Gå til innhold

100-årstråden

stephanois
 Del

Anbefalte innlegg

Tenkte at siden man fikser og bytter på bortedrakten rett som det er, gjør det vel lite at hjemmedrakten er forandret ett år, da vi fyller 100? Synes det er helt greit at de er kreative, så lenge de hører på alles meninger før de tar en avgjørelse, og det virker det jo som de gjør. Det med gule drakter var et ekstremt eksempel, og mener ikke at noenting er helt på trynet, bare at man ikke nødvendigvis trenger å slakte ethvert nytenkende forslag av den ene grunn at det er nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte at siden man fikser og bytter på bortedrakten rett som det er, gjør det vel lite at hjemmedrakten er forandret ett år, da vi fyller 100? Synes det er helt greit at de er kreative, så lenge de hører på alles meninger før de tar en avgjørelse, og det virker det jo som de gjør. Det med gule drakter var et ekstremt eksempel, og mener ikke at noenting er helt på trynet, bare at man ikke nødvendigvis trenger å slakte ethvert nytenkende forslag av den ene grunn at det er nytt.

Forandring går greit. Som den forandringen som skjedde mellom 2008 og 2009. Selvsagt vil det være kosmetiske endringer. Selv synes jeg nesten vi skulle hatt ny drakt hvert år. Det som IKKE går greit, er TV2 tall, grønne armer, tresifrede tall (wtf!!) og denslags. Det er ikke forandring, det er besudling.

Forøvrig hadde vi gule bortedrakter på starten av 90-tallet. Med Pizzanini-logo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig hadde vi gule bortedrakter på starten av 90-tallet. Med Pizzanini-logo.

Det er vel en viss fare for at vi spiller i gult neste år også. Eller rettere sagt at et lag som spiller i gult vil ligne mer på Stabæk enn Stabæk selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dessverre andre planer. Går vel ikke glipp av så mye ettersom du henger på dette forumet mens du er der.

Jeg driter bare fem minutter om dagen. Bra dekning og utsikt her jeg sitter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi siklet etter retro-drakt i årevis, lyseblå drakt som bortedrakt osv. 100-års jubileet er en glimrende anledning til å få dette gjennomført. Drakt og emblem er det helligste av alt og det er mye viktigere at vi gjør noe skikkelig solid og gjennomført med dette enn at man kan få kjøpt krimskrams og juggel med påtrykt jubileumslogo. Ølglass, hatter, nøkkelring osv. er vel og bra, men skal man legge ned en innsats så må det være i drakten.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med gule drakter var et ekstremt eksempel, og mener ikke at noenting er helt på trynet, bare at man ikke nødvendigvis trenger å slakte ethvert nytenkende forslag av den ene grunn at det er nytt.

Jeg slakter ikke ethvert nytenkende forslag og jeg slakter det ikke av den grunn at det er nytt. Jeg slakter det fordi jeg syns det er et klovnete møkkaforslag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi siklet etter retro-drakt i årevis, lyseblå drakt som bortedrakt osv. 100-års jubileet er en glimrende anledning til å få dette gjennomført. Drakt og emblem er det helligste av alt og det er mye viktigere at vi gjør noe skikkelig solid og gjennomført med dette enn at man kan få kjøpt krimskrams og juggel med påtrykt jubileumslogo. Ølglass, hatter, nøkkelring osv. er vel og bra, men skal man legge ned en innsats så må det være i drakten.

Ja. Jeg vil også se retro-drakt. Dog samme fargekombinasjoner som i år. Kortbukser (stivede) i 1978-størrelser, langermede overdeler med krage ved hals med lissesnøring, liten lomme ved brystvorte, og emblem på motsatt. Nr både på bukse, høyre ben, og på bryst av drakt. Hosebånd ved kne med knute på ytterside og ditto ensfargede strømper. Pannebånd i frottè - obligatorisk for alle ved kampenes begynnelse.

For å ha en liten fet signatur med blikk til stiftelsesdato - så skolisser/snører i lyseblått på alle sko, og hvor kun sort på skofarger aksepteres.

Våre ledere bør kutte ut sine dresser, og bære egne drakter. Disse bør også være stripete, men vannrette, og i hvitt og sort, eventuelt rosa og sort for bortekamper hvis ankelpryden tillater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det blir retrodrakt kommer jeg minst til å kjøpe 3! En til meg selv, en til gymlærern (LSK-fan som mobber meg i hver gymtime da jeg dukker opp i den blaa drakta mi og forøvrig slekt av Vegar Hedenstad), og til slutt en til søskenbarnet mitt på 5 :) Blir bra det! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden skal ikke dø ut.. Her kan postes morsomme historier fra 1912 - 2012 som kanskje ikke alle kjenner like godt til. Viktig at folk leser seg opp litt før jubileumsåret.

Starter med litt hockey. Stabæk vant nemlig NM i hockey i 1953 og la ned laget (ga bort til Jar) året etter. Jar har seff aldri klart å opprettholde nivået.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skrekk og gru.. Det skrives på stb.no at vi ikke skal se bort ifra at det skal spilles med draktnummer 110, 114, 123 osv.. Kan vi ikke bare kjøre litt stil med retrodrakter og jubileumslogo? MÅ alt overdrives?

Enig! Retrodraker med snøring og krave. Mørkeblaa med lyseblå stripe som 1912 draktene hjemme, og motsatt borte. Spillerne bør ha nummer fra 1 og oppover. Keeper har nr 1, v.back nr 2 osv som i gamle dager, ikke noe kødd med f.eks. 31, 48, 69, 96 osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skrekk og gru.. Det skrives på stb.no at vi ikke skal se bort ifra at det skal spilles med draktnummer 110, 114, 123 osv.. Kan vi ikke bare kjøre litt stil med retrodrakter og jubileumslogo? MÅ alt overdrives?

Enig! Retrodraker med snøring og krave. Mørkeblaa med lyseblå stripe som 1912 draktene hjemme, og motsatt borte. Spillerne bør ha nummer fra 1 og oppover. Keeper har nr 1, v.back nr 2 osv som i gamle dager, ikke noe kødd med f.eks. 31, 48, 69, 96 osv.

Bytter nr for hver kamp slik at de 11 som starter har 1-11. 3 innbyttere. 2 + keeper. 2 er høyreback og 3 venstre. 4 og 5 stoppere. vinger er selvsagt 11 og 7. 9 og 10 spisser. Har vi flere enn det når sesongen starter så er 6 og 8 sentral midt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

"Som Store Stabæk gård i senkningen ved den store hasselen nær en sterk virvelstrøm fra bækken nær den røde hulen til Veivokter Lund"

Noen som vet om denne hulen egentlig var rød? Hadde jo vært utrolig fett om den heller var blå. Ikke lenge igjen til 100-årsdagen nå. Viktig å lese seg opp litt på historien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

100-årstråden
  • Opprett ny...