hdaniels 2 362 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 @ringo, hva tenker du om kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Enig, stiller også spørsmål om han så kampen. Cunningham var i mitt hode banens beste. Den autoriteten på en 18 åring! Meget imponerende. Så ut som om han hadde spilt tippeligafotball i 15 år. Og synes faktisk Stokkelien viste at han faktisk kan annet enn å være god foran mål.. Cunningham har en sjelden ro og er opplagt et stort talent. MEN vi kan ikke spille med en stopper som har et snitt på tre store brølere per kamp, slik det har vært de to siste kampene. Grommis har måttet gjøre mye oppsrydningsarbeid bak Cunninghams feilvurderinger - særlig er han dårlig til å vurdere ballbanen i lufta. I tillegg har han en svært lav treffprosent på pasningene sine. Dette mye grunnet at han stadig prøver på litt for vanskelige - men ikke fornuftige - pasninger. Det var ikke måte på hvor mange ganger han skulle prøve å slå flate pasninger helt opp i angrep, og de ble vel blokkert over halvparten av gangene. Hammer sliter med at han er litt for nonchalant og kanskje litt mer rotete i posisjoneringsspillet enn Cunningham, men er etter min personlige mening å foretrekke - særlig siden han er vår eiendom. Når det er sagt så er det dumt å bytte et stopperpar som har holdt nullen i kamper på rad mot god motstand, så slik som situasjonen er så er det kanskje fornuftig av belsvik å fortsette med dette paret. Ellers enig i at Stokkelien imponerte i andre faser av spillet, enn kun det å være goalgetter. Han jobbet bra, holdt i ballen og bandt opp mange oransje menn. Banens beste i går: Tor Marius Gromstad. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 @ringo, hva tenker du om kampen? Hepp, Vi er best så lenge vi orker. Vi kriger om hver eneste ball så lenge det er kraft nok i pedalene. Etter det henger vi litt i repene og AaFK tar over kampen. Men det skyldes også noen grep Rekdal gjør. Først da han satte inn Skagestad på topp og tilførte laget sitt litt tyngde i angrepet, så la han Barrantes i en dypere rolle som vår småslitene midtbane ikke orket å støte oppi og han kunne distribuere ballen friere. Vi hadde litt samme tendensen mot Brann, full spik i en time og så går vi tomme. Jeg trodde faktisk en periode i går at AaFk kom til å avgjøre kampen til sin fordel de siste 30. Her må vi utvikle det taktiske tenket vårt. Nå er det full spik i duellene og kjappe pasninger i bakrom med en gang vi vinner ballen. Jeg tror vi trenger å rasjonalisere mer med kreftene og jobbe med pasningsspillet slik at vi kan hvile med ballen i laget og angripe når det er fornuftig. I går synes jeg spissene våre ble litt for isolerte enten som par eller hver for seg. Særlig utover i kampen. Nå hører det også med til historien at AaFK har et meget godt stopperpar og en veldig lovende keeper! Det er det nok litt ungdommens iver som preger laget fra start om dagen. Etterhvert som vi bygger erfaring vil vi kanskje også modnes taktisk. For strengt tatt burde vi hatt tre poeng i går - Aafk var ikke helt på topp og manglet også noen sentrale brikker. Det lå i så måte litt i kortene at vi kom til å ta poeng før avspark, men vi skulle helst hatt tre. For det blir en lang sesong. Når det gjelder laguttak så ga vel avspark i 2. omgang med nr. 18 Stokkelien og nr. 81 Kle(i)ven en pen indikasjon på at ihvertfall disse gutta ligger først på blokka når laget skal plukkes ut... Så kan man like det eller ikke. For øvrig er det vel ikke så mye å legge seg oppi (foreløpig), bortsett fra at vi må tørre å hive innpå innbytterene når laget går på en fysisk smekk etter en times spill. Her må kanskje Belsvik modne litt taktisk Men alt i alt var det var en veldig morsom opplevelse og jævlig gøy å være tilbake på Nadderud. Jeg skrek og sang til jeg hadde blodsmak i kjeften og i dag høres det nesten ut som om jeg er i stemmeskifte. Skit i pengene det er på Nadderud vi skal spelle! @ringo 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Ja, også var dommeren provoserende svak! @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Svak dømming, ja. Det var et lite under at AaFK ikke fikk flere kort enn oss. Lite konsekvent dommer som ga frispark og kort til oss mens han lot tilsvarende og verre forseelser passere for AaFK. Han dømte klart i favør sveklinger som Myklebust og Barrantes som falt like lett som Barcelona-spillere. Pluss at vi ble snytt for en klar straffe og muligens fikk et mål feilaktig annulert (har ikke sett TV-bilder). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Sortbill veldig fornøyd med tifoen: http://www.budstikka.no/sport/stabek-fansen-imponerte-sortevik-1.7155000 Hvor ble det av spillertråden til Stian??? Finner den ikke... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Svak dømming, ja. Det var et lite under at AaFK ikke fikk flere kort enn oss. Lite konsekvent dommer som ga frispark og kort til oss mens han lot tilsvarende og verre forseelser passere for AaFK. Han dømte klart i favør sveklinger som Myklebust og Barrantes som falt like lett som Barcelona-spillere. Pluss at vi ble snytt for en klar straffe og muligens fikk et mål feilaktig annulert (har ikke sett TV-bilder). Straffen var diskuterbar, men det hadde ikke vært mye å krangle på om det ble blåst. Umulig å se på Tv-bildene om ballen var inne eller ikke, personlig så tror jeg ikke det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 @ringo, hva tenker du om kampen? Hepp, Vi er best så lenge vi orker. Vi kriger om hver eneste ball så lenge det er kraft nok i pedalene. Etter det henger vi litt i repene og AaFK tar over kampen. Men det skyldes også noen grep Rekdal gjør. Først da han satte inn Skagestad på topp og tilførte laget sitt litt tyngde i angrepet, så la han Barrantes i en dypere rolle som vår småslitene midtbane ikke orket å støte oppi og han kunne distribuere ballen friere. Vi hadde litt samme tendensen mot Brann, full spik i en time og så går vi tomme. Jeg trodde faktisk en periode i går at AaFk kom til å avgjøre kampen til sin fordel de siste 30. Her må vi utvikle det taktiske tenket vårt. Nå er det full spik i duellene og kjappe pasninger i bakrom med en gang vi vinner ballen. Jeg tror vi trenger å rasjonalisere mer med kreftene og jobbe med pasningsspillet slik at vi kan hvile med ballen i laget og angripe når det er fornuftig. I går synes jeg spissene våre ble litt for isolerte enten som par eller hver for seg. Særlig utover i kampen. Nå hører det også med til historien at AaFK har et meget godt stopperpar og en veldig lovende keeper! Det er det nok litt ungdommens iver som preger laget fra start om dagen. Etterhvert som vi bygger erfaring vil vi kanskje også modnes taktisk. For strengt tatt burde vi hatt tre poeng i går - Aafk var ikke helt på topp og manglet også noen sentrale brikker. Det lå i så måte litt i kortene at vi kom til å ta poeng før avspark, men vi skulle helst hatt tre. For det blir en lang sesong. Når det gjelder laguttak så ga vel avspark i 2. omgang med nr. 18 Stokkelien og nr. 81 Kle(i)ven en pen indikasjon på at ihvertfall disse gutta ligger først på blokka når laget skal plukkes ut... Så kan man like det eller ikke. For øvrig er det vel ikke så mye å legge seg oppi (foreløpig), bortsett fra at vi må tørre å hive innpå innbytterene når laget går på en fysisk smekk etter en times spill. Her må kanskje Belsvik modne litt taktisk Men alt i alt var det var en veldig morsom opplevelse og jævlig gøy å være tilbake på Nadderud. Jeg skrek og sang til jeg hadde blodsmak i kjeften og i dag høres det nesten ut som om jeg er i stemmeskifte. Skit i pengene det er på Nadderud vi skal spelle! @ringo Veldig enig i uthevet poeng. Hvorfor ikke hive innpå en Aase som kunne rive og slite litt i Aafk-forsvaret og holde litt på ball høyt oppe i banen, når gutta møtte veggen fysisk siste halvtimen (og da særlig Stokkelien)? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Svak dømming, ja. Det var et lite under at AaFK ikke fikk flere kort enn oss. Lite konsekvent dommer som ga frispark og kort til oss mens han lot tilsvarende og verre forseelser passere for AaFK. Han dømte klart i favør sveklinger som Myklebust og Barrantes som falt like lett som Barcelona-spillere. Pluss at vi ble snytt for en klar straffe og muligens fikk et mål feilaktig annulert (har ikke sett TV-bilder). Straffen var diskuterbar, men det hadde ikke vært mye å krangle på om det ble blåst. Umulig å se på Tv-bildene om ballen var inne eller ikke, personlig så tror jeg ikke det. Aalesund kunne nok også fått en straffe - Bjarni går litt hodeløst inn mot en spiller (som riktignok faller lett) ganske tidlig i første omgang. Grenser for hvor mye vi bla frastjålet av dommeren i går... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Aalesund kunne nok også fått en straffe - Bjarni går litt hodeløst inn mot en spiller (som riktignok faller lett) ganske tidlig i første omgang. Grenser for hvor mye vi bla frastjålet av dommeren i går... Er det en jeg aldri hadde ventet å høre en slik komentar fra, så¨er det deg. Kan du ta med deg denne holdningen på et par damekamper også Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Straffen var diskuterbar Det er mye som kan diskuteres hvis vi skal ha bærumsmesterskap i ikke å skylde på dommeren, men konklusjonen er soleklar: Straffe, uten tvil. Arnefjord løp jo rett i ryggen på David Hanssen uten å bry seg om ballen. En forseelse bakfra uten å kunne nå ballen - stort mer åpenbart blir det ikke. Det ser kanskje litt snillere ut fordi det er en kroppstakling og ikke en felling med bena, uten at det endrer på regelverket. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Espen berntsen suger som dommer. Han ser lite og dømmer enda mindre. Det var han som sto en halvmeter unna en av handsene til Sundgodt, var det ikke? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 26. Mars 2012 Del Skrevet 26. Mars 2012 Må bare beklage svulstigheten i utsagnet, men likevel. Den følelsen i går med forvandlingen fra grått, trist, illeluktende og digitalt på TA - til fargerikt, oppstemt, velluktende og analogt på Nadderud, var simpelthen magisk. Vi har rett og slett kommet hjem. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 27. Mars 2012 (endret) Del Skrevet 27. Mars 2012 (endret) Noe av det dårligste var at han overså det soleklare gulekortet grisen skulle hatt når han tok hælen til Clark. Endret 27. Mars 2012 av Mihawk 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 27. Mars 2012 (endret) Del Skrevet 27. Mars 2012 (endret) Svak dømming, ja. Det var et lite under at AaFK ikke fikk flere kort enn oss. Lite konsekvent dommer som ga frispark og kort til oss mens han lot tilsvarende og verre forseelser passere for AaFK. Han dømte klart i favør sveklinger som Myklebust og Barrantes som falt like lett som Barcelona-spillere. Pluss at vi ble snytt for en klar straffe og muligens fikk et mål feilaktig annulert (har ikke sett TV-bilder). Har sett på opptaket jeg gjorde for kampanalysen. Der jeg filmet fra har jeg klar bane i forhold til redningen. Dessverre er jeg for utzoomet til å se tydelig hvor ballen er i forhold til strek, men høyst diskutabel. Dog tror jeg ballen aldri er HELT over linjen. Screenshot: Endret 27. Mars 2012 av JonasM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 28. Mars 2012 Del Skrevet 28. Mars 2012 Og der kom UTSOLGT-skiltet opp. Det er jaggu lenge siden sist. Herlig! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 28. Mars 2012 Del Skrevet 28. Mars 2012 Har sett på opptaket jeg gjorde for kampanalysen. Der jeg filmet fra har jeg klar bane i forhold til redningen. Dessverre er jeg for utzoomet til å se tydelig hvor ballen er i forhold til strek, men høyst diskutabel. Dog tror jeg ballen aldri er HELT over linjen. Dommeren er dessuten unnskyldt av at han har ca et helt fotballag mellom seg og ballen og Aalesund-spilleren som står ved stolpen skjermer nok sikten for linjemannen. Det så litt mistenkelig ut at Grytebust var så langt inne i målet da han reddet, og våre spillere jublet vel for mål, men vi kan knapt klage på avgjørelsen når det er så vanskelig å se hvor langt inne ballen er. Du fikk faktisk et bedre bilde av situasjonen en TV-teamet som filmet kampen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå