geirti 12 274 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Jeg skal aldri tegne et abonnement på budstikka, verken nett- eller papirutgaven. Jeg skal true mine elever med at de som ikke jobber med skolen, kan risikere å ende opp i bustikka. Jeg har sendt saklige kommentar-mailer til forfatterne av flere av idiotartiklene de har hatt om Stabæk (og det har dessverre blitt en del som kvalifiserer for det etterhvert), men de tar jo faen ikke poenget. Så hva skal man gjøre? Her skriver de dritt om Stabæk, men kamuflerer det som en metareportasje - altså at det skrives dritt om Stabæk. Og så lenge Budstikka fortsetter å eksistere, så er jo det selvfølgelig helt riktig. Men at de selv skal karakterisere det som en "nyhet" at de selv fortsatt driver med slikt, fortelller vel mest om hvor lite reelle "nyheter" de faktisk sitter på. "Journalister" my ass... 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 796 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Dessverre så er det vel blitt slik at dagens journalister er mer opptatt av å lage nyheter enn å formidle nyheter 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Det er faktik et veldig godt poeng. Synes også det er litt rart at Budsikka ikke ser ut til å ha noen som helst forståelse av at arbeidslivets regler også gjelder i idretten. At de i tillegg påtar seg en paternalistisk rolle og forteller oss hvordan all ting egentlig er, er bare patetisk. Ferdig med den avisen! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Never let the truth get in the way of a good story. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Jeg hørte av en trener for en konkurrerende klubb at Budstikka hadde ringt med ønske om å få negative uttalelser om Stabæk og Eide. Vedkommende takket bestemt nei (jeg går ut fra at det var Ragnhild Guldbransen som ringte). Jeg har ikke orka å pløye gjennom all dritten i Stikka, men jeg har ikke sett at de har fått andre trenere til å helle mer bensin på bålet de tente på klubben vår. Vanvittig at de bruker så mye ressurser på å ødelegge for Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BjørnC 249 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Jeg hørte av en trener for en konkurrerende klubb at Budstikka hadde ringt med ønske om å få negative uttalelser om Stabæk og Eide. Vedkommende takket bestemt nei (jeg går ut fra at det var Ragnhild Guldbransen som ringte). Jeg har ikke orka å pløye gjennom all dritten i Stikka, men jeg har ikke sett at de har fått andre trenere til å helle mer bensin på bålet de tente på klubben vår. Vanvittig at de bruker så mye ressurser på å ødelegge for Stabæk. Fy faen for en drittavis. Boykott faenskapet 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Januar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Januar 2014 Da har jeg sagt opp mitt abonement. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Vi kan begynne med å ta ned Budstikkabanneret på svingen mot gamle Nadderud Videregående, det ble bare hengt der for å hindre innsyn og ikke fordi Budstikka betalte noe for det. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 340 Del Skrevet 28. Januar 2014 Del Skrevet 28. Januar 2014 Vi kan begynne med å ta ned Budstikkabanneret på svingen mot gamle Nadderud Videregående, det ble bare hengt der for å hindre innsyn og ikke fordi Budstikka betalte noe for det. Kan bytte det ut med en av de store tifoene som er laget de siste årene :-) Ser mye bedre ut også 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 2014 Den trenger nok finpuss i skriftspråk og oppbygg, men i irritasjonen tok jeg utgangspunkt i metodikken til dagens leder i Budstikka. Nr1. Skrive om saker du egentlig ikke har forutsetning å skrive om. Nr2. Skrive saken på en måte så man får inntrykk av at en av de viktigste institusjonene i distriktet drives av udugelige og inkompetente mennesker. Nr3. Skrive rakt fra hva man synes er lurt i nuet Det skal vanskelig gjøres å utrope lokalavisen Budstikka til en suksess, lokalavisen som til daglig bruker mesteparten av tiden på å skrive om hva som skjer i kanskje Norges tørreste politilogg, og i tillegg begir seg på jakt etter sensasjoner og tabloide "ikke saker" Nå setter både kolleger og lesere spørsmålstegn ved Budstikkas dekning av treneraffæren. Budstikka klarte aldri å få ballen til å rulle ordentlig videre etter å ha navngitt personer og presentert en ensidig skildring av en komplisert sak. Tilliten til deres redaktør og journalister er tynnslitt, spesielt når man henviser til én sportsskribent som jobber for dagspressens svar på Se og Hør. Fortjent eller ufortjent? Budstikkas mest ivrige lesere er selvsagt glad for å kunne gå til døren, plukke opp en dagsfersk utgave av dagens lokale sladder. En annen gruppe mener Budstikkas dager snart er talte, mens en tredje gruppe ønsker en lokalavis som skriver saker med integritet og litt lokalt engasjement ettersom dette kanskje er eneste utvei for ikke å miste all troverdighet. Problemstillingen er uansett delikat for Budstikka. I en periode der internett tar over, leserne er mer selektive, og gode lokalsaker ikke vokser på trær må det fortsatt skapes fortrolighet og trygghet til leseren. Leserne skal fortsatt kunne føle seg trygg på at innholdet som avgjør om de kjøper en utgave av avisen er av en viss kvalitet, samtidig som man må produsere innhold som tiltrekker fremtidige inntektskilder. Fokus er ikke entydig på antall abonnementer eller lesertall, men på en avis som har mistet helt fotfeste hva gjelder integritet, etikk og moral. Selvfølgelig er det ingen som trives i en slik situasjon. I utgangspunktet tror leserne det er greit å gjøre en ting klart: Sensasjoner uten ordentlig grunnarbeid løser ikke de utfordringene man står ovenfor. Uheldigvis synes signalene at den tanken forblir i redaksjonen. At redaktøren og journalistene har gjort noe upassende vil aldri bli gjort opp for eller beklaget. Avisens styre og administrasjon har aldri tatt avstand fra hva som er skrevet, uavhengig om det omhandler «morsomme skilt på Eiksmarka» eller forhåndsdømming av personer rundt om i distriktet. Det er selvfølgelig ingen som tror at Asker og Bærum er et uendelig univers av interessant lesestoff, men det som trykkes bør ha en informativ allmenn interesse og i tillegg må man ha begge sider av saker og spesielt de som går på personnivå i et lite miljø. Pressen har både sine skrevne og uskrevne lover. Det er ikke tvil om at en redaktør eller en journalist som opptrer upassende ved valg av kilder og utsjekk av opplysninger har misbrukt tillit. Og derfor satt seg selv på sidelinjen. På dette området må Pressens krav være ufravikelig. Det må være en absolutt tillit mellom avisen og avisens lesere for at ikke feilinformasjon og rykter går utover en person som ikke har kunnet forklare sin versjon av saken grunnet overordnede som vil vurdere en intern sak først og fremst internt. Det er dette lesestoffet som ikke blir særlig godt mottatt. Lokalsamfunn, institusjonene og menneskene i de 2 kommunene hadde vært best tjent med at man har en kritisk, faktabasert mediekanal som alle kunne leve med. Det ville vært en avis som man vil lese. Hvorfor avisen velger den tornefulle vei vites ikke. Det etterlatte inntrykket er ikke krystallklar tale på hvordan man vil fremstå, men heller å unngå de ubehagelige spørsmålene og gå videre med en tabloid strategi. Derfor hefter det fortsatt spørsmålstegn ved en lokal maktfaktor som hadde fortjent en bedre skjebne enn, en sakte død. 32 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Jeg synes Budstikka har levert en meget sterk søknad til Hall of Shame i dekningen av denne saken og "overgangsskandalen". Tydelig at dette er journalistikk som krever ferdigheter Budstikka ikke er i besittelse av, men som virker ganske opplagt for utdannede mennesker. Eller egentlig for de aller fleste, faktisk. Endret 29. Januar 2014 av Alzheimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Hepp, Har de fjernet kommentarfeltet også? I såfall kan vi legge feighet til verdiene de representerer. @ringo 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Hepp, Har de fjernet kommentarfeltet også? I såfall kan vi legge feighet til verdiene de representerer. @ringo Kommentarfeltet er fortsatt åpent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2014 (endret) Jeg skulle ønske jeg hadde et abonnement jeg kunne si opp. Nå sitter sikkert redaksjonen i Stikka og trøster seg med at supporternes "ubetingede kjærlighet til klubben" gjør at vi mister alt gangsyn i denne kampen. En slik antagelse er gal. Hadde vi vært av den oppfatning at Eide hadde gjort noe som ikke er bra så hadde vi krevet hans avgang. Akkurat som da vi krevet JJs avgang i sin tid. Vi setter klubben høyest. Per dags dato er Bæringen bedre lesestoff en Stikka. Endret 29. Januar 2014 av Potter 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Hepp, Har de fjernet kommentarfeltet også? I såfall kan vi legge feighet til verdiene de representerer. @ringo Kommentarfeltet er fortsatt åpent. Ok, det var borte i dag tidlig, mulig det var min maskin som hikket? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Hepp, Har de fjernet kommentarfeltet også? I såfall kan vi legge feighet til verdiene de representerer. @ringo Kommentarfeltet er fortsatt åpent. Ok, det var borte i dag tidlig, mulig det var min maskin som hikket? Den er stengt mellom 24:00 og 07:00. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Alle journalister bruker det at Eide har innrømmet at han opptrådte upassende som bevis for at de har rett. Det er ingen som nevner at dette var innrømmelser en presset trener kom med i håp om å legge saken død. En annen sak er et det er mye mellom hva en mener er upassende til trakassering. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 29. Januar 2014 Del Skrevet 29. Januar 2014 Det er sånn som nå jeg håper litt mer enn ellers at det lett prostituerte "karma" faktisk finnes. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 13. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 13. Februar 2014 (endret) Påtalenemnda skriver i dag til Stabæk at de har kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som klubben gjorde i Kaurin-saken, at det ikke finnes tilstrekkelig grunnlag for å påtale noe. Klubben har fått ros fra NFF for måten klubben har håndtert saken. Stabæk 2 - 0 Samlet norsk pressekorps Endret 13. Februar 2014 av Posse 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 13. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 13. Februar 2014 (endret) Påtalenemnda skriver i dag til Stabæk at de har kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som klubben gjorde i Kaurin-saken, at det ikke finnes tilstrekkelig grunnlag for å påtale noe. Klubben har fått ros fra NFF for måten klubben har håndtert saken. Stabæk 2 - 0 Samlet norsk pressekorps Synd at Leni Kaurin Larsen slapp unna. Hadde forventet at Påtalenemda villa tatt ut tiltale på henne, for å sette fotballens gode navn og rykte i vanry. Endret 13. Februar 2014 av Posse 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 13. Februar 2014 Del Skrevet 13. Februar 2014 Budstikka: http://www.budstikka.no/sport/nff-pataler-ikke-stabek-i-kaurin-saken-1.8291397 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 13. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 13. Februar 2014 (endret) Feil tråd. Endret 13. Februar 2014 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 13. Februar 2014 Del Skrevet 13. Februar 2014 Nå får vi bare lene oss tilbake og vente på neste dose med oppgulp fra Woods. Denne gangen er det nok NFF som trakasserer, og som hun vil til livs. På generelt grunnlag kan det være greit å tenke at dersom langt mer enn halvparten av menneskene som omgir deg er idioter, da er det muligens på tide å ta seg en kikk i speilet? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 31. Mars 2014 Del Skrevet 31. Mars 2014 Et intervju med Øyvind, eller rettere sagt et halvt intervju: http://www.stabak.no/free/videoId/1vjjodj4bhykc1o9y4ccxsl6g8 Dersom noen kjenner noen som kjenner noen, så kan man jo be denne noen om å få lagt ut resten av intervjuet også... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 24. September 2014 Del Skrevet 24. September 2014 Frank Robert og Øyvind tatt ut til UEFA Pro-lisenskurs: http://www.fotball.no/Utdanning-og-kompetanse/Trener/UEFA_PRO-lisens/2014/Disse-er-tatt-ut-til-UEFA-Pro-lisens/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 24. September 2014 Del Skrevet 24. September 2014 Frank Robert og Øyvind tatt ut til UEFA Pro-lisenskurs: http://www.fotball.no/Utdanning-og-kompetanse/Trener/UEFA_PRO-lisens/2014/Disse-er-tatt-ut-til-UEFA-Pro-lisens/ Jeg har aldri tenkt over at Frank Robert ikke har dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 496 Del Skrevet 7. Oktober 2014 Del Skrevet 7. Oktober 2014 Øyvind har signert ny treårsavtale med Stabæk! http://www.stabak.no/news/article/1asn5loljq3lu13xvifq4f6qc3/title/tre-nye-ar-for-oyvind-eide Det tror jeg blir bra. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 10. Oktober 2016 Del Skrevet 10. Oktober 2016 http://www.stabak.no/news/article/1xf2y7gxt4fji1no7v7rgxwbq2/title/eide-gir-seg-i-stabaek Uten at jeg skal påstå at jeg følger kvinnelaget tett, så kommer vel ikke dette som noen overraskelse. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 10. Oktober 2016 Del Skrevet 10. Oktober 2016 Jeg trodde Øyvind bare hadde 2 års kontrakt, som utløp etter sessongen og håpet da at kontrakten ikke ville blitt fornyet, da jeg føler at det er på tide med litt nytt på trenersiden. Ikke det at jeg er veldig missfornøyd med Øyvind, bare at det er på tide med litt nytt. Mulig at han føler det samme selv og derfor benytter anledningen til å bytte jobb. Uansett ønsker jeg Øyvind lykke til i sin neste jobb, så lenge det ikke er i LSKKFK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 10. Oktober 2016 Del Skrevet 10. Oktober 2016 Jepp, ikke galt å ha holdt ut med oss i fem år. La forøvrig merke til at Eide virket overraskende mutt etter storseieren søndag uten at jeg vet om man skal legge noe vekt på det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå