axe 145 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Til Perfect7: At sjansetelling ikke er en klart definert vitenskap, skal jeg være den første til å innrømme, blant annet fordi forskjellige personer setter terskelen for hva som er en sjanse på forskjellige nivå. Noen kan derfor mene at det i en kamp var 8-4 i sjanser, andre kan mene at den samme kampen hadde 5-3 i sjanser. Men man blir gjerne enige om hvem som hadde flest, og den (omtrentlige) relative frekvensen lagene imellom. Men det er nå engang mer faktabasert å telle hendelser, enn å føle hvilket lag som er nærmest å få viljen sin. Og å si at det laget som har fått spillet noenlunde som de vil, er det laget som dermed er nærmest seier? Hvis et lag legger seg bakpå, kan det like gjerne være for å redusere sannsynligheten for å tape. Det betyr ikke nødvendigvis at dette laget har større sannsynlighet for å vinne. Fra utfallet ditt mot "meningsløse øvelser for statistikknerder" aner jeg en underforstått påstanden om at statistikk ikke kan brukes på en fotballkamp. Det tror jeg i så fall sier kanskje mest om ditt forhold til statistikk. Grunnen til at jeg mener at du er usaklig, er ikke at du ikke har peiling på fotball, det har du ved gjentatte tidligere anledninger vist. Dessverre viser du ofte en kraftig usaklighet overfor de du er uenige med. Det er vel fånyttes å håpe på at du vil forbedre deg her. Sannsynligvis vil du ikke innrømme problemet engang. Men der har du det nå hvertfall. Folk med ditt kunnskapsnivå om fotball er det få av her på forumet. Folk med ditt kunnskapsnivå og respekt for sine meningsmotstandere er det enda færre av. Som en kjapp støtteerklæring til P7, så mener jeg Alz klarte greit å starte opp denne diskusjonen ved å vise minimalt med respekt for en annen debattant. Kan man ikke skrive såpass av kritikk som P7 gjorde, da er forumet bare å pælme på sjøen. Meg om det. Skal ta meg en bolle nå :-) 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Hvorfor faen lot vi Haris til slutt gå? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 24. April 2012 (endret) Del Skrevet 24. April 2012 (endret) Hvordan hadde han fugert på topp med Boli? Hepp, DET er jeg også nyskjerrig på... @ringo Dersom vi skal ha de to på topp må vi begynne å bruke midtbanen mye mer aktiv enn det vi har gjort i tidligere kamper. Og om det skulle plutselig løse seg helt magisk er jeg heller usikker på. Eller tenker dere på å ha Boli som et oppspillspunkt, og Brustad som plukker nedfallsfrukten? Jepp, Men det må kanskje nødvendigvis spilles opp mer på fot. @ringo Endret 24. April 2012 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Oddan79 154 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Hvordan hadde han fugert på topp med Boli? Hepp, DET er jeg også nyskjerrig på... @ringo Dersom vi skal ha de to på topp må vi begynne å bruke midtbanen mye mer aktiv enn det vi har gjort i tidligere kamper. Og om det skulle plutselig løse seg helt magisk er jeg heller usikker på. Eller tenker dere på å ha Boli som et oppspillspunkt, og Brustad som plukker nedfallsfrukten? Brustad og Boli angriper bakrom konstant. Haugsdal kan spille på høyrekanten for å holde bredde. Haidar og Kleiven ballanserer midten, og Sortevik blir en slags off: midtbane på venstresiden som trekker innover. Blir det for mye press mot eget forsvar, kan Brustad gå ned som kant, og Sortevik kan bli dyttet inn med 2 andre. Forsvar 4-5-1 angrep en litt skjev 4-3-3. Tror det kan bli bra. (foreslått noe lignende i en annen tråd.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Geirti: Jeg synes jeg har svart saklig på det du har kommentert og presistert relevante poenger. Hva jeg skulle gjort for at du opplevde det som respektfullt, vet jeg ikke. Du beskriver en kommentar fra meg som et "utfall mot meningsløse øvelser for statistikknerder" enda det ikke var noe utfall der. Det var kun en beskrivelse av mitt syn på standarden som benyttes på sjansetelling. For mitt formål har ikke den måten å telle sjanser på noen verdi og jeg ser den dermed som meningsløs, den egner seg kun for statistikknerder. (Mitt syn er ikke at statistikk ikke kan brukes i fotball, men sjansestatistikk i sin alminnelige form er kun en kuriositet som ikke kan brukes til noe.) Jeg vet ikke om det er ordet "nerd" du tolker som et utfall. Hvis det er tilfelle kan jeg opplyse om at "nerd" en hedersbetegnelse i min begrepsverden, og det har det vel vært i de fleste andre sin også siden midten av 90-tallet. For øvrig sa jeg aldri "at det laget som får spillet noenlunne som de vil, er dermed det laget som er nærmest seier". Det jeg sa var at dette var ett av flere elementer som er hensiktsmessige å vurdere mtp hvilket lag som var best, vurdert på en mindre subjektiv måte enn mer eller mindre tilfeldig sjansetelling. Utfra dine egne formuleringer og kommentarer er det ikke lett å se hva du legger i saklighet og respekt for meningsmotstandere. Du omformulerer jo mine uttalelser ganske som du vil og tolker ting til dummest mulig betydning. (Hvis du mener dette er enda en usaklig og/eller respektløs påstand kan du få flere sitater som er ganske klare eksempler på dette, men jeg håper egentlig vi er ferdige med den veldige avsporingen nå.) Beklager at jeg ikke formulerte meg på en måte som du oppfattet som respektfull. Jeg respekterer dine meninger, men mener rett og slett at dine metoder ikke beskriver det samme som de jeg selv bruker, og heller ikke er egnet til det. At du anser mine metoder som usaklige ser jeg på som - vel - usaklig. At jeg har en tilnærming som kan oppfattes som eksentrisk kan jeg derimot godt forstå. Jeg har eksentriske metoder, rett og slett fordi jeg mener standarden er uegnet. (Og har støtte for det fra langt større fotballnavn enn norske landslagstrenere fra 70- og 80-tallet... Klemz. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Brustad og Boli angriper bakrom konstant. Haugsdal kan spille på høyrekanten for å holde bredde. Haidar og Kleiven ballanserer midten, og Sortevik blir en slags off: midtbane på venstresiden som trekker innover. Blir det for mye press mot eget forsvar, kan Brustad gå ned som kant, og Sortevik kan bli dyttet inn med 2 andre. Forsvar 4-5-1 angrep en litt skjev 4-3-3. Tror det kan bli bra. (foreslått noe lignende i en annen tråd.) Kunne ha funket, men tror vi da er sterkt avhengig av at Sortevik så og si bare holder seg sentralt for at vi ikke skal bli for lette å lese. Tror den beste miksen hadde vært hvis Brustad tok seg av hodedueller, mens Boli gikk for å få baller langs bakken. Slik kan de variere ved at en møter og en stikker i bakrom ved de fleste anledninger. Mtp at ballene må slås mer langs bakken med et slikt spisspar ser jeg bare på som utelukkende positivt. Vi har slått altfor mange langballer i år. Det har fungert relativt dårlig spør du meg. Tror gutta har også blitt mer obs på det, var ikke like mye i Sandnes Ulf kampen som i tidligere kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 389 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Hvordan hadde han fugert på topp med Boli? Hepp, DET er jeg også nyskjerrig på... @ringo Dersom vi skal ha de to på topp må vi begynne å bruke midtbanen mye mer aktiv enn det vi har gjort i tidligere kamper. Og om det skulle plutselig løse seg helt magisk er jeg heller usikker på. Eller tenker dere på å ha Boli som et oppspillspunkt, og Brustad som plukker nedfallsfrukten? Brustad og Boli angriper bakrom konstant. Haugsdal kan spille på høyrekanten for å holde bredde. Haidar og Kleiven ballanserer midten, og Sortevik blir en slags off: midtbane på venstresiden som trekker innover. Blir det for mye press mot eget forsvar, kan Brustad gå ned som kant, og Sortevik kan bli dyttet inn med 2 andre. Forsvar 4-5-1 angrep en litt skjev 4-3-3. Tror det kan bli bra. (foreslått noe lignende i en annen tråd.) Hvor har det blitt av Haugsdal ? Jeg hørte mye positivt om karen, men han har knapt nok sluppet til. Jeg bekymrer meg litt over at vi med Haidar og Sortevik har tippeligaens tregeste kantspillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Sutre sutre Belsvik skuffer på absolutt alle områder. Jeg har pådratt med personlighetsforstyrrelser etter å ha blitt traumatisert av at Ingo ved en anledning kjeftet på meg for å ha skrevet et kritisk innlegg. Siden da har jeg vært selvutnevnt Vokter av Posivitetens Lys og gjort det til min hobby å mase og klage på alle foruminnlegg som viser spor av kritisk sans. Jeg tror jeg er positiv, men egentlig er jeg bare like slitsom med et nytt fokus. (PS: Håper Ingo blir stolt av meg nå!) Sympatisk av deg å bytte ut hele meningen i innlegget mitt, som faktisk beskriver en ubestridelig realitet, med "sutre sutre". Jeg tok meg den frihet å gjøre noe lignende med ditt innlegg og endret det du skrev til hva som faktisk sto der. Tar for gitt at denne diskusjonspraksisen aksepteres begge veier. Dersom du faktisk mener det du skrev og i fullt alvor påstår at kun FFK-kampen ikke var god nok og at det ikke finnes grunnlag for å si at Belsvik nedprioriterer talenter fra egen stall til fordel for dårlige laguttak og signeringer, har du en virkelighetsoppfatning som en psykolog ville kalt schizofreni. Vi har vært dårligst i samtlige kamper og er heldige som har fått det ene poenget vi har. Mot Aalesund hadde vi et visst grep i 30 minutter, også da uten å skape noe ut av det. Etter at vi hadde løpt oss tomme i løpet av den første halvtimen var AaFK best den siste timen og så igrunn ut til å kunne vinne. Det var sesongens foreløpige høydepunkt, og det er realiteten og kan ikke bortforklares med positivet uten forankring i virkeligheten. Du må gjerne tro du "støtter klubben" ved å kalle en spade for en gravemaskin, men du kan ikke forlange at alle andre tar del i hallusinasjonene dine for at du skal føle deg bedre. Å stille opp for klubben betyr ikke at man må stikke hodet i sanden og fornekte realiteter og i hvert fall ikke diskutere dem på et diskusjonsforum. Ta deg en bolle! Spot on! Et fantastisk innlegg! Det er bare å bøye seg i støvet når man blir så ettertrykkelig satt på plass med saklig, gjennomtenkt og velformulert argumentasjon, som ikke på noe punkt virker selvmotsigende. Og hele veien ser vi at det er det bankende supporterhjertet som vil klubbens beste som er fundamentet. Gratulerer! Supert at du bidrar med sånn kvalitet på forumet og fortsetter i samme ånd i etterfølgende diskusjoner med andre forumbrukere som tillater seg den frekkhetens nådegave å være uenig med deg. Håper virkelig at du kan fylle opp alle trådene på forumet med mer av samme kaliber. På forhånd takk! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Hepp, Nå er det vel relativt velrenomerte Optasport som leverer den nye fotballstatistikken til VG. Så jeg tror vi kan gå ut fra at de har kvalitetssikret metodene for datainnsamling. Man kan selvfølgelig alltid velge å se bort fra allment aksepterte statistikken og definere sine egne parametre, men da melder man seg vel egentlig litt ut av diskusjonen? Litt sært kanskje og ikke helt det som er meningen eller? @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Jeg liker realisme, og jeg liker at P7 gir Belsvik det glatte lag. Det er akkurat det samme jeg diskuterer med kompisen min, og sikkert det veldig mange andre prater i miljøet prater om. Noen er realister, og andre evige optimister. Ting er som de er, og 1 poeng så langt er elendig på alle mulige måter. En kan gjerne lene seg på statistikk, og si at vi hadde fortjent mer, men vi er ikke bedre pt. Det jeg synes er bekymringsverdig er at vi ikke har brukt starten av sesongen til å peke ut en tydeligere retning for resten av året. Hadde vi spilt mer ambisiøst, som vi gjorde i større grad før sesongen, så hadde vi i det minste lagt grunnlaget for større poengfangst senere. Så langt har vi slått langt på spissene, uten noen videre plan. Sånn kan en ikke spille en hel sesong. De periodene vi er best, er for meg når vi holder i ballen i større grad. Forhåpentligvis jobber de med en større plan enn det som vises pt., og forhåpentligvis kan det da snu snart. Hvis det fortsetter med kælkingen, så tror jeg vi maks får en kortere flyt periode, og deretter faller vi tilbake i samme tralten. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Tydelig at folk har forskjellige forventninger. For min del er ikke ett poeng så veldig langt unna den poengfangsten jeg hadde forventet å ende opp med sammenlagt etter sesongen. Men for all del, krysser fingrene for tre poeng på lørdag! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
axe 145 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April 2012 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April 2012 Spot on! Et fantastisk innlegg! Det er bare å bøye seg i støvet når man blir så ettertrykkelig satt på plass med saklig, gjennomtenkt og velformulert argumentasjon, som ikke på noe punkt virker selvmotsigende. Og hele veien ser vi at det er det bankende supporterhjertet som vil klubbens beste som er fundamentet. Gratulerer! Supert at du bidrar med sånn kvalitet på forumet og fortsetter i samme ånd i etterfølgende diskusjoner med andre forumbrukere som tillater seg den frekkhetens nådegave å være uenig med deg. Håper virkelig at du kan fylle opp alle trådene på forumet med mer av samme kaliber. På forhånd takk! Beklager på forhånd at dette taes i kamptråden; for min del diskuterer jeg ikke bruk av statstikk eller ikke (og hva som er sjanse og ikke), men respekt for andre her på forumet. Og på et generelt grunnlag vil jeg si at du kaster stein i glasshus her Alz. Er ikke store utskeielsene man skal ha i innleggene sine før man blir slakta, eller blir beskyldt for å spre negativitet langt inn i grunnvollene av Stabæk. Selvsagt er alle enige om at man skal holde usaklig kritikk på et minimum, men det må da faen være lov å fortelle hva man mener om trenerens prioriteringer og lagets prestasjoner. Du har, sånn jeg har fått følelsen av å følge med på forumet endel år, en veldig tendens til å slå uvanlig hardt ned på innlegg du ikke er enig i. Jeg mener takhøyden nå er på vei ned og knekker nakken på noen og enhver, iallefall om alle er enige med deg om P7 kritikken. Og nå kuliminerer hele diskusjonen i en ironi-smørje... Du hadde et flott innlegg om samhold i klubben for en stund tilbake, men det må være lov å være kritisk uten å bli møtt av usaklighet. Ja til positivitet, nei til naivitet, ja til takhøyde! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 24. April 2012 Del Skrevet 24. April 2012 Om du knekker nakken av takhøyden her på forumet lurer jeg på om du egentlig aner hva et supporterforum er. Et supporterforum er et møtested for folk som heier på Stabæk. Slik det utvikler seg ser vi til stadighet at spillere skal slaktes, trenere kritiseres og folk som er i harnisk over pyrobruk og bannere som tifogutta lager til støtte for klubben. Denne sutre og sytekulturen har aldri noensinne vært fundamentet for verken klubben eller supporterne, og vi som forsøker å lage stemning på kampene vil slett ikke ha det. At de som følger klubben land og strand rundt har større takhøyde på forumet enn fjortenåringer og besserwissere i TV-stolen eller på sittetribunen er selvsagt. Det betyr at folk som Mikki, Mortimer, Slum, Hanse, AndersC, @ringo etc i langt større grad enn folk som General1 tillates å slenge med leppa. Det er ikke engang tema for diskusjon på dette forumet. Et minstekrav til saklig argumentasjon må man kunne forlange uten å få VG-Debattforum-retorikk om knebling fra oss kulturmarxister som er moderatorer og ressurspersoner i klubben. At P7 får tilbakemeldinger på at sutring og syting er i ferd med å ta helt av burde han kunne tåle uten å kaste seg ut i et patetisk mageplask av usaklige personangrep. Er dere veldig uenige i dette har VGdebatt et glimrende forum for drittkasting om Stabæk Fotball, Stabæk Support, tifogruppa og oss som er i og rundt ledelsen av supporterklubben. Så får det være nok pisspreik - denne tråden handler om STB-Odd - BACK TO TOPIC I kampen mot Ulf lærte vi at vi med fordel bør ha mer offensiv kraft på kant og vi så at det defensive spillet ikke holder nødvendig nivå mot skuespillere av Tommy Høilands klasse. For å gjøre det værre mister vi to faste i den defensive delen av sentrallinja vår, akkurat i kampen vi "må snu trenden". Fagermo &co har hatt en nitrist seriestart med 1-1-3 og 4 poeng på 5 kamper, en prestasjon som er betydelig svakere enn Stabæks, rammebetingelsene tatt i betraktning. Det blir med andre mange høye skuldre på Nadderud til helga. Jeg tror vi får se en utrolig spennende kamp, og jeg har dessverre - tross en grusom mandag - allerede begynt å få en pirrende optimistisk følelse i mageregionen foran kampen. Det er ikke alltid et godt varsel. Hvem kommer inn for RC og TMG? Jeg ser ikke for meg noe formasjonsskifte med mindre Petter Belsvik virkelig tør å legge huet på blokka ift klubbledelsen. Jeg tror vi får Hammer på stopperplass, og Haidar inn som defensiv midtbane. Høyre back kan da betjenes med DAH eller VEH. Jeg ville gått for VEH på kant og DAH på back, med Sortevik på motsatt side. På topp har Boli skapt mest og Brustad har på 15 minutters spilletid inntatt toppscorertittelen etter 5 kamper og - hvorfor ikke? Brustad er svært annerledes ift de andre spissene. og hvorfor ikke kjøre prinsippet "Levér varene og få starte på topp"? Jeg håper vi (uten ressurser til det) har gjennomanalysert laget vi møter. Om noen her på forumet tør våge seg utpå skulle jeg gjerne sett en god og dagsaktuell analyse av hvordan Odd har prestert og hvorfor i de 5 kmpene som har blitt spilt og satt det opp mot vårt lag. Er dette de som kommer til å starte? JKL DAH-JH-SC-BE VEH-CK-AH-SS FB-FB 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 (...) jeg liker at P7 gir Belsvik det glatte lag (...) Hvorfor det? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 Fokus, folkens! Alle mann til Nadderud på lørdag! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 Jeg vil gjerne ha David Hanssen fra start. Han var god mot Aalesund og har kanskje noe av den roen som jeg har savnet. Back eller kant usikker - jeg syns kanskje Hedenstad ble litt borte som kant mot Sandes Ulf? Uansett: spennende på lørdag. Man slutter aldri å tro at det snur. Sånn er fotballen! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 Denne vinner vi. Jippi. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 25. April 2012 (endret) Del Skrevet 25. April 2012 (endret) Om du knekker nakken av takhøyden her på forumet lurer jeg på om du egentlig aner hva et supporterforum er. Et supporterforum er et møtested for folk som heier på Stabæk. Slik det utvikler seg ser vi til stadighet at spillere skal slaktes, trenere kritiseres og folk som er i harnisk over pyrobruk og bannere som tifogutta lager til støtte for klubben. Denne sutre og sytekulturen har aldri noensinne vært fundamentet for verken klubben eller supporterne, og vi som forsøker å lage stemning på kampene vil slett ikke ha det. At de som følger klubben land og strand rundt har større takhøyde på forumet enn fjortenåringer og besserwissere i TV-stolen eller på sittetribunen er selvsagt. Det betyr at folk som Mikki, Mortimer, Slum, Hanse, AndersC, @ringo etc i langt større grad enn folk som General1 tillates å slenge med leppa. Det er ikke engang tema for diskusjon på dette forumet. Bah, lurer på hvorfor nivået på forumet har falt..... General1 er en ting, et vitenskapelig bevist nettroll som lusker rundt i forumtrådene og lager kvalm, men i det hele tatt å sammenligne han med en som hever forumet betraktelig er for meg håpløst. I årets sesong har vi ikke holdt mål, det sier også Belsvik selv .. EDIT: Dobbel også Endret 25. April 2012 av frilin 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
flamingo 191 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 I årets sesong har vi ikke holdt mål, det sier også Belsvik selv også.. Enig. Vi har ikke holdt mål. Jeg vil derimot hevde at vi i Ålesund og Sandnes Ulf kampen spilte til tider bra. Det må sies at det først var da vi spilte ballen langst bakken og ikke måk, og mæl-fotball som Lillestrøm er kjent for. I Sandnes kampen var også Vegar farlig på kanten, noe som vi sårt trenger. Når det er sagt er det bare å fortsette å støtte laget. Intet annet hjelper....eller jo, kanskje litt kondisjon og avsluttningstrening... =) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 25. April 2012 (endret) Del Skrevet 25. April 2012 (endret) Hepp, Det er rart med det, tapet mot Ulf er ristet av og når vi nå har rundet bøya midt i uka og staket kursen inn mot neste serierunde så stiger optimismen. Eller ihvertfal her i gården. Jeg har litt trua på at det løsner... og så legger jeg på et litt udefinerbart - snart, sånn for å ikke jinxe sakene 6 på lørdag er digg! @ringo PS: Det er bare 3 poeng opp til sikker plass og fremdeles 75 poeng å spille om... PPS: De siste 8 sesongene har ikke laget som lå sist etter 5 serierunder rykket direkte ned... Endret 25. April 2012 av @ringo 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 Kan jo spole litt tilbake, for uenigheten meg og P7 imellom begynte pussig nok med en enighet om kampen: forhåpentligvis får noen flere av våre unge håpefulle spille nå som to sentrale spillere har karantene. Skulle så ikke skje, skal jeg fortsatt synge for Petter etter kampen. For man støtter en trener som har (fullt fokus på*) jobben med å trene Stabæk. Alltid. Uansett. * Dessverre nødvendig tillegg pga relativt nylige erfaringer. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 Maser og hinter på pappa at det faktisk er lørdagskamp, og at da burde det jo ikke være noe problem å kjøre osvosv.. Men i går kom han da hjem med ny PC til meg, så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det her.. Krysser alt av fingrer og tær for at fattern gidder å dra dieseldyret vårt ned til Bærum på lørdag! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 25. April 2012 Del Skrevet 25. April 2012 Statistikk før Stabæk-Odd Vi jager fortsatt årets første seier og neste mulighet er mot Odd som har fått en tøffere seriestart enn hva mange hadde forventet før sesongen. Når motstanderen heter Odd, skal vi være glade for at hjemmebanen heter Nadderud og ikke Telenor Arena, der klarte vi bare 1 poeng og hadde 9 baklengs på 3 forsøk Tabeller Tabellen 13. Odd 1-1-3, 4-8, 4p 16. Stabæk 0-1-4, 2-12, 1p Hjemmetabell 16. Stabæk 0-1-1, 0-2, 1p Bortetabell 12. Odd 0-0-2, 1-3, 0p Innbyrdes oppgjør i Tippeligaen Hjemme 4-3-4, 15-18 Borte 5-2-4, 18-18 Totalt 9-5-8, 33-36 Vi kan pynte på statistikken ved kun å ta med Nadderud. På Telenor Arena ble statistikken 0-1-2, 4-9 Største seier 5-1, Skagerak Arena 2007 Største hjemmeseier 5-1, Nadderud 2003 Største tap 0-3. Telenor Arena 2010, Odd Stadion 2001 På Nadderud må vi tilbake til 2000 for å finne forrige Odd-seier Mål og sjanser Målsjanser 9. Odd 22, snitt 4.4 13. Stabæk 19, snitt 3.8 Sjanseutnyttelse 14. Odd 18.2% 16. Stabæk 10.5% Målsjanser mot 5. Odd 22, snitt 4.4 10. Stabæk 25, snitt 5 Avverging av sjanser 14. Odd 63.6% 16. Stabæk 52% Både Stabæk og Odd har hatt dårlgere sesongstart enn forventet. Med blaa briller synes jeg det ikke hadde vært noe i veien for at vi kunne ha vunnet 3 kamper. Både Stabæk og Odd sliter med dårlig sjanseutnyttelse og begge lag har uvanlig lav sjanseutnyttelse. Selv bunnlag klarer tradisjonelt å score på 25% av sjansene sine. Når det gjelder avverging av sjanser i mot har Odd et snitt som ikke er uvanlig, mens vi avverger færre sjanser enn bunnlag flest. Set utifra disse tallene har nok begge lag underprestert noe, og Belsvik har helt rett i at det skorter på konsentrasjon foran begge mål. Vi krysser fingrene for at gutta igjen finner veien til mål, og putter årets første mål på hjemmebane. Vi satser på at Odd har et lite Nadderudspøkelse og at spøkelset fortsatt lever etter kampen 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 26. April 2012 (endret) Del Skrevet 26. April 2012 (endret) Geir: Kanskje fordi Belsvik viser minimal taktisk innsikt. Jeg håper videre at ingen nye juniorer, Stengel inkludert, blir slengt inn i denne kampen. Jeg liker "Alzheimers" forslag til startellever. Likevel ville jeg helst se, gitt at formasjonen er hugget i sten (4-4-1-1): JKL Brustad - Cunningham - Hammer - Eiriksson Hedenstad Hanssen - Haidar - Kleiven Stokkelien Boli. Dette er muligens et mer radikalt forslag enn Alzheimers. Likevel er jeg rimelig sikker på at ingen av oss får se starteelleveren vi håper på. Endret 26. April 2012 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 27. April 2012 (endret) Del Skrevet 27. April 2012 (endret) Spot on! Et fantastisk innlegg! Det er bare å bøye seg i støvet når man blir så ettertrykkelig satt på plass med saklig, gjennomtenkt og velformulert argumentasjon, som ikke på noe punkt virker selvmotsigende. Og hele veien ser vi at det er det bankende supporterhjertet som vil klubbens beste som er fundamentet. Gratulerer! Supert at du bidrar med sånn kvalitet på forumet og fortsetter i samme ånd i etterfølgende diskusjoner med andre forumbrukere som tillater seg den frekkhetens nådegave å være uenig med deg. Håper virkelig at du kan fylle opp alle trådene på forumet med mer av samme kaliber. På forhånd takk! Beklager på forhånd at dette taes i kamptråden; for min del diskuterer jeg ikke bruk av statstikk eller ikke (og hva som er sjanse og ikke), men respekt for andre her på forumet. Og på et generelt grunnlag vil jeg si at du kaster stein i glasshus her Alz. Er ikke store utskeielsene man skal ha i innleggene sine før man blir slakta, eller blir beskyldt for å spre negativitet langt inn i grunnvollene av Stabæk. Selvsagt er alle enige om at man skal holde usaklig kritikk på et minimum, men det må da faen være lov å fortelle hva man mener om trenerens prioriteringer og lagets prestasjoner. Du har, sånn jeg har fått følelsen av å følge med på forumet endel år, en veldig tendens til å slå uvanlig hardt ned på innlegg du ikke er enig i. Jeg mener takhøyden nå er på vei ned og knekker nakken på noen og enhver, iallefall om alle er enige med deg om P7 kritikken. Og nå kuliminerer hele diskusjonen i en ironi-smørje... Du hadde et flott innlegg om samhold i klubben for en stund tilbake, men det må være lov å være kritisk uten å bli møtt av usaklighet. Ja til positivitet, nei til naivitet, ja til takhøyde! Åffår i hælvete trenger vi å vise resspekt for gulpet til forumbrukere som skriver under psaudonnymmer? Hæ? Æ'kke noe a påenge at vi kan slå uten å se hvor slaget treffer og uten å måtte vise emmpatti for hvordan smerten arter seg hos løken. (Å dra Ingo inn i det blir jo bare teit, så lenge han er seg sjæl.) Endret 27. April 2012 av fantomet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 894 Del Skrevet 28. April 2012 Del Skrevet 28. April 2012 - Bra mange allerede dømmer oss nord og ned Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kongblaa 194 Del Skrevet 28. April 2012 Del Skrevet 28. April 2012 Nummer hundre måtte komme nå.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 28. April 2012 Del Skrevet 28. April 2012 Latterlig frispark, og latterlig gult. Når Odd handser MYE mer bevisst derimot, blir det bare såvidt frispark og ihvertfall ikke gult kort. Og der handser man inne i feltet også. INGENTING. FAEN JEG HATER NORSKE DOMMERE. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 28. April 2012 Del Skrevet 28. April 2012 Btw. Vi kan like sågodt stå med Sayoba i mål. Tviler sterkt på at han vil stå dårligere eller mindre passivt enn Jan Kjell. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 28. April 2012 Del Skrevet 28. April 2012 Ihvertfall ikke noe som heter likhet for loven i norsk tippeliga Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå