Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Valgkomiteen starter nå opp sitt arbeid med å finne aktuelle medlemmer å innstille til valg på årsmøtet over jul. I den forbindelse ønsker vi deres tilbakemeldinger på hvem dere mener kunne hatt noe å bidra med i styret.

Det er kjempefint om dere sender navn på deres forslag til kandidat(er), gjerne også med en kort redegjørelse for hva dere begrunner forslaget med, til sven@stabaek.no.

Mvh

Valgkomiteen v/ Albert Bårnes, Johan Haavik og Sven Erik Lund.

Tråden fra 2011

Tråden fra 2010

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kvinns!

Du har fått nok av dem for resten av livet? Blir litt skeptisk til menn som kun liker å omgås menn, men skal jo innrømme at det er ganske godt å få massasje av deg ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del ville gjerne ha 50%kvinns. Mindre en 2 kvinns i styret vil være veldig uheldig for $$. Utfordringene fremover kan bli store når vi er en 1div klubb, spesielt dersom vi kommer til å bli flere år i Adecco. Da er det viktig å ha medlemmer som representerer flere grupperinger og som ikke tenker likt om alt, slik at vi ikke kjører oss fast på et blindspor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er viktig er å ikke bare velge inn kvinner/jenter fordi det skal være 50/50 eller en annen miks. De som skal velges inn i styret må ha noe å bidra med samt være personer som er godt kjent i supportermiljøet. Dissse personene må være pesoner man møter på Onkel blaa, hjemmekamper og viktigst bortekamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kvinns!

Kan du begrunne det?

Jeg får moderere meg litt. Jeg mener de beste kandidatene bør velges, uavhengig av kjønn. Men per i dag ser jeg flere gode kandidater på herresiden enn på kvinnesiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er viktig er å ikke bare velge inn kvinner/jenter fordi det skal være 50/50 eller en annen miks. De som skal velges inn i styret må ha noe å bidra med samt være personer som er godt kjent i supportermiljøet. Dissse personene må være pesoner man møter på Onkel blaa, hjemmekamper og viktigst bortekamper.

Helt enig, og de kvinnene har vi :D Det må bare en del overtalelse til for å få de til å skjønne at dette er noe for dem :blush:
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal alle fylle denne tråden med hva slags folk man ikke vil ha inn i styret? Jeg har også noen tanker om dette, men tenkte jeg skulle ta det over min stemmeseddel på årsmøtet, heller enn å ralle det ut her.

Men selvfølgelig skal ikke folk velges inn med bakgrunn av hvilken gruppe de tilhører, det er jeg helt enig i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynte jeg å skrive svar her 3 ganger uten å rekke å fullføre før jeg ramla tilbake inn i After Effects. De fleste synspunktene er vel allerede fremmet. For meg er det aller viktigst at de som skal inn i styret skal være ressurssterke personer som har mye å bidra med for SS, spesielt i en vanskelig tid. Det er IKKE tiden for å kvotere inn en person der en annen hadde gjort en bedre jobb. Det er heller ikke rettferdig overfor de som kvoteres inn, da de alltid vil ha et øye på seg fordi de ble kvotert inn og ikke valgt som sterkeste kandidat.

Om det finnes gode krefter hos jentene i SS som kan komme til nytte i Styret; Glimrende! Gjør dere noen tanker om hvordan dere kan fylle en rolle i SS og still til valg. Det samme gjelder selvsagt gutta. Er man kreativ, engasjert, gjerne litt teknisk kompetent osv er det bare å komme.

Om det finnes noen som tenker at de må inn i Styret utelukkende fordi noen andre i deres øyne bør ut, la det være.

De som lar seg blinde av at en gruppering eller demografi har overvekt i Styret uten egentlig å kunne sette fingeren på hva som hadde blitt bedre med andre i Styret, gå noen runder og stem på de kandidatene som faktisk fyller/kan fylle sin rolle i Styret best. Det er synd om en god arbeidsgruppe skal splittes fordi noen mener det ikke er "riktig" at to er brødre, at mange er gutter, at mange er på samme alder eller at flere tilhører en undergruppe.

Noen tanker fra meg. Årsmøtet er demokratisk og medlemmene former SS. Så bruk den muligheten med klokhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som også er viktig er at personen faktisk har tid til dette. Har vært flere i styret som har gjort en veldig bra jobb når de har vært tilgjengelige, men problemet har vært at de ikke har vært det til alle tider. Spesielt når det blåser som verst er det viktig at man er til stede, selv om man kanskje egentlig helst føler for å befinne seg et annet sted.

Forøvrig kan jeg godt sette opp en liste over de som skal inn i styret, og så trenger årsmøtet bruke tid på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det blir veldig bra Frode. Hvis alle tar med hver sin liste med hvordan styret skal se ut så kan vi kanskje holde årsmøtet i løpet av en langhelg på beitostølen eller noe sånt. Eller så kan du nominere kandidater til valgkomiteen og la de ta seg av jobben?

Ooops. Det har tydeligvis forsvunnet en ikke fra mitt innlegg. Det endrer vel betydningen drastisk, og gir det litt mer mening. Altså skulle vært at årsmøtet IKKE trenger bruke tid på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal alle fylle denne tråden med hva slags folk man ikke vil ha inn i styret? Jeg har også noen tanker om dette, men tenkte jeg skulle ta det over min stemmeseddel på årsmøtet, heller enn å ralle det ut her.

Men selvfølgelig skal ikke folk velges inn med bakgrunn av hvilken gruppe de tilhører, det er jeg helt enig i.

Så du har tenkt til å komme med et benkeforslag? Send dine meninger om hvem du mener egner seg i styret til valgkomiteen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kvinns!

Du har fått nok av dem for resten av livet? Blir litt skeptisk til menn som kun liker å omgås menn, men skal jo innrømme at det er ganske godt å få massasje av deg ;)

Hadde tenkt å skrive et lengre innlegg om viktigheten av kvotering av kvinner, samer, tatere og andre minoriteter, men klarer ikke etter Sexxes sitt svar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ser ikke helt for meg at denne tråden slutter der den begynner: valgkomiteen takker for deres konstruktive innspill... :lol:

Angående damer/menn i styret: er det noen statistikk på kjønnsfordelingen av medlemsmassen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Valgkomiteen ønsker deres innspill
  • Opprett ny...