sexxes 3 618 Del Skrevet 30. Oktober 2012 Del Skrevet 30. Oktober 2012 Kanskje litt tidlig å starte denne tråden, men siden det i disse dager pågår knallharde kontraktsforhandlinger, og at Budstikka har gått ut med noe er det vel greit. Så vidt jeg har forstått skal man få på plass de som blir med videre fra i år før man henter inn i nye spillere. Er vel derfor man har startet så tidlig som i oktober. Leni Larsen Kaurin og Ingvild Stensland har fra før kontrakt ut 2013, mens Guro Pettersen har kontrakt til 1/7 neste år. Øvrige må i forhandlinger, og i Budstikka blir det bekreftet at Trine Rønning har signert for to år. Så vidt jeg har forstått har også ganske mange av de andre allerede signert for et eller to år, men det er ikke offentligjort ennå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 1. November 2012 Del Skrevet 1. November 2012 En ting er troppen, en anne ting er førsteelleveren. Den kan f.eks. se slik ut med de spillerene vi har nå: Hjelmseth Dekkerhus-Rønning-Akerhaugen-Bakke CGH-Pedersen-Stensland Kaurin-Ada Hgb.-Enget Med back-up'ene: Keeper: Pettersen Forsvar: Siri, Hauge, Skaug Midtbane: Andrine Hgb., pluss mange talenter Angrep: Wiik, Moore, Pape Keeperplassen har vi dekning på. Det har vi egentlig på midtbanen også, bortsett fra at vi til stadighet bruker dem i forsvar (Rønning og Dekkerhus) og i angrep (CGH m.fl.). I angrepet har vi en fantastisk midtspiss, men ingen åpenbar erstatning for henne. Jeg er lei av å savne Pape, som er en targetspiss med spesielt hodestyrke uten like, men som vi må innse at neppe kommer til å få spilt særlig mer for oss. Vi trenger en ny Pape, rett og slett. Vi kan ikke være så avhengige av Ada som det vi er. Jeg mener det er i forsvaret vi har størst behov for forsterkninger. Vi trenger mer kompromissløse og duellsterke spillere her. Forsvarsspillerne våre bør være minst en av to: svære eller raske. Slik det er nå blir de ofte fraløpt av raske spisser, uten at de tar det igjen ved å f.eks. være overlegne i luftrommet. På backene er det noe av det samme behovet, men her er det kanskje hurtigheten som er viktigst. Jeg har her ikke tatt hensyn til alder. Pedersen og Moore passerer begge 36 til seriestart og her må man ha erstatningene klare ganske snart. Med unntak av Pape er det ingen andre som er født på syttitallet, men vi har hele fem andre av startelleveren satt opp over som er passert tredve, og som snart kan finne på å gi seg. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 12. November 2012 Del Skrevet 12. November 2012 Er vel bekreftet at Moore og Pape ikke blir med videre. I tillegg er det så vidt jeg forstår minst en til på vei ut uten at jeg vet med sikkerhet hvem det er, og føler ikke for å skrive hvem jeg tror det. 12 stykker er vel alt klare for en ny sesong, og i følge vår lokalavis har begge Hegerbergene samt Caroline sagt at de vil være med videre. Ingrid H er vel litt mer kravstor (keepertrener), men det ordner seg nok før seriestart. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 19. November 2012 (endret) Del Skrevet 19. November 2012 (endret) Ina Skaug er den tredje som skal ut. I tillegg er jo også Lise ute, men hun har jo kun vært programhelt i år, og har vel egentlig aldri vært aktuell for spill. Forstår det slik at man vil ha inn en forsvarsspiller, og en klassespiss. Tror fort man må se utenfor landets grenser, og da er det vel viktighet å skaffe en god jobb/studieplass til vedkommende siden vi neppe kan matche på lønn. Herlovsen har jo alt skrevet under med Lillestrøm, og hverken hun eller Pedersen passer vel spesielt godt inn i Stabæk. Thorsnes er vel en tredje person, men hun har vel ikke hatt en stor sesong i år. Ellers kan det jo være aktuelt å se på spillerne til Arna/Bjørnar (forsvarsspillere, evt. Hege Hansen). Endret 19. November 2012 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 19. November 2012 Del Skrevet 19. November 2012 Er det virkelig ikke fler en Ina som skal ut av de "mindre gode" Lise har jeg ikke regnet til troppen siden påske og hun har jo allerede blitt erstattet av Leni. Håper ikke det er fler av de erfarne litt eldre som blir borte. Uansett er det positivt at vi nå stort sett har gått over til 2års kontrakter. Jeg føler at alt av klassespillere allerede er i de 4 beste klubbene, men det kan jo pluttselig dukke opp et ungt talent. Unasett er jeg spent på hva Rich klarer å trylle frem. Jeg antar at også trenersituasjonen blir uforandret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 19. November 2012 Del Skrevet 19. November 2012 Jeg fikk inntrykk av at man ville ha en tropp på 22 spillere inkl. hospitantene. Nå har det vært 25 totalt (inkl Lise). Med fire ut blir det 21, og siden man ønsker to inn blir det en for mye. Njomza er jeg da usikker på. Hun har vært hospitant i år, og muligens derfor hun ikke medregnes som avtroppende hvis det er slik at hun ikke får kontrakt for neste sesong. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 22. November 2012 Del Skrevet 22. November 2012 Med Espen Granli på plass som keepertrener både for damene og herrene, er vel kravet til Ingrid innfridd?? http://www.stabak.no/latest-news/article/nxomqtjoovh114rjwgvpnho1b/title/keeperlegenden-espen-granli-klar-for-stabaek Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 22. November 2012 Del Skrevet 22. November 2012 Med Espen Granli på plass som keepertrener både for damene og herrene, er vel kravet til Ingrid innfridd?? http://www.stabak.no...lar-for-stabaek Kravet til Ingrid ble innfridd i fjor, da Espen har vært Chixas keepertrener i ett år alt, men da i kombinasjon med jobbing som keepertrener på damesiden i NFF og i NTG. Jeg antar det nå blir Stabæk for alle penga.Det er bare sporadisk at han har vært på benken på damekampene, men jeg antar keepertrener stiller fast på benken på herrekampene, derfor skulle dette ikke by på noe problem. Datteren, Celine Granli hospiterer på damelaget og kommer sikkert til å spille enda fler kamper kommende sessong, så han har jo en betydelig egeninteresse av å gå på damekamper også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 9. Desember 2012 Del Skrevet 9. Desember 2012 Så har Caroline også signert. Dermed er det vel bare Hegerbergene det er usikkerhet om, også venter vi på noen nye inn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 9. Desember 2012 Del Skrevet 9. Desember 2012 Melissa er klar for to nye år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 11. Januar 2013 Del Skrevet 11. Januar 2013 Da er vel troppen komplett, og ser slik ut, om jeg ikke har tenkt helt feil: KeeperHjelmseth 32Pettersen 21ForsvarAkerhaugen 31Rønning 30Grønli 28Hauge 22Reinås 18Bakke 18Bjerke 18MidtbanePedersen 35Kaurin 32Stensland 31Enget 23Dekkerhus 20Hansen 18Granli 17Maanum 17SpisserWiik 28Thorsnes 24Adserød 21 Ettersom (jeg synes) vi en stund har hatt litt problemer med aldersfordelingen i troppen, har jeg tatt med alderen på spillerene (ved seriestart). Vi har fortsatt spillere med veldig mye rutine (pen omskrivning av over 30), men også fem-syv etablerte toppspillere under dette i alder. Vi har også fire purunge talenter (17- og 18-åringene minus Bakke og CGH). Jeg synes ikke lenger vi har et aldersproblem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 5. Oktober 2013 Del Skrevet 5. Oktober 2013 I mangel av en bedre tråd og skrive det i så skal Røa ha sendt forespørsel på Ingvild Johansen (de hentet jo for en stund siden Hanne Ellingsen fra oss også). Forøvrig ingen i troppen som har sagt at de ikke ønsker å være med videre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Josva h. 33 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Hvem er ingvild johansen ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Hvem er ingvild johansen ? Hun som holdt på å stå cupfinalen for oss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå