Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Vi har virkelig blitt sløve med kamptrådene! Kanskje det er sommerferiemodusen som er årsaken, men ferie eller ei i dag sparker vi igang 2. del av ligaen for vår del og motstander er jyplingene fra Kristiansund.

Mange tippet Uglan høyt før sesongen, så også vi. Men da vi møtte KBK på hjemmebane ivår tenkte jeg -her har vi bommet stygt, for dette er skrale saker. Men de har gradvis tatt nivået og kjempet seg opp til en sterk 2. plass på tabellen og lokalpressen har derfor tatt helt av. De har en journalist der oppe, som kanskje best kan beskrives som en bygdeorginal. Han har med stor innlevelse og et herlig engasjement dratt med seg spillere og støtteapparat på en euforisk opprykksdiskusjon. Bakke har fånyttes forsøkt og begrense skadeomfanget, for om opprykk blir fokus i hodet på spillerene, kommer det til å bli en lang høst for KBK. Vi får sette det på kontoen for manglende rutine hos lokalpressens representant.

I følge samme journalist er KBK historisk store favoritter forran dagens kamp. Hvilket gjør meg ganske optimistiskp, til tross for Stabæks elendige statistikk på første kamp etter ferien. Selv om KBK har hatt fin flyt før ferien, ligger styrken deres først og fremst i bredden på stallen og konkurransen om plassene. Jeg tror vi har en vel så god 11'er og er ganske sikker på at vi har et høyere toppnivå enn dagens motstander. Men det er dessverre ikke så ofte vi tar det frem... Uten at jeg tror vi trenger å ta det frem for å få med oss et resultat i dag.

Jeg vet ikke helt hvordan laget ser ut. Det har vel vært spørsmålstegn ved Haugsdal og Trondsen, antar at de i såfall erstattes av Næss og Haidar. Noen som vet status på Brustad?

Kunstgresset på hjemmebanen til KBK er fryktelig slitt. Det betyr at balltempoet blir lavt dersom det er tørt og i overkant kjapt dersom det regner. Det må man nesten ta hansyn til når man legger taktikken.

Det blir uansett et spennende oppgjør og jeg har de siste dagene hatt føling med abstinenser. Jeg gleder meg veldig til å komme igang igjen, hva med deg?

GOD KAMP!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt med Brustad, ja. Men så han ikke på torsdagens trening, så da er det vel lite sannsynlig med spill.

Virker som det har vært litt få av de beste på trening egentlig, så vi sliter med den tynne stallen i motsetning til KBK.

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med flere sentrale spillere ut, og Brustad enten ute (av trening) vil ett poeng være som seier å regne. Skulle vi klare uavgjort her og slå Kamma i neste kamp så har vi grunn til å være fornøyde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir da laget?

Sayouba

Næss, Jalasto, Hammer, Johansen

Haidar, Stengel, Sortevik, Kassi

Boli, Stokkelien

Og en dæsj young-guns på benken?

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

God kommentator til en forandring :)

Ironialarm?

Enig med vikingen, han her er mange klasser over de som har vært tidligere. Så om han ikke er kjempegod så er han i hvert fall godkjent i mine øyne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er oppriktig ja. Andy Gray i forhold til resten av gutta på csports.

Tilbake til kampen gjør vi mye bra, men det virker som om boli og stokkelien ikke alltid er enige om rollefordelingen seg i mellom. Ellers godt at dommeren så den skitne filmingen mot slutten av omgangen. Kan se det i reprise på csports.no. Åpenbar

Endret av vikingen - blaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tittet bort akkurat rundt straffe/filmings situasjonen på overtid. Noen som kan gi noe input? Var det filming? var det straffe?

Så korrekt ut det gule kortet ved første øyekast. Hadde Csports klart å produsere med repriser hadde det vært lettere å se.

Synes forøvrig at Mads blir snytt for straffe kort tid etter den første. Dommeren turte vel ikke å dømme to straffer med så kort mellomrom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tittet bort akkurat rundt straffe/filmings situasjonen på overtid. Noen som kan gi noe input? Var det filming? var det straffe?

Jeg vet ikke, men jeg tipper at dommeren iallfall ikke ble noe mindre sikker på at han gjorde rett da han så at spilleren ble "skadet" av å få gult kort og måtte rulle et par runder i gresset av det også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig med seieren i boks.
Men jeg liker ikke holdningene på Boli når han blir byttet ut, går ann å gå 2 meter ekstra å gi en "high-five" til Eirik Haugstad når han skal bytte inn.

Ellers deilig med 3 poeng borte i Kr.Sund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VELDIG sterk bortekamp! Spesielt imponert at vi klarte det uten Brustad.

Ser man på de siste 10 serierundene kan det vel ikke være noen andre en Bodø-Glimt som har tatt flere poeng en Stabæk? Holder vi koken som nå så blir det 1 eller 2 plass, men mye kan skje med en (for) liten stall...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes både Haugstad og spesielt Kassi fikk fart på laget med sine innhopp. Haugstad har nok fremdeles et lite stykke opp til å være i en startellever på dette nivået, men han viste iallfall mye vilje til å bidra da han kom inn. Kassi var vel banens beste den korte tiden han fikk spille og skapte alt vi produserte offensivt. I motsatt ende av skalaen var forsvarsspillet på KBKs scoring. At det skal være så vanskelig å markere! Merkelig at enkelte ser ut til å måtte snike inn en kjempetabbe i hver eneste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: KBK - Stabæk
  • Opprett ny...