hdaniels 2 359 Del Skrevet 1. April 2012 (endret) Del Skrevet 1. April 2012 (endret) Bare å legge FFK-kampen bak oss jo før jo heller. Dette er vel en av årets tøffeste bortekamper, og sånn sett vil poeng være en ren bonus. Tør vi håpe på at gutta har tatt noe lærdom fra FFK og stenger gållen? Jeg håper på 0-0, det er mange som er spådd å reise fra Tromsø uten poeng i år. Hvilke endringer får vi se fra FFK-kampen? Kjør debatt! Endret 1. April 2012 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Kjell Hedenstad-Hammer-Gromstad-Eiriksson Hanssen-Kleiven-Clarck-Haidar-Sortevik Boli Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 353 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Kjell Hedenstad-Hammer-Gromstad-Eiriksson Hanssen-Kleiven-Clarck-Haidar-Sortevik Boli God plan. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Larsen Hedenstad - Clark - Hammer - Eiriksson Hanssen - Kleiven - Haidar - Sortevik Stokkelien Boli Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Kjell Hedenstad-Hammer-Gromstad-Eiriksson Stengel-Kleiven-Clarck-Haidar Aase-Boli Jeg ville likt å se Benjaminsen, men vet ikke hvor langt unna han er de andre på midtbanen. Det er i allefall ingen som kommer til å hakke på Belsvik om han prøver diverse spillere de første 4-5 kampene i TL. Spill U mot TIL og det er som sagt bonus Her er det bare kjøre på! Stabæk Alltid Uansett! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Vil helst se dette laget. Jan Kjell Hedenstad - Gromstad - Hammer - Bjarni Hanssen - Clark - Haidar - Sortevik Aase - Boli Tror Haidar kan være spennende sentralt, han viser det er godt driv i han når han får ballen sentralt. Ute på kanten opptrer han uansett ikke som en ving. Aase har fjorten ganger bedre førstetouch enn Stokkelien, og om han klarer å holde hodet kaldt og se Boli i rom kan det bli spennende. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 1. April 2012 (endret) Del Skrevet 1. April 2012 (endret) Mikki er ferdig. Endret 2. April 2012 av Posse 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
flamingo 180 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 JKL Hanssen - Grom - Clark - Bjarni Hedenstad - Kleiven - Haidar - Sortevik Aase - BOLI! Hedenstad har farten og rykket samt evnen til å dra seg forbi en spiller eller to. Ingen andre spillere på laget vårt har disse evnene, annet enn Boli. Viktig å ha på kant mener jeg. Haider er INGEN kantspiller. Clark er en klovn på midten, men tror han kan fungere bra som stopper, han har styrken. Aase ser jeg selv, har bedre teknik enn Stokkelien. Ferdig prata!! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Clark er en klovn på midten Han har vært skuffende i forhold til forventingene CV-en hans skapte, ja. Men til hans forsvar har han i praksis vært alene mot tre motstandere sentralt både mot AaFK og FFK - da er det fjort gjort å se litt fortapt ut. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 1. April 2012 Del Skrevet 1. April 2012 Dette må bli laget: JKL Hanssen Hammer Gromstad Eiriksson Hedenstad Haidar Clark Kleiven Aase Boli Ut med Cunningham som vi ikke tjener på å ha her i utgangspunktet, vi gjør bare Molde en bjørnetjeneste. Dessuten er Hammer like god, dog litt eldre. Aase og Boli har større potensiale til å bli en godkjent angrepsduo enn Stokke/Boli. Hedenstad må spille kant. Får ikke hjelp for fem øre med mindre david hanssen spiller på kant, men vi trenger hedenstads offensive kvaliteter lenge opp i banen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 964 Del Skrevet 2. April 2012 Del Skrevet 2. April 2012 Hepp, Jeg tror ikke vi skal forvente for mange forandringer inn mot neste kamp. Ikke tror jeg det er klokt heller. Det må være rom for å feile i årets Stabæklag. Jeg tror vi trenger å ufarliggjøre tap, for vi kommer til å tape flere kamper enn vi vinner i år - samtidig må vi passe oss fra å bli ambisjonsløse slik Sarpsborg ble i fjor, da taper vi fort for mange kamper. Det er 28 kamper igjen og vi trenger ikke vinne fler en 11-12 av dem for å berge plassen. Psykologisk tror jeg derfor det er fornuftig å gi de samme 11 tillitt mot TIL og jobbe med å få inn en revansjelyst i spillergruppa inn mot 2. påskedag. TIL er en av de absolutt vanskeligste bortekampene og en kamp der ingen forventer noe av oss. Dermed er det en fin kamp å sleppe løs den samme 11'eren på. Et tap der er uansett forventet og ufarlig, en seier vil kunne gi spillerne en skikkelig boost som de tar med seg inn i de 2-3 neste kampene som er veldig viktige for oss. La oss håpe på en oppstandelse! MEN når det er sagt så ville jeg nok ha disponert mannskapet annerledes i utgangspunktet. Jeg synes også at det er problematisk at vi driver spillerutvikling av Moldespillere på bekostning av vår egene gutter. Men jeg antar at vi her tar ut de beste spillerne som er tilgjengelig for øyeblikket. Cunningham har dog det konkurransefortrinnet vis-a-vis Hammer at han er venstrebeint. Jeg vil helst ser Sortevik på topp sammen med Boli. Han er ikke så temposterk, men han har fysikken til Stokkelien, teknikken til Aase og en spilleforståelse de to andre mangler. Jeg tror han ville løfte Boli flere hakk. Så kunne vi kanskje forsøkt Aase til venstre i banen? F.eks. slik: JKL - VEH, TMG, Cunningham, BOE - Hanssen, Haidar/Kleiven, Clark, Aase - Sortevik, Bolli @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 2. April 2012 Del Skrevet 2. April 2012 Hepp, Jeg tror ikke vi skal forvente for mange forandringer inn mot neste kamp. Ikke tror jeg det er klokt heller. Det må være rom for å feile i årets Stabæklag. Jeg tror vi trenger å ufarliggjøre tap, for vi kommer til å tape flere kamper enn vi vinner i år - samtidig må vi passe oss fra å bli ambisjonsløse slik Sarpsborg ble i fjor, da taper vi fort for mange kamper. Det er 28 kamper igjen og vi trenger ikke vinne fler en 11-12 av dem for å berge plassen. Psykologisk tror jeg derfor det er fornuftig å gi de samme 11 tillitt mot TIL og jobbe med å få inn en revansjelyst i spillergruppa inn mot 2. påskedag. TIL er en av de absolutt vanskeligste bortekampene og en kamp der ingen forventer noe av oss. Dermed er det en fin kamp å sleppe løs den samme 11'eren på. Et tap der er uansett forventet og ufarlig, en seier vil kunne gi spillerne en skikkelig boost som de tar med seg inn i de 2-3 neste kampene som er veldig viktige for oss. La oss håpe på en oppstandelse! MEN når det er sagt så ville jeg nok ha disponert mannskapet annerledes i utgangspunktet. Jeg synes også at det er problematisk at vi driver spillerutvikling av Moldespillere på bekostning av vår egene gutter. Men jeg antar at vi her tar ut de beste spillerne som er tilgjengelig for øyeblikket. Cunningham har dog det konkurransefortrinnet vis-a-vis Hammer at han er venstrebeint. Jeg vil helst ser Sortevik på topp sammen med Boli. Han er ikke så temposterk, men han har fysikken til Stokkelien, teknikken til Aase og en spilleforståelse de to andre mangler. Jeg tror han ville løfte Boli flere hakk. Så kunne vi kanskje forsøkt Aase til venstre i banen? F.eks. slik: JKL - VEH, TMG, Cunningham, BOE - Hanssen, Haidar/Kleiven, Clark, Aase - Sortevik, Bolli @ringo I utgangspunktet enig i logikken din, men jeg mener at spillerne, særlig en mer erfaren (...) en som Stokkelien må tåle å få høre at han ikke leverte så godt som han kan mot FFK, og at vi derfor flikker litt på taktikken og prøver Aase i hans plass mot TIL (de ligger vel i utgangspunktet ganske jevnt når det gjelder å starte, så om Aase nå er et halvt hestehode foran bør Stokkelien tåle den konkurransen). Synes heller ikke Sortevik virker å ha så god fysikk, mens Aase er stor og sterk og bør kunne holde på ballen de sekundene det tar midtbanen å komme etter (vi ligger nok lavt i store deler av kampen mot TIL). Aase som oppspillspunkt og Boli på løp, har sett mange gode vendinger og presise gjennomspill av Aase for 2. og juniorlag, som han bør kunne videreføre til TL, om han får det selvtillits-boostet en startplass mot TIL bør gi. Lite å tape i en kamp vi i utgangspunktet ikke tror altfor mye på seier uansett.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 2. April 2012 Del Skrevet 2. April 2012 Enig i at vi ikke må bli paniske og gjøre endringer for endringenes skyld eller kun motivert i et tap forrige kamp. Jeg synes derimot Belsvik har bommet på laguttaket fra sesongstart og bør korrigere det som ikke har fungert mot verken Aalesund eller Fredrikstad. Da tenker jeg spesielt på midtbanen. Der er det i hvert fall en som må ut, en som må få spille der han kommer til sin rett og en ny som må inn i førsteelleveren. For øvrig enig i at Stokkelien primært er en reserve for Boli mens kampen om den andre plassen i angrepet må stå mellom Aase og Sortevik. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 493 Del Skrevet 3. April 2012 Del Skrevet 3. April 2012 Enig i at Sortevik eller Aase fort hadde løftet angrepet et større hakk ved å ta over plassen til Stokkelien. Selv om jeg synes han har gjort en veldig god jobb ved å vinne mange dueller, mange "nesten" stikkere til Boli og god arbeidsinnsats. Hvis han likevel skal ut ville jeg personlig sett Sortevik, han er vanskelig å ta fra ballen og kanskje den mest kreative spilleren vi har i laget. Han har likevel ikke duellstyrken til Aase, og med så mange lange baller vi har slått de siste to kampene passer nok han bedre inn i vår spillestil. Jeg synes det største problemet mot Fredrikstad var midtbanen, som virket som en stressa gjeng unggutter uten teknikk eller selvtillit. Skulle gjerne sett Haidar inn sentralt istedenfor Clark, og Hedenstad på høyreving. Hvis Clark skal fortsette sentralt, håper jeg han blir enda mer defansiv, og prøver å involvere seg minst mulig i offensive angrep. La heller Hedenstad og Bjarni fortsette oppover og la Clark bli igjen. Han er helt klart en veldig god ballvinner, men har hittil ikke overbevist med hverken ballkontroll eller pasningsferdigheter. Håper Stabæksupport fortsetter den gode trenden, gutta MÅ ha blitt revansjelystne etter den massive støtten vi ga dem. Har tro på fullt gir og massiv kriging mot Tromsø uansett laguttak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 964 Del Skrevet 6. April 2012 Del Skrevet 6. April 2012 Hepp, Nå begynner sommerfuglene å melde seg her, til tross for at forventningene er svært moderate. I motsetning til FFK kampen som jeg forventet at vi skulle vinne greit, har jeg svært små forhåpninger om poeng mot TIL. At Staberg er satt opp som dommer bedrer ikke akkurat mulighetene for poeng. Jeg mistenker nesten at fyren har noe personlig i mot Stabæk, for så gjennomført ræva er det vanskelig å tro at en dommer kan være... Likevel er altså sommerfuglaktiviteten tiltagene. Kan det være fordi det komplette underdog stempelet kler dette laget så godt? Samt at statistikken vår på borte mot TIL ikke er så verst? Hvem vet? Men jeg gleder meg! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 6. April 2012 Del Skrevet 6. April 2012 For alle de som ikke tar turen nordover, men som fortsatt vil se kampen sammen med venner og likesinnende; kampen vises selvfølgelig direkte på Onkel Blaa, selv om det er mandag. Pøbben vår vil holde åpent alle dager framover. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 7. April 2012 Del Skrevet 7. April 2012 Viktig at de har skjermer, lyd og overføring på plass FØR matchen starter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 8. April 2012 Del Skrevet 8. April 2012 Nok en kamp med alt å vinne. Tromsø er tippet i toppen, der de har vært de siste sesongene. De har hatt en OK start med 4 poeng på 2 kamper. Dette er en kamp som Tromsø skal vinne, i hvertfall sett med nordnorske øyne. Vi har likevel en overraskende god statistikk på Alfheim med 6 seire mot Tromsøs 5. Vi får håpe statistikken holder seg nok et år Innbyrdes oppgjør Hjemme: 5-2-8, 23-25 Borte: 6-4-5, 22-18 Totalt 11-6-13, 45-43 Største seier: 5-0, Nadderud 2007 Største borteseier: 3-1, 2003 Største tap: 0-3, Alfhim 2010 og Nadderud 2001 Fjorårets bortekamp: 3-3 (Mix x2, Palmason) Siste borteseier: 1-0, 2007 (Alanzinho) Tabeller Tabellen 4. Tromsø 1-1-0, 1-0, 4p 15. Stabæk 0-1-1, 1-5, 1p Hjemmetabell 8. Tromsø 1-0-0, 1-0, 3p Bortetabell 16. Stabæk 0-0-1, 1-5, 0p Mål og sjanser Målsjanser for 11. Tromsø 7 sjanser (snitt 3.5) 14. Stabæk 5 sjanser (snitt 2.5) Utnyttelse av målsjanser 11. Stabæk 20% 13. Tromsø 14% Målsjanser mot 1. Tromsø 5 sjanser (snitt 2.5) 7. Stabæk 8 sjanser (snitt 4) Avverging av sjanser 1. Tromsø 100% (ikke sluppet inn mål på 5 sjanser i mot) 15. Stabæk 37.5% (sluppet inn mål på 5 av 8 målsjanser) Tromsø har slitt litt foran mål i sesongåpningen. Kanskje ikke så rart når man mister Mos og Rushfeldt samtidig. Det er ikke første gang de mister en toppscorer eller to i Tromsø og de finner som regel en ny toppscorer fra Nord-Norge, eller de henter tilbake gamle helter. Vi får håpe at det går minst en runde til før de får sving på angrepsspillet igjen. Vi gikk på en skikkelig smell forrige runde. En viktig lærepenge for ungguttene, man må være 100% skjerpet hele kampen, hver kamp for å prestere i Tippeligaen, vi får håpe de har lært. Målkalaset til FFK i forrige kamp skyldes i stor grad svært god effektivitet, det gjentas neppe 2 kamper på rad. Videre vil jeg tro at gutta har terpet forsvar og kontringer foran en kamp der vi må forvente å bli presset bakover på banen. Med andre ord en kamp der vi har alt å vinne og gutta kan gå ut på matta med senkede skuldre, ingen forventer noe av de. Kanskje passer det godt for Stabæk i år? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Belsvik utelukker ikke endringer i startelveren, antagelig går Aase inn i angrep. Kilde: Stikka 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 353 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Nok en kamp med alt å vinne. Tromsø er tippet i toppen, der de har vært de siste sesongene. De har hatt en OK start med 4 poeng på 2 kamper. Dette er en kamp som Tromsø skal vinne, i hvertfall sett med nordnorske øyne. Vi har likevel en overraskende god statistikk på Alfheim med 6 seire mot Tromsøs 5. Vi får håpe statistikken holder seg nok et år Innbyrdes oppgjør Hjemme: 5-2-8, 23-25 Borte: 6-4-5, 22-18 Totalt 11-6-13, 45-43 Største seier: 5-0, Nadderud 2007 Største borteseier: 3-1, 2003 Største tap: 0-3, Alfhim 2010 og Nadderud 2001 Fjorårets bortekamp: 3-3 (Mix x2, Palmason) Siste borteseier: 1-0, 2007 (Alanzinho) Tabeller Tabellen 4. Tromsø 1-1-0, 1-0, 4p 15. Stabæk 0-1-1, 1-5, 1p Hjemmetabell 8. Tromsø 1-0-0, 1-0, 3p Bortetabell 16. Stabæk 0-0-1, 1-5, 0p Mål og sjanser Målsjanser for 11. Tromsø 7 sjanser (snitt 3.5) 14. Stabæk 5 sjanser (snitt 2.5) Utnyttelse av målsjanser 11. Stabæk 20% 13. Tromsø 14% Målsjanser mot 1. Tromsø 5 sjanser (snitt 2.5) 7. Stabæk 8 sjanser (snitt 4) Avverging av sjanser 1. Tromsø 100% (ikke sluppet inn mål på 5 sjanser i mot) 15. Stabæk 37.5% (sluppet inn mål på 5 av 8 målsjanser) Tromsø har slitt litt foran mål i sesongåpningen. Kanskje ikke så rart når man mister Mos og Rushfeldt samtidig. Det er ikke første gang de mister en toppscorer eller to i Tromsø og de finner som regel en ny toppscorer fra Nord-Norge, eller de henter tilbake gamle helter. Vi får håpe at det går minst en runde til før de får sving på angrepsspillet igjen. Vi gikk på en skikkelig smell forrige runde. En viktig lærepenge for ungguttene, man må være 100% skjerpet hele kampen, hver kamp for å prestere i Tippeligaen, vi får håpe de har lært. Målkalaset til FFK i forrige kamp skyldes i stor grad svært god effektivitet, det gjentas neppe 2 kamper på rad. Videre vil jeg tro at gutta har terpet forsvar og kontringer foran en kamp der vi må forvente å bli presset bakover på banen. Med andre ord en kamp der vi har alt å vinne og gutta kan gå ut på matta med senkede skuldre, ingen forventer noe av de. Kanskje passer det godt for Stabæk i år? Statistikk er statistikk! Vi hadde jo en god statistikk på Fredrikstad, og du ser hvordan det gikk. Men tror det kan bli en kjedlig kamp. Tromsø har jo scoret like mange mål som oss i år, men står med en seier. Vi derimot har hatt en god og en dårlig kamp. Hvis vi retter opp forsvarsfeilene og unngår baklengsmål så synes jeg vi skal være godt fornøyde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 496 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Laget ifølge sms: Jan Kjell Vegar, Tor Marius, Sean, Bjarni Haidar, Clark, Kleiven, Sortevik Mads, Boli Ikke de store endringene, med andre ord. Spent! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Har stor tro på 0-0 i dag, er vi heldige, kontrer vi inn et mål og stjeler poengene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 JEG HATER TROMMER ! (iallefall slik de brukes i TL) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Faen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vestallstar 1 102 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Herre gud! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Bjarni så ut til å sette seg på huk med akutt diaré i stedet for å følge sin mann på den scoringen. Klasse! For øvrig årets vits av Belsvik i intervju før kamp der han sa at vi skulle ut og spille vårt eget spill. Det er tydeligvis ingen som har sagt fra til han at vi ikke har noe eget spill. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 9. April 2012 (endret) Del Skrevet 9. April 2012 (endret) Synes gutta har hevet seg noe de første par minuttene etter målet.. Endret 9. April 2012 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
adnan 10 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 hvor spiller adnan? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bizzy 258 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 Synes gutta har hevet seg noe de første par minuttene etter målet.. Hedenstad er ute? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bizzy 258 Del Skrevet 9. April 2012 Del Skrevet 9. April 2012 I en sånn kamp nytter det ikke å stå med en rundingsbøye på høyre kant... Hedenstad er en god spiller... Fremover... Det har han bevist gang på gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå