Mats 23 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 LSK fikk supporterbot Lillestrøm er ilagt en bot på 20.000 kroner fordi supporterne nektet å sette seg da laget spilte borte mot Stabæk. Norges Fotballforbund ville gi Lillestrøm en bot på 40.000 kroner, men sanksjonsutvalget mener 20.000 får være nok, skriver Romerikes Blad. - Boten er anket. Vi regnet med at vi ville få straff, men beløpet er altfor høyt, mener Birger Karlsen i LSK. Supportergruppen Kanarifansen må betale boten selv om den er ilagt klubben. - Vi hadde forventet et etterspill, men ikke på dette nivået, sier Vegard Hjermundrud i Kanarifansen. Han forklarer hendelsen slik: - Forholdene for bortesupporterne på Nadderud er under enhver kritikk. Vi kan nesten ikke se ballen slik vi er plassert. Vi vurderte lenge å kjøpe sitteplasser, og gikk ut med dette på vår hjemmeside en uke før kampen. 160 supportere kjøpte. -Problemet for arrangøren var at vi gjorde som vi alltid har gjort, sto på fotballkamp. Ingen hørte på speakeren da han forlangte at alle skulle sette seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Hva er grunnen til at bortesupportere ikke har mulighet til å kjøpe opp deler av sittetribunen på Nadderud, når dere har norges dårligste tilbud til bortesupportere (t.o.m. værre en parkeringsplassen i Bergen). Er problemet det at dere ville se ut som en syklubb når KFL og Klanen tok seg en tur til den kultiverte delen av osloområdet, eller hva er problemet?? Vi kommer igjen til neste år, og da blir vi flere, det kan jeg garantere. eLSKer Fugla Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Nå er det ikke SS som bestemmer hvem som får kjøpe opp sittetribunen da.. Latterlig bøtelegging av NFF men også latterlig av Kanariz å kjøpe seg billetter på sitte, det er faktisk jævlig irriterende for hjemmefansen...men som sagt..latterlig bot Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Irriterende for hjemmefansen????????? Det er jo f**** ikke folk å ser på når Stabæk spiller, så det burde være alle muligheter for å selge billetter så det går an å se kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mats 23 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Dere må komme til den elendige stadioen vår 1 gang i året, vi må være der 13 ganger ++. Om noen år får vi en ny stadion så dere får glede dere til det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Om det er latterlig og kjøpe opp billetter på hovedtribunen....så er det ihvertfall latterlig av Stabæk og nekte oss og kjøpe opp deler av den sitte på andre siden. Det er faktisk fakta. KFL ønsket og kjøpe opp et par hundre plasser bortenfor SS men fikk ikke lov. Kan noen fortelle meg hvorfor? Alt kunne jo vært unngått da!! Er det da rart at noen tar saken i egne hender og kjøper seg plass som det er mulig og se fra. Dette må da være første gang i historien fotball supportere har fått bot fordi de står på kamp.... Har forresten Stabæk pushet på NøFF i denne saken? Har mest lyst og gi f... i og komme på Nadderud neste år. Hvis alle LSK fans gir beng taper dere fort noen tusen veltrengte kronasjer. Frustrert Kanari-Fan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Tror du seriøst det er Stabæk eller SS som har skyld i boten? Jeg har sjøl irritert meg over forholdene for bortesupportere på Nadderud, men å boikotte hele greia..jaja Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Frustrert Kanari-Fan Nå har aldri SS sagt at Kfl ikke skal få lov til å stå på langsiden. Minner om at det kun en KfL, Kjernen og GodsetUnionen som ikke har fått lov til å kjøpe opp ett felt på sittetribunen. Alle andre supporterklubber har fått lov. Hvorfor, veit jeg ikke. Ring Stabæk på 67 12 12 12 og spør, Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mats 23 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Har forresten Stabæk pushet på NøFF i denne saken? Gudbrand Fossbråten uttalte til ABTV etter kampen at de kom til å sende rapport eller noe, så ja de har de nok pushet på nff. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Skylder ikke på SS. Er sikker på at dere er med oss i saken for et bedre bortefelt på Nadderud. Håper også at flesteparten av dere synes en bot for og stå på en kamp er helt bak mål! I frustrasjonens øyeblikk lot jeg kanskje det gå litt utover dere :shock: Uansett så er vel problemet her NøFF. Denne boten fører seg jo bare inn i rekken av håpløse avgjørelser. Lurer forresten på om Klanen fikk noen bot etter de fyrte av bluss (3 stk) på tribunen etter cupfinalen. Så vidt meg bekjent er vel det et mye mer alvorlig brudd på bestemmelsene enn og stå oppreist under kamp.... Men det er vel kanskje vel mye forlangt og skjønne for NøFF! Kanariz - som mener vi kunne trengt penga til noe annet enn bøter :twisted: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Du må huske på at Klanen er hele fotball og medanorges kjæledegger Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Skylder ikke på SS. Er sikker på at dere er med oss i saken for et bedre bortefelt på Nadderud. Håper også at flesteparten av dere synes en bot for og stå på en kamp er helt bak mål! I frustrasjonens øyeblikk lot jeg kanskje det gå litt utover dere :shock: Jeg syns det er feil at dere fikk bot. Men det var vel LSK og ikke KfL som fikk boten? Syns også Mats uttalte det bra: Vi drar på Nadderud 13 ganger i året, dere kommer bare èn gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Greit nok at dere er der 13 ganger i året (noe som forøvrig ikke er mye. spiller ikke dere cup og i Europa innimellom da), men dere slipper ihvertfall å stå bak mål, med en vanvittig løpebane rundt og ett sikkerhetsnett for diskos (hvem F*** er det som driver med diskos???). Det er også veldig flatt bak målet. eLSKer FUGLA Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mats 23 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Greit nok at dere er der 13 ganger i året (noe som forøvrig ikke er mye. spiller ikke dere cup og i Europa innimellom da), men dere slipper ihvertfall å stå bak mål, med en vanvittig løpebane rundt og ett sikkerhetsnett for diskos (hvem F*** er det som driver med diskos???). Det er også veldig flatt bak målet. eLSKer FUGLA 1. E-Cup spiller vi på ullevaal 2. Mette Bergmann driver med diskos. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Er vel ikke diskos nett i svingen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
feets 0 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Vil bare si en - tre ting!! Stabæk leier Nadderud, Nadderud har noe rundt 3800 sitteplasser, så i Semin når det kom 4000 å noe var det faktisk bra! For da gjalt ikke sesongkort! 4000 tilkuere på Nadd. er BRA!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Vil bare si en - tre ting!!Stabæk leier Nadderud, Nadderud har noe rundt 3800 sitteplasser, så i Semin når det kom 4000 å noe var det faktisk bra! For da gjalt ikke sesongkort! 4000 tilkuere på Nadd. er BRA!! 4000 på seriekamp hjemme mot Odd er brukbart. 4000 i semifinale-match hjemme mot Odd er en skandale. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonna 0 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Mette Bergmann driver med diskos. Hun har vel strengt talt lagt opp Mats.. :roll: diskos entusiasten Tonna Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 26. November 2002 Del Skrevet 26. November 2002 Rikets tilstand burde kjøre programmet sitt en gang til, med "Mette Bergmann" istedenfor ordene som inneholder langrennslandslaget. Da tror jeg de har sitt på det rene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erik Del Skrevet 27. November 2002 Del Skrevet 27. November 2002 Vi har sett flere ganger før at bortefansen på Nadderud har stått på Felt Å, altså sittetribune feltet nærmest svingen. Hvorfor ikke KFL kjøpte billetter her kan ikke jeg skjønne, men hørte noe om at Stabæk allerede hadde solgt billetter på dette feltet... På dette feltet kan man ihvertfall flagge så mye man vil og stå, uten at det sperrer utsikten for noen. Neste år kan KFL planlegge litt bedre og være tidlig ute med å kjøpe opp dette feltet. PS. Nadderud har 4700 sitteplasser ikke 3800 som var antydet noen meldinger over. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Erik 0 Del Skrevet 27. November 2002 Del Skrevet 27. November 2002 4000 på seriekamp hjemme mot Odd er brukbart. 4000 i semifinale-match hjemme mot Odd er en skandale. Nå var det vel heller ikke akkurat 4000 fra Bærum heller, men det er nå så... Det var endel fra Skien, men på langt nær mange nok. Positivt dog for oss at det var rundt 600 som reiste organisert. Jeg fatter ikke helt politikken til Stabæk på dette punktet. Greit nok at man blir tilbudt plasser i svingen til 20 spenn, men så ser man for 20 spenn også. I semien kjøpte vi halvparten av den ene kortsiden og ikke nok med det; vi fikk lov til å flagge og løpe rundt på indre bane og svine til noe jævlig med kasteruller ballonger og konfetti. Det var ingen som i det hele tatt kikket når vi gikk inn på indre bane. Fatter strena rett inn og valsa frem og tilbake for å ta bilder. Ingen spørsmål. Heller ikke da alle de 4 vaktene stilte seg opp foran tribuneseksjonen til de stående mot slutten av kampen gjorde de noe. Med det resultat at vi gikk inn på banen og ikke ut av stadion. Argumentet for at vi fikk med oss konfetti, ballonger og ruller inn, var at vi hadde pakket dem i små porsjonsposer. På denne måten kunne vi iflg Stabæk ikke smugle inn bluss. Så der kommer vi, med to stappfulle søplesekker og to svære pappesker. Hadde vi hatt lyst, kunne vi smuglet inn 1000 bluss hvis vi ville det. Det var ingen som i det hele tatt gadd å kikke nedi sakene. Dette er ikke for å klage, men heller for å stille enorme spørsmålstegn ved Stabæks forskjellsbehandling av tilreisende supportere. Er Oddrane så snille? Er KFL så slemme? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 27. November 2002 Del Skrevet 27. November 2002 Vi har sett flere ganger før at bortefansen på Nadderud har stått på Felt Å, altså sittetribune feltet nærmest svingen. Hvorfor ikke KFL kjøpte billetter her kan ikke jeg skjønne, men hørte noe om at Stabæk allerede hadde solgt billetter på dette feltet... På dette feltet kan man ihvertfall flagge så mye man vil og stå, uten at det sperrer utsikten for noen. Neste år kan KFL planlegge litt bedre og være tidlig ute med å kjøpe opp dette feltet. PS. Nadderud har 4700 sitteplasser ikke 3800 som var antydet noen meldinger over. Mulig at vi kunne planlagt bedre mhp gode plasser/demo etc. Så vidt jeg veit forsøkte vi og få ved siden av SS, men fikk nei fra Stabæk. Lurer egentlig på hvorfor ikke Stabæk lar bortesupportere få plass permanent på felt Å eller hva det nå heter. Det er jo sjelden Nadderud fylles opp med 4700 Stabæk fans....eller? Sikker på at Stabæk hadde tjent noen kroner på det også...jeg hadde ihvertfall gladelig betalt en hundrings mer for og kunne se kampen! Ellers er straffeutmålingen til LSK/KFL fra NFF gitt med bakgrunn i følgende paragraf: § 13-2 siste ledd: Ved tribunevold og andre alvorlige tilfelle av bråk og uorden i tilknytning til et idrettsarrangement kan lag og andre organisasjonsledd som har ansvar for eller deltar i arrangementet ilegges straff uavhengig av om forholdet rammes av reglene foran og uten at det kan påvises skyld. Slik straff må være egnet til å forebygge lignende hendelser. Herregud....tribunevold og andre alvorlige tilfeller av bråk!!! Say no more... Jeg har forresten ikke registrert at Brann har fått noen bot ifm storming av banen og "opptøyer" i kvalikk-kampen mot Sandefjord. Har noen andre? Så også at Inter fikk 40000 kr i bot fra UEFA etter uroligheter og bruk av fyrverkeri under en CL kamp. Lurer på hvilket nivå NFF kommer til og legge bøtene til VIF pga av fyrverikeri ifm cupfinalen. Det er jo tross alt litt farligere og fyre opp bengaler på en fullstappet tribune enn og stå på en ganske glissen sittetribune. Et par hundre tusen eller no sånt passer vel... Men så konsekvente som NFF er hører vel ikke VIF noe om den saken tenker jeg.... NFF...jeg spyr! Kanariz PS: Dette hørte vel strengt tatt ikke så mye hjemme på deres side...men jeg måtte bare få det ut :evil: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 27. November 2002 Del Skrevet 27. November 2002 Klanen greier jo alltid å fikse seg felt Å. Fordi de er tildlig ute og kjøper opp feltet. Hvorfor gjør ikke KFL det samme? Leste et sted at de hadde forhørt seg om kjøp, trukket seg, kommet tilbake men da var billettene solgt. Da får man skylde seg selv litt. Ring noen uker i forkant neste år, så får dere helt sikkert kjøpe felt Å. Det er vel ikke plass til hele Kanarifansen der, så noen må jo stå i svingen uansett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 28. November 2002 Del Skrevet 28. November 2002 Da får man skylde seg selv litt. Ring noen uker i forkant neste år, så får dere helt sikkert kjøpe felt Å. Mener du at Stabæk ikke kan holdes ansvarlig for den elendige plasseringen av bortesupporterne på Nadderud? At dette er noe bortesupporterne selv må ta seg av? Som kamparrangør er selvfølgelig Stabæk ansvarlig for det som tilbys publikum, også bortelagets supportere. Så lenge Stabæk ikke kan stille med et bedre egnet anlegg enn Nadderud, bør felt Å gjøres til bortesupporterfelt på fast basis. Jeg tror de fleste vil være villige til å betale en femtilapp eller en hundrelapp ekstra for muligheten til å faktisk få sett kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 28. November 2002 Del Skrevet 28. November 2002 Jeg vil gjerne at bortefansen ser bedre, men jeg vil faktisk heller at flere bæringer skal få se kampen. I kampene mot Sogndal, Aalesund, Tromsø og slikt er jo ikke dette noe problem. Da må bortefansen gjerne få felt Å. Men felt Å har seter. Bæringer vil, som de fleste norske fotballsupportere, sitte på kamp. Det er en overhengene mulighet for at de ikke gidder å komme dersom svingen er eneste alternativ. Dette kan skje i kamper hvor stadion selges ut, VIF, RBK, Brann. Stabæk-LSK har hittil ikke vært noen publikumssuksess, Stabæk-Lyn kan bli det (trakk godt over 5000 ifjor på en dag hvor det øste ned). Dersom disse setene ikke blir utsolgt, kan bortefansen godt stå der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 28. November 2002 Del Skrevet 28. November 2002 Det som irriterer meg mest med hele saken er at hvirs Stabæk ikke hadde klaget dette inn til NøFF så hadde saken ikke fått noe etterspill. Det som også gjør meg forbanna er at Stabæk Fotball klager kun inn KFL. De var ikke de eneste som sto på Nadderud. SS sto jo hele kampen på den andre siden av banen, Og vedsiden av dem så satt det vel ti stk. Hvorfor kunne ikke vi få det feltet der??? Det var jo sånn man sto før og det var jo ikke noe problem. Skal den bøte legge KFL så bør de være konsekvente og bøtlegge SS også.(eller LSK og SF som det blir). Forza Fugla eLSKe Lillestrøm Mvh. Kanari som ønsker Blue Dream Arena velkommen og NFF kan råtne i HÆLVETE :twisted: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 29. November 2002 Del Skrevet 29. November 2002 Jeg vil gjerne at bortefansen ser bedre, men jeg vil faktisk heller at flere bæringer skal få se kampen. Dersom disse setene ikke blir utsolgt, kan bortefansen godt stå der. Da vil jeg få lov til å ønske deg velkommen til å stå på utsiden av alle bortearenaer Stabæk spiller på neste sesong, siden alle klubber heller bør la lokale folk få sitte og se kampen........ Er du virkelig så tett i nøtta at du ikke skjønner at det andre opplever som bortesupportere på Nadderud er en skam for Stabæk? Og når bestemmes det om det feltet kan brukes til bortesupportere liksom? Et kvarter før kampen starter? Ved avspark? Er det ikke sånn hos dere at folk kommer uten å ha forhåndskjøpt billett kanskje? Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal gidde å være hyggelig mot bortesupportere dersom dette skal være innstillingen: at det er bedre med lokale folk som sitter på rævva enn motstandersupportere som reiser organisert. Jaja, god bedring sier jeg bare. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. November 2002 Del Skrevet 29. November 2002 Her får noen og enhver skille snørr og barter. Så vidt jeg har fått vite er situasjonen den at KFL fikk tilbud om å kjøpe HELE det borteste sittefeltet på langsida der vi står, nærmest svingen. Dette har fungert med nær sagt alle supportere, (unntatt Oddrane, som lurte seg til halve langsida og det kom ikke én jævel i svingen). Problemet var, såvidt jeg har forstått at Stabæk krevde at KFL skulle kjøpe hele feltet innen en viss frist, slik at det ble reservert bortesupporterne. Det gjorde ikke KFL, og da de endelig fant ut at de ville ha det likevel, hadde Stabæk solgt setene til andre. Da satte KFL igang aksjonen på sittetribunen. Det som er klanderverdig her er etter mitt skjønn: 1. At Stabæk muligens har krevd forskuddsbetaling av hele felt Å. 2. At stabæk ikke muligens ikke sier fra til KFL at setene der blir solgt til andre, når fristen overskrides. 3. At KFL ikke klarer å etablere en bedre dialog med Stabæk om dette. 4. At KFL i skjul kjøper opp et felt midt blant sittende hjemmepublikum i hemmelighet. At svingen suger er alle enige om. Kommunen vil imidlertid ikke rive løpebanen, og da må vi ha ny stadion. I mellomtiden selges plassene i svingen for bortimot ingenting, og bortesupporterne tilbys i tillegg felt Å. Med bedre KOMMUNIKASJON hadde dette latt seg løse til beste for alle parter. Fy til KFL for en unødvendig aksjon. Men 20.000 i bot er en overreaksjon. Jeg antar at LSK hadde blitt litt irritert hvis vi hadde kjøpt opp plasser andre steder på Åråsen en der vi skal være. Eller kanskje Klanen hadde kjøpt 2000 plasser et sted nær dere... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 29. November 2002 Del Skrevet 29. November 2002 I mellomtiden selges plassene i svingen for bortimot ingenting, og bortesupporterne tilbys i tillegg felt Å. Med respekt å melde; bullshit. Så lenge ikke alle bortesupportere kan få kjøpe den plassen stemmer ikke dette utsagnet. Det blir som at vi oppe på Lerkendal skulle gitt faen i å holde av et felt til bortesupporterne dersom de ikke betalte alt på forskudd. Så den må du nok litt lenger ut på landet med. Hadde situasjonen vært som du beskriver så hadde færre av oss klaget på Nadderud. For oss som er bortesupportere der er livet vanskelig, nettopp på grunn av Stabæks egne regler. Og da er situasjonen ganske så anderledes enn den situasjonen du setter som bakgrunn. Det at det kommer en liten reaksjon på KFL's stunt er greit nok, men da skulle NFF ha fulgt mere med i timene når man tar opp ting på sikkerhetsmøtene samt fulgt en bedre prossess i behandlingen av dette. Når de attpåtil gir halvparten av dne summen Inter fikk av UEFA for blussing oppe på tribunen under en CL-kamp, ja da blir det hele meget merkelig. Og skylda for dette ligger i veldig stor grad på Stabæk-ledelsen som sikkert er veldig ok for dere, men kan være noen utrolige jævler for oss utenforstående, tro det eller ei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 29. November 2002 Del Skrevet 29. November 2002 Stå utenfor? så dårlig ser man da tross alt ikke i svingen (ja, jeg har stått der). Poenget er at jeg vil ha 6300 på stadion, istedenfor 6000. Selv om det betyr at bortefansen må stå i svingen, ikke på felt Å. Men det er sjelden dette er aktuelt egentlig. Stabæk må gjerne gjøre om felt Å til fast bortetribune dersom de tar 100kr++ i inngang for min del. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg