Gå til innhold

Treningskamper 2013


HenkeBoss
 Del

Anbefalte innlegg


26 jan 2013 Treningskamp Stabæk - Asker 14:00

02 feb 2013 Treningskamp Stabæk - Follo 14:30

09 feb 2013 Treningskamp Mjøndalen - Stabæk 14:30

16 feb 2013 Treningskamp Kongsvinger 16:00 Stabæk

22 feb 2013 Treningskamp Brann - Stabæk

25 feb 2013 Treningskamp Sarpsborg 08 - Stabæk

09 mar 2013 Treningskamp Odd - Stabæk 14:00

20 mar 2013 Treningskamp Sandefjord - Stabæk 14:00

24 mar 2013 Treningskamp Stabæk - Fredrikstad 14:00

31 mar 2013 Treningskamp Strømmen - Stabæk 18:00

Endret av HenkeBoss
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Superloerdag.png

 

 

Tror det blir ganske mange folk på årets første treningskamp! Jeg regner med at KongKjakan, mbh, vestallstar, helehus, loudness, ZUMO, smurfeblaa, pondus73, Blaabærmuffins, Pedagogen, Oddan79, hebbe, Edb, Blaatter, gufa, janernf, henny, fodstad, MagnusBraaten, pedro, Color Blue, Mihawk, Thomas, kihl, Blaaereennblaaest, Haze, ETN, Torq, blaaase, Klodrik, Buss1Marius, Anette, Ølriksen, Ulrik, MLandmark, Kane, d*u*b, stabæk_lange, Marius, Pondus, Rich, Dancin' Devil, fredrik staubo, Alzheimer, stabakpettersen, Kittil, stabækdelux, Stuart, andersmann, Morten, Henriette, AndersDT, fexter, stephanois, BlaaMandag, mariosantana, elvis, arnesef, Haakin, janzinho, marbor, Andersblaa

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har dugnad med å rive resten av kiosken fra kl 11, så hvis du har slegge og arbeidshansker vil vi gjerne ha selskap! Når vi er ferdige går vi til kunstgresset og lager litt stemning på treningsmatchen.

 

-Sjelen i klubben er oss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Blir kampen mot Asker mulig å streame?

 

Det ser ikke ut til at det blir noen live-stream, men kampen blir filmet. Så høydepunkter kommer nok.

Ok, hvordan kommer det til å bli med de andre treningskampene. Er i barteland, så er ikke så lett å få kommet seg hjem for å se kampene.

Endret av MattaS
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk treningskampene på lørdag! Ingebrigt signerer bøkene klubben har fått, gratis kaffe, salg av effekter og $$-sesongkort. Event på facebook her. Åja, er meldt seier også for øvrig.

Endret av marbor
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bohinen skal teste flere som har vært på prøvespill i Asker siste tiden ser jeg på hjemmesiden til Asker.

 

Blir en liten trenerduell også mellom to som kjenner hverandre godt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En dag til årets første kamp! Hva forventer vi av gutta? Seier? Innsats? Hva som helst?

Her er laget jeg vil se fra start i morgen hvertfall!

 

Sayoba
Haugsdal-Ville-Hammer-Lange
Brustad-Haidar-Trondsen-Kassi

Stengel

Boli

Legger til at vi har en ungutt fra Nigeria på prøvespill om dagen

Fra stabak.no

"Vi har en prøvespiller som har vært er en tid, han skal også være med lørdag. Det er Navn: Isah Akor Umoru, som i fjor spilte for Heartland FC i Nigeria. Det er en engelsktalende spiss født i 91.
Isah er en av de mest spennende spissene i Nigeriansk fotball, han spiller for klubben Heartland i Nigeriansk Premier League og ble toppskårer i Pro League i fjor, med 17 mål i fjor.

Som spiller er han rask, bra med begge beina, god teknikk og han beveger seg mye samtidig som han skårer mye mål. Han er en spiller med et enormt potensiale."

Ses i morgen kl 14.00

Endret av stabæk_lange
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En dag til årets første kamp! Hva forventer vi av gutta? Seier? Innsats? Hva som helst?

Her er laget jeg vil se fra start i morgen hvertfall!

 

Sayoba

Haugsdal-Ville-Hammer-Lange

Brustad-Haidar-Trondsen-Kassi

Stengel

Boli

 

Har ikke så mye tro på at det er aktuelt, men her er iallfall det jeg ville foretrukket:

 

abD8USgad5.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske spennende oppsett P7. Lyst til å utdype tankegangen bak de mer uortodokse plasseringene - Brustad, Boli, Stengel? De er vel på litt uvante plasser?

 

Personlig så synes jeg at det hadde vært stas å se Martin på midten sammen med Stengel. Hammer og Jalasto i midtforsvaret har jeg også stor tro på.

 

I det hele tatt så merker jeg at det skal bli fint å se spillerne i aksjon igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ville likt å se hvordan Brustad kunne utviklet seg som back dels pga hans egne styrker og svakheter og dels fordi vi uansett må spille inn en ny høyreback og da synes jeg Brustad virker mer interessant enn Haugsdal, som jeg mener kom fryktelig dårlig fra det i de kampene han fikk som back i fjor.

 

Haugsdal blir rett og slett for veik både fysisk og mentalt. Jeg mener Brustad viser en helt annen mentalitet i de fleste situasjoner og ikke minst mann mot mann, i tillegg til at han har vesentlig bedre fysiske forutsetninger for å være vrien å passere. Haugsdal er imidlertid bedre enn Brustad på flere ting som kreves som offensiv breddeholder: han har f.eks. generelt bedre teknikk og slår bedre innlegg.

 

Brustad sin styrke offensivt er å gå på løp i bakrom, men jeg mener det finnes bedre måter å anvende gjennombruddsløpene hans på enn sånn vi spilte i fjor, da Brustad var en av de to mest offensive og bakromsløpene hans som oftest bare endte i duell med motstanders back langt ute på kanten med lite folk inne i boksen. I de situasjonene er ikke Brustad god - han har verken teknikk til å drible av motstandere eller en innleggsfot til å treffe de få spillerne vi har inne i boksen. Det hjelper liksom ikke all verden at han løper fortest til hjørneflagget når det stopper opp der fordi han ikke har tekniske forutsetninger for å spille som offensiv breddeholder.

 

Jeg tror vi kan få større effekt av Brustads evne til bakromsløp og vilje til å gå direkte på mål hvis vi i stedet for å bruke han som et slags oppspillspunkt heller kan benytte han til gjennombruddsløp i etablert angrep. Belsvik tenker nok at farten til Brustad er en av få offensive spisskompetanser i laget og at han derfor må fortsette i samme posisjon, men jeg mener altså at den kan utnyttes mer effektivt, om ikke like hyppig, i en annen rolle som tar mer hensyn også til svakhetene hans.

 

Litt av den samme logikken ligger til grunn for hvordan jeg tror vi kan bruke Boli mer effektivt. Han har bra fysikk og fart, masse energi og løpsvilje og er god en mot en. Det han ikke er like god på er å gjøre de riktige bevegelsene foran mål og avslutningsferdigheter. Midtbanen vår mangler litt fysikk og energi, bevegelser og gjennombruddskraft - det tror jeg Boli kan gjøre noe med som en litt smal og offensiv venstrekant. Han vil fort kunne skape bedre arbeidsvilkår både for ballfordeleren på midten og de som skal spille i 10er og 9er-rollene.

 

Stengel synes jeg kom seg ganske bra utover høsten i fjor; tidvis viste han prov på en stor fremtid som playmaker. Han virker forsåvidt ganske tøff i hodet og er nok ikke redd for å møte spillere som er dobbelt så gamle og dobbelt så tunge, men foreløpig synes jeg han blir litt for veik, lat og svak defensivt. Den sentrale midtbanen vår blir for lett hvis han skal spille der. Tror han foreløpig kan ha størst positiv og minst negativ innvirkning på spillet som offensiv playmaker i mellomrommet.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klubben vil se på mulighetene for å streame bortekampene, men hjemmekampene er ikke like høyt prioritert. Vi får se. Vi har jo det meste av det nødvendige utstyret... :)

 

Dødskeen på å se matchen, men er i utlandet, så hadde vært fantastisk om dere fikk til en stream! Trenger en skikkelig bra Stabæk kamp nå, få litt god følelsen tilbake!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Laget gir seg vel nesten selv om dagen... Håper noen unge viser fremføttene og viser at de vil utfordre gutta i A stallen om en plass i 11'eren. Når det gjelder Haugsdal på backen, så hadde han mange gode kamper i Adecco for Løvham i den posisojnen. Så selv om han ikke var direkte knallgod :) der i fjor så tror jeg godt han kan prøves mer der.

 

Ellers spiller jentene treningskamp mot sarp 08 rett etter gutta, så det er mye blaa ball for den som har lyst i morgen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp, Laget gir seg vel nesten selv om dagen... Håper noen unge viser fremføttene og viser at de vil utfordre gutta i A stallen om en plass i 11'eren. Når det gjelder Haugsdal på backen, så hadde han mange gode kamper i Adecco for Løvham i den posisojnen. Så selv om han ikke var direkte knallgod :) der i fjor så tror jeg godt han kan prøves mer der. Ellers spiller jentene treningskamp mot sarp 08 rett etter gutta, så det er mye blaa ball for den som har lyst i morgen!

Juniorene spiller mot Bærum på Kadda 11:30 - så hvis ikke 2 kamper er nok....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ser ikke bra ut, er selv i utlandet og vil gjerne se den, men kan i hvertfall foelges live paa akser sin twitter side staar det paa hjemmesiden demmes.

vet ikke om stabaek sin twitter kommer til aa opdatere seg med info da.

 

Rainz

Endret av Rainz
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt opp og ned, men relativt mye bra. Asker hadde absolutt sjanser de også, og kunne fort ha scoret.

 

Trondsen og Lange var bra. Nigerianeren spilte hele andreomgang (?) uten at han fikk til så alt for mye.

Endret av Rettep
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han hadde god teknikk, men kom ikke til noen veldig store sjanser. -virket mer som en tilrettelegger enn en ny nannskog. Men han scorer visst i Nigeria, så han må jo ha litt målteft. 95-sentralen vår med Stengel og Trondsen klarer seg bra, særlig Trondsen var god. Det andre målet var herlig småspill før Granli banker den i mål. Mye unggutter som spiller i dag, særlig mot slutten. Er veldig spent på hvordan et så ungt lag kan gjøre det i en tøff Adecco-liga. Men virker som om man har gitt opp å hente noen mer rutinerte spillere, så vi må nok stole på disse unge i enda større grad i år. Håper vi ikke driter oss helt ut.
STB ALLEZ

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2013
×
×
  • Opprett ny...