Kittil 474 Del Skrevet 12. April 2013 Del Skrevet 12. April 2013 Jan Kjell? han har da vell lagt opp? Martin har det blitt sagt at ikke er spilleklart. Pall spiller jo heller ikke for oss lenger, han dro jo til Island. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 12. April 2013 Del Skrevet 12. April 2013 Vil se dette laget fra start mot Kristiansund: Jan Kjell Brustad jalasto hammer timmi Haidar Martin stengel stokkelien Pall Boli 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 13. April 2013 (endret) Del Skrevet 13. April 2013 (endret) Er så klar for kamp nå, fyfaen gleder meg. Hva med at vi har applaus i det 16minutt eller noe for gromstad? Endret 13. April 2013 av El Stabæk 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
axe 145 Del Skrevet 13. April 2013 (endret) Del Skrevet 13. April 2013 (endret) Tilfeldigvis noen som har kommet over en stream? edit: nevermind! Gratis på csports denne helgen! Endret 13. April 2013 av axe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
youngboy 894 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Hadde mareritt i natt om at det ble 0-5 i dag, og vi fikk tre røde. Jævlig lettet da jeg våknet opp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Er så klar for kamp nå, fyfaen gleder meg. Hva med at vi har applaus i det 16minutt eller noe for gromstad? Synes at iom han forsvant 12. mai 2012, og vi har hjemmekamp 12. mai 2013 (mot Mjøndalen) så bør vi kjøre en ordentlig hyllest til ham da. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
axe 145 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 "Bra liv fra Berger det Blaa som vanlig". Følger godt med disse kommentatorene! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Utrolig plagsomt at kommentatoren kun sier "Dansken" om Timmi... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alltid 219 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Nok et poeng i boks og vi er foran skjema for å holde oss i adecco! Synes Sayoba stod en fantom-kamp og holdt oss inne i kampen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
youngboy 894 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Kan du plis gå og trolle et annet sted? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Er det lov å skylde på banen i dag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Vi kan skylde på banen og vi kan til dels skylde på dommeren. Men uavgjort er likefullt et fair resultat, selv om begge lag skal være sjeleglade for at det ikke ble baklengs. Forsvarsfireren vår ser fortsatt veldig rusten ut, selv om alle leverer gode offensive bidrag. Innsatsen så ut til å doble seg i andreomgangen! Her har vi noe som er mye, mye mer underholdende enn kampen: http://forum.klanen.no/showthread.php?31247-Kamptr%E5d-V%E5lerenga-Str%F8msgodset-l%F8rdag-13-4-kl-18/page3 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 401 Del Skrevet 13. April 2013 (endret) Del Skrevet 13. April 2013 (endret) Ikke er jeg fotballtrener, men i denne kampen kunne vel noen fler bytter vært gjort? Og kanskje litt tidligere også? Hadde gjerne sett Sortevik fra start i denne matchen! Endret 13. April 2013 av ØyvindW Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Hadde gjerne sett Kassi tidligere, jeg. Han skapte utlikningsmålet forrige helg, og han skapte en kjempesjanse i dag. Hadde han fått litt mer enn ti minutter hadde det kanskje blitt mer enn bare en sjanse også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fotografen 583 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 bilder fra kampen her 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 13. April 2013 Del Skrevet 13. April 2013 Haidar bemerker seg ikke stort idag, noe jeg mener Kassi gjør i mye større rolle, så selv om han ikke starter neste kamp vil jeg gjerne se bytte komme litt tidligere. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikkel 1 800 Del Skrevet 14. April 2013 Del Skrevet 14. April 2013 Haugsdal var katostrofal. Vondt å se slikt spill på dette nivået. Er også utrolig skuffet over alle innlegg, crossere og dødballer, har ikke dette vært et emne på feltet i preseason? Ballene forsvant i alle retninger utenom dit det var ment. Eneste lyspunktet var Luc´s "raid" og pasning til Fredrik, det hadde fortjent en bedre sjebne. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 14. April 2013 Del Skrevet 14. April 2013 Merkelig at ingen har nevnt dette enda, men tifoen var nydelig! Flere rundt meg på hovis ble mektig imponert og stolt av support både før og underveis i kampen. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 14. April 2013 Del Skrevet 14. April 2013 Bra vi ikke tapte denne kampen. Vi skaper massevis av underholdning med enorme sjanser begge veier, men jeg savner å se skikkelig vinnervilje hos hele laget. Med litt mer "Smartness" og mye mer "guts" (sliter med å oversette disse uttrykkene til enkel norsk) hadde vi vunnet denne kampen. Det positive jeg får ut av kampen er at vi har avslutninger på mål, det kriges innenfor begge 16-metre, vi har et midtstopperpar som har mange av de egenskapene jeg har savnet i flere år og angrepsspillere som vil prøve. Negativt: Vi er langt unna å styre kampen og midtbanen har vi bare tidvis kontroll på. Kristiansund var grisebra på raske overganger og skaper derved store sjanser. Dette kommer vi til å møte hos flere lag i 2013. Jeg ønsker meg at det er mer tydelig hvem som har den defensive midtbanerollen, for ofte var det ingen. Jeg synes også, gitt gårsdagens kampbilde, at det er ubegripelig at det ikke gjøres 3 bytter og vesentlig tidligere. Kassi viste at uthvilte bein gir laget et boost, selv om Haidar spilte til godkjent. Stengel virket veldig sliten i 2. omgang og kunne gått vært bytta med Sortevik. Det handler også om å la de på benken føle at de får muligheter og at de 11 i startellevern må prestere for ikke å bli bytta ut. Mulig arven etter JJJ fremdeles sitter tjukt i veggene på Nadderud? Hadde vi ledet med et eller 2 mål i en jevn kamp eller storspilt er det selvsagt ikke like viktig å bytte spillere. Fremdeles er vi langt unna å spille på det vi er gode på. Det slås gjerne høyt til en feilvendt Brustad og høye innlegg i retning Boli. Jeg forstår heller ikke hvorfor Haugsdal spiller back, når han ikke bruker sitt offensive potensiale i den posisjonen. I mine øyne er han en kantspiller. Vil man ikke bruke Hammer eller Lange kan Haidar være et alternativ i forsvarsrekka? Plukkes de til enhver tid beste 11 til å spille (for deretter å bli fordelt rundt på banen) eller plukkes den beste i hver posisjon tilpasset systemet vi spiller? Om den første strategien velges MÅ vi ha et spillesystem som tilpasses ekstremferdighetene til de beste 11. Det gjør vi åpenbart ikke med 4-4-2 med 5 midtbanespillere. Eller er det så enkelt som at vi slett ikke har en høyreback i troppen? Kanskje ikke så rart med Norges minste adeccostall. I så fall hva med å spille 3-5-2, i hvert fall på hjemmebane? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hantro76 316 Del Skrevet 14. April 2013 Del Skrevet 14. April 2013 Belsvik nektet Stabæk å spille fotball - Vi ønsker å spille fotball gjennom midtbanen, men i denne kampen fikk ikke gutta lov. Det ville vært idioti. Da hadde vi mistet ballen mange ganger, og Kristiansund ville fått sine sjanser, sier Stabæk-trener Petter Belsvik. http://fotball.adressa.no/forstediv/article276103.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 14. April 2013 Del Skrevet 14. April 2013 Synes Stokkelien viste veldig positive takter i første omgang, dessverre forsvant han i andre. Ellers er det vel kanskje slik at vi nå trenger noen seiere for å få det til å løsne på tribunen også. Gårsdagens innsats var ikke allverden, og det føles iblant som at vi er 20-30 som synger. Igår manglet vel nærmere 20 av de faste støttespillerne på feltet, deriblant alle forsangerne, og det merkes. Tifoet fungerte imidlertid som planlagt, og da blir det bra:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 15. April 2013 Del Skrevet 15. April 2013 Tja tja sier nå jeg etter kampen. Stabæk Support har i hvert fall grunn til å være rimelig godt fornøyd! Tror forsvaret med Ville, Nico og Timmi blir veldig bra, men høyrebacken mangler. Haugsdal var ikke bra i går. Brustad fortsetter der han slapp i fjor, men han mangler de rette ballene å jobbe med der han får utnyttet farten sin - akkurat som i fjor. Trondsen og Stengel er kjempespennende spillere som kommer til å variere, men stadig bli bedre. Paradokset er vel at Stengel forsvinner den dagen han blir stabilt god. Haidar glitrer ikke, men mulig han gjør mer enn jeg klarer å se. (Hva med Benjamin på venstre kant?) Spissene Stokkelien og Boli var ikke gode nok i eliteserien, håper og tror de vil gjøre det bra i Adecco. Og keeperne våre er mer enn gode nok. Men jeg lurer dessverre fortsatt på Belsvik. Byttene kom jo alt for sent i går, rett og slett uforklarelig. Se hva Kassi har bidratt med på sine 25 minutter av fart, innsats og kreativitet. Han skulle selvsagt fått 25-30 minutter i går. Er sikker på at vi klarer topp fem, men mye som må bli bedre om vi skal klare direkte opprykk. Gleder meg til neste kamp! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 15. April 2013 Del Skrevet 15. April 2013 Kassi burde vel kanskje til og med startet kampen i går? Ser ikke helt hva Haidar bidrar med der ute. Haugsdal blir vel bedre av å bli flyttet lenger opp i banen - han kan heller ta den plassen Brustad har nå. Hvor Brustad passer best er jeg jaggu ikke sikker på. Sayouba Hammer-Næss-Ville-Timmi Haugsdal-Trondsen-Stengel-Kassi Stokken-Boli Supersubs: Sortevik og Brustad. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 977 Del Skrevet 15. April 2013 (endret) Del Skrevet 15. April 2013 (endret) Hepp, Jeg synes vi er for lite distinkte. I slike kamper må vi frem med kassa og sett standarden. Det er Nadderud, her er det VI som skal dikterer tempoet. Særlig når KBK viste seg å være en høyst middelmådig motstander. Det føltes litt som om vi spilte med håndbrekket på og kun tøfflet rundt på Nadderuds vårbrune dekke. Vi mangler nok lederskap, og det virker jo nesten ikke som om vi snakker sammen utpå der. Dette er en gruppe som har en kollektiv manko på kontoen for å gjøre riktige valg og dermed trenger mye instruks. Særlig fordi vi tilsynelatende ikke har noe fastlagt mønster å falle tilbake på. Ellers synes Haidar var dårlig i første, men at han spilte seg opp i andre. Samtidig synes jeg Stengel var veldig anonym og dermed forstår jeg ikke helt prioriteringen på byttene (Som flere allerede helt riktig har påpekt – kom for sent). Kassi inn, Stengel ut > Haidar inn sentralt er det jeg ville gjort. Men det kan være forhold her jeg ikke har fått med meg i form av skader eller lignende. Hva gjelder Brustad så diskuterte jeg og Alz underveis i kampen at vi gjerne hadde sett at han i perioder trakk over på motsatt flanke. Dels fordi han ikke har teknikk nok til å gå av en mann, dels fordi han heller ikke har en spesielt god innleggsfot. Da er det bedre at han får lov til å skjære inn diagonalt fra venstre flanke og avslutte med høyre fot. @ringo Endret 15. April 2013 av @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 15. April 2013 Del Skrevet 15. April 2013 Kassi burde vel kanskje til og med startet kampen i går? Ser ikke helt hva Haidar bidrar med der ute. Haugsdal blir vel bedre av å bli flyttet lenger opp i banen - han kan heller ta den plassen Brustad har nå. Hvor Brustad passer best er jeg jaggu ikke sikker på. Haidar var langt fra god i da han spilte på kanten i fjor også så det er litt pussig at han plasseres der. Det samme med Haugsdal som back... Belsvik har nok vært usikker på Kassi - med tanke på hvordan han så ut de minuttene han fikk spille i fjor, er det ikke så pussig at han ikke har vært i startoppstillingen ennå. Det kan sikkert endre seg hvis han fortsetter å vise seg frem når han får sjansen. Når det gjelder Haugsdal, kunne han nok bidratt med mye offensivt som back hadde laget vært satt sammen bittelitt annerledes. I utgangspunktet er jo ikke 4-4-2 en formasjon som inviterer til offensive backer, som 4-3-3 gjør, uten at man gjør noe spesielt med kantrollen. Jeg mener Brustad sin rolle er dobbelt anti-godfot: den kler ikke Brustads ferdigheter samtidig som den sperrer for noe av det som Haugsdal kunne bidratt med offensivt fra backposisjon. Haugsdal trives jo med å løpe langs krittet og slå innlegg, men Brustad sin rolle er litt i veien for en offensiv back av den typen. Som sagt mange ganger før: det hadde vært mer naturlig om de to på høyresiden vår hadde byttet plass og fått spille på sine "instinkter": Brustad som gjennombruddshissig "innoverback" som kan bidra med å true målfeltet i stedet for å stå og rote ute på kanten og Haugsdal som breddeholder som kan servere innlegg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 15. April 2013 Del Skrevet 15. April 2013 P7, hvordan tror du det ville fungert med Kassi (evt. Sortevik) over på høyre side foran Haugsdal, da? Og hva med Brustad på venstre ving foran Timmi? Dansken virker vel også som en back som liker å komme langt opp og slå inn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 15. April 2013 Del Skrevet 15. April 2013 P7, hvordan tror du det ville fungert med Kassi (evt. Sortevik) over på høyre side foran Haugsdal, da? Og hva med Brustad på venstre ving foran Timmi? Dansken virker vel også som en back som liker å komme langt opp og slå inn. Det er også en mulighet. Et tredje alternativ, som nok er det mest aktuelle og kanskje noe som vil utvikle seg helt naturlig etterhvert som banene blir bedre og vi blir tryggere på vårt eget spill - forhåpentlig fremskyndet av at Timmi finner kjemien og blir en suksess - er å la spillerne fortsette der de er, men endre litt på måten vi spiller oss fremover i banen på. Vi kan bygge opp angrepene gjennom midten og venstresiden i større grad enn å bruke høyresiden eller slå langt for dermed å la Brustad trekke innover i banen og være med å skape trykk i og rundt sekstenmeteren i avslutningen av angrepene og derigjennom gi Haugsdal mer rom til å komme på utsiden. Om Brustad kommer på gjennomløp innover i banen for å true mål fra høyre eller venstre, kant eller back er egentlig av mindre betydning. Det avgjørende er at spillerne får bruke sine beste egenskaper i de mest hensiktsmessige områdene på banen. At jeg hadde foretrukket å få Brustads diagonale løp mot målfeltet fra en backposisjon henger sammen med at jeg synes Haugsdal gjør seg bort defensivt, i tillegg til at det gjerne er vanskeligere for motstanderen å ta ut slike løp fra en back enn en kantspiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 17. April 2013 Del Skrevet 17. April 2013 Når legges høydepunktene fra denne kampen ut på Stabak.no? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 17. April 2013 (endret) Del Skrevet 17. April 2013 (endret) http://www.csports.no/cmore/?progId=2325577 Spol til slutten av kampen så får du høydepunkter. Edit: Sorry, ser ikke ut til at den funker lenger, gjorde hvertfall ikke det her. Edit #2: Å jo da den fungerer. God fornøyelse! Endret 17. April 2013 av Norris 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 17. April 2013 Del Skrevet 17. April 2013 Mange takk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå