Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alltid like trist at ikke folk kan få med seg at ballen får en kraftig skru når den treffer undersiden av tverrliggeren på slike harde skudd. Ballen kan være godt inne i mål, og likevel sprette rett ut igjen. Prøv å send en skruballen i kanten på et biljardbord, så ser du effekten tydelig.

Jeg synes det ser ut som denne ballen er inne, men TV-bildene er for utydelige (når man setter på pause) til at det kan sies med sikkerhet. Det er hvertfall ikke mulig (med bakgrunn i disse bildene) å hevde at dette er en dommertabbe.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid like trist at ikke folk kan få med seg at ballen får en kraftig skru når den treffer undersiden av tverrliggeren på slike harde skudd. Ballen kan være godt inne i mål, og likevel sprette rett ut igjen. Prøv å send en skruballen i kanten på et biljardbord, så ser du effekten tydelig.

Jeg synes det ser ut som denne ballen er inne, men TV-bildene er for utydelige (når man setter på pause) til at det kan sies med sikkerhet. Det er hvertfall ikke mulig (med bakgrunn i disse bildene) å hevde at dette er en dommertabbe.

For meg er det tydelig at hele ballen aldri er bak streken men...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre lagene rett bak oss på tabellen, Ranheim, Hødd og Kristiansund, spiller alle uavgjordt i dag. Vi ligger fortsatt på 2.plass med to kamper mindre spillt. Gyllen mulighet nå til å stikke fra. Sånn, der var det jinxa...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adecco 2013 - 1 lag som tidlig sikret opprykket, og 15 lag som "gjorde alt de kunne" for å unngå opprykket. Et av disse 15 er selvfølgelig "dømt til å mislykkes". Får vi for første gang se et direkte opprykk fra 50 poeng eller lavere? Jævla bingoliga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formtabellen (siste 6 kamper) for lagene som innehar 2. til 9. plass på tabellen:

Stabæk 15p

(-8 p) Mjøndalen 11p

(-5 p) Hødd 10p

(-4 p) Ranheim 9p

(-6 p) Sandef 8p

(-8 p) Hamkam 7p

(-5 p) Kr.sund 5p

(-6 p) Bryne 4p

Tallet i parentes angir hvor mange poeng de ligger bak oss.

Konklusjon:

1) Alle andre lag enn oss begynner å få høye odds for direkte opprykk.

2) Jeg tror faktisk vi kan berge andreplassen med bare tre seire på de neste syv kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har et forholdsvis tøft program fremover. Først ut mot formsterke Mjøndalen, med tre strake seiere, på bortebane. De har rotet seg inn i kvalik-kampen, så dette vil bli garantert bli en tøff kamp. Heldigvis har vi iallefall Jalasto tilbake da.

Deretter følger Sandefjord som også har kvalik-ambisjoner. Sandefjord har riktignok vært svake i det siste, og har bare to seiere på de siste ti kampene, men i utgangspunktet er dette en tøff batalje det også. Heldigvis på hjemmebane.

Så følger nok et lag som har noe viktig å spille for; formsterke Vard, som per i dag har tre strake seiere. De holder kurs mot å ta igjen et lag foran på tabellen og dermed få trygg grunn under beina. På bortebane kan dette bli tøft!

Å tenke noe om kampene etter dette blir vanskelig, da mye kan ha skjedd. Uansett, dette blir tre kamper som kan bli vanskeligere enn tidligere antatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å tenke noe om kampene etter dette blir vanskelig, da mye kan ha skjedd. Uansett, dette blir tre kamper som kan bli vanskeligere enn tidligere antatt.

Ikke for å være vanskelig, men det skal vanskelig gjøres at disse blir vanskeligere enn antatt, ettersom du antar at de vil bli vanskelige? Det antar nå i alle fall jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser vi på det gutta har prestert i år så virker det nesten ikke som om kvaliteten på motstander har så mye å si, vi legger oss på deres nivå uansett. Jeg er opimist, men det ser selvfølgelig ikke like lyst ut om Follo går under - tror dog vi klarer 2. plassen uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være vanskelig, men det skal vanskelig gjøres at disse blir vanskeligere enn antatt, ettersom du antar at de vil bli vanskelige? Det antar nå i alle fall jeg!

Hehe... Vanskeligere enn TIDLIGERE antatt. Er ikke lenge siden folk ranksjerte den gjennstående motstanden og tok seiere mot både Mjøndalen og Vard forgitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Vanskeligere enn TIDLIGERE antatt. Er ikke lenge siden folk ranksjerte den gjennstående motstanden og tok seiere mot både Mjøndalen og Vard forgitt.

Er det en ting vi kjenner ved Stabæk så er det at vi har en egen evne til å slå alle én dag og tape mot alle den neste. Ikke godt å vite hvordan dette ender uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hillarious...

"Konkurs kan gi direkte Hødd-opprykk."

http://m.nrk.no/1.11255008

Viser at hvert poeng blir viktig ut sesongen!

Norsk fotball...slutter aldri å la meg imponere over nivået...

Edit:

Btw; Kronerulling for Follo?

Budstikka har slengt seg på:

http://www.budstikka.no/sport/follo-konkurs-kan-koste-stabek-dyrt-1.8080776

Det ingen har tenkt på, er jo at Hødd bare har møtt Follo en gang. Dersom kampen mellom Hødd og Follo den 27. oktober blir avlyst, skal Hødd spille en kamp mindre enn Stabæk. Dermed kan Stabæk ta maksimalt 18 poeng på de siste 6 kampene, mens Hødd bare kan ta 15. Så teoretisk kan fordelen til Hødd da bare bli på 2 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo oss det går utover om Follo går konk.... klovneri!

Vil si det går mest ut over Follo

Selvfølgelig! Men av de andre lagene....

Hvordan har Follo klart å få lisens for denne sesongen? (eller hvorfor ga NFF lisens..?) Høres ut som en for enkel løsning å bare slette Follos poeng. Hva med skader, kort og suspensjoner som er en konsekvens av at lag har spilt mot Follo? Når NFF har klart å dele ut lisens til Follo, bør også NFF sørge for at Follo ihvertfall klarer å gjennomføre sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Adeccoligaen 2013
  • Opprett ny...