fyR 1 760 Del Skrevet 3. August 2013 Del Skrevet 3. August 2013 Tragisk fra benken, spiss mot forsvarer på stillingen 1-5! Hadde enkelte av spillerne satset og ønsket seg videre fra STB engang hadde de kanskje ikke dratt på fylla hver jævla helg..... 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Tragisk fra benken, spiss mot forsvarer på stillingen 1-5! Hadde enkelte av spillerne satset og ønsket seg videre fra STB engang hadde de kanskje ikke dratt på fylla hver jævla helg..... Hepp, Vi får si det er heldig at mange kontrakter går ut i høst. Det gjør det lett å rydde opp i både det ene og det andre. 1-5 mot Ham-Kam er ihvertfall en grei søknad om å få slippe mer spill i Stabækdrakta. Vimå også finne en trener som kan strukturere opp et forsvar. I går var det amatørenes aften.... @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Det kunne se ut som om første omgang var en taktisk triumf for Ham-Kam. De lot oss styre spillet, mens de scorte på sine to første sjanser. Etter pause vet jeg ikke hva som skjedde. Denne kampen mener jeg vi tapte fra benken. Belsvik klarte ikke å svare på Kammas kontringsspill i første omgang. Jeg vet ikke hva han sa til laget i pausen, men jeg har sjelden sett dårligere mottrekk enn det vi så etter pause. Det verste er at jeg synes jeg har sett Stabæk dårligere i år. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Veldig rart, lurer på hvordan den pausepraten var. I går er var det ikke mange om noen som holder tipppeliga nivå. Ny forsvarspiller, ny spiss ja takk! Forsåvidt en ny midtbanespiller også,,, Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 493 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Kamma slo oss på innsatsvilje, konsentrasjon og taktikk igår. Vi var gode de første fem minuttene av første og andreomgang, men i begge disse periodene klarte Kamma likevel å putte et ufortjent mål. Dette ødela dessverre litt for mye for det urutinerte og psykisk ustabile mannskapet vårt, men grepene fra benken var med på å kjøre kampen enda mer i dass.Brustad inn var et godt bytte. Dessverre virket det som om vi glemte at vi hadde han på banen. De byttene som ødela var Granli for Kassi og Næss for Boli. Benken vår er dessverre alt for tynn og dårlig, men når vi må score mål funker det dårlig å sette ut de mest kreative og sterke offensive våpen for en midtstopper og en spiller som sjeldent utretter mer enn en fem meters pasning. Er det noen som like gjerne kunne blitt byttet ut var det Stengel og Trondsen med Haidar for eksempel. De var begredelige begge to med feilpasning etter feilpasning.Å sette høyrebacken opp som spiss fungerte også mildt sagt jævlig dårlig. Håper de bruker neste uke på å skifte ut plan B og C og få inn krigsviljen. Vi vinner ikke en eneste kamp i Adecco eller Tippeligaen ved å spasere ballen i mål. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Når går kontrakten til bels ut? Etter sesongen? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Ja det gjør den faenmeg, var to år han signerte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Ja det gjør den faenmeg, var to år han signerte. Når går kontrakten til bels ut? Etter sesongen? Hmm.. Hvem ser dere på som en potensiell ny trener ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Jeg har lenge vært en av de hardeste kritikerne av folk som hele tiden skal lange ut mot treneren. Men etter kampen i går er faen ikke sikker på at freding av treneren er det rette lenger. Jeg forsto stort sett ingenting i går. Hvorfor går backene så høyt at kamma kan kontre oss i senk? Hvorfor er det så lite samhandling mellom spillerne? Hvordan kan det ta 10-15 sekunder på hvert eneste innkast vi har? Hvorfor er det så få gode pasningsalternativer når vi har ballen? Hvorfor gir vi alltid fra oss ballen i perfekte kontringsposisjon for motstander? Hvorfor kan ikke Haugsdal spille kant/ving, i det minste når Brustad ikke gjør det- vi trenger fire forsvarsspillere i forsvar? Det eneste jeg forsto var at sjokket fra de to tidlige målene i hver omgang, spesielt det siste (1-3) var mer enn vårt urutinerte mannskap (her tenker jeg ikke bare på de elleve på banen) klarte å makte. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Ja det gjør den faenmeg, var to år han signerte. Når går kontrakten til bels ut? Etter sesongen? Hmm.. Hvem ser dere på som en potensiell ny trener ? Realistisk... ingen pga økonomi... skal vi fortsette med Bels, må vi ha inn en assistent som kan defensiv organisering og pep talk. "Ønskesignering" - Tony Gustavsson i Tyresø. Mørk hest - Martin Andresen. (Da må vi uansett ha inn en assistent som kan defensiv organisering) @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 Daniel nannskog 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 "Ønskesignering" - Tony Gustavsson i Tyresø. Originalt ønske. Kan du si noe mer om han? Jeg kjenner ikke så mye til han. CV-en var ikke imponerende (nedrykk med Hammarby og Kongsvinger og ellers stillinger på lavere nivå), men det trenger jo ikke bety alt. For øvrig håper jeg en eventuell ny trener kan noe om offensiv organisering i tillegg til defensiv. Synes det offensive ser like hjelpesløst ut som det defensive til tider, og ofte er en direkte årsak til defensive problemer. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 4. August 2013 Del Skrevet 4. August 2013 "Ønskesignering" - Tony Gustavsson i Tyresø. Originalt ønske. Kan du si noe mer om han? Jeg kjenner ikke så mye til han. CV-en var ikke imponerende (nedrykk med Hammarby og Kongsvinger og ellers stillinger på lavere nivå), men det trenger jo ikke bety alt. For øvrig håper jeg en eventuell ny trener kan noe om offensiv organisering i tillegg til defensiv. Synes det offensive ser like hjelpesløst ut som det defensive til tider, og ofte er en direkte årsak til defensive problemer. Hepp, CV'en er vel grei nok den. Det er vanskelig å finne trenere som aldri har fått fyken før. Men han har OL gull fra London som assistenttrener for USAs kvinnelandslag og er regjerende mester i Damalsvenskan som hovedtrener for Tyresø. Han rykket i sin tid opp i superettan som assistent i Degerfors. Tok over som hovedtrener, og lykkes holde dem i superettan den påfølgende sesongen. I Hammarby startet det vel greit nok. Han fikk vel sågar forlenget kontrakten ett år før tiden. Men så solgte klubben seg kraftig ned og da resultatene uteble måtte treneren ta ansvaret. I KIL var han vel egentlig kun en kortsiktig nødløsning da Amundsen trakk seg fem runder inn i sesongen. Han skulle i utgangspunktet kun trene dem i 6 runder, men ble ut sesongen. Merk at KIL fansen til tross for resultatene, stort sett er godt fornøyd med jobben Gustavsson gjorde. Samme gjelder spillerne. Jeg har inntrykk av at spillerne er svært fornøyde med ham, selv om han etter sigende er en no nonsence type. Han er flink til å slippe til unge spillere, bygge profiler og står for en fin fotball. Skal være god på å organisere lagene sine (var annsvarlig for forsvarsspillet på det amerikanske landslaget). Men han har akkurat forlenget med Tyresø, så særlig realistisk er det ikke. @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 423 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Jeg har lenge vært en av de hardeste kritikerne av folk som hele tiden skal lange ut mot treneren. Men etter kampen i går er faen ikke sikker på at freding av treneren er det rette lenger. Jeg forsto stort sett ingenting i går. Godt å høre på en deppa dag igår. Etter to elendige kamper hjemme, bør søkelyset skerpes av klubbledelsen. Fatalt å gi fra seg disse to mulighetene til å klatre 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 CV'en er vel grei nok den. Det er vanskelig å finne trenere som aldri har fått fyken før. (...) Merk at KIL fansen til tross for resultatene, stort sett er godt fornøyd med jobben Gustavsson gjorde. Samme gjelder spillerne. Jeg har inntrykk av at spillerne er svært fornøyde med ham, selv om han etter sigende er en no nonsence type. Han er flink til å slippe til unge spillere, bygge profiler og står for en fin fotball. Skal være god på å organisere lagene sine (var annsvarlig for forsvarsspillet på det amerikanske landslaget). Men han har akkurat forlenget med Tyresø, så særlig realistisk er det ikke. @ringo Sikkert grei nok CV. Det jeg mente med "ikke imponerende" var den begrensede erfaringen fra nivå tilsvarende Tippeliga/Adeccoliga - og at det som regel har endt med nedrykk når han har fått sjansen seg på et sånt nivå. Sikkert fine meritter, de andre tingene han har vært med på, men vi må vel være såpass ærlige å si at damefotball er noe annet enn de to øverste divisjonene i Norge og Sverige. Men som sagt: Jeg kjenner lite til han og en CV sier ikke alltid så mye om det som er viktig så jeg ble nysgjerrig på litt info av den typen som du avsluttet med. Takker. Om ikke Gustavsson er aktuell så er det vel gjerne i dette skapet vi må lete iallfall - blant trenere som av en eller annen grunn ikke har etablert seg som et stort navn (på herresiden). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Hepp, jeg tror den største forskjellen mellom å trene Tyresø kontra et lag i TL/AL er at du jevnt over har vesentlig dårligere spillere å jobbe med i TL/AL. Særlig AL. Da snakker vi spilleforståelse, taktikk og teknikk. @ringo 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. August 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. August 2013 Sakelig! Når så du sist gang en spiller på herresiden motta ballen for deretter å løpe i en halvsirkel rundt den for å få vendt seg dit han vil spille en pasning fremfor å endre ballens posisjon med en enkel touch? Sånne komiske øyeblikk er det mange av på høyeste nivå i damefotball. Jeg så faktisk litt på EM nå nylig; spilleforståelsen og teknikken blant damespillerne kan ikke sammenlignes med juniornivå engang blant guttene. Ingenting i veien med å støtte damefotball, altså, men sånne overdrivelser blir bare så komiske at de heller gjør skade enn gavn. Jeg tror de er best tjent med at man lar alle sammenligninger ligge, så får man heller like det for det det er. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Sakelig! Når så du sist gang en spiller på herresiden motta ballen for deretter å løpe i en halvsirkel rundt den for å få vendt seg dit han vil spille en pasning fremfor å endre ballens posisjon med en enkel touch? Sånne komiske øyeblikk er det mange av på høyeste nivå i damefotball. Jeg så faktisk litt på EM nå nylig; spilleforståelsen og teknikken blant damespillerne kan ikke sammenlignes med juniornivå engang blant guttene. Ingenting i veien med å støtte damefotball, altså, men sånne overdrivelser blir bare så komiske at de heller gjør skade enn gavn. Jeg tror de er best tjent med at man lar alle sammenligninger ligge, så får man heller like det for det det er. Tack. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Sakelig! Når så du sist gang en spiller på herresiden motta ballen for deretter å løpe i en halvsirkel rundt den for å få vendt seg dit han vil spille en pasning fremfor å endre ballens posisjon med en enkel touch? Sånne komiske øyeblikk er det mange av på høyeste nivå i damefotball. Jeg så faktisk litt på EM nå nylig; spilleforståelsen og teknikken blant damespillerne kan ikke sammenlignes med juniornivå engang blant guttene. Ingenting i veien med å støtte damefotball, altså, men sånne overdrivelser blir bare så komiske at de heller gjør skade enn gavn. Jeg tror de er best tjent med at man lar alle sammenligninger ligge, så får man heller like det for det det er. Skal vi kalle dette et ganske middelmådig forsøk på å "la alle sammenligninger ligge"? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 5. August 2013 (endret) Del Skrevet 5. August 2013 (endret) Hehe, nja, jeg vil egentlig ikke kalle det et forsøk engang. Men jeg har merket meg at de som kjemper for kvinnefotballens rennomé (som strengt tatt burde vært unødvendig, men det er nå en gang det) har en tendens til å sammenligne med herrespillere og komme med helt hårreisende påstander om styrkeforholdet. Det tror jeg er veldig dumt, for folk ser fort at disse sammenligningene er totalt virkelighetsfjerne - og da kan de som i utgangspunktet er moderat negative til kvinnefotball bli enda mer kritiske. Jeg tror ikke folk er generelt negative til dameidrett og jeg tror ikke fotballfolk er noe verre enn andre. Men jeg tror mange reagerer på absurde påstander og lar seg provosere til å bli mer negative til kvinnefotball enn de egentlig er. Innen f.eks. langrenn, skiskyting og håndball er de kvinnelige utøverne vel så populære som sine mannlige kolleger, og i de idrettene ser vi aldri at kjønnene sammenlignes med hverandre sånn som man til stadighet forsøker i fotball. Jeg tror fotballfolket har mye å lære av dette og bør fokusere på hvordan kvinnefotball kan få TV-tid og mediedekning generelt på linje med kvinner som driver med håndball eller langrenn, og legge vekk alle forsøk på å hause opp nivået sammenlignet med herrefotball. Jeg tror veien til å like kvinnefotball blir veldig mye kortere for mange hvis kjønnsdebatten går i glemmeboken - forutsatt at landslaget gjør det brukbart og mediedekningen er bra. Endret 5. August 2013 av Perfect 7 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. August 2013 (endret) Del Skrevet 5. August 2013 (endret) Bare så det er sagt - jeg er helt enig i at sammenligninger på tvers av kjønn ikke gir noen mening. Endret 5. August 2013 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Hepp, P7, nå startet du vel sammenligningen selv med å påstå at det er noe helt annet å trene et lag i en av våre to øverste divisjoner, enn å trene ett av verdens beste klubblag for kvinner. Det er en påstand jeg er uenig i, og jeg står ved påstanden om at man i Tyresø har en spillerstall som har en fotballforståelse som ligger utenpå den jevne adecco/tippeligaspiller. Vi har forsåvidt de samme forholdet i egen klubb. Det er ingen tvil om at jentene er jevnt over bedre spillere taktisk og ferdighetsmessig enn guttene. Fysisk er det selvsagt en helt annen historie og det er der man ofte ser seg blind. Det du effektivt har fått demonstrert er at fordommene mot kvinnefotball lever sterkt. Det er selvsagt trist, kanskje ekstra trist fordi vi har et såpass bra kvinnelag som vi har. Slik at man kanskje skulle tro at den jevne blaa supporter var litt mer pålest, men dengang ei. Helt uventet var det kanskje ikke heller. Jeg tror dette er en av greiene vi bare får være enig om å være uenige om. @ringo 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 423 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Egentlig bra kamptråd dette! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Jeg ville også sagt at meritter som juniortrener er noe helt annet enn å være trener i Adecco- eller Tippeligaen. Det handler ikke om kjønn, men konkurransenivå. Dessuten er det en mye sterkere tendens i kvinnefotballen at alle de gode spillerne samles i noen få klubber, som gjør trenernes innflytelse på suksess eller ei mindre enn på herresiden, der talent er noe jevnere fordelt på flere lag. Enige blir vi nok ikke. Jeg mener at man ikke trenger å se mange minutter av en internasjonal kamp på damesiden for å oppdage at de er på en annen planet når det gjelder både spilleforståelse og tekniske ferdigheter. Jeg vil faktisk hevde at det er et mindre gap når det gjelder fysikk enn spilleforståelse... 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 796 Del Skrevet 5. August 2013 Del Skrevet 5. August 2013 Even Pellerud er vel et greit eksempel. Tidenes mest successrike trener på kvinnetiden, tidenes mest bedritne trener på herresiden 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 6. August 2013 Del Skrevet 6. August 2013 Daniel nannskog Den nye treneren bør heten Øyvind Eide. Et opplagt valg, ref spillemønstre, taktisk forståelse, defensiv organisering og alt dere etterlyser. Samt mer enn bra nok CV, ikke veldig dyr og virker å være en tvers i gjennom sympatisk fyr. Seff dumt at chixa mister ham, men han blir i klubben og om ikke gutta henter ham gjør garantert noen andre det. Mange legger merke til resultatene han skaper i år. Og jeg kjenner noen i KIL som ikke skjønner hvorfor vi ikke har gjort det allerede. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 6. August 2013 (endret) Del Skrevet 6. August 2013 (endret) Even Pellerud er vel et greit eksempel. Tidenes mest successrike trener på kvinnetiden, tidenes mest bedritne trener på herresiden Her forstår jeg ikke logikken, på samme måte som jeg ikke forsto lørdagens bytter. Ad Pellerud: Det samme kan vel sies om Drillo: Tidenes mest suksessrike "trener" på landslaget, tidenes mest bedritne trener på klubbnivå. Drillos prestasjoner på landslagsnivå er for øvrig noe bedre enn Pelleruds ut fra relativ kvalitet på mannskapet de har disponert. Taktikken de har brukt er for øvrig ofte ganske lik: Sterkt fokus på defensiv organisering, spille motsanderen dårlig og skape resultater på raske overganger. Som 'HamKam gjorde mot oss. For øvrig noe gutta i STB ikke er i stand til i dag, men som kunne sikret oss en del poeng. Men underholdende er det jo ikke, visstnok... Jeg tror Petter har en svært vanskelig jobb. Samtidig er det ikke vanskelig å være enig i at for eksempel 2. omgang mot HK (jeg synes 1. omgang er godkjent) er noe av det svakeste vi har levert siden 1995 og at de justeringene som evt. ble gjort i pausen i allefall ikke fungerte etter hensikten, med mindre STB hadde satt penger på oddsen... Jeg tror ikke guttas problem er enkeltpersoner. Jeg er redd med slike kollektive kollapser vi har sett til stadighet (mest i 2012) at vi har et gjennomgripende kulturproblem som det skal jobbes mye med for å få løst. Bare synd at vi ikke har muligheten til å betale oss ut av problemene. Samtidig har vi vist et solid høyestenivå (kampen mot Ranheim) så potensialet er stort. Vi må beholde trua. Endret 6. August 2013 av Alzheimer 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå