Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rosenborg er en latterlig klubb.. Når får vi se en spiller fra egen jr stall der oppe? Har de forresten junior lag? Eller har de bare en liste over spillere de vil kjøpe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RBK har et juniorlag. Eneste grunnen til at de har dette laget er at det er påbudt fra UEFAs side. Det er overhodet ingen satsing på laget, det bare er der.

Det finnes ingen RBK-lag under junior. Rosenborg er en ren eliteklubb. De hevder at det ikke er mulig for en spiller å gå fra jr og inn på et lag av RBKs kaliber (selv om utenlandske lag som er bedre enn RBK klarer det (beste eks selvsagt Ajax)). Mottoet er: la andre gjøre drittjobben!

Hvis noen lurer så er det helt riktig at jeg kan styre min begeistring for RBK...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RBK har et juniorlag. Eneste grunnen til at de har dette laget er at det er påbudt fra UEFAs side. Det er overhodet ingen satsing på laget, det bare er der.

Rosenborg har faktisk et av Norges beste juniorlag (kvartfinale i NM i fjor, semifinale i 2001). I dagens a-stall har ikke mindre enn ni spillere fortid i RBKs juniorstall, eller som spillere på a-laget mens de var i junioralder. Kan godt nevne det én gang til, uten at jeg har særlig håp om at det synker inn denne gangen heller: Rosenborg har ikke kjøpt mer enn to spillere (Karadas og Solli) fra andre Tippeligaklubber i løpet av de siste tre sesongene. Det er lite sammenlignet med de fleste andre klubbene i Tippeligaen.

Foran denne sesongen hentet over halvparten av lagene i Tippeligaen inn spillere fra konkurrenter. Rosenborg hentet inn tre nye spillere til a-stallen: to av disse fra egen juniorstall, én fra tredjedivisjonsklubben Stjørdals/Blink. Til sammenligning kjøpte Brann inn to spillere fra Sogndal og én fra Bryne i løpet av en knapp måneds tid nå i vinter, uten at det ble noen sak av det på stabaek.no. Men straks Rosenborg viser interesse for en spiller skal det selvfølgelig blåses i Gjallarhorn. Regner med at den obligatoriske uttalelsen fra NSA-talsmannen er på plass til jeg skal sette meg til med Aftenposten-sporten og en kaffekopp i morgen tidlig.

Endret av Pi_Meson
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blah blah blah

Hvem faen bryr seg om alt dette visvaset ditt? Dette er et forum om STABÆK eller drittkasting om andre klubber, og da hallik-klubben Rosenborg spesielt.

Har du ikke noe dritt å si om Rosenborg, kan du like gjerne holde kjeft, for så langt jeg gadd å lese innlegget ditt var det ikke noe dritt om laget ditt. Godsnakk om RBKs juniorlag er like interessant for oss som antallet og lengden på tåneglene til Saddam Hussein.

Skal du skrive dritt om NSA kan du vel også holde deg til dine bartevenner i Kjernens forum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er faen ikke lysten og tilbudene det staar paa, eller hva Pi!?

det er saa simpel og typisk Rbk taktikk aa gaa ut med slike uttalelser om hvem som staar paa onskelista deres rett for dere skal mote laget som den aktuelle spilleren spiller paa. Det er alltid 'stjernen' paa laget, en som staar hoyt i supporterenes kurs, og som selvsagt bevisst eller ubevisst blir paavirket av Rbks fremstot. Det virker som reinspikka sabotasjetaktikk fra deres side. Usympatisk og jaevlig kjedelig i lengden...

Grunnen til at andre lag faar mindre oppmerksomhet naar de kjoper spillere fra hverandre er at de saa og si aldri rykker ut med sine naermest oppleste og vedtatte forventninger om at den og den spilleren skal kjopes inn MIDT i sesongen...Og selvsagt gir man faen i de eksakte tallene, naar det er et ubestridt faktum at flesteparten av kjernespillerene deres kommer som godt utviklede og etablerte 'stjerner' fra tidligere arbeidsgiver...O.I.Olsen, Karadas, Solli, Berg, George, Johnsen, Basma, for aa nevne noen faa eksempler. Noe slikt kan ingen annen klubb i landet vise til, det er du vel enig i...

Kan ikke huske sist man saa en overskrift i avisen om et lokalt talent som debuterte for Rosenborg og fikk noen nevneverdig oppmerksomhet, til sammenlikning med det vi driver med i Stabaek, Sogndal, Lyn etc.etc.

Tror du skjonner hvor jeg vil hen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blah blah blah

Hvem faen bryr seg om alt dette visvaset ditt? Dette er et forum om STABÆK eller drittkasting om andre klubber, og da hallik-klubben Rosenborg spesielt.

Har du ikke noe dritt å si om Rosenborg, kan du like gjerne holde kjeft, for så langt jeg gadd å lese innlegget ditt var det ikke noe dritt om laget ditt. Godsnakk om RBKs juniorlag er like interessant for oss som antallet og lengden på tåneglene til Saddam Hussein.

Skal du skrive dritt om NSA kan du vel også holde deg til dine bartevenner i Kjernens forum.

Kom i skade for å trykke på «report» i stedet for «quote». Overse det, her var svaret til alzheimer:

Så lenge dere bruker nettsidene deres til å komme med angrep og beskyldninger mot laget mitt, ser jeg ikke noe galt i at jeg skal kunne forsvare det. Gjør du?

Hvor har du det forresten fra at jeg slenger dritt om NSA? Kanskje det bare var en misforståelse som oppstod fordi du ikke gadd å lese lenger enn til begynnelsen av innlegget mitt, siden det ikke stod noe dritt om RBK der? Kan skjønne det, forresten: Det kan være skikkelig brysomt å måtte forholde seg til motargumenter og faktaopplysninger på et diskusjonsforum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er saa simpel og typisk Rbk taktikk aa gaa ut med slike uttalelser om hvem som staar paa onskelista deres rett for dere skal mote laget som den aktuelle spilleren spiller paa.

Du har sikkert en haug med eksempler på dette, som kan bygge oppunder påstanden om at det er en typisk RBK-taktikk?

Endret av Pi_Meson
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og selvsagt gir man faen i de eksakte tallene, naar det er et ubestridt faktum at flesteparten av kjernespillerene deres kommer som godt utviklede og etablerte 'stjerner' fra tidligere arbeidsgiver...O.I.Olsen, Karadas, Solli, Berg, George, Johnsen, Basma, for aa nevne noen faa eksempler. Noe slikt kan ingen annen klubb i landet vise til, det er du vel enig i...

Tja la oss ta Vålerenga for eksempel: Swift, Rekdal, Hagen, Berre, Wæhler, Fredheim Holm, Brocken, Gashi... Utviklet i Vålerenga? Nei, tror ikke det.

La oss ta Brann: Olofinjana, Kvisvik, Winters, MacAllister, Ystaas, Opphaug, Rønningen... Utviklet i Brann? Nei

Lillestrøm? Lyn? Nei ikke der heller. Hvor mange spillere har disse klubbene kjøpt inn de siste sesongene? Sett deg ned og tell, og sammenlign med tilsvarende tall for Rosenborg.

Artig eksempel med Ørjan Berg forresten. Var han virkelig å betrakte som «en godt utviklet og etablert stjerne» da han kom til RBK som juniorspiller på 80-tallet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ingen som gadd å diskutere md deg? Siden du slang inn 3 inlegg på rad?

Kan du ikke heller ralle rundt på rbk fora og kose deg med alt det positive som skrives der da?

Jeg ofrer ikke et sekund på å besøke www.bartejævel.com for å skrible en hel haug med meninger om det som skrives av ivrige rbk fans...

Men når du først er her så kan du være såpass ydmyk og si deg enig i at det Bratseth driver med er unødvendig....

PS:

Det gjør saken mye bedre at Davy på tv2sporten åpner med å si følgende: RBK åpner pengesekken, nå starter klappjakten på det som finnes av UNGE lovende spillere.....

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ingen som gadd å diskutere md deg? Siden du slang inn 3 inlegg på rad?
Hvis du ser litt etter, så ser du at de tre innleggene er skrevet i løpet av et kvarter, og alle er svar på andre innlegg.

Kan du ikke heller ralle rundt på rbk fora og kose deg med alt det positive som skrives der da?

Jeg ofrer ikke et sekund på å besøke www.bartejævel.com for å skrible en hel haug med meninger om det som skrives av ivrige rbk fans...

Hva mener du egentlig? Vil dere ikke ha diskusjon på diskusjonsforumet?

Men når du først er her så kan du være såpass ydmyk og si deg enig i at det Bratseth driver med er unødvendig....

Først må du forklare for meg hva som er galt og unødvendig med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først må du forklare for meg hva som er galt og unødvendig med det.

Hvis du ikke skjønner hva som er unødvendig med det bratseth driver med kan du rusle ned i kjelleren din, helle ut innholdet på hjemmebrent apperatet ditt og tenne på deg selv...

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pi !

Ballbinge er et begrep vi bruker mye her i Bærum. Jeg kan sponse en med tak og lås til deg hvis du vil. Ta med deg venner og bekjente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler rælet rundt RBK blir litt søkt jeg for min del. Ærligtalt, det er da forståelig at de vil ha et mest mulig slagkraftig lag, og det er ikke et eneste lag som klarer seg på egenutvikling. Hvor mange fra junioravdelingen har etablert seg på laget vårt de siste årene, og da mener jeg etablert. Muri kom som siste års junior såvidt jeg husker, og tok deretter steget opp på andrelaget. Grunnlaget var lagt i Asker. Han er den eneste etablerte som delvis har gått gradene. Husker ikke historien rundt Stenvoll godt nok, men han spilte vel junior samtidig med Andreas Hauger ? Stemmer det ?

Vel, det er nå engang slik at money counts i fotballen, og hadde det ikke vært for pengene, hadde ikke Rosenborg klart å være like suverene. De kan takke en dyktig trener for det. Rosenborg har et konkurransefortrinn på resten av norsk fotball, som de foreløper klarer å vedlikeholde. En kan nesten ikke klamre de for å utnytte denne, skal de kanskje bare legge seg ned å dø ? Poenget må være for de andre å gi dem konkurranse, og si som Erik Loe : Ikke selg til RBK. Det er jo så enkelt. Selg til Belgia, Tyskland eller Hellas, men ikke selg til Trondheim.

En bra nok spiller blir solgt uansett, uavhengig av om Rosenborg kjøper eller ikke. Selger blir svekket, men Råsenborg (Zlatansk) blir ikke styrket.

Forøvrig spyr jeg av Rosenborg. Makan til usjarmerende lag....

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at RBK er keene på å kjøpe opp alt som kan gi de konkuranse (gamst, martin etc..) Det er jo snakk om business, og det er jo vanlig praksis i business verden å "redusere" konkurransen i markedet via oppkjøp av mindre stjerner som på sikt kan svekke den dominante aktørens posisjon i markedet(SAS kjøper opp BRAATENS etc).... Men innen business verden så er det noe som heter konkurranse tilsynet som sikrer at ikke et selskap får en FOR dominerende posisjon i markedet... Det burde kanskje ha vært no tilsvarende for fotball lag... konkurransetilsynet

en annen ting

Jeg vet det kan virke litt teit å blande inn rally i dette, men i WRC i år har fabriks teamene kun lov til å stille med 2 biler med førere som top poeng (poent tilsvarende i formel 1) de tre siste årene, kanskje en løsning basert litt på samme lest kan være med å drive frem nye talenter i fotballen.. minst en eller to på hvert lag (som faktisk er pa banen) kan maks ha spilt X-antall eliteserie kamper.. Dette hadde jo kanskje også pushet RBK til å ikke kun ha etablerte spillere over 33år på laget... kan jo evt endres til at man må ha 3 spillere under 23 år etc..

Nok en ide fra E..

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vet jo at RBk er interessert i å kjøpe de beste spillerne i Norge, men det som er unødvendig er at Bratseth noen dager før kampen mot Tromsø sier at Rbk skal kjøpe tromsøs beste spiller når overgangsvinduet åpner. Enten man vil eller ikke så vil det påvirke oppladningen til kampen for Gamst og det kan hjelpe rosenbart.

Uansett så tviler jeg på at det er så mange som vil selge til rbk, bartseth har jo gått ut å sagt at rbk ikke vil betale mer enn 5millioner for en spiller i norge...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og gamst gidder ikke gå til rbk for å sitte på benken og loke... bare se på solli! spilte benk på rbk, men fast på landslaget... samme skjebne venter nok Gamst. rosenborg ödelegger mange av de unge talentene de kjöper inn! hörte også at de ville ha magne hoseth,brede hangeland og tommy ören. tommy kanskje de får, men ikke faen om de får brede og magne! viking og molde er ikke dumme nok til å selge dem for maks 5.mill til rbk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at RBK er keene på å kjøpe opp alt som kan gi de konkuranse (gamst, martin etc..) Det er jo snakk om business, og det er jo vanlig praksis i business verden å "redusere" konkurransen i markedet via oppkjøp av mindre stjerner som på sikt kan svekke den dominante aktørens posisjon i markedet(SAS kjøper opp BRAATENS etc)....]

Rosenborg kjøper ikke flere spillere enn andre lag. Rosenborg er en av kun seks klubber i Tippeligaen som ikke har hentet inn en eller flere spillere fra en Tippeligakonkurrent foran sesongen. I løpet av de tre siste sesongene har Rosenborg kjøpt totalt fem spillere, to av disse fra andre klubber i Tippeligaen. Det er flere klubber i Norge som kjøper langt mer en dette, både av norsk og totalt.

--

bare se på solli! spilte benk på rbk, men fast på landslaget... samme skjebne venter nok Gamst

Solli har spilt 90 minutter i alle de fire seriekampene så langt i sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre klubber enn Rosenborg har vel en tendens til å hente spillere de tror kan etablere seg i Eliteserien fra 1,2 div eller uønskede spillere i sinde respektive lag fra eliteserien ,eller utlandet.Dette svekker ikke de øvrige lagene i eliteserien.Motsetningen til dette blir Rosenborg som ved å kjøpe de beste spillerne fra andre Eliteserielag svekker de som eventuelt kan hevde seg i toppen av tabellen.Rosenborg har siklet på Martin,Gamst,Hangeland,og andre MEGET dyktige spillere i Eliteserien.De har skaffet seg Solli,Enerly,Karadas,Ørjan,Johnsen,Espen Johnsen,BASMA, og andre spillere som var blant desidert mest markante i sine tidligere klubber.

Rosenborg og dets supprtere kan kysse meg i min uberørte anus

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre klubber enn Rosenborg har vel en tendens til å hente spillere de tror kan etablere seg i Eliteserien fra 1,2 div eller uønskede spillere i sinde respektive lag fra eliteserien  ,eller utlandet.Dette svekker ikke de øvrige lagene i eliteserien.

Alle klubber henter spillere de mener kan løfte ens eget lag, og jeg tror ærlig talt ikke det er en eneste klubb som har en bevisst politikk med at innkjøp ikke skal svekke selgerens lag. I de aller fleste tilfeller svekkes et lag når de mister en spiller. Klubben vurderer om den økonomiske gevinsten kan veies opp mot det det er verdt å ha spilleren i klubben. Hvis den gjør det, takker klubben ja til tilbudet. Hvis ikke, takker den nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PI...har ikke tid til aa svare paa dette naa, men denne artikkelen viser at vi er flere som har disse synspunktene!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=226734

forovrig er vg en drittavis, men de har et poeng her. Det er dette som er den raadende stemningen i landet og da hjelper det lite at du duknakket hevdet at rbk ikke er alene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En spiller som er glemt oppe i dette er Kaizer Mayer...

Gutten hadde en stormende karriere i Stabæk, utviklet seg enormt og hadde masse klubber etter seg. Dessverre havnet han i Rosenborg, kom vel aldri skikkelig inn på laget før han opplevde en krise i familien (tror kona spontanaborterte - eller noe) RBK klarte aldri å få spilleren på beina i jakt på sitt 7 eller 8 ende seriemesterskap på rad og Mayer ble vel aldri seg selv igjen. Så hva gjorde de da ??? - Joa, selger han med en gang.

Faen for en klubb, så totalt mangel på empati både for privat personer og klubber at jeg holder på å spy. Bruk og kast, må være mottoet i klubben. Dessverre mangler både klubben og dens supportere EQ, noe som medfører at de ikke ser hva de driver med og ikke innser at de er den størrste fienden til norsk toppfotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjeeeeessp.... For en diskusjon! At dere gidder. Rosenborg! Who cares... jeg tror jeg sufer på www.husfliden.no eller www.mammanettet.com og ser om det står noe mer spennende å lese om der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PI...har ikke tid til aa svare paa dette naa, men denne artikkelen viser at vi er flere som har disse synspunktene!

Selvfølgelig. VG og Dagbladet er alltid med på dansen rundt bålet. For et par uker siden var avisene på Rosenborg for at laget var for gammelt, at folk mistet interesse når det ikke blir kjøpt inn nye spillere, og det ble brukt mot klubben at den ikke har kjøpt inn en eneste toppspiller foran sesongen. Men i det øyeblikket RBK viser interesse for en spiller, er de plutselig klubben som kjøper alt de kommer over. Da glefser man i motsatt retning av det man gjorde i forrige uke og setter likhetstegn mellom Bratseth og Abramovitsj. Fjernt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Rosenborg På Tokt Igjen
  • Opprett ny...