Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å få en skrekkelig mistanke om at vi faktisk ikke er bedre...

Spillerne har potensiale til noe langt bedre enn dette, men Belsvik er ikke bedre enn prestasjonene og resultatene viser. Dessverre kan han gjemme seg bak utsagn som "vi visste det kom til å bli tøft", som er en gjenganger i år. At vi visste det kom til å bli tøft er ingen grunn til å lukke øynene for at ingenting fungerer og at mye åpenbart kunne vært gjort langt bedre av en dyktigere trener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynner å få en skrekkelig mistanke om at vi faktisk ikke er bedre...

Spillerne har potensiale til noe langt bedre enn dette, men Belsvik er ikke bedre enn prestasjonene og resultatene viser. Dessverre kan han gjemme seg bak utsagn som "vi visste det kom til å bli tøft", som er en gjenganger i år. At vi visste det kom til å bli tøft er ingen grunn til å lukke øynene for at ingenting fungerer og at mye åpenbart kunne vært gjort langt bedre av en dyktigere trener.

Tom Nordlie - første og eneste gang jeg oppriktig tror at fyren kunne hatt noe for seg i klubben. Koster oss 2 mill ut sesongen - hvem punger ut???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette holder faen ikke mål. En ting er at vi ikke har noen stjernespillere, men hvor i all verden blir det av innsatsen? Det så jo ut som om vi hadde tapt før kampen startet. Noe må gjøres nå, og det betyr forsterkninger i alle ledd. JKL og Cunningham kan sendes tilbake dit de kom fra snarest. Vi må vel ha juniorspillere som er langt bedre enn disse to.

Endret av Blanzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var verdt det å gå på kamp i dag. Ene og alene for å lytte til og bivåne Stabæk Support.

(..med mindre man klarer å nyte verdigheten til OGS og hans menn, da)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom etter et kvarter, da sto det 0-3. De 75 minuttene jeg så var vi slett ikke noe dårligere enn Molde, vi hadde flere sjenser. Molde får to mål der vi kløner det til.

Grunnen til at vi ligger sist er selvsagt ikke så enkel som P7 plutselig har funnet ut nå - at Belsvik ikke er god nok.

Vi ligger sist av flere grunner:

1 Vi har gjennomgående utur.

2 Vi har et ungt og urutinert lag.

3 Spillerne har kun spilt sammen i et par måneder.

4 Vi har en fersk trener som ikke tidligere har forsøkt å ha eneansvar for et lag i motvind.

5 Vi har ikke penger

6 Troppen er syltynn

7 Vi har lite spisskompetanse i spillertroppen. Unntaket er vel farta til Brustad.

8 Mange tap gir usikkerhet og negativitet i spillertroppen

etc.

Likevel er det lys i tunnellen:

1. Kan ikke vare stort lenger nå

2. For hver ny kamp øker rutinen

3. For hver ny kamp øker erfaringen i samspill

4. Belsvik ser selvsagt alt vi ser også, og er i stand til å justere taktikken for å bedre resultatene

Disse punktene er det værre med:

5. Problem som ikke blir mindre av resultatsvikt og derved publikumssvikt når medgangssupportere blir hjemme.

6. Vi mister Clark til sommeren, og med mindre Hedenstad blir solgt vil erstatninger være i amatørklassen/unge talenter som vi ikke må betale utdanningskompensasjon for.

7. Vi kan ikke trylle, men mange av spillerne har solid utvikling. Eksempelvis har Boli tatt nivået i TL svært raskt.

8. Psykologisk kjempeutfordring.

Positivt:

Spillerne jobber i 92 minutter.

Tribunestemninga var god

Vi står sammen i motgang

Vi er Stabæk fra Bærum.

Heldigvis slipper vi alle å måtte dra hjem til Molde etter kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med deg Alz. Så lenge vi bare pisser nok på Belsvik, gjerne fra tribuneplass, så blir sikkert alt bra. Det beste hadde selvfølgelig vært om vi som står og synger kunne tatt i et tak for å fortelle ham - og gjerne alle spillerne også - hvor bedritne de er. Fy faen, da kommer det alt til å bli dritbra. Spillerne kommer plutselig til å ta seg sammen og spille langt bedre.Vi finner plutselig 50 millioner nedgravd et eller annet sted og kan kjøpe langt mer rutinerte spillere og Pep Guardiola ut året. Bare vi tør å begynne å hate egen spillere og trenere skikkelig kraftig, så blir alt bra.

Advarsel. Denne posten kan inneholde sarkasme. (og det er kanskje ikke Alz jeg er uenig med)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med deg Alz. Så lenge vi bare pisser nok på Belsvik, gjerne fra tribuneplass, så blir sikkert alt bra. Det beste hadde selvfølgelig vært om vi som står og synger kunne tatt i et tak for å fortelle ham - og gjerne alle spillerne også - hvor bedritne de er. Fy faen, da kommer det alt til å bli dritbra. Spillerne kommer plutselig til å ta seg sammen og spille langt bedre.

Har det seg slik at det er forbudt å være kritisk på dette forumet? Det er ikke til å stikke under stol at vi har store problemer for tiden, og at det må gjøres grep. Det at man er kritisk gjør deg ikke til en dårligere supporter, snarere tvert i mot, i alle fall så lenge man drar på kamp og støtter gutta i 90 minutter pluss tillegg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først: De som roper på Tom Nordlie. Dere må være gale. Jeg har mistet mye av troen på Belsvik, men vil vi oss så vondt at vi skal ha Nordlie?

Når vi snakker om desperasjon:

Stabæk har ingenting å tape. Legg om formasjon, og spillestil. Det blir for store rom. 4-2-3-1, 5-4-1, 4-5-1 etc spiller liten rolle nå, men vi trenger overtallet når vi ikke har ferdighetene.

Bruk kampene frem til EM pausen til å bli kjent med det nye systemet, og trene som gale i hele Juni. Klarer STB å tette igjen bakover, så blir det minst 1 poeng, og hvem vet. Kanskje vi klarer å kontre et mål, eller to så vi kan vinne igjen. Selv 0-0 hadde vært en seier!

Det skader heller ikke om det blir gjort noen endringer i laget som taper. De som ikke presterer burde ikke få starte neste kamp.Det går faktisk ann å bytte ut noen allerde før pause også hvis det går virkelig dårlig. Med 3-22 i målforskjell så er det klart at det er på tide å prøve noe nytt. Hva som helst. (bortsett fra Nordlie ;) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette holder faen ikke mål. En ting er at vi ikke har noen stjernespillere, men hvor i all verden blir det av innsatsen? Det så jo ut som om vi hadde tapt før kampen startet. Noe må gjøres nå, og det betyr forsterkninger i alle ledd. JKL og Cunningham kan sendes tilbake dit de kom fra snarest. Vi må vel ha juniorspillere som er langt bedre enn disse to.

Stikkord: penger. Hvor har du bodd de siste 15 månedene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først: De som roper på Tom Nordlie. Dere må være gale. Jeg har mistet mye av troen på Belsvik, men vil vi oss så vondt at vi skal ha Nordlie?

Hva som helst. (bortsett fra Nordlie ;) )

Fyren er ufyselig, men er god til å få folk til å krige. Vi er ikke noe "bedre" enn Viking, Start og andre som har tidligere har måttet "ty" til Nordlie. Enkelt og greit, kanskje det er vi som trenger Nordlie denne gangen - Bør vurderes nøye - (Kost-nytte etc.). Alternativet er Adecco. Ferdig snakka.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom etter et kvarter, da sto det 0-3. De 75 minuttene jeg så var vi slett ikke noe dårligere enn Molde, vi hadde flere sjenser. Molde får to mål der vi kløner det til.

Grunnen til at vi ligger sist er selvsagt ikke så enkel som P7 plutselig har funnet ut nå - at Belsvik ikke er god nok.

1 Vi har gjennomgående utur.

2 Vi har et ungt og urutinert lag.

3 Spillerne har kun spilt sammen i et par måneder.

4 Vi har en fersk trener som ikke tidligere har forsøkt å ha eneansvar for et lag i motvind.

5 Vi har ikke penger

6 Troppen er syltynn

7 Vi har lite spisskompetanse i spillertroppen. Unntaket er vel farta til Brustad.

8 Mange tap gir usikkerhet og negativitet i spillertroppen

etc.

Likevel er det lys i tunnellen:

1. Kan ikke vare stort lenger nå

2. For hver ny kamp øker rutinen

3. For hver ny kamp øker erfaringen i samspill

4. Belsvik ser selvsagt alt vi ser også, og er i stand til å justere taktikken for å bedre resultatene

Disse punktene er det værre med:

5. Problem som ikke blir mindre av resultatsvikt og derved publikumssvikt når medgangssupportere blir hjemme.

6. Vi mister Clark til sommeren, og med mindre Hedenstad blir solgt vil erstatninger være i amatørklassen/unge talenter som vi ikke må betale utdanningskompensasjon for.

7. Vi kan ikke trylle, men mange av spillerne har solid utvikling. Eksempelvis har Boli tatt nivået i TL svært raskt.

8. Psykologisk kjempeutfordring.

Positivt:

Spillerne jobber i 92 minutter.

Tribunestemninga var god

Vi står sammen i motgang

Vi er Stabæk fra Bærum.

Heldigvis slipper vi alle å måtte dra hjem til Molde etter kampen.

Herregud Alz,

Hva vet du om at guttene jobber i 92minutter? Du kom etter at kampen i realiteten var over . Etter at Ole Gunnar forøkte å surfe inn. Forresten så vant han den delen av kampen som du faktisk så, og hvor han bare forøkte å unngå skader, med TO - NULL.

At Petter er mer polarisert enn bare opp og ned for oss ligger vel klart både i mannens skjebne og fundament.

Det er enten BEL eller SVIK.

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Belsvik ikke er god nok er ikke noe jeg har funnet ut nå, det er gamle inntrykk som har blitt bekreftet av hvordan laget som helhet har opptrådt i hver eneste kamp. Du har selvsagt rett i at det er flere grunner til at vi ligger sist, men veldig mange av årsakene har opphav i Belsvik. Endel av de andre årsaekene kommer av dårlige prioriteringer og valg fra øvrig sportslig ledelse og noe har spillerne skyld i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt og greit. Vi er for dårlig for Tippeligaen! Vi har tendenser, men det er ikke nok når vi ikke har noen som virkelig kan LEDE laget! Vi trenger en skikkelig leder-type som de andre spillerne kan se opp til, og samtidig bli motivert av.

Guttene mangler også basic passning og mottaks-ferdigheter for å spille "klikk-klakk"-fotball slik vi pleide å gjøre i glansdagene. Er derfor redd for at Belsvik vil fortsette med å føre en "Lillestrøm"-policy når det kommer til angrepsspillet.

Over og ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at vi faktisk trenger ettår i adecco for å bygge opp ett nytt lag, få selvtilit både hos spillere og støtteapperat. Stabæk er klubben vår, og vil alltid være det, uansett, men ett år i adecco igjen hadde absolutt ikke gjort noe. Jeg blir lei meg om vi rykker ned, men på lik linje som dere andre her så tror jeg ingen blir overraska.

Ja, det hadde jo klart vært ubeskrivelig deilig å motbevise alle som dømmer oss nord og ned, men kanskje får de rett for en gangs skyld, uansett hvor vondt det gjør. Men for all del, det er MYE fotball igjen som skal spilles i 2012, og klarer vi oss kommer jeg til å gråte av glede. Men sånn som det har sett ut så langt kunne vi trengt et adeccoår. Men skjerper spillerne seg kraftig, så er det absolutt mulig at vi holder oss i TL, for både spillerne, søtteapperatet og ikke minst fansen VET at vi egentlig er gode nok, selv med små resusjer. PB og de andre må bare finne koden.

(Min mening)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det seg slik at det er forbudt å være kritisk på dette forumet? Det er ikke til å stikke under stol at vi har store problemer for tiden, og at det må gjøres grep. Det at man er kritisk gjør deg ikke til en dårligere supporter, snarere tvert i mot, i alle fall så lenge man drar på kamp og støtter gutta i 90 minutter pluss tillegg!

Så du kan kritisere Stabæk, men jeg kan ikke kritisere deg?

Og, jo, det å være for kritisk gjør deg fort til en dårligere supporter. Bare ta deg en tur innom Brann Stadion når de opplever et snev av motgang. Forbeholdet ditt tror jeg nemlig ikke holder, eller hva P7?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du kan kritisere Stabæk, men jeg kan ikke kritisere deg?

Og, jo, det å være for kritisk gjør deg fort til en dårligere supporter. Bare ta deg en tur innom Brann Stadion når de opplever et snev av motgang. Forbeholdet ditt tror jeg nemlig ikke holder, eller hva P7?

Mener du at det er for kritisk å mene at Cunningham ikke er god nok til å spille fast på et lag i Tippeligaen? Mener du det er for kritisk å mene at vi pt. er det definitivt dårligste laget i ligaen? Det er jo sant! Jeg er må også understreke at jeg ikke er enig med dem som vil sparke Belsvik, anskaffe Nordlie osv. sov., bare så det er klart.

Du må for øvrig gjerne kritisere meg så mye du vil, jeg har ikke sagt at du ikke får lov til å gjøre det heller. Men er det jeg sier virkelig så riv ruskende galt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at det er for kritisk å mene at Cunningham ikke er god nok til å spille fast på et lag i Tippeligaen?

Nei. Leiesoldater som ikke presterer er jeg ikke så veldig nøye .

Mener du det er for kritisk å mene at vi pt. er det definitivt dårligste laget i ligaen?

Nei. tabellen er jo ganske tydelig der.

Det er jo sant! Jeg er må også understreke at jeg ikke er enig med dem som vil sparke Belsvik, anskaffe Nordlie osv. sov., bare så det er klart.

Du må for øvrig gjerne kritisere meg så mye du vil, jeg har ikke sagt at du ikke får lov til å gjøre det heller. Men er det jeg sier virkelig så riv ruskende galt?

Vi virker jo relativt enige ut fra dette. Så forstår jeg ikke hvorfor du var så uenig i mine opprinnelige poeng:

- Belsvik trenger vår støtte.

- Vi har ikke råd til noe som helst bedre eller mer erfarent.

- Nå er det viktigste av alt at så mange som mulig fortsetter å støtte laget fra ståtribunen.

Kanskje vi to ikke er så uenige, bare frustrerte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-måls tap, gir ikke det oss en svært lav odds for seier i neste kamp samtidig som Moldes 5-måls seier gir lav odds for tap i sin neste match?

Tror Drillo har sagt og skrevet mye om dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-måls tap, gir ikke det oss en svært lav odds for seier i neste kamp samtidig som Moldes 5-måls seier gir lav odds for tap i sin neste match?

Tror Drillo har sagt og skrevet mye om dette.

Stemmer det. Det er stor sannsynlighet for at vi tar poeng og for at Molde avgir poeng. "Desverre" tapte VIF, heldigvis fikk de et trøstemål, så da faller de ikke inn under Drillo-spådommen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
STB - MFK
  • Opprett ny...