Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Fredrikstad fredag 16. aug kl 19:00

alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg

Fredag møter vi FFK som nesten gikk på en drøy smell i går, da de lot Vard Haugesund snu en 3-1-ledelse til 3-4 på under 10 min - på hjemmebane

Så fikk de til slutt utlignet, men 4-4 er ikke et tegn på et veldig stabilt lag

Det er ikke 3-2 mot Strømmen etter å ha ledet 3-0 til pause heller. Jeg ser mange likheter mellom STB og FFK for tiden. Møtet på fredag blir dritspennende.

Vi fikk bank i Fredrikstad, og slapp inn 3 mål på 3 min i andre omgang. Men jeg tror det første målet var mer avgjørende - det kom etter kun 10 min. Jævla typisk.

Litt statistikk:

Dette er målene vi har scoret i år, mot Fredrikstad sine mål. Vi har satt to flere, men i starten av omgangen er FFK bedre. Vi er overlegne i slutten av første omgang, men mot slutten av andre er FFK bedre.

mal.JPG

Dette er baklengsmål. Vi slipper inn alt for mange de første 15 - i begge omganger! Det skjedde mot HamKam (etter 7 min i første omgang og etter 7 min i andre omgang...), og det skjedde mot Strømmen (etter 5 min i andre omgang). Bare Mjøndalen har sluppet inn flere de første 15. Fredrikstad har som eneste lag holdt nullen.

Midt i andre omgang slipper både FFK og Stabæk inn veldig mange, men vi har vært flinke til å holde tett de siste 15.

baklengsmal.JPG

Tall fra altomfotball.no

Hvordan tar vi Fredrikstad på fredag?

Belsvik og co snakker ofte om at vi skal gå ut og ta tak i kampen, styre fra første spark, angripe, gå ut i 100, krige bla bla bla. Bør vi heller prøve å spille kynisk og defensivt de første 15? Så vidt jeg husker har mange av målene kommet av kontringer etter gode Stabæksjanser. Klassisk overtenning?

Bør vi 1) holde nullen 2) score mål - i den rekkefølgen? Kjør debatt!

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

2! Stabæk har for meg alltid vært ett lag som spiller angrepsfotball. Det er bra om vi klarer å holde nullen, men personlig ser jeg heller at vi f.eks vinner 4-3 framfor 1-0.

Dette med kynisme er også enda vanskeligere mtp. snittalderen i troppen.

Angrep er det beste forsvar!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå viser vel statistikken vår at angrep fra avspark ikke akkurat er det beste forsvar...

Spillet viser vel også at forsvar ikke akkurat er det vi kan best heller. Tror nok vi går på en smell hvis vi skal prøve å legge oss bakpå ("parkere bussen på sekstenmeteren") fra start og kjøre kontringer.

Det må da finnes en mellomting mellom å ligge med åtte mann hjemover hele tida og å sende alt unntatt midtstoppere og keeper i angrep? En stil som vil utnytte Stabæks klassisk gode ferdigheter, vil være å holde mye på ballen, og vente på en god sjanse heller enn å sende ballen avgårde på første løpet som kommer. Men har vi spillere som kan dette? Holde på ballen à la Martin i glansdagene?

Jeg tror ikke vi klarer å holde nullen, så vi må framover, men for å unngå å få en i sekken tidlig, må vi klare å angripe balansert. Med det mener jeg 4-5 mann på rett side til enhver tid. Og så gjelder det selvfølgelig å prøve å få avsluttet angrepene, for å ytterliggere redusere muligheten for at FFK får gode overganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haidar kommer til Oslo i ettermiddag etter landskamp for Libanon og starter ikke mot FFK, sier Belsvik.

Ergerlig det, skulle gjerne hatt han med hele matchen!

Edit: Regner vel da med Stengel og Trondsen er tilbake samt at Anene og Brustad starter?

---------------------sayoba

----Bjarte-Hammer- Ville- Timmi

Brustad- Stengel--Trondsen-----Kassi

------------Stokken------Anene

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haidar kommer til Oslo i ettermiddag etter landskamp for Libanon og starter ikke mot FFK, sier Belsvik.

Edit: Regner vel da med Stengel og Trondsen er tilbake samt at Anene og Brustad starter?

Ut fra torsdagens trening, kan det se ut som om Stabæk starter med dette laget mot Fredrikstad:

Mande Sayouba - Bjarte Haugsdal, Ville Jalasto, Jørgen Hammer, Timmi Johansen - Stian Sortevik, Herman Stengel, Anders Trondsen, Luc Kassi - Chuma Anene, Mads Stokkelien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det er mulig å sitte med StabækSupport når vi er to personer og kun jeg som har medlemsskap i StabbækSupport?

medlemskap i $$ er verdt penga.

Og det er aldri lov å sitte med stabæk support

Lenke til innlegg
Del på andre sider

First one free? Kan ikke uttale meg på vegne av klubben, men blir overrasket hvis noen er nøye her. Dersom dere begge er med og synger vel og merke. Vi trenger flere på feltet!

Men husk: Vi sitter kun i pausen :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra torsdagens trening, kan det se ut som om Stabæk starter med dette laget mot Fredrikstad:

Mande Sayouba - Bjarte Haugsdal, Ville Jalasto, Jørgen Hammer, Timmi Johansen - Stian Sortevik, Herman Stengel, Anders Trondsen, Luc Kassi - Chuma Anene, Mads Stokkelien.

Om brustad er skadet eller av en eller annen grunn ikke startklar hadde det vært morro å se boli og kassi på hver sin kant ved sidenav stengel og trondsen. Skjønner ikke hvorfor Sortevik får fornyet tillit gang på gang!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er mildt sagt grisenervøs (men det går heldigvis over etter "några nubbar" på "krogen" i timene før kampstart)! Personlig har jeg et litt anspent forhold til både Fredrikstad by og FFK, så denne kampen må vi for guds skyld ikke tape! Noen som vet hvor mange Fredrikstanere som har planer om å ta turen? Det bør vel bli årsbeste på publikumsfronten idag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supportermiljøet i fredrikstad ligger nede med brukket rygg og har tanter som styrer supporterklubben mens de aktive i supras fredrikstad kun får kjeft og kritikk når de prøver å lage litt liv. Altså stikk motsatt av hvordan vi har det her hos oss.

Prøvde å google, finner ikke noe om busstur i regi av plankehaugen så blir overrasket om de dukker opp i hopetall når matchen i tillegg går på tv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg synes 1. 11'eren til FFK ser ganske skarp ut på papiret. Det er liksom ikke åpenbart at jeg ville valgt vår egen spiller på samme posisjon om jeg skulle sette sammen en 11'er og kunne velge fra begge lags startoppstillinger. Normalt sett er det en ganske enkel øvelse før nært sagt enhver annen kamp i AL.

Begge lag sliter litt med ustabil mentalitet og det laget som er mest på tar poengene. Jeg synes det er et helt åpent oppgjør før ballen trilles igang, dog dermed ikke sagt at det blir en jevn match...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vises kampen på csport?

Ja, ser sånn ut.

Den vises også på TV2 Zebra, så hvis du har tilgang til en TV, vil jeg anta at det gir bedre kvalitet enn csports på pc.

Okei, takk :D Har ikke Zebra på kabelTV'n på hybelen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FFK er kanskje det mest tafatte vi har hatt på hjemmebane i år. Sjelden sett noen ligge så dypt, og være så uinteressert i å få tak i ballen, når de ligger under. Men takker og bukker, vi slurver av og til. Spesielt pasningene i siste ledd kunne vært mer presise. Jeg syns Kassi skal ha mye ros for denne omgangen, virkelig overkjører backen til FFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forøvrig nesten mer behagelig å se på csport uten kommentator enn det er å se på csport med kommentator

Hepp,

Ikke bare nesten, et stykke ut i kampen tok jeg meg selv i å tenke at nå har Csports virkelig skjerpet seg hva gjelder kommentatorer :)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Fredrikstad fredag 16. aug kl 19:00
  • Opprett ny...