Hanse 3 846 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 Ingen grunn til å ta denne diskusjonen igjen, men poenget mitt over her var at folk er generelt treige til å melde seg på tur og det skaper en del problemer for oss som arrangerer turene. Vi må enten gamble litt med medlemmenes penger når det gjelder anntall busser eller sette tidlig stopp og potensielt hindre folk i å bli med på tur. Begge deler er jævlig dårlig business 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 Å skulle fortelle andre folk hvordan de skal prioritere er helt på viddene... 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 (endret) Jeg syns bare det er rart at de som følger kvinnene fremover gutta i utgangspunktet var supportere av herrelaget, det eneste laget Stb hadde... Endret 16. April 2013 av fyR 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 Jeg syns bare det er rart at de som følger kvinnene fremover gutta i utgangspunktet var supportere av herrelaget, det eneste laget Stb hadde... Jeg lurer litt på hvorfor jeg gidder, men jeg synes disse insinuasjonene er så jævlig triste, så jeg gjør et siste forsøk: 1. Mener du at damelaget til Stabæk ikke er et ordentlig lag å heie på? 2. Synes du det er veldig rart at noen, når de må velge, heller blir og ser Stabæklaget som spiller på Nadderud? 3. Tror du ikke chixa trenger støtte fra tribunen når de spiller kamp? 4. Hvis du skal nevne dette med hvor lenge man har heiet på noen, mange av damelagsspillerne har vært på A-laget til Stabæk i flere år allerede, i motsetning til hele herrelaget. Men er det noe argument for å heie mindre på gutta? Selvfølgelig ikke! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 1. Mener du at damelaget til Stabæk ikke er et ordentlig lag å heie på? Jo, absolutt men ikke istedenfor herrelaget som var laget de som en gang ble Stabæk supportere heiet på 2. Synes du det er veldig rart at noen, når de må velge, heller blir og ser Stabæklaget som spiller på Nadderud? Når dere må velge (pga NTF/NFF) så syns jeg det er rart at dere prioriterer på den måten 3. Tror du ikke chixa trenger støtte fra tribunen når de spiller kamp? Jo selvfølgelig, men man bytter ikke lag, er selvfølgelig dumt at dere må velge 4. Hvis du skal nevne dette med hvor lenge man har heiet på noen, mange av damelagsspillerne har vært på A-laget til Stabæk i flere år allerede, i motsetning til hele herrelaget. Men er det noe argument for å heie mindre på gutta? Selvfølgelig ikke! Man heier ikke på spillere, spillere kommer og går, man støtter laget! 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 Føler for å si noe nå siden jeg er blant de hundre man søker svar fra. Jeg skjønner godt frustrasjonen til turarrangørene, og jeg skulle ønske jeg kunne dra på hver eneste bortekamp som settes opp. Spesielt nå etter den fantastiske opplevelsen på turen til og fra Hamar. Det var virkelig moro! Damelaget har aldri interessert meg, og tidligere sportslige resultater til gutta er heller aldri avgjørende for om jeg melder meg på eller ei. Min eneste vurdering baserer seg på tid med familien i helgene. Jeg skal bli med på mange borteturer i år (Elverum og Fredrikstad er booket i kalender hjemme) både fordi jeg brenner for klubben, fordi jeg vil bli bedre kjent med dere og fordi gutta trenger all støtte fra tribunen. Samtidig er det viktig at man ikke får dårlig samvittighet av å prioritere annerledes av og til. Når det er sagt spytter jeg gjerne inn hundre kroner her dersom det er med på muliggjøre en tur jeg selv ikke deltar på. Det et kjipt dersom de som kan og vil ikke får dratt. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 1. Mener du at damelaget til Stabæk ikke er et ordentlig lag å heie på? Jo, absolutt men ikke istedenfor herrelaget som var laget de som en gang ble Stabæk supportere heiet på 2. Synes du det er veldig rart at noen, når de må velge, heller blir og ser Stabæklaget som spiller på Nadderud? Når dere må velge (pga NTF/NFF) så syns jeg det er rart at dere prioriterer på den måten 3. Tror du ikke chixa trenger støtte fra tribunen når de spiller kamp? Jo selvfølgelig, men man bytter ikke lag, er selvfølgelig dumt at dere må velge 4. Hvis du skal nevne dette med hvor lenge man har heiet på noen, mange av damelagsspillerne har vært på A-laget til Stabæk i flere år allerede, i motsetning til hele herrelaget. Men er det noe argument for å heie mindre på gutta? Selvfølgelig ikke! Man heier ikke på spillere, spillere kommer og går, man støtter laget! Kjenner jeg er så ferdig med denne diskusjonen at jeg ikke engang orker å lese hele innlegget. No offence. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 3. Tror du ikke chixa trenger støtte fra tribunen når de spiller kamp? Jo selvfølgelig, men man bytter ikke lag, er selvfølgelig dumt at dere må velge Denne påstanden driver du og serverer gang etter gang. At vi som går på damekamper heier på damelaget istedet for herrelaget. Vet du hvor jeg var under første omgang av den forrige kampen for chixa? På Nadderud! Jeg har altså ikke "byttet" fra herrelaget til damelaget. At du driver og gjentar en usannhet gjør den ikke mindre usann. Angående hva man synes er rart - jeg synes det er utrolig rart at man på død og liv skal måtte fortelle alle Stabæksupportere hvilken del av Stabæk de til enhver tid skal støtte. Hva er det dere vil med denne negative vinklingen ovenfor folk som går på Stabækkamp og står og synger for laget? Det er jo bare trist. La meg ta et eksempel som ikke involverer hunnkjønn: Dersom du i 2008 hadde valgt å dra til Stavanger og støtte juniorlaget i NM-finalen, fremfor å dra til Tromsø og støtte seriemesterne i en fullstendig uvesentlig kamp, hadde jeg tenkt: "Oi, blodfan, altså." Jeg hadde også sett logikken i at én mindre i Tromsø neppe ville vært særlig merkbart, mens en Stabækfan ekstra i Stavanger kunne gjort en langt større forskjell. Og jeg hadde på ingen måte klaget over valget ditt, selv om man kunne brukt ditt snodige argument med at du har vel vært fan av A-laget lenger enn du har vært fan av juniorlaget... 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 La meg ta et eksempel som ikke involverer hunnkjønn: Dersom du i 2008 hadde valgt å dra til Stavanger og støtte juniorlaget i NM-finalen, fremfor å dra til Tromsø og støtte seriemesterne i en fullstendig uvesentlig kamp, hadde jeg tenkt: "Oi, blodfan, altså." Jeg hadde også sett logikken i at én mindre i Tromsø neppe ville vært særlig merkbart, mens en Stabækfan ekstra i Stavanger kunne gjort en langt større forskjell. Og jeg hadde på ingen måte klaget over valget ditt, selv om man kunne brukt ditt snodige argument med at du har vel vært fan av A-laget lenger enn du har vært fan av juniorlaget... Gidder ikke blande meg i diskusjonen for n'te gang, men dette er et rart eksempel. De fleste i Tromsø hadde bestilt billetter tidlig siden dette lå an til å bli en virkelig avgjørende kamp, de fleste så nok for seg at gullet kunne bli sikret i Tromsø denne dagen da de bestilte billettene. Jeg synes det var veldig merkelig at ikke flere var i Tromsø i 2008. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 Tenk om man hadde sett for seg dette da man vurderte å ta in Asker Fotball Kvinner for noen år siden... De som reagerer på at supportere drar fra kamp på Nadderud for å se SFK på Røa gjør det antakelig fordi de brenner for at herrelaget skal få mest mulig støtte, og dermed blir det ventilert mot de som prioriterer annerledes. Når det gjelder historisk nedgang er det herrelaget som har røket ut fra TA, mistet mange spillere, nesten gått konk og mistet en ung gutt. Derfor er det naturlig at mange føler at herrelaget trenger mer støtte nå, enn damelaget - som har samlet medaljer de siste årene. En Stabækfan ekstra på Adeccokampene kan altså bety ganske mye. Så kan man selvsagt dra inn historiske perspektiver som at damelaget ble adoptert av Stabæk i 2009, om man kjenner at engasjement bør vokse seg sterkt over tid og dermed kan være målbart opp mot hverandre. Jeg tror neppe det er på liv og død at noen må fortelle hva andre skal prioritere, men sålenge vi blir satt i situasjoner der folk er nødt til å velge vil det antakelig komme meninger på banen. Der må folk kunne håndtere at det vitses og kommenteres hit og dit - for hvis man selv ikke tviler på engasjementet sitt i klubben er det neppe noe å krangle om uansett. Vi er kanskje inne i et være eller ikke være-år for klubben, og da bør vi være rundere i skuldrene så vi kan passere hverandre i korridorene uten å eksplodere. Og personlig må jeg bare minne om at dersom herrelaget går til helvete vil det definitivt også gå ut over kvinnelaget. Derfor håper jeg folk veier sine investeringer mtp hvor de velger å gå på kamp, dersom de har et 50/50-valg. Uten herrelaget hadde det ikke vært noe sted for skakkjørte Asker å komme. Vi vet at vi samlet sett utgjør en forskjell for laget på banen, da håper jeg folk velger slik at vi igjen kan løfte herrelaget tilbake til eliten. Det vil komme hele klubben til gode. Og det er jo klubben vi alle bryr oss om, er det ikke? 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 (endret) Kvinnene har medgang. Herrene har motgang. Når man ikke kan være begge deler samme dag bør det være et enkelt valg... Endret 16. April 2013 av Potter 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 Påmeldt. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April 2013 Vi noterer at snart et 30-talls supportere skal på Stabækkamp denne dagen. Kan vi ikke alle drite laaangt i hvem som prioriterer hvilken Stabækkamp og hvorfor. De vi skal ha på match nå er alle de tusenvis av Stabækfans som har gått i hi etter fjorårssesongen og fremdeles er i dvale, dvs alle dere andre der ute. Alle mann på match! (enten du velger gutta eller chixa, men velg Stabæk for faen!) Sofaen kan du sitte i dagen etter. Sett opp buss! Det er crucial. Dropper vi det klarer vi å ta livet av supporterkulturen på få måneder. 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. April 2013 (endret) Del Skrevet 16. April 2013 (endret) Kvinnene har medgang. Herrene har motgang. Unntatt her på forumet, hvor chixa er i evig motgang. Takk til alle her inne som får meg til å føle meg som enda mer av en motgangssupporter akkurat nå. Og det bare fordi jeg prøver å heie på BEGGE Stabæklagene. Endret 16. April 2013 av geirti 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Del Skrevet 16. April 2013 Del Skrevet 16. April 2013 Plis 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nøtte 108 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. April 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. April 2013 Jeg skulle gjerne dratt til Kongsvinger å støttet herrelaget på lørdag, men når damelaget spiller samtidig så må jeg være på Nadderud. Jeg er alltid på hjemmekamp på Nadderud, og drar på de fleste bortekamper med herrelaget, skjelden lange bortekamper med Chixa. Jeg bruker 4-5 timer på Nadderud når gutta spiller hjemme, 6-7 timer når Chixa spiller. Utrolig at det skal bli SÅ mye ralling av en liten bemerkning. Veldig fint om vi kan prøve å dra i samme retning alle sammen. Nemmelig støtte Drakta. Alltid Uansett. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 17. April 2013 Del Skrevet 17. April 2013 Jeg skulle gjerne dratt til Kongsvinger å støttet herrelaget på lørdag, men når damelaget spiller samtidig så må jeg være på Nadderud. Jeg er alltid på hjemmekamp på Nadderud, og drar på de fleste bortekamper med herrelaget, skjelden lange bortekamper med Chixa. Jeg bruker 4-5 timer på Nadderud når gutta spiller hjemme, 6-7 timer når Chixa spiller. Utrolig at det skal bli SÅ mye ralling av en liten bemerkning. Veldig fint om vi kan prøve å dra i samme retning alle sammen. Nemmelig støtte Drakta. Alltid Uansett. Du gjør en god jobb nøtte! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ceciliefyr 81 Del Skrevet 18. April 2013 (endret) Del Skrevet 18. April 2013 (endret) Påmeldingen til Kongsvinger er nå avsluttet pga full buss. Endret 18. April 2013 av ceciliefyr 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Hvor mange er på vei ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 52 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Vi ønsker selvsagt at så mange stabækfans som mulig tar veien til Kongsvinger og oppfordrer de som ikke er påmeldt bussen til carpooling og offentlig transport. Timesekspressen har avgang fra Oslo Bussterminal kl 12.50 med ankomst kongsvinger kl 14.40. Retur fra Kongsvinger kl 18.25 NSB har avgang fra Oslo S kl 13.46 med ankomst kl 15.01 og retur kl 18.34 Alle mann til kongsvinger! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Si ifra hvis det blir to ledige plasser ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Alle husker sist gang jeg tilbød meg å kjøre fordi bussen var full, så det spørs om det skjer igjen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. April 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. April 2013 El Presidente har gjort helomvending og det blir satt opp en ekstra buss!! Viktig at alle bidrar til å overtale venner og kjente så vi klarer å fylle denne bussen også. Påmelding på web eller turtelefonen! 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Nydelig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
UstoppeligeGræff 99 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Meld dere på folkens !! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Pokker. Jeg må nok stå over denne turen. Bruker klippekortet på Elverum away i stedet. Ok, jeg klarer ikke sitte og se på lenger. Er med på tur til Kongsvinger også! :-) 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ceciliefyr 81 Del Skrevet 18. April 2013 Del Skrevet 18. April 2013 Flere ledige plasser på bussen, meld dere på!! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 19. April 2013 Del Skrevet 19. April 2013 Hvor mange er påmeldt nu ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BjørnC 249 Del Skrevet 19. April 2013 Del Skrevet 19. April 2013 Jeg har behov for to vakter i kongsvinger hvis noen føler seg kallet Tlf 91700405 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå