hdaniels 2 359 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Deilig!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Boli Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hallgeir 45 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Ståle Steen Sæthre og Anders Trondsen på benken idag. Hvem er dette? Fra junioratallen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hallgeir 45 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Ståle og Anders er lovende spillere fra juniorlaget Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Hepp, Det rare med Sortevik er at til å åpenbart ha brukbare ballferdigheter så har han innimellom (ganske ofte) like godt mottak som en låvevegg... @ringo Sånn var jo Veigar også: god ballfølelse, men teknisk svak. Vel, De har mange fellesnevnere... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Hepp, Klassisk problemskaping, Stengel slipper Barrantes for å forfølge ballfører uten at Kleiven flytter opp og overtar markeringen. Vips er Barrantes fri i mellomrommet... Nå er vi inne i en avgjørende fase. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 29. Juli 2012 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2012 (endret) Da er det vel bare å gratulere Ståle Steen Sæthre med TL-debut! Edit: Tok han under 30 sekunder på å få sitt første gule kort! Ikke værst Endret 29. Juli 2012 av amuoest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Nok en kamp hvor jeg mener vi burde fått poeng men hvor vi står igjen med 0. Frustrerende.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Noen som er enige at David Antonius Hansen har hatt en forferdelig kamp, hjelper ikke noe offensivt, og er ei bøtte bakover!! Stabæk trenger en nye back, eller nesten to!! Backene har vært forferdelige, og trenger en mer rutinert spiller framover på banen. Flere som er enige? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 huff... heldigvis klarte hverken sandnes ulf eller ffk aa hente peong slik at veien opp fortsatt er like kort (eller lang...). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 401 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Noen som er enige at David Antonius Hansen har hatt en forferdelig kamp, hjelper ikke noe offensivt, og er ei bøtte bakover!! Stabæk trenger en nye back, eller nesten to!! Backene har vært forferdelige, og trenger en mer rutinert spiller framover på banen. Flere som er enige? Å snakke sånn om egne spillere er bannlyst på forumet. Men jeg hadde lett skifta ut Hammer. Og Bjarni. Etc.... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Idag var han virkelig ikke noe god, mener ikke å at han er heilt elendig, men Furu fikk kommet veldig lett igjennom idag, dette kan jo heller være med på å få fram ting som kan forbedres! ALLTID UANSETT!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 29. Juli 2012 Del Skrevet 29. Juli 2012 Idag var han virkelig ikke noe god, mener ikke å at han er heilt elendig, men Furu fikk kommet veldig lett igjennom idag, dette kan jo heller være med på å få fram ting som kan forbedres! ALLTID UANSETT!! Alt kan forbedres, alltid. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 29. Juli 2012 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2012 (endret) Hepp, Det er lettere å se en slags struktur i det vi driver med nå enn det var tidlgere i sesongen. Så det er i det minste fremskritt. Men vi preges av personlige feil. Alle målene vi slapp inn i dag, kunne og burde vært ungått. Petter forklarer feilene med mangel på rutine og har rett i det. Samtidig gjør også Bjarni, David og Jan Kjell samme typen feil som unggutta. Så det er ikke så enkelt at vi kan henge alle feilene på knaggen for manglende rutine. Det er andre mangler også. Rutine er på vei inn, men jeg tror ikke det alene blir en slags vidundermikstur som løser alle problemene som ved et trylleslag. Uten at jeg har foretatt noen opptelling så fornemmer jeg i det minste at mange av de mest unødvendige baklengsmålene kommer på dødballer. Det er ikke så mekelig. Det er ofte polsk riksdag i boksen vår. Hvilket leder meg til å stille spørsmål ved om gutta har klare arbeidsoppgaver baki der? At vi samtidig er slappe i markeringene og svake i duellene hjelper ikke saken - men det kan også være en sammenheng. Er du ikke 100% sikker på hva dine arbeidsoppgaver er, så kan det være at du blir stående et mikrosekund og vurdere om du skal gjøre noe og hva du skal gjøre... og wham sitter kula der! Dette kan det da ikke være umulig å gjøre noe med? Jeg tror ikke det er tilstrekkelig å hente inn et par rutinerte brikker til backrekka og håpe at det løser seg av seg selv. Offensivt er det mangel på timing og rytme, som først og fremst leder til dårlig pasningskvalitet. Det handler ikke om dårlige ferdigheter, for vi har spillere med god nok teknikk dersom vi spiller smart. Hvis vi skal snakke om ferdighetsmangler så synes jeg det er påfallene i hvor liten grad vi er flinke til å orienterer oss. Jfr. f.eks. på Pirlo og hvor mye han snur på huet i løpet av en kamp. Hos oss blir det fragmentert og urytmisk, innleggene kommer bak løpene. Eller så legges det inn med feil kraft og høyde. Til syvende og sist så handler både dette og de defensive problemene våre om kommunikasjon. Evnen til å observere - tolke - videreformidle - motta - respondere individuellt og kollektivt. Det handler om å strukturere spillet enkelt, repetere det samme mønsteret gang på gang på gang bruke spillere i faste roller og ikke flytte de rundt hele tiden. Vi har ikke spillere med kapasitet til å slippe opp rammeverket. Jeg tror det er viktig med faste roller. Nå spillte ikke Sortevik noen strålede kamp som hengende spiss, men det er kanskje bedre å la han fortsette i den rollen neste gang fremfor å teste ham på kant. Haidar er sentral midtbanespiller - men spiller mest kant. En kamp til høyre, neste til venstre. Haugsdal er spiss, så venstrekant til tross for at han har vår klart beste høyre innleggsfot. (Jeg ser den om å skjære inn fra venstre og avslutte, men likevel.) Nå får vi inn rutine - skjønt det er kanskje ikke rutine vi trenger? Vi trenger ledelse og kommunikasjon. Klare rammer og enkle prinsipper, faste oppgaver. Det er kanskje litt sent, men det skal spilles fotball etter 2012 også. @ringo Endret 29. Juli 2012 av @ringo 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 30. Juli 2012 Del Skrevet 30. Juli 2012 Hvorfor ruller vi ikke kula mer i laget for å få ro, bygge selvtillit og samtidig dra i motstanderen? Ålesund la seg lavt i går og tillot oss å ha ballen, men vi kaster den bort tidlig gang på gang med lange oppspill som vi ikke får tak i. Lange oppspill er fint nok det, når det er et resultat av en bearbeidelse i forkant, men når det kommer etter to trekk i backrekka blir det fryktelig lettlest. Vi har en utmerket ballspiller sentralt på midten i Stengel. La han få ballen da vel? Han trenger jo ikke finne opp hjulet hver gang han får den, men det skaper en trygghet hos oss og drar i motstanderen hver gang vi spiller inn i hjertet deres og så ut igjen på ett eller to touch. Slik vi holder på nå kan motstanderen hele tiden ligge i posisjonene sine fordi vi aldri sårer hjertet deres, altså midten, for så å spille ut igjen, inn igjen, ut igjen osv osv. Om ikke for å nødvendigvis skape en målsjanse hver gang, så for å i det minste bygge selvtillit i laget og føle at vi kan kontrollere tempoet i perioder. Et Ålesund som på hjemmebane legger presset sitt 5 meter over midten når de er i balanse kunne vi fint bearbeidet til å bli utålmodige. Publikum der begynte jo så smått å pipe allerede i første omgang? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. Juli 2012 Del Skrevet 30. Juli 2012 Siterer Kleiven etter kampen igår når han og Hammer tok en tur bort for å takke for støtten. "jeg tror ikke jeg har spilt en eneste Stabæk kamp uten at vi har sluppet inn mål på dødball, det MÅ vi gjøre noe med skal vi ta poeng" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 30. Juli 2012 Del Skrevet 30. Juli 2012 Til syvende og sist så handler både dette og de defensive problemene våre om kommunikasjon. Evnen til å observere - tolke - videreformidle - motta - respondere individuellt og kollektivt. Veldig tydelig i godset-matchen at godset har jobbet mye med nettopp kommunikasjon. Ropte høyt og nesten ustoppelig til hverandre, spesielt ved dødballsitusjoner. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå