Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2013

Mortimer
 Del

Anbefalte innlegg

Du verden hvor mye dere kan om andre lags spilleres psyke, "mentalt talent" og ambisjoner. Jeg er MEGET imponert! Også jeg som trodde det kunne være mange forskjellige årsaker og faktisk tilfeldigheter som avgjorde hvem av idrettstalentene som lykkes med en profesjonell idrettskarriere - så koker det hele ned til mangel på mentalt talent. Jammen godt at Stabæk oppdaget dette i tide og ble kvitt Aoudia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er alle kampene i 2. runde klare, med 13 tippeligalag, 14 fra Adeccoligaen, og 5 fra 2.divisjon videre til 3. runde. Den enkle løsningen for NFF er vel å sette oss opp mot Asker - igjen. I utgangspunktet foretrekker jeg et lag fra 2.divisjon enn å møte et tippeliga-lag, men Asker kan bli vanskelig. Hvilken motstander ønsker vi? Blir vi satt opp mot et tippeligalag får vi vel i hvert fall hjemmebane.

Oppsettet blir, ifølge NRK i går, klart til mandag.

Alta

Ranheim

Ull-Kisa

Kvik Halden

Follo

Stabæk

Vålerenga

Asker

Kongsvinger

Elverum

HamKam

Hønefoss

Sandefjord

Odd

Flekkerøy

Start

Bryne

Viking

Brann

Haugesund

Hødd

Aalesund

Sogndal

Rosenborg

Bodø/Glimt

Tromsø

Levanger

Fredrikstad

Lillestrøm

Mjøndalen

Vard

Molde
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel bortekamp må jo være å foretrekke. Og alle motstandere som spiller under Adecco skal vi slå.

Alta, Levanger eller Fløy høres ikke spesielt vanskelig ut, for eksempel. Å sette Asker på plass etter møkkakampen i fjor hadde helt klart vært en opptur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel bortekamp må jo være å foretrekke. Og alle motstandere som spiller under Adecco skal vi slå.

Alta, Levanger eller Fløy høres ikke spesielt vanskelig ut, for eksempel. Å sette Asker på plass etter møkkakampen i fjor hadde helt klart vært en opptur.

å ryke mot asker igjen i år hadde derimot vært bedritent

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvikk Halden, borte.

En bortekamp med kort vei.

Burde være mulighet til å gå videre fordi Kvikk sannsynligvis er høyt oppe etter 08 seieren, og derfor vil ta litt lettere på STB!!!

Så kan vi heller ta Enga, LSK eller RBK hjemme i neste runde :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 784

3. runde:

Kvik Halden - Lillestrøm

Asker - Vålerenga

Odd - Sandefjord

Viking - Bryne

Vard Haugesund - FK Haugesund

Brann - Mjøndalen

Sogndal - Ull/Kisa

Hødd - Molde

Ranheim - Aalesund

Levanger - Rosenborg

Bodø/Glimt - Elverum

Tromsø - Follo

Alta - Hønefoss

Stabæk - Fredrikstad

Kongsvinger - HamKam

Flekkerøy - Start

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 784

Hvem spiller vi mot?

Ikke klart, den trekkes nå. Jeg oppdaterer forløpende.

Ikke trekning, men oppsett.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Semb sier, blir dette et helt åpent oppgjør (forhåpentligvis). Vi får en god test på forholdet mellom lagene den 16.mai.

Positivt med hjemmekamp, det var vel ikke så veldig mange kilometre som skilte, FFK spilte borte mot Kråkerøy (1-6) og Moss (0-2) i de første rundene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er bra! Passelig tøff motstand når vi se på hvilke andre lag vi kunne ha møtt. I tillegg bør matchen kunne generere litt penger i klubbkassa og bortelagets fans bør kunne bidra til å skape en bra ramme rundt kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville helst hatt et dårligere lag, eller et tippeligalag. Denne matchen kommer nok ikke til å trekke folk som Enga, LSK eller RBK ville gjort, og det er en kamp der vi absolutt står i fare for å ryke ut. Håper gutta gjør skam på mine ord, og at vi får en stormatch i neste runde!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville helst hatt et dårligere lag, eller et tippeligalag. Denne matchen kommer nok ikke til å trekke folk som Enga, LSK eller RBK ville gjort, og det er en kamp der vi absolutt står i fare for å ryke ut. Håper gutta gjør skam på mine ord, og at vi får en stormatch i neste runde!

Tradisjonelt har jo FFK kommet med mange tilskuere, men det er ikke sikkert at torsdag klokken 18 er ideelt med tanke på å trekke mange fra Fredrikstad.

Så litt på KIL-FFK på søndag, og det så ut som om det var færre bortesupportere fra FFK enn det vi stilte med to uker før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Kvik Halden - Lillestrøm

Asker - Vålerenga

Odd - Sandefjord

Viking - Bryne

Vard Haugesund - FK Haugesund

Brann - Mjøndalen

Sogndal - Ull/Kisa

Hødd - Molde

Ranheim - Aalesund

Levanger - Rosenborg

Bodø/Glimt - Elverum

Tromsø - Follo

Alta - Hønefoss

Stabæk - Fredrikstad

Kongsvinger - HamKam

Flekkerøy - Start

Ja hvem ønsker vi å møte i neste runde?
Økonomisk ønsker jeg Engen, men sjansen for å gå videre er vel størst mot Alta eller Ham/Kam i mine øyne.
Kan tenke meg det blir en Glimt - Tromsø kamp ihvertfall

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært deilig å slått ut LSK, spør du meg.

Denne runden trekkes, så nå er alt like sannsynlig - vi har dermed 40 % sannsynlighet for å slippe TL-motstand.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekningen for 4. runde blir sendt live på NRK klokken 19.45 førstkommende søndag.

Følgene lag har spilt null hjemmekamper:

Rosenborg
Molde
Haugesund
Vålerenga
Lillestrøm
Start

Følgende lag har spilt èn hjemmekamp:

Tromsø
Ranheim
Bryne
Mjøndalen
Bodø/Glimt
Odd
Sogndal
Alta
HamKam
Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2013
  • Opprett ny...