BjørnC 249 Del Skrevet 22. April 2012 Del Skrevet 22. April 2012 Hva Gromstad tenkte? Han hadde det helt for jævlig etterhva jeg har hørt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaabærmuffins 21 Del Skrevet 22. April 2012 Del Skrevet 22. April 2012 Det skjønner jeg godt. Garantert utrolig frustrerende å få nok en billig straff mot seg, og rødt kort i tillegg. Poenget mitt var uansett ikke hva han tenkte på etter taklingen, men heller at det kanskje ikke var så smart å takle der (noe det naturligvis er veldig lett å si i etterpåklokskap), og at Høiland er en irriterende spiller. Uansett er det ingen enkeltspiller som skal ha skylden for tapet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 22. April 2012 (endret) Del Skrevet 22. April 2012 (endret) Ja ja.. Ett skritt nærmere at det snur. Gjett om det blir gøy på lørdag! Endret 23. April 2012 av hdaniels 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk_lange 786 Del Skrevet 22. April 2012 Del Skrevet 22. April 2012 Mye er blitt sagt om kampen, men vi må bare legge den bak oss. Ja, banen sugde. Ja, dommeren sugde. Og ja, Tommy Høiland er fortsatt en stygg dritt! Nå må vi fokusere på å gjøre de riktige grepene som gjør at vi tar tre poeng mot Odd. Først og fremst ønsker jeg at vi endrer litt i den bakre fireren. Jeg ser gjerne at vi flytter Bjarni inn i midten, som stopper. Ved siden av ham ønsker jeg helst Hammer, så kan David Hansen spille høyreback, mens Cunningham flyttes ut på venstrebacken (evt Benjaminsen) På midten bør vi fortsette med Vegar på kant. I Clarks fravær håper jeg at Haidar blir flyttet inn sentralt og blir Kleivens makker. På den andre kanten er nok Sortevik beste alternativ. På topp er jeg usikker på hvem som er Bolis beste makker, men det er nok på tide å gi Aase sjansen. 11'eren blir da: JKL DAH-JH-BOE-SC VEH-AH-CK-SS BF-TAA Jeg skjønner at det er både urealistisk og ugunstig å gjøre så store endringer før neste kamp, men noe må gjøres. Hvis ikke kan Bærum meget vel være kommunens beste lag til neste år PS. Kjempecred til $$! Har gjort en helt fenomenal jobb både i dag og tidligere i sesongen! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 22. April 2012 Del Skrevet 22. April 2012 Aldri har et lag gått gjennom en hel sesong uten å vinne. Når det først skjer for vår del, er jeg sikker på at det løsner skikkelig. Et skritt nærmere seier! STB! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 22. April 2012 Del Skrevet 22. April 2012 Mye er blitt sagt om kampen, men vi må bare legge den bak oss. Ja, banen sugde. Ja, dommeren sugde. Og ja, Tommy Høiland er fortsatt en stygg dritt! Nå må vi fokusere på å gjøre de riktige grepene som gjør at vi tar tre poeng mot Odd. Først og fremst ønsker jeg at vi endrer litt i den bakre fireren. Jeg ser gjerne at vi flytter Bjarni inn i midten, som stopper. Ved siden av ham ønsker jeg helst Hammer, så kan David Hansen spille høyreback, mens Cunningham flyttes ut på venstrebacken (evt Benjaminsen) På midten bør vi fortsette med Vegar på kant. I Clarks fravær håper jeg at Haidar blir flyttet inn sentralt og blir Kleivens makker. På den andre kanten er nok Sortevik beste alternativ. På topp er jeg usikker på hvem som er Bolis beste makker, men det er nok på tide å gi Aase sjansen. 11'eren blir da: JKL DAH-JH-BOE-SC VEH-AH-CK-SS BF-TAA Jeg skjønner at det er både urealistisk og ugunstig å gjøre så store endringer før neste kamp, men noe må gjøres. Hvis ikke kan Bærum meget vel være kommunens beste lag til neste år PS. Kjempecred til $$! Har gjort en helt fenomenal jobb både i dag og tidligere i sesongen! Ja til å prøve Bjarni som stopper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Aldri har et lag gått gjennom en hel sesong uten å vinne. Når det først skjer for vår del, er jeg sikker på at det løsner skikkelig. Et skritt nærmere seier! STB! Os -75 og Sandefjord BK -65 klarte begge å unngå seier gjennom en hel sesong. Kan jo i tillegg nevne at Hele Norges RævBK rykket ned med kun en seier i -77. Tilbake til 2012: Den første seieren vår må nok komme i neste kamp om den skal ha annet enn akademisk interesse. Med unntak Tromsø har vi jo møtt mange av TLs dårligste lag, så hvordan det skal kunne snu mot RBK, Molde, Viking osv kan jeg ikke helt forstå... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 23. April 2012 (endret) Del Skrevet 23. April 2012 (endret) Nå må vi fokusere på å gjøre de riktige grepene som gjør at vi tar tre poeng mot Odd. Først og fremst ønsker jeg at vi endrer litt i den bakre fireren. Jeg ser gjerne at vi flytter Bjarni inn i midten, som stopper. Ved siden av ham ønsker jeg helst Hammer, så kan David Hansen spille høyreback, mens Cunningham flyttes ut på venstrebacken (evt Benjaminsen) På midten bør vi fortsette med Vegar på kant. I Clarks fravær håper jeg at Haidar blir flyttet inn sentralt og blir Kleivens makker. På den andre kanten er nok Sortevik beste alternativ. På topp er jeg usikker på hvem som er Bolis beste makker, men det er nok på tide å gi Aase sjansen. 11'eren blir da: JKL DAH-JH-BOE-SC VEH-AH-CK-SS BF-TAA Jeg har ikke sett noe av Aase som tilsier at han bør få tillit fra start. Uansett er et bedre alternativ: Larsen Brustad - Cunningham - Hammer - Eiriksson Hedenstad Hanssen - Kleiven - Sortevik Haidar Boli Noe som aldri kommer til å skje, i og med at Belsvik har klokketro på "never change a losing team". Følgelig: Larsen Hedenstad - Cunningham - Hammer - Eiriksson Hanssen - Kleiven - Stokkelien - Haidar Brustad Boli Så kan man jo HÅPE at Clark blir flyttet ned i midtforsvaret, med Hammer eller Cunningham som makker. (Var det noe gårsdagens kamp viste var det at Hammer ikke er back.) Gromstad passer forhåpentligvis bedre som høreback eller sittende midtbane. Endret 23. April 2012 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 De to siste åra har gutta småjogget litt rundt på banen, spist kebab og generelt vært litt slappe (ikke alle, men mange) i år synes jeg gutta jobber, så det er sånn sett mere morro i år enn i fjor, men skulle ønske vi skårte litt mål av og til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Jeg har i flere sesonger hevdet at forsvaret vårt ikke har vært hovedproblemet, men svakt defensivt spill på midtbanen. Jeg er nå tilbøyelig til å revurdere min oppfatning. På tross av at forsvaret vårt er stedet der det er "mest" Tippeliga-rutine, ga kampen mot SandnesUlf klare signaler om at forsvaret vårt slett ikke holder nødvendig nivå. Det er å håpe at dette lar seg løse med taktiske grep, men det er mye som må rettes på. Særlig synes jeg de 4 bak er lite flinke til å være riktig plassert og flere virker usikre på når de skal gå i press på ballfører og når de skal sikre. Samhandlingen er svak. Midtbanens hovedproblem er at det er for lite/feil bevegelser rundt vår ballfører, som sinker spillet og gjør det unødig stressende å holde ballen i laget. Jeg sliter litt med å se spillemønstre. Positivt er at vi spiller oss til sjanser og gutta gir 100% kampen igjennom. Vi SKAL holde plassen i år! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Jeg har i flere sesonger hevdet at forsvaret vårt ikke har vært hovedproblemet, men svakt defensivt spill på midtbanen. Jeg er nå tilbøyelig til å revurdere min oppfatning. På tross av at forsvaret vårt er stedet der det er "mest" Tippeliga-rutine, ga kampen mot SandnesUlf klare signaler om at forsvaret vårt slett ikke holder nødvendig nivå. Det er å håpe at dette lar seg løse med taktiske grep, men det er mye som må rettes på. Særlig synes jeg de 4 bak er lite flinke til å være riktig plassert og flere virker usikre på når de skal gå i press på ballfører og når de skal sikre. Samhandlingen er svak. Midtbanens hovedproblem er at det er for lite/feil bevegelser rundt vår ballfører, som sinker spillet og gjør det unødig stressende å holde ballen i laget. Jeg sliter litt med å se spillemønstre. Positivt er at vi spiller oss til sjanser og gutta gir 100% kampen igjennom. Vi SKAL holde plassen i år! Tiltredes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Jeg sliter litt med å se spillemønstre. Hepp, Bengt Eriksen hadde en tilsvarende refleksjon i dagens VG(Papir). Han sa noe slikt: "Når jeg ser Stabæk ser jeg ikke et lag, men enkeltspillere." Det er helt riktig observert og det er mer enn litt skummelt. Ok, det kan dels forklares med at vi brukte tid på å få på plass stallen. Hvilket medførte få spillere på trening i vinter. Samtidig gjorde vi endel merkelige grep som f.eks. å ha Hunstad på prøvespill mesteparten av vinteren for så å ikke gi ham kontrakt, men hente inn en benkesliter fra Molde på lån rett før sesongstart istede. Vi har også i sesonginnledningen rokkert om på laget og endret på ting som fungerte bra i oppkjøringen. Det er etter min mening gjort endel feil. Noe får vi ta på kappen for manglende rutine både hos trener og spillere. Det vi må gjøre nå er å holde humøret oppe - for innsatsen er vårt sterkeste våpen. Samtidig tror jeg at vi må erkjenne at vi må ta noen grep for å få toget tilbake på skinnene. Løpet er selvsagt langt fra slutt, men vi må nok begynne å høste litt snart. Typisk nok så snur det vel 16. mai mot Enga... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kihl 184 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 vet det ikke er noe hyggelig å snakke negativt om egne spillere, men er det andre enn meg som syntes Cunningham var særdeles svak igår? bommer i posisjoneringspillet, ganske treg og havner fort på etterskudd.. Samtidig slår vi ALLTID langt (han virker litt utrygg med ballen i beina og kælkern bare bort) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Oddan79 154 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Jeg vet at det står skrevet i stein at Stabæk skal spille 4-4-2, og jeg vet at virker desperat gjøre om på formasjonen, men vi må kanskje innse at 4-4-2 ikke vil redde plassen med de spillerne vi har i dag? Dette er kanskje ikke det mest populære forslaget.. Jeg hadde likt å se at vi hadde en en som ryddet opp forran stopperne, og jeg hadde likt å se noe mer spill igjennom midtbanen. Haidar/Clark kan spille def.midtbane, og det skader ikke å bruke noen kanter med litt fart som kan utfordre motstanderen uten å gå inn mot midten. Jeg tror Stokkelien fort kan bli bedre om han får litt innlegg fra siden, og ikke bare en lempeball fra forsvaret, så kan heller Boli/Aase komme innpå når motstanderne (eller Stokkelien) blir slitne. Kanskje dette gjorde at vi fikk litt mer trygghet bakover, og allikevel kunne være en trussel fremover. Det blir jo en standar def: 4-5-1 og off: 4-3-3 formasjon, men det kan kanskje fungere bedre enn hva vi spiller i dag? Gromstad og Hammer burde være stopperparet vårt. De har lengst fartstid sammen, så de burde spille sammen, men siden Gromstad har karantene så blir det Cunningham så lenge. Å gi opp 4-4-2 er å banne i kirken, men noe må prøves. Sogndal la om ifjor, og det reddet plassen deres. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Var jeg trener ville jeg også vært kynisk mot Odd og kjøre 4-5-1/4-3-3. Ingen av spissene våre klarer på en god (les Veigar) måte å være oppspillspunktet i 4-4-1-1. Vi må selvsagt score også, men pri 1 bør være å få tettet igjen hjemover, og gjerne komponere startellevern med kontringssterke spillere. Jeg likte Brustads innhopp mot Sandnes Ulf. Kanskje hans ekstreme fart er et våpen som kan brukes med hell mot sterke lag som fører spillet mot oss og etterlater store defensive rom. Om vi bruker 1 spiss synes jeg Boli er den som er nærmest til å ta den plassen. Med 4-5-1 sikrer vi i det minste defensivt overtallsspill. Jeg ønsker meg også bedre utnyttelse av dødballer. Petter var en herlig avslutter på dødballer og bør kunne tilføre gutta gode dødballvarianter etter noen år i håndballklubben. Uansett formasjon og spillervalg - vi skal ikke ha flere baklengs på raske innkast som da "slapstick-høiland" filmet seg til straffe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 23. April 2012 Del Skrevet 23. April 2012 Vi scorer ikke mål og vi slipper til mål for enkelt, mao. alt er galt - men det er i motbakke det går oppover og nå er det bare å reise hjem å snu kjerringa (for å sitere to trøndere). Bak tror jeg vi kan ha glede av å benke Cunningham (jeg forstår ikke hvorfor vi er framerlag for Molde, som breddespiller er det en ok deal, som starter på bekostning av en av "våre" talenter er jeg adskillig mer betenkt. Cunningham tilfører ikke laget veldig mye mer en f. eks Gromstad / Hammer), og siden vi trenger er rutinert sjel i forsvaret foreslår jeg å flytte Bjarni inn sentralt. Ihvertfall til David er skadefri igjen. Det er mulig vi har undervurdert Davids rutine i en heller ung backrekke. Vi presterte jo bra mot Brann og Aafk med DAH på banen, to lag som på papiret er bedre enn HBK og Ulf. Fremover er problemet dels at Stokkelien er født og oppvokst i offside, men også mer fundamentalt: vi har ingen spillere som kan ta ballen fra forsvar til angrep. Dette var Palls største styrke og han kunne gjøre det helt på egen hånd. For meg synes det som om Belsvik sin løsning er å slå langt på Stokkelien og så ha en fotrapp teknisk spiss i Boli som plukker nedfallsfrukt. Ingen dum ide, problemet har bare vært at Stokkelien er i offside og at Cunningham slår ballen uten hverken adresse eller porto. Dette kan også være grunnen til at Aase har funnet spilletiden begrenset - han er for lik Boli (?), iallefall i Belsvik sine øyne. Merk at når Aase kom inn gikk Boli ut. En annen tilnærming kan være å flytte Haidar tilbake sentralt. Han fungerte godt der i pre-season. Samtidig bør vi prøve å ha et mer utpreget vingspill, særlig fordi Belsvik tilsynelatende bruker mer defansivt orienterte backer. Etter min oppfattning kan både Brustad, Hedenstad og Sortevik prøves i kantroller. Muligens også Aase men jeg har sett for lite av ham. På topp er vi ikke velsignet med alternativer, Boli er etter min oppfatning 1. valget også er det mer åpent hvem som blir makkeren hans, eller om man velger å bruke 5 på midten. For å ikke gjøre alt for mange endringer på en gang; mot odd vil jeg se: 1. Bjarni / Hammer i midten, Benjaminsen på v. back, VEH eller DAH på h. back. 2. Haidar som sentral midt 3. Cunningham på benken! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå