Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hørte med Ingebrigt ikveld, han skulle gjerne hatt hjelp fra "pønsje" folk som oss til å bidra til lønnspotten.

Kunne godt være med selv å bidra med 1000-2000 kr. i måneden for å få sjefen Martin tilbake. Uansett kunne jeg bidra ut sesongen - 4 måneder ca.

Formann Jansen og andre: Kunne dere være med å gi respons på dette opplegget så trur jeg vi kunne få det til!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det gutter her som allerde har bidratt til kjøp av spillere og masse penger til Stabæk-kasse. Syntes dette er en fornærmelse.

Hvorfor skal jeg som har nok med å brødfø min egen familie betale for at en av norges rikeste 26 åringer skal komme tilbake. Martin har nok penger, og skulle det skrante kan han bare ringe pappa eller knerte spare grisen sin. Det er nok millioner der.

Tror ikke det er lønna det kommer ann på når Martin drar den blaa drakta over hodet. Martin kommer fordi hjerte hans banker innenfor nettopp den drakta.

Skulle dog likt å hatt råd til å bruke 2 000 - 5 000 - 10 000 - på Stabæk spillere, men da hadde de gått til Henning, Branimir, Mads og de andre ungutta.

Burde ikke være umulig å få en sponsor til å betale lønna til Martin, se på andre klubber hvor sponsorer kjøper spillere tl klubbene - markedsverdien til Stabæk stiger masse når Martin kommer tilbake og dette vet sponsorene.

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus - nå får du skille snørr og barter her, ærlig talt. Tror du Ingo ønsker en fundraising fordi landslagskapteinen er grisk???

Shame on you!

Legger man sammen to og to her så ser man fort følgende bilde:

Stabæk Fotball har et budsjett som såvidt går i hop. Spillere kan ikke sies opp under kontrakt. Kostnadssida er altså låst.

I budsjettet ligger IKKE lønna til Martin. Den går i dag til MadsJ, Sammy og Veigar. Som riktignok Stabæk ikke hadde råd til å KJØPE, derfor samla vi og Stabæk inn cash. De fleste pengene er forresten lånt..

Nå kommer Martin hjem, han har et halvt år igejn av kontrakten. Etter min mening er Martin tidenes største Stabækspiller og den som har bidratt mest til klubben gjennom alle tider. Han sa fra seg familiens andel ved overgangen til Wimledon, slik at Stabæk fikk 20 mill for ham ca. Så fikk han tryglet seg hjem til oss. Takk Allah!

Nå har Martin vært borte i et drøyt halvår. Alle veit hvordan det har gått.

Trenger vi Martin? Svaret er jævli enkelt og unisont JA!

Vil han tilbake? Yii-haaa!

Fortjener han en normalt god lønn som vår beste spiller? UTVILSOMT.

Men disse penga har ikke Stabæk.

Skal vi da be Martin om å spelle gratis? NEI FOR FAEN!

Skal vi sørge for at penga kommer inn til klubben? YESS!

Vil sponsorene bidra mer? Vanskelig marked, og vanskelig å få inn såpass med kr. på så kort tid.

Løsning? KRONERULLING!

JEG ER MED! Dette handler om klubbfølelse, om mulighet til å redde noe som ser ut som en katastrofe av en sesong, det handler om å sikre Norges beste spiller og landslagets største profil til klubben.

Kan vi lønne ham? - KLART VI KAN!

Hvor mange heier på Stabæk? 10.000? Så sier vi at 90% er egoistiske gniere. Da er det 1.000 som må dele "byrden". Så ser vi for oss at vi må samle inn 1 mill på årsbasis. Martin har kontrakt ut sesongen, og skriver FORHÅPENTLIG ny kontrakt ASAP om ting går i orden. Det betyr at vi må samle inn ca. 100.000/måned. Bidrar alle 1.000 likt er det skarve hundrelappen i måneden på hver. Trår alle med skikkelig blått hjerte til og spytter inn 1.000/måned behøves kun 100 bidragsytere.

Dette MÅ vi klare.

JEG ER MED. Og det er selvsagt du også, Markus, nå som du har sett lyset og er blitt overtalt.

Neste år går en del kontrakter ut og vil automatisk redusere lønnskostnadene. Kanskje snakker vi om en forpliktelse på 6 måneder. Det fikser vi!!!

(Tenk på alle trøstepilsene etter kamp man sparer ved å få Martin tilbake - her er det penger å spare!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig på en hundrelapp - såklart er jeg med - mener heller ikke å si at Martin er en grisk faen som krever mye i lønn... men du skjønner sikkert litt av tankegangen min. og hvis du klager på min klubbfølelse når jeg ragerer på et innlegg som oppfordrer til å betale 1000-2000 kr i måneden så deg om det. Ja såklart tar jeg minstemann ut av barnehagen så Martin (som tross alt har mer penger enn hele $$) kan få trille ball på stadion. Kanskje alle andre i $$ har for mye penger, og greit nok - jeg heier på en klubb som går under mottoet "rike barn leker best" - men jeg er ikke sikker på om Stabæk skal be supporerne om hjelp hele tiden.

Spør de 10 størrste sponsorene om de er villig til å betale 60 000,- for å ha Martin på banen, mer medie omtale, og antagelig få logoet på skjermen et par ganger ekstra i forbindelse med tv-kamper (ja stabæk er mer atraktiv med Martin på banen - og det vet Canal+) så garranterer jeg omtrent at de sier ja... men spør de først - ikke oss i $$.

mener jeg...

100, 200 ,300 ,400 og ++++ - ja jeg er med, men det går faktisk en grense. og jeg skal faktisk ha "markus er kuul" på en tskjorte som Martin viser frem etter første scoring når han er tilbake. mye å be om ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alzheimer, regnestykket ditt trur jeg stemmer 100% og alle andre grupper er nok spurt alt.

Klanen tro til med pene 2 MNOK om jeg husker rett! Dette året har vært bånn for alle som vil se, og Gaute mangler soleklart en sjef på banen. Veit ikke hvor kaptein Mike har vært iår egentlig?

Martin må da forvente å få en grei lønn om han skal prøve å spelle oss oppover fra bånn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg husker når jeg var liten hadde farmor en liten lilla pappbøsse som alltid, uansett lå på kjøkkenbordet hennes. På den sto det omtrent

"gi kr 3,33 hver dag og sørg for at et barn for rent drikkevann, mat på bordet, skolegang". og masse mer. - det sto sikkert noe sånt som "dine 3,33 gir et barn muligheten til å overleve sin 2 årsdag" også.

Det stod sikkert masse smart, utspekulert og riktig på denne lille bøssa - for jeg husker den veldig godt.

Ja jeg har lyst til å se Martin i blaat, på midten, til kr 3,33 hver dag, men jeg sliter litt med å forsvare det oppe i hodet mitt. Kan noen hjelpe meg ???

Og skulle dere klare å hjelpe meg - og det ikke kan stå "Markus er kuul" på tskjorta - så forlanger jeg at det skal stå "Denne scoringen er gitt til deg av $tabæk $upport"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk litt enig med Markus her, og synes det egentlig ikke er supporterenes ansvar, selv om jeg gjerne unner meg selv 3-4 mindre halvlitere i mnd mot aa faa Martin tilbake...

Naar det gjelder kapteinsbindet, saa synes jeg det er en mye mer interessant diskusjon...Penger til Martin blir det bladd fram UANSETT om det en dag blir helt klart at han kommer tilbake.

Utfra de siste kampene synes jeg det har vaert en spiller som har glodet mest, som har ofret seg, og vist at han vil vinne uansett. Det er Tom. Synes det kunne vaert moro aa se hva Tom kunne gjort med bindet paa armen. Det beste emnet er vel Jon, men han er keeper og litt langt unna midten. Det samme kan til en viss grad sies om Mike.

Nei, la Tom prove om det er noen andre som skal baere bindet.

La dere merke til Tom's reaksjon da han ble tatt av banen sist, samt hans stadige appeller til $$ om aa traa til? Tom virker som om han er mannen med gloden paa laget for tiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis innsamling må til så er jeg med på et par hundre i månden, er tross alt student så no mer blir for drøyt for min økonomi.

Jeg skjønner de som er negative til en slik innsamling, og det blir ikke no bedre av at martin har nok penger til å lønne alle de aktive medlemene i forumet, men det var en kar som sa en gang "i drastiske tider, kveves det drastiske tiltak" eller no sånt. Akkurat nå har ikke vi råd til å ikke ha martin på laget. Selv om jeg innerst inne ikke tror det, så kan det faktisk ende med nedrykk hvis det ikke skjer noe drastisk... Og hvem er da tjent med det..??

E.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedro skrev: "Penger til Martin blir det bladd fram UANSETT om det en dag blir helt klart at han kommer tilbake."

Er du sikker på det? Denne debatten er meget relevant.

Jeg bidrar gjerne i en eventuell kronerulling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En krone rulling blandt supportere kunne jo også ha påvirket hans valg til å velge Stabæk.

hvis han ikke var klar over at supporterne elsket han så blir han det i allefall da....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være pessimistisk, men...

$$ kjøpte/leide Veigar, Sammy og Mads J. - da klarte vi (de som betalte) å bidra med ca 130.000,- Mange spyttet inn opptill 10.000,- hvis jeg ikke tar helt feil. Syntes egentlig krone rullingen gikk som forventet da, hvor mange var det som spyttet inn, vi snakker anntagelig om et sted rundt 50 stykker.

Nå har vi enn så lenge 3 påmeldte - ja jeg er med - 4 påmeldte som er villige til å spytte inn et fornuftig beløp i måneden. F.eks. kr 200,- - da har vi så langt skaffet 800,- pr måned. Vi mangler altså bare 496 personer som er villig i å spytte inn det samme beløpet. Hvis vi sier at det er 3500 tilskuere på nadderud hver kamp må 15% av disse være villig til å spytte inn penger for å se Martin.

Dere skjønner kanskje hvor jeg vil henn. For 4 måneder siden bare måtte vi ha spillere, vi skaffet 130.000,- - nå 4 måneder etter bare må vi ha Martin, vi oppfordres til å skaffe 600.000,- Om 4 måneder bare må vi ha Gamst Pedersen, og vi oppfordes til å skaffe 2.000.000,- - Lurer på hvor mye vi må skaffe for å få Ronaldo om 1 år. Hadde sikkert vært et kongelag, men ingen klarer å komme seg på kamp for alle har solgt bilene, pantsatt syklene til ungene og ingen kan gå fordi lyskesparkene til kona er så smertfulle etter at hun skjønte hva du drev med.

Lykke til alle sammen (og ja, jeg er med)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jo alz åpnet for bidrag på tusenlappen, men jeg skjønner poenget ditt markus... men klarer supporerne å skaffe 10 000i mnd så er jo det penger det også.. det er 10 000 i mnd som klubben slipper å finne finansiering til..

Men som det også er nevnt, så er det sikkert ikke umulig å kontakte sponsorer og høre om de har lyst til å komme litt mer i media, ved at stabæk spiller bra, og ikke bare fordi de går på kjempe smeller...

For min del driter jeg i hvordan det skjer, bare han kommer tilbake...

E.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ASA-formannen åpner for spillerkjøp

Så det er en håpløs situasjon i klubben, Martin Andresen, verdens beste norske fotballspiller kan neppe lønnes av klubben, men vi kan kanskje klare å kjøpe noen nye spillere !!!

Doner gjerne penger til klubben, men hvis du ønsker å gjøre dette, burde det løses gjennom en avtale med $$ og Stabæk. Det forutsettes fra din side at pengene brukes til lønning av Martin, sørg for dette. Opprett et nytt fond til $$ med e-faktura, auto-giro whatever og la $$ administrere. Sikkert mange som er villig til å spytte inn 100 kroner fast i måneden, i løpet av en gitt periode er dermed $$ rustet til å takle henvendelser fra Stabæk og gi penger når det trenges.

Bare mitt forslag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Innsamling For å Sikre Martin Tilbake
  • Opprett ny...