Gå til innhold

Kamptråd: TIL - STB

hdaniels
 Del

Anbefalte innlegg

Fasit etter 3 kamper: 3 OK omganger som viser at gutta har nivået inne når de presterer tett opp mot max. Bunnnivået er altfor dårlig, og i de dårlige periodene er det personlige feil og kollektiv svikt som fører til mål. Vi har vel ikke sluppet til motstanderne til skremmende mange sjanser, men de har foreløpig hatt en skrekkelig god sjanseutnyttelse mot oss.

Basert på forhåndstips er 1 poeng etter TIL/FFK borte og AaFK hjemme kanskje et for lite, men gitt forutsetningene ville de fleste ha sagt at 2 poeng hadde vært en god start og 1 poeng en OK start. Det som ikke er bra er de mange målene i mot. Hvor ble det av den tilsynelatende tryggheten etter generalprøven mot Brann og seriepremieren mot AaFK?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det skal være så vrient å være kyniske klarere ballen...

På ingen måte ufortjent at TIL leder 2-0 til pause, men hadde vi klart å banke ballen til helvete ved 2 anledninger istedet for å stå og se på at TILspillere plukker opp ballen, så kunne man fort gått til pause med 0-0 (dog noe flaterende).

Moro å se Hammer i dag. Har ikke sett han så frisk på høyreback før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnet uheldige omstendigheter (hvordan kan Norwegian bruke mer enn en time på å telle hvor mange som er på flyet?), fikk jeg ikke sett noe som helst av kampen i dag, så det første jeg så var resultatet. Jaja, 3-0, det var vel akkurat som ventet (hadde trodd på 2-0 eller 3-0). Får heller ikke inntrykk av at det var ufortjent lite Tromsø vant med - de fikk grei utteling på sjansene sine, det fikk ikke vi. Hvordan kan det da være større krisestemning enn før kampen?

De siste fire kampene vi har spilt, har vært hjemme mot to gode lag, begge disse kampene var vi beste laget og fantastiske på tribunen. På bortebane har det gått til helvete.

Så bra at neste kamp er en hjemmekamp, da!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg synes realistisk sett ikke vi kunne forvente noe annet enn vi har fått. Eneste jeg er skuffet over er sifrene mot FFK, uten at det betyr en dritt. Forsåvidt også en del unødvendige feil.

Veldig få tar med seg poeng fra Alfheim, og for å være ærlig hadde jeg fryktet større tap (igjen uten at det betyr en dritt) og at TIL skulle være mer spillemessig overlegne.

Vi kan ikke bedømme tabellen etter 3 runder, vi har vel samme poengsum som RBK hadde etter tre kamper forrige sesong. Kampen mot Aalesund var bra alt i alt, og de to bortekampene nå hadde jeg ikke ventet annet enn null poeng.

Jeg tror vi skal se an de to neste kampene før vi begynner å bedømme så mye hvordan sesongen blir..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at vi er et ganske mediokert lag gjør at det virker som om vi sliter stort med en gang vi møter antatt bedre lag. Det hørtes kanskje ut som en selvfølgelighet, men jeg tror (evt. håper?) at vi kommer til å være mye mer på høyde mot lag som Hønefoss og Sandnes-Ulf enn borte mot FFK og TIL. Det virker som at vi er såpass ruskete at to-tre raske, tekniske spillere gjør at det i de vanskeligere kampene er et tidsspørsmål før vi slipper til store målsjanser imot. Forhåpentligvis blir vi ryddigere og mer kyniske utover i sesongen mot slik motstand, ellers vil vi nok tape mange bortekamper (+hjemmekamper mot Molde, RBK osv) med store sifre. Samtidig håper og tror jeg at vi ser et helt annet Stabæk-lag når motstandernes offensive register er svakere (og ingen lag vil nok legge seg så veldig bakpå mot oss, så det finnes rom offensivt om vi klarer å få ballen opp til midtbanen uten at denne ligger 25 meter fra eget mål). Grugleder meg til de tre neste kampene - vi bør kunne ta 6-7 poeng her. Gjør vi det ikke, blir det usannsynlig tøft.

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at bortekamper mot Molde og RBK (og sannsynligvis Brann, VIF, Viking og Haugesund, muligens flere, inkludert da TIL) ikke bør gi noen forventning om poeng i 2012. Om det skulle bli en uavgjort får det være en ren bonus, og skulle det bli seier får det noteres som et gledelig mirakel. Det betyr vel også at skuffelsen når realiteten skjer bør være ganske fraværende. Det samme med klagingen, forsåvidt.

Oppgaven for å overleve i 2012 blir vel heller full skjerping inn mot kampene som KAN og MÅ vinnes. Da mener jeg at følgende er nødvendig:

- 3 poeng hjemme mot Hønefoss, Sogndal, Ulf, Haugesund, Odd (15 poeng)

- 1 poeng hjemme mot resten, minus et par lag, oppveiet av en litt uventet 3-poenger (10 poeng)

- 1 poeng borte mot 6-7 av lagene (de nevnte 5 pluss et par til) 7 poeng

Da er man jo mer eller mindre i mål for sesongen. Jeg synes det er mye mer realistiske mål enn å tro på 3 poeng i Tromsø (i går) eller heldige poeng mot RBK og Molde :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Hedenstad inn på sentral midt? Kan fungere som ballfordeler?

Jepp. Hedenstad ble jo brukt av Jönsson som back fordi vi manglet ventrebackalternativer. Han var jo opprinnelig sentral midt. Tror kan ville fungert bedre der som defensiv ballfordeler enn Clark har gjort så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: TIL - STB
  • Opprett ny...