Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endelig skal en sportslig begredelig sesong avsluttes, gutta kan få litt fri og vi kan begynne å glede oss til å bli Konger av Adecco 2013. Det ble en fin sesongavslutning hjemme på Nadderud sist helg, men jeg er redd for at sesongavslutningen kan bli litt i tøffeste laget. Vi vinner sjeldent på Marienlyst og nå skal Godset feire sølvmedaljen foran egne supportere, for å klare det uavhengig av RBKs kamp, må de ha minst uavgjort, hvilket de burde ha gode muligheter til, de har ikke tapt på hjemmebane så langt i år...

Innbrydes oppgjør i Tippeligaen

Hjemme: 8-0-3, 30-9

Borte 2-2-6, 15-15

Totalt: 10-2-9, 45-24

Hjemmekampen: 1-2 (Haugsdal)

Største seier: 6-0 (Nadderud 2008)

Største tap: 0-2 (Marienlyst 1997)

Tabellene

Tabellen

2. Godset 16-7-6, 59-39, 55p

3. RBK 14-10-5, 49-25, 52p

16. Stabæk 5-2-22, 24-66, 17p

Hjemmetabell

2. Godset 11-3-0, 36-11, 36p

Bortetabell

16. Stabæk 2-1-11, 14-38, 7p

Formtabellen

3. Godset 3-2-1, 10-7, 11p

15. Stabæk 1-1-4, 5-12, 4p

Mål og sjanser

Målsjanser (snitt pr kamp)

2. Godset 5.93

16. Stabæk 3,69

Målsjanser mot (snitt pr kamp)

4. Godset 3,97

16. Stabæk 6,59

Sjanseutnyttelse

5. Godset 34,3%

16. Stabæk 22,4%

Avverging av målsjanser

12. Godset 66,1%

13. Stabæk 64,4% (Hva, en statistikk der vi ikke ligger på bunnen!)

Dette blir Davids kamp mot Goliat. For fotballinteresserte flest, vil nok mange mene at Godset er storebror i disse kampene med sin lange stolte tradisjon, mens vi yngre nok liker å se på Stabæk som storebror. Sannheten er vel at vi må finne oss i å være lillebror, i hvertfall noen år til... Det er 1-1 i seriemesterskap, Godset leder 5-1 i Cup-gull. Ser vi på Maratontabellen fra 1963 ligger vi bare 24 poeng bak. For oss handler kampen om å avslutte med stil, for Godset handler det om å ta poeng og feire seriesølv. Om vi skal ta poeng eller vinne denne kampen, vil det være en av de mest overraskende resultatene i årets TL, men vi kan alltids vise gutta at vi skal støtte de på veien til Adecco. Alltid, uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjansene for seier er mikroskopiske, i beste fall minimale. Men de er likevel langt større enn for to uker siden. Godset kan ikke vinne gull, og spillerne har muligens mistet piffen litt. De er sikret medalje, og forskjellen på sølv og bronse er nok ikke så stor, motivasjonsmessig. Vi kommer fra seier mot et lag som kjemper for å overleve, som er en ganske stor prestasjon, sett i forhold til årets sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det eneste man kan juble for i morgen ja, uten å kjapt bli innhentet av en viss bismak.

Er det virkelig mindre bismak knyttet til å juble for et annet Tippeliga-lag enn å juble for en Stabæk-seier? Jeg får meg i hvert fall ikke til å juble for Hønefoss. Ikke får jeg noen bismak om Stabæk vinner heller. Så viktige føler jeg ikke at de andre lagene er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som savner en sort vindjakke? Lå igjen på Marienlyst. I min besittelse

Jeg har et minne om noen som mista jakken sin, men husker bare at det ikke var meg.

Gi ett signal når noen evt kjenner/husker en eier av jakken

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket mandag morgen, og jeg hadde utrolig nok jakken min, så da er det ikke min heller. Tror faktisk at jeg var "smart" nok til å la den ligge i bagen hele tiden.

Men jeg savner en flaske Jäger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det vel mye som burde ha vært i turtråden, men når man har "mistet" eller "savner" drikkevarer etter en fuktig kveld, og man ikke kan huske hvor den ble av, betyr det vel egentlig at den er fortært eller påspandert andre :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Godset-Stabæk
  • Opprett ny...