikke som anker på midtbanen. Haris tror jeg på den annen side kan utføre ankerrollen like godt som TMG. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Oddan79 154 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Jeg synes dette faktsk begynner å ta litt form. Backplassene mangler vi dekning på, for øvrig har vi alternativer både i forsvaret og på midtbanen. Vi savner sårt en målgarantist men mest av alt savner vi en keeper. Får vi noen kråketær fra JKL på en kontrakt er vi på god vei mot et lag som kan yte god motstand mot alle lag på nedre halvdel av tabellen. Finner vi (eller enda billigere: skaper vi) en toppscorer kan vi ta poeng fra de fleste og kanskje ha et håp om vår plass i TL: 5. plass. Mye henger på hva som skjer med først og fremst JKL, dernest Mix og VEH. Jeg er redd VEH forsvinner om bartemafiaen åpner safen. Det er heller ikke usannsynlig at unge Mix lar seg lure av LSK som også i år har medaljeplaner, men som ALDRI leverer. Det er ingenting i valgene deres av trener og spillere som får meg til å tro på at de vil kjempe i toppen, uavhengig av om de får lurt til seg Mix. Det kan bli tidenes karrierestup for et stortalent - fra helt i STB til kasteball i LSK. Min startellever uten Mix (som lar seg lure inn i bilen til Per Berg som frister med smågodt): JKL (Solid TL-nivå) VEH - HS - JH - BEH (Middels TL-nivå, hback litt svak defensivt, men begge backer er sterke offensivt) AH - TMG - SS - FB (En langsom og en lynrask kant som kan bytte på og skape forvirring hos motstander, SS har talentet men må ta et par sjumilssteg for å overta Mix' rolle som playmaker. TMG kan evt bytte med HS om det fungerer bedre. Spennende unge talenter utfordrer de fleste av disse plassene, Stengel er vel nærmest?) Boli - Aase (Her er vårt svakeste ledd. Unge spisser med stort potensiale, men som må utvikle seg voldsomt.) Hvis jeg var trener hadde jeg med såpass usikkerhet på topp lagt om til 4-5-1 og en mer kynisk defensivt spill, trykket AH inn som indreløper og hatt to raske kantspillere og forsynt Aase med innlegg etter raske overganger. Men jeg er ikke trener og Belsvik har antagelig måttet sverge å holde seg til 4-4-2 og spill langs bakken sentralt i banen. 5 plass? Da er jeg veldig spent på hvem som blir hentet inn som målgarantist på topp, Bautaen med stor B på midten, og hvem som ender med å stå i mål.. + at vi må aldri få noen skader, eller karantener. Stallen til Stabæk har alltid vært tynn, men vi liker å overraske, så jeg skal ikke si at det er umulig:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 20. Januar 2012 Del Skrevet 20. Januar 2012 Siden det tydeligvis er i denne tråden spekulasjonene om lagoppstillinger foregår, tillater jeg meg å ta med litt nylig historikk fra "Formasjon og spillestil"-tråden vedr. samme tema: Tenkte det kunne være interessant å se på hva vi har av spillere og hvordan komponere en første-ellever frem mot seriestart, basert på de vi til en hver tid har til rådighet. Her er mitt forslag i 4-4-2 formasjon: JKL VEH - Hammer - Gromstad - Bjarni Adnan - Mix - Sortevik - Stengel Aase - Boli Forsvaret ser vel greit ut, mens midtbanen og fremover ser noe svak ut. Mangler en utpreget defensiv midtbanespiller. Noen vil kanskje bruke Haris her? Blir spennende å se hva vi får inn som kan forsterke denne elleveren. Hvor skal vi evt. plassere spillere som David Hanssen og Bjarte Haugsdal hvis de kommer inn? Synspunkter? Er ikke stort å utsette på det der, ikke all verdens alternativer for øyeblikket slik jeg ser det. Forsvaret er som det jeg ønsket meg i fjor. Noen usikre kort på midtbanen, i min mangel på kunnskap om Adnan og Sortevik. Stengel er fortsatt meget ung, og kan få konkurranse fra Brustad, men håper han kan ta et stort skritt videre i år. Ungt spisspar også som antakeligvis skal få det tøft med å lage mange nok mål. Vi har ingen utpreget sjef så i år må alle brette opp ermene og ta ansvar langt over det de har vært vant til. Lagånd, fellesskap og å sloss for hverandre er stikkord. Det vi trenger, i mine øyne, er en Jesper Jansson og en målgarantist. Edit: Etter inspirasjon fra amuoest sin post så svirret tanken om Gromstad i en Jansson rolle. Hedenstad/Gromstad oppover => rom for en Haris bak? Spennende. Jeg ville nok helst sett Adnan på midten med Mix, Usikker med tanke på Stengel på kant også. Ville nok satset på Brustad på kant. Har troen på han tiltros for flere dårlige førstetouch i fjor. Jeg ville nok plassert Sortevik på topp med Aase eller Boli. Ellers ser forsvaret bra ut. Haris kan nok rullere litt med Gromstad og/eller Hammer. Det jeg savner mest er en kantspiller til. Uansett, gleder meg til treningskampene. Da får man en liten pekepinn på hvordan dette vil se ut i praksis. Er usikker på både Stengel og Brustad, om de holder bra nok nivå. Blir spennende å se hvor mye de har utviklet seg... Vi trenger også gode innleggsføtter på kantene, og det er det så vidt jeg vet ikke mange av i troppen for øyeblikket (Bjarni og ...). Ellers enig i at det viktigste nå er å forsterke troppen med en hardtarbeidende lederskikkelse på def. midt, en habil spiss + alternativer på back og keeperplass. En i hvert ledd mao. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 23. Januar 2012 Del Skrevet 23. Januar 2012 Stallen 230112 Keeper: Jan Kjell Larsen Pål Albertsen Jr.keeper Forsvar: Eiriksson Hammer Gromstad Hedenstad Skenderovic Midtbane: Stian Sortevik Herman Stengel Erik Benjaminsen Adnan Haidar Mix Angrep: Fredrik Brustad Torstein Andersen Aase Franc Boli Da er vi 14 spillere + Albertsen + jr.keeper Skal vi gjette på 3 jr. opp og 3 nye inn? Det blir 20 mann som tidligere er skissert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 24. Januar 2012 Del Skrevet 24. Januar 2012 Stallen 230112 Keeper: Jan Kjell Larsen Pål Albertsen Jr.keeper Forsvar: Eiriksson Hammer Gromstad Hedenstad Skenderovic Midtbane: Stian Sortevik Herman Stengel Erik Benjaminsen Adnan Haidar Mix Angrep: Fredrik Brustad Torstein Andersen Aase Franc Boli Da er vi 14 spillere + Albertsen + jr.keeper Skal vi gjette på 3 jr. opp og 3 nye inn? Det blir 20 mann som tidligere er skissert. Sånn jeg ser det, trenger vi fire spillere på tippeliganivå inn på følgende plasser: En ok 2. Keeper (Her holder det vel med 1. div nivå) En sideback (Vi har fire spillere som kan spille midtstopper, men dårlig dekning på back). En sentral def. midtbane (Hanssen?) - Helst en ledertype med defensive egenskaper (Skenderovic og Gromstad kan vikariere) En rutinert spiss (Her må det da finnes noen brukbare bosmenn?) Så tipper jeg 2 opp fra egen jr-stall. Spørsmålet er vel økonomi, og evt. salg av Mix/Hedenstad. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 24. Januar 2012 Del Skrevet 24. Januar 2012 Sånn jeg ser det, trenger vi fire spillere på tippeliganivå inn på følgende plasser: En ok 2. Keeper (Her holder det vel med 1. div nivå) En sideback (Vi har fire spillere som kan spille midtstopper, men dårlig dekning på back). En sentral def. midtbane (Hanssen?) - Helst en ledertype med defensive egenskaper (Skenderovic og Gromstad kan vikariere) En rutinert spiss (Her må det da finnes noen brukbare bosmenn?) Så tipper jeg 2 opp fra egen jr-stall. Spørsmålet er vel økonomi, og evt. salg av Mix/Hedenstad. Jeg synes stallen begynner å se brukbar ut jeg. Når det gjelder back så har både Gromstad og Hammer vikariert på høyrebacken med varierende hell tidligere. Det er ikke en optimal løsning, men det betyr ihvertfall at vi kan konsentrere oss om å først og fremst få tak i en rutinert spiss, og en brukbar vingspiller (har ikke Myklebust blitt nevnt?). Det er ihvertfall der skoen trykker hardest akkurat nå, så får vi heller ta tak i den tynne stallen senere. Leirvik og Sæthre er mitt råtips på juniorer som kan ta steget opp, til tross for at Leirvik må få tilbake konsentrasjonen han mistet under Carnegie Cup. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 24. Januar 2012 Del Skrevet 24. Januar 2012 det ender vel med Møller fra TIL i 12. time... så rekker han ikke spille seg inn og blir god først til sommern. Har ikke SS banken full av penger som kan spyttes inn som nødhjelp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
troma 39 Del Skrevet 19. Februar 2012 Del Skrevet 19. Februar 2012 Hva mangler i stallen pr i dag for å kunne forvente at vi får en sesong som vil plassere oss godt over Sogndal og Sandnes Ulf? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 19. Februar 2012 Del Skrevet 19. Februar 2012 Hva mangler i stallen pr i dag for å kunne forvente at vi får en sesong som vil plassere oss godt over Sogndal og Sandnes Ulf? Skal man forvente å være foran disse lagene også!? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 19. Februar 2012 Del Skrevet 19. Februar 2012 Hva mangler i stallen pr i dag for å kunne forvente at vi får en sesong som vil plassere oss godt over Sogndal og Sandnes Ulf? Nå som Clark så godt som er på plass på def. midt, er det vel helst en 2. keeper, en backup på sideback og kanskje en venstrebeint kant som trengs. Kunne også vært greit med en til med litt rutine på topp. Men jeg synes vi har en bra 1. ellever nå, som når de blir samspilt bør kunne være i stand til å vinne nok kamper til å havne foran de to nevnte lagene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 19. Februar 2012 Del Skrevet 19. Februar 2012 Hva mangler i stallen pr i dag for å kunne forvente at vi får en sesong som vil plassere oss godt over Sogndal og Sandnes Ulf? Nå som Clark så godt som er på plass på def. midt, er det vel helst en 2. keeper, en backup på sideback og kanskje en venstrebeint kant som trengs. Kunne også vært greit med en til med litt rutine på topp. Men jeg synes vi har en bra 1. ellever nå, som når de blir samspilt bør kunne være i stand til å vinne nok kamper til å havne foran de to nevnte lagene. Blir spennende å se imorgen om Benajminsen kan gjøre jobben på venstrebacken Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Oddan79 154 Del Skrevet 23. Februar 2012 (endret) Del Skrevet 23. Februar 2012 (endret) Keeper: Jan Kjell Larsen Forsvar: Eiriksson Hammer Gromstad Hedenstad Skenderovic Midtbane: Stian Sortevik Herman Stengel Erik Benjaminsen Adnan Haidar Christer Kleiven Bjarte Haugsdal Ricardo Clark Angrep: Fredrik Brustad Torstein Andersen Aase Franc Boli Mads Stokkelien Hvis jeg ikke har glemt noen så mangler vi vel fortsatt 3 spillere for å ha 20 mann for å møte kvoten NFF krever i TL. Blir spennende å se om vi kjøper noe nytt, eller dytter inn JR spillere. Personlig håper fortsatt på en ok backup på keeperplassen, så Pål slipper å stå i mål, og god backup i forsvaret. Endret 23. Februar 2012 av Oddan79 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 23. Februar 2012 Del Skrevet 23. Februar 2012 Vi trenger en back til, Hammer og Benjaminsen bekledde hver sin back mot minera og kom fint ut av det, særlig Benjaminsen. Men sjansene for at VEH forlater oss i sommer er vel såpass store at det ideelle hadde vært å fått inn en høyreback som backup nå og som kan få tid til å (evt.) erstatte Vegar. Gode backer er dog notorisk vanskelig å oppdrive... David Hansen kommer nok kanskje inn hvis han får en jobb som han kan kombinere med fotballen, han kan vel spille back dersom det kniper? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 24. Mars 2012 Del Skrevet 24. Mars 2012 Mulig jeg har gått glipp av noe her, men har vi backup på keeperplassen i morgen? Bortsett fra keepertrener, altså? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 24. Mars 2012 Del Skrevet 24. Mars 2012 Mulig jeg har gått glipp av noe her, men har vi backup på keeperplassen i morgen? Bortsett fra keepertrener, altså? Så vidt jeg vet har vi vel fortsatt han afrikaneren eller hvor han var ifra.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ETN 2 214 Del Skrevet 24. Mars 2012 Del Skrevet 24. Mars 2012 Mulig jeg har gått glipp av noe her, men har vi backup på keeperplassen i morgen? Bortsett fra keepertrener, altså? Så vidt jeg vet har vi vel fortsatt han afrikaneren eller hvor han var ifra.. Nei, han fikk ikke noen kontrakt så vår reservekeeper er Albertsen. I dag var jr keeperen Johannes Sejersted Bødtker med på treningen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
youngboy 894 Del Skrevet 24. Mars 2012 Del Skrevet 24. Mars 2012 Noen som vet hvem de 5 utvalgte uten kontrakt er? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 25. Mars 2012 Del Skrevet 25. Mars 2012 Mangler vi ikke en spiller for å klare minimumskravet til NFF på en stall på 20 mann? Hvis Albertsen er en del av den bekreftede troppen i år er vi vel 19. Leirvik eller Suka Suka de neste opp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå