Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det var jammen på tide. Så får man håpe at ikke et par mm nedbør gjør at de flytter den innendørs. Forøvrig tre uker etter serieslutt, men det kan vi leve godt med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt greit - det blir skikkelig felles cupfinalehelg, og det blir på Ullevaal.

To minus:

- det er idiotisk (for begge kjønn) at cupfinalehelgen er såpass seint.

- det er helt latterlig med Valhall som backup

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. runde er satt opp, og skal spilles 9. mai 16:00. Toppserielagen kommer inn i 2. runde, men det blir helt sikkert kamp mot vinneren av en av disse kampene. Lyn eller ØHIL er vel ikke usannsynlige om de skulle komme seg videre

Bækkelaget - Kongsvinger
Grei - Hardhaus
Lyn - Runar
Fart - Øvrevoll
Raufoss - Valdres
Konnerud - Skarphedin
Eik Tønsberg - Sarpsborg 08
Urædd - Fossum Skien
Gimletroll - Haugar
Fana - Nymark
Voss - Loddefjord
Kaupanger - Høyang
Førde - Åsane
Fortuna - Hødd
Træff - Freidig
Tynset - Sunndal
Egge - Byåsen
Innstranden - Grand Bodø
Fløya - Tromsdalen
Bossekop - Alta

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Både Lyn og ØHIL videre i cupen. Vil således finne det logisk (dog er jo fullstendig klar over at det er NFF det er snakk om her) at det blir ØHIL-Stabæk og Lyn-Røa i 2. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble i hvert fall Lyn-Røa. Stabæk er satt opp mot Tynset.

Hele oppsettet:

Sarpsborg 08 – Grei
Vålerenga – Raufoss
Lyn – Røa
Øvrevoll Hosle – LSK Kvinner
Kongsvinger – Klepp
Tynset – Stabæk
Konnerud – Kolbotn
Amazon Grimstad – Urædd
Haugar – Avaldsnes
Sandviken – Fana
Voss – Kaupanger
Arna-Bjørnar – Åsane
Træff – Fortuna Ålesund
Byåsen – Trondheims-Ørn
Fløya – Grand Bodø
Bossekop – Medkila

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tynset? Herregud, altså.

Hva faen er feil med ØHIL?

Det kunne jo tenkes at ØHL vill tjent litt penger på å spille mot oss, siden det ville blitt et skikkelig lokaloppgjør, nei det må vi ikke ha noe av. Fysjameg :glare: :angry:

Endret av nøtte
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tynset? Herregud, altså.

Hva faen er feil med ØHIL?

Det kunne jo tenkes at ØHL vill tjent litt penger på å spille mot oss, siden det ville blitt et skikkelig lokaloppgjør, nei det må vi ikke ha noe av. Fysjameg :glare: :angry:

Det kommer nok ganske mange på ØHIL-kampen uansett, ref. hvor mange det var der da de spilte om opprykk i fjor. Men de hadde nok ønsket å møte Stabæk fremfor LSK uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NFF kunne jo bare spurt meg om å sette opp runden. Hadde gjort det enklere stort sett hverandre (kanskje med unntak av Fløya og Grand hvis de virkelig er så glade i å spille mot hverandre). Traff på fem kamper (Amazon, Avaldsnes, Kolbotn, Medkila og Røa). Dessuten bare byttet opp på de to oppgjørene i Bergen.

Ellers kan man jo se litt på hvilke fire kamper uten toppserielag. At Grand, Fløya og Sarpsborg slipper TS-lag er greit, men at de to førstnevnte møtes for hvilken gang i cupen kan man jo undres. De må vel uansett ta fly, og da kan man vel like greit sende dem til Oslo/Trondheim (Klepp sendes jo til Kongsvinger). At Fortuna og Voss slipper TS-lag kan vel kun begrunnes med at det blir litt lokale kamper. Vinnerne av disse to blir nok garantert ønskemotstander i 3. runde for de lag som føler de ikke er sterke nok til å slå hvem som helst. Mitt tips er dog om man avanserer vil få Sarpsborg i 3. runde.

For øvrig 337 km til Tynset fra meg (dvs. 33 mil fra Bekkestua. Mange som vil ta turen dit på en onsdag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NFF kunne jo bare spurt meg om å sette opp runden. Hadde gjort det enklere stort sett hverandre (kanskje med unntak av Fløya og Grand hvis de virkelig er så glade i å spille mot hverandre). Traff på fem kamper (Amazon, Avaldsnes, Kolbotn, Medkila og Røa). Dessuten bare byttet opp på de to oppgjørene i Bergen.

Du får fortelle dem det. Jeg er sikker på at de overlater dette til deg framover, så mye rart som NFF gjør for tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får fortelle dem det. Jeg er sikker på at de overlater dette til deg framover, så mye rart som NFF gjør for tiden.

Nei, det gjør de helt sikkert ikke. Hadde jeg representert en annen klubb en annen klubb en Stabæk så kunne det sikkert vært mulig, men egentlig tror jeg gjengen synes det er morsomt å sette opp disse kampene i hytt og pine for å se hvem som reagerer mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Samlepost for alle damelagene i NM, J16 er dessverre allerede ute er straffekonk mot LSKKFK nå nylig (1/16-finale), mens J19 har kommet til 1/8-finale og chixa fortsatt ikke har begynt(!) på sitt cupeventyr. Det er verdt å minne om at ikke bare A-laget, men også J19 nådde finalen i fjor. Sånn, da var lista lagt. B)

A-laget
Finale: 23/11
Semi: 2/10
Kvart: 3/9
1/8: 13/8
1/16: Tynset - Stabæk 4/6

J19
Finale: 3/11
Semi: 22/9
Kvart: 18/8
1/8: Stabæk - Hødd 9/6
1/16: Stabæk - Valdres 3-0
1/32: Stabæk - Røa 22-0 (dobbeltoppgjør)

J16
1/16: Stabæk - LSK 3-5 (straffer)
1/32: Hadeland -Stabæk 0-1
1/64: Stabæk vant gruppespill mot Skeid, Kjelsås, Høybr./Stovner, 15-7 i målforskjell

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre omgang snart halvspilt - ifølge nrk tekst-TV står det 4-0 til Stabæk over Tynset og kun 2-1 til Kolbotn over Konnerud. Det kan selvfølgelig være en viss forsinkelse i rapporteringen. Dersom Konnerud skulle klare å spille noelunde jevnt med Kolbotn må det kunne kalles en bombe - og en utenkelig sensasjon om Konnerud går videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er damelagene ferdige før sommerferien. Chixa er selvfølgelig gått videre til 1/8-finalen, hvor det sannsynligvis er ganske 50-50 om det blir Toppseriemotstand eller ikke (her forutsetter jeg at oppgjørene ikke trekkes - det gjør de vel ikke?). Juniorlaget har med seieren i dag faktisk nådd helt fram til kvartfinalen.

A-laget
1/8: 13/8
1/16: Tynset - Stabæk 0-5

Ingen toppserielag er slått ut.

J19
Kvart: 18/8
1/8: Stabæk - Hødd 4-1

Av Toppserie-juniorlag er det bare Stabæk, Klepp og Amazon som er videre til kvartfinale. Trondheims-Ørn og fjorårsvinner Arna-Bjørnar spiller sine 1/8-finaler på søndag. Alle øvrige Toppserielag har fått juniorlagene sine slått ut.

J16
1/64: Stabæk vant gruppespill mot Skeid, Kjelsås, Høybr./Stovner, 15-7 i målforskjell

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet ut hvilket lag vi blir satt opp mot i neste runde - det eneste laget som kan gi oss bortekamp (fordi det hadde en, i luftlinje, lengre bortetur enn oss denne runden): Medkila.

Harstad-Alta er ca. 29 mil i luftlinje mot Bekkestua-Tynset som "kun" er ca. 26 mil i luftlinje. Vent å se, konspirasjonen vil på det nærmeste være bevist hvis vi sendes til Harstad neste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå som det nærmer seg nye cupkamper trekker jeg fram denne igjen:

A-laget
1/8: 14/8 Stabæk - Sarpsborg 08 18:00

J19
Kvart: 11/8 Sarpsborg 08 - Stabæk 15:00 (dette blir vel mange av de samme spillerne som A-laget skal slå ut tre dager etterpå)
1/8: Stabæk - Hødd 4-1

Av Toppserie-juniorlag er det bare Stabæk, Klepp, Trondheims-Ørn, Arna-Bjørnar og Amazon som er videre til kvartfinale. Alle øvrige Toppserielag har fått juniorlagene sine slått ut. Og kun Sandviken røyk ut i åttendedelsfinalene.

J16

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som det nærmer seg nye cupkamper trekker jeg fram denne igjen:

A-laget

1/8: 14/8 Stabæk - Sarpsborg 08 18:00

J19

Kvart: 11/8 Sarpsborg 08 - Stabæk 15:00 (dette blir vel mange av de samme spillerne som A-laget skal slå ut tre dager etterpå)

Det er faktisk ikke sikkert. Sarpsborg har kamp i 1. div 16:30 denne dagen, og vil nok mest sannsynlig prioritere den kampen. De ville selvsagt prøve å flytte cupkampen så de kunne bruke sine beste spillere, men det sa Stabæk nei til da i hvert fall en sentral spiller forsvinner pga studier etter denne datoen. Man kan selvsagt være noe velvillig, men når det fører til at man selv blir svekket, mens de andre blir styrket er det logisk at man holder på den oppsatte datoen. Klokkeslettet kampen skal spilles er ikke bekreftet ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Den er den første halvparten av kampene i 3. runde blitt spilt, og Avaldsnes, Klepp, Lillestrøm og Vålerenga er ikke helt overraskende. Klepp vant riktignok bare med et mål, mens Vålerenga først avgjorde kampen i siste del av kampen. Avaldsnes og Lillestrøm vant relativt enkelt.

Resten av kampene spilles i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klepp hadde jo relativt habil Toppseriemotstand (Trondheims-Ørn), så den kampen var vel ganske åpen...

Joda, men vant jo 4-1 i tilsvarende seriekamp for noen dager siden. Er dog enig i at det nok var den mest åpne matchen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En grei seier med 8-1. Litt sparebluss i 1. omgang, men i 2. er det overkjøring. Kvartfinalene trekkes onsdag 21. august etter at herrenes kvartfinale mellom Rosenborg og Vålerenga er ferdigspilt.

Utifra hva jeg kjenner til kriterier for å få hjemmekamp er dette den prioriterte rekkefølgen for hjemmekamper: Lillestrøm, Røa, Vålerenga, Arna Bjørnar. Deretter er jeg litt usikker, men Klepp skal være prioritert før Medkila, mens Stabæk havner før, mellom eller etter disse lagene. Avaldsnes skal ikke kunne få hjemmekamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble Arna Bjørnar, og kampen spilles i Bergen.

Oppsettet med hjemmelag først:

Arna Bjørnar-Stabæk

Klepp-Avaldsnes

Lillestrøm-Røa

Medkila-Vålerenga

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Dette var vel ikke det letteste vi kunne fått. Hadde håpet på Røa.

Kan vi håpe på at A/B er like langt unna som de var på Nadderud i våres?

Og deretter at vi trekker LSK i semifinalen - og får spille hjemme. Det hadde vært perfekt!

Tipper følgende lag tar seg til semi: Stabæk, Avaldsnes, Lillestrøm og Medkila(pga hjemmebanefordel).

Edit: endret fra VIF til Medkila pga hjemmebane for Medkila

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Norgesmesterskapet 2013
  • Opprett ny...