stephanois 2 828 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 skrekk og gru.. Det skrives på stb.no at vi ikke skal se bort ifra at det skal spilles med draktnummer 110, 114, 123 osv.. Kan vi ikke bare kjøre litt stil med retrodrakter og jubileumslogo? MÅ alt overdrives? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 oh synes ikke der er overdrivelse, virker heller litt som om man mangler kreative ideer, og har ikke tenkt seg om grundig nok. med all de problemene klubben har er del vel for mye at man klarer aa lage noe som er skikkelig kult. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 skrekk og gru.. Det skrives på stb.no at vi ikke skal se bort ifra at det skal spilles med draktnummer 110, 114, 123 osv.. Kan vi ikke bare kjøre litt stil med retrodrakter og jubileumslogo? MÅ alt overdrives? Fy faen. Dette kan ikke skje. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Hvordan i huleste er det i det hele tatt mulig å synes det er en god idé?!? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 skrekk og gru.. Det skrives på stb.no at vi ikke skal se bort ifra at det skal spilles med draktnummer 110, 114, 123 osv.. Kan vi ikke bare kjøre litt stil med retrodrakter og jubileumslogo? MÅ alt overdrives? Kilde? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 16. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 16. Desember 2011 (endret) Det var en idé blant veldig mange, som er dukket opp rundt 100 årsjubileet, som kom snek seg med på artikkelen om jubileumslogoene. Det skulle ikke være med i artikkelen, og jeg trodde jeg klarte å fjerne avsnittet før dette ble lest av noen. Men der feilet jeg. Beklager. Det er ikke avgjort noe rundt neste års drakter Endret 16. Desember 2011 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Så vidt jeg vet er det ikke lov med mer enn 2 sifre på draktene i TL. Mulig jeg tar feil, men mener å ha last det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Det var en idé blant veldig mange, som er dukket opp rundt 100 årsjubileet, som kom snek seg med på artikkelen om jubileumslogoene. Det skulle ikke være med i artikkelen, og jeg trodde jeg klarte å fjerne avsnittet før dette ble lest av noen. Men der feilet jeg. Beklager. Det er ikke avgjort noe rundt neste års drakter Krage og snøring i halsen. Lag nå ihvertfall en retrodrakt vi supportere kan kjøpe. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Det var en idé blant veldig mange, som er dukket opp rundt 100 årsjubileet, som kom snek seg med på artikkelen om jubileumslogoene. Det skulle ikke være med i artikkelen, og jeg trodde jeg klarte å fjerne avsnittet før dette ble lest av noen. Men der feilet jeg. Beklager. Det er ikke avgjort noe rundt neste års drakter Noe er alvorlig galt med den kollektive dømmekraften når dette var en idé blant veldig mange. At man ikke skjønner at drakten er blant få virkelig hellige ting man må gjøgle minst mulig med er veldig bekymringsverdig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Jeg ser virkelig ikke problemet for bare katastrofer. Vi frykter nedrykk, økonomisk ruin, ribbet lag, klubbledere dømt av både NøFF og sivil domstol, tilskuerkollaps, sponsekollaps og så videre. Og så klarer man å bry seg med antall siffer på drakten? Det blir like patetisk som at media ikke har plass til å skrive om hungersnød i utlandet fordi man må dekke nordmenns forferdelige smørmangel her på berget. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Krage og snøring i halsen. Lag nå ihvertfall en retrodrakt vi supportere kan kjøpe. ja til retrodrakt! og kanskje noen tskjorter/caps med liten men elegant logo som minner om at det er 100aars-jubileum. noen ideer: http://www.rocknshop.de/st-pauli-shirt-100-braun/p_6891_de/ http://www.gahc-shop.de/popup_image.php?pID=432&imgID=1&XTCsid=saofzfpir http://www.gahc-shop.de/popup_image.php?pID=428&imgID=1&XTCsid=mkmneuywkdef Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Jeg ser virkelig ikke problemet for bare katastrofer. Vi frykter nedrykk, økonomisk ruin, ribbet lag, klubbledere dømt av både NøFF og sivil domstol, tilskuerkollaps, sponsekollaps og så videre. Og så klarer man å bry seg med antall siffer på drakten? Det blir like patetisk som at media ikke har plass til å skrive om hungersnød i utlandet fordi man må dekke nordmenns forferdelige smørmangel her på berget. Jeg frykter alt det du nevner og tresifrede draktnummer minst. Men jeg frykter det like fullt og jeg syns det er verdt å si fra om selv om det finnes ting som er verre, i alle fall når draktnummerne ikke er bestemt ennå. Er det patetisk? Sammenligningen din med aviser som ikke skriver om hungersnød er ikke spesielt god syns jeg. Hvis man snur på det: Problemet med mediene du viser til er at de ofte ikke klarer å skrive om både hungersnød og smørmangel. Begge deler er jo verdt å diskutere. Jeg mener avisene bør skrive om både smørmangel og hungersnød, selv om sistnevnte er viktigst. Jeg mener det er verdt å diskutere både alt du nevner ovenfor og tresifrede draktnumre, selv om førstnevnte er viktigst. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Jeg ser virkelig ikke problemet for bare katastrofer. Vi frykter nedrykk, økonomisk ruin, ribbet lag, klubbledere dømt av både NøFF og sivil domstol, tilskuerkollaps, sponsekollaps og så videre. Og så klarer man å bry seg med antall siffer på drakten? Det blir like patetisk som at media ikke har plass til å skrive om hungersnød i utlandet fordi man må dekke nordmenns forferdelige smørmangel her på berget. Jeg frykter alt det du nevner og tresifrede draktnummer minst. Men jeg frykter det like fullt og jeg syns det er verdt å si fra om selv om det finnes ting som er verre, i alle fall når draktnummerne ikke er bestemt ennå. Er det patetisk? Sammenligningen din med aviser som ikke skriver om hungersnød er ikke spesielt god syns jeg. Hvis man snur på det: Problemet med mediene du viser til er at de ofte ikke klarer å skrive om både hungersnød og smørmangel. Begge deler er jo verdt å diskutere. Jeg mener avisene bør skrive om både smørmangel og hungersnød, selv om sistnevnte er viktigst. Jeg mener det er verdt å diskutere både alt du nevner ovenfor og tresifrede draktnumre, selv om førstnevnte er viktigst. OK, jeg skal innrømme at det var unødvendig å bruke ordet patetisk. Samtidig synes jeg dere går vel høyt i banen for et så lite problem. "Noe er alvorlig galt med den kollektive dømmekraften" - får det til å høre ut som vi skal stille i Røa-drakter neste år, mens det kun handler om det skal stå en ettall foran dagens sifre (20 blir 120 e.l.). Jeg sier ikke at det virker som en verken nødvendig eller god ide, men at det kan da ikke være så utrolig nøye? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Et tips: når dere skal lage retrodrakt er det ikke bare å smelle sammen noe gammeldagse greier. Syns dere skal undersøke litt og gå dette i sømmene. Finn ut hvilke farger/uttrykk drakta hadde i de tidlige årene (evt. viktige år i klubbens historie) og lag en moderne vri av denne. Tror ikke lyseblå og mørkeblå striper er noe dumt tips. Det finnes en haug med gamle bilder som kan studeres. Jævlig viktig at ingen overkreative sjeler får slå seg løs her altså. Tresifra draktnummer? Halloo??? Det er ingen lek å fylle 100 år! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Stabæk inviterte SS og noen flere ildsjeler (meg også) til forberedelsen av denne jubileumsdrakten tidlig i høst. Jeg vet at SS har vært representert på noen møter her. Dessverre ble disse møtene lagt til midt i vanlig arbeidstid på Fornebu, så det er ikke så lett for oss andre som jobber andre steder å delta. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Jeg ser virkelig ikke problemet for bare katastrofer. Vi frykter nedrykk, økonomisk ruin, ribbet lag, klubbledere dømt av både NøFF og sivil domstol, tilskuerkollaps, sponsekollaps og så videre. Og så klarer man å bry seg med antall siffer på drakten? Det blir like patetisk som at media ikke har plass til å skrive om hungersnød i utlandet fordi man må dekke nordmenns forferdelige smørmangel her på berget. Stabæks drakt, farger og klubbemblem er mye, mye viktigere for meg enn de tingene du nevner. Det er det mest hellige vi har. Selvsagt skaper det reaksjoner når man får signaler på at dette skal tukles med. Er det et område vi ikke skal være "kreative" så er det her. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Stabæk inviterte SS og noen flere ildsjeler (meg også) til forberedelsen av denne jubileumsdrakten tidlig i høst. Jeg vet at SS har vært representert på noen møter her. Dessverre ble disse møtene lagt til midt i vanlig arbeidstid på Fornebu, så det er ikke så lett for oss andre som jobber andre steder å delta. og hvilke ideer/forslag har SS kommet med her? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Hadde vært sinnsykt fett om vi kunne hatt retrodrakten som bortedrakt neste sesong. Det bør la seg gjøre, men man må kanskje lage en lysere variant av shortsen. Noe alla avataren til P7 hadde vært fett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Kan man ikke bare gi faen i alt fiksfakseriet og kjøre den gamle lyseblå drakten? Med omdømmet vi har for tiden blir det sikkert ikke noe problem med FAIR PLAY foran på drakten heller. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 OK, jeg skal innrømme at det var unødvendig å bruke ordet patetisk. Samtidig synes jeg dere går vel høyt i banen for et så lite problem. "Noe er alvorlig galt med den kollektive dømmekraften" - får det til å høre ut som vi skal stille i Røa-drakter neste år, mens det kun handler om det skal stå en ettall foran dagens sifre (20 blir 120 e.l.). Jeg sier ikke at det virker som en verken nødvendig eller god ide, men at det kan da ikke være så utrolig nøye? Da er vi rett og slett uenige. Jeg syns ikke Stabæks drakt er noe man skal finne på gøyale påfunn med. Enig med Henrik. Selv om det ikke handler om bytting av drakt, farge eller klubbemblem som han nevner, bør drakten besudles minst mulig med reklame og unødvendig mange tall. Dette er ikke en liten ting i mine øyne. Dette handler ikke bare om estetikk, men også om at fargene våre er hellige og noe man i minst mulig grad skal dekke til og besudler med fremmede symboler og farger. Man må ha enkelte prinsipper. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Noe usikker på når disse draktene er fra, men om dette er 1912-draktene hva med en relansering av denne? Molde gjorde jo noe tilsvarende med sine retrodrakter. Må ærlig innrømme at jeg synes retrodrakten deres var meget vellykket: 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Regner med at stephanois har svaret på dette i et eller annet oppslagsverk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Hadde vært kult! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Noe usikker på når disse draktene er fra, men om dette er 1912-draktene hva med en relansering av denne? Molde gjorde jo noe tilsvarende med sine retrodrakter. Må ærlig innrømme at jeg synes retrodrakten deres var meget vellykket: Det stemmer. Det er drakten fra 1912, og det er jobbet med utgangspunkt i en slik drakt. Omstendighetene gjør det derimot høyst usikkert om det lar seg gjennomføre å lansere en jubileumsdrakt. Det jobbes som sagt med saken Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 16. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 16. Desember 2011 (endret) Noe usikker på når disse draktene er fra, men om dette er 1912-draktene hva med en relansering av denne? Molde gjorde jo noe tilsvarende med sine retrodrakter. Må ærlig innrømme at jeg synes retrodrakten deres var meget vellykket: Det stemmer. Det er drakten fra 1912, og det er jobbet med utgangspunkt i en slik drakt. Omstendighetene gjør det derimot høyst usikkert om det lar seg gjennomføre å lansere en jubileumsdrakt. Det jobbes som sagt med saken hva faen? klarer vi ikke engang å lage jubileumsdrakt? herregud ass. Det kan vi ikke være bekjent av. Da forblir vi jo den historieløse klubben alle kaller oss. Den drakta fra bildet over her med mørkeblå bunnfarge og blå stripe midt på + den gamle og nye Stabæk IF-logoen i skjønn forening på brystet og teksten 1912-2012 under (litt som den nye jubileumslogoen) + litt enkle gammeldagse tall på ryggen - verre er det da ikke??? Opp med farta så er det på plass til seriestart. Posse: lag et utkast på tegning med dette forslaget 'a! I nakken på kragen broderer vi i liten skrift "Som et smilebånd sirklet og klukket bækken seg fram og omfavnet hele Stabæk" Endret 16. Desember 2011 av stephanois 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Vil ikke en jubileumsdrakt nærmest finansiere seg selv? Tipper det blir solgt en del flere jubileumsdrakter i Stabæk-butikken enn om man skulle fortsatt med den samme.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Vil ikke en jubileumsdrakt nærmest finansiere seg selv? Tipper det blir solgt en del flere jubileumsdrakter i Stabæk-butikken enn om man skulle fortsatt med den samme.... Jeg tar 10! Minst. Må ha til nevøer, mine ufødte barn, mine særdeles ufødte barnebarn og oldebarn og kanskje en til far. Selvfølgelig finansierer dette seg selv. Bare å få ut fingern. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Vil ikke en jubileumsdrakt nærmest finansiere seg selv? Tipper det blir solgt en del flere jubileumsdrakter i Stabæk-butikken enn om man skulle fortsatt med den samme.... Jeg tar 10! Minst. Må ha til nevøer, mine ufødte barn, mine særdeles ufødte barnebarn og oldebarn og kanskje en til far. Selvfølgelig finansierer dette seg selv. Bare å få ut fingern. Skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å kjøpe 2-3 stk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaMandag 80 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Skjønner ikke det store problemet. Drakter forandrer seg hele tiden, man har forskjellig borte- og hjemmedrakter og nye modeller. Det betyr ikke at det er besudling av drakten av den grunn. Det er da ikke som vi skal spille i gule drakter til neste år ellernoe. Ikke at jeg synes det er en god idé med tresiffret nr, men ville ikke raljert hemningsløst all over the internets av den grunn. Synes stephanois' forslag høres kjempebra ut! Fint med detaljer. Regner med at den finansierer seg selv, man må jo ha en til bruk, en til pynt, og et par til de yngre.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 16. Desember 2011 Del Skrevet 16. Desember 2011 Skjønner ikke det store problemet. Drakter forandrer seg hele tiden, man har forskjellig borte- og hjemmedrakter og nye modeller. Det betyr ikke at det er besudling av drakten av den grunn. Det er da ikke som vi skal spille i gule drakter til neste år ellernoe. Ikke at jeg synes det er en god idé med tresiffret nr, men ville ikke raljert hemningsløst all over the internets av den grunn. Hvis du ikke skjønner det store problemet med å ha tre eller flere sifre på drakten så er vi rett og slett uenige. Greit det. Men jeg forbeholder meg retten til å raljere over forslag om å plassere unødvendig mange fremmedelementer på de vakre blå og mørkeblå stripene. Ellers presiserer jeg jo at det finnes verre ting (hungersnød, Telenor Arena og alt det der), så hemningsløs er å ta i. Å spille i gule hjemmedrakter hadde vært langt verre enn tre sifre på ryggen, men jeg forstår ikke hvorfor den tanken skal endre min oppfatning om at forslaget er fullstendig på trynet. Ellers har det vel nada med saken å gjøre at man har ulike farger på bortedrakten. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå