Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes Næss er litt som Dortmund-kaptein og midtstopper Mats Hummels. God offensiv, med en del fantastiske raid og god pasningsfot. Scorer relativt ofte for en midtstopper. Men, han spiller med høy risiko og roter til en del hjemover. Missen som fører til 1-1 snur faktisk hele kampen i dag. Taper duellen som gir 1-2 også...

Synes ikke han var en av banens beste i første omgang heller. Det er lett å legge merk til ham, for når det stemmer, er det veldig spektakulært (som når han "vender vekk" spissen til Molde som bakerste mann midtveis i første omgang. Han prøver en gang til senere i omgangen, og da holder det på å gå helt galt.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å spille midstopper handler om å gjøre færrest mulig feil sa en gang Nemanja Vidic.. Næss på godt og vondt i denne kampen. Teknisk veldig god, har fart og duellstyrke, og på disse tingene er han nok blant de aller beste midstopperene i ligaen. Men blir avslørt på to av sine (få) svakheter ved begge scoringene. Næss er fortsatt klasse og har stor tro på han, men er nødt å lære seg når han skal være "spillende" og når det handler om å være kynisk. I tillegg har både han og resten av backrekka noe å gå på når det gjelder å forsvare seg på innlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Nico var sjef idag. Deilig at han tar med seg ballen frem ved et par anledninger. Tilbake til fjorårs-formen

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men han selger seg for ofte i duellene og forærer Viking en så stor sjanse at man burde undersøker Viking-spissene for kampfiksing etter den bommen.

For en midtstopper er det dessverre hans evne til å unngå å rote det til som veier klart tyngst. Nicos positive sider er vi selvfølgelig helt enige om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste muligheten Viking får er helt hinsides og Coles reaksjon sier sitt. Men situasjonen hvor han vinner ballen i forsvar, setter fart og fullfører løpet, lyste av energi og vilje og det trengte vi. Smittet på de andre tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nicolai Næss er uten tvil den beste norske stopperen med ballen i beina. Helt rått å se hvordan han går gjennom ledd med fart,teknikk og eleganse.
MEN; konsentrasjonen og posisjoneringsevnen er dessverre under pari enda. Han kan spille til 8 på børsen i 75 min, men så kommer det en feil som kan avgjøre kampen (Molde feks). Får han luket bort disse glippene, må han være bankers i VM kvalikken til høsten. Han har virkelig et internasjonalt snitt på mange områder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Håper ikke han blir solgt. Det er en viktig spiller vi må ha med videre.

Det er alltid opphørssalg blant nedrykkskandidater hvis de ikke får noe virkelig bra opplegg de tror på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare starten, med mindre vi gjør noe med resultatene. Det vil smerte mer (etter min mening) når vi ikke klarer å holde på de yngre som kommer fra akademiet. De unge spillerne gjør det bra i 2-divisjon i år. Statusen går ned når hverdagen blir i tredjedivisjon, mens drømmen sliter i ligaen til Oslo Bolig- Og Sparelag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke han blir solgt. Det er en viktig spiller vi må ha med videre.

Jeg regner nesten med at han blir solg. Ellers tror jeg han går gratis etter sesongen. Har ikke sett så mye til ny kontrakt ihvertfall.

Håper han blir, han har jo selv sagt at han håper Stabæk får noe igjen for han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette forumet begynner å bli for selvpinere

Helt enig! Hva synes du burde gjøres annerledes, slik at virkeligheten blir mer spiselig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak betalingsmur.

Men da håper jeg Godset er villige til å betale godt.

Hvis Godset betaler bra, så er det bare til å selge. Han er uansett sikkert borte om en halv sesong, har liten tro på ny kontrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nicolai Næss
  • Opprett ny...