Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi ligger på 2. plass med 7 serierunder igjen! Hvem hadde trodd dette for 1 år siden, eller 3 mnd. siden da vi touchet 9.plassen? Dersom vi legger bort spillestil, idiotiske kort, rettsak osv. og ser på faktaene; Det er 21 poeng å spille om.

Kan de av dere som er tallkyndige melde noe om:

- Hva må vi trolig plukke av poeng for å havne på 2. plassen og direkte opprykk.

- Hvem av haugen med lag bak oss har det enkleste programmet, og er dermed farligste utforder til 2. plassen

- Slår vi Ranheim, Sandefjord og en til, vil det holde til 2.plassen?

- Fredrikstad møter Ranheim, Kristiansund og Bryne de neste 3 kampene. Kan Fredrikstad ende opp som klubben som gir oss den nødvendige ekstra hjelpen?

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper egentlig litt på avgjørelse på et fullsatt Nadderud i siste serierunde mot Bodø/Glimt som ikke har noe å spille for. Men vi gjør det jo for bra til at det er det mest sannsynlige!

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal rykke opp borte mot Ranheim, den saken er så utrolig grei. Det blir overnattingstur og man er hjemme igjen søndag kveld (vel, ihvertfall rundt midtnatt). Det er årets tur. Om det står om opprykk bør vi klare to busser. Rydd kalenderen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tilsvarende poengsanking som nå vil Ranheim på 3. plass ta ytterligere 11,5 poeng.

Siste 5 kamper er Hødd best av lagene bak, med 2 poeng i snitt. Det vil si 14 poeng på 7 kamper.

Ranheim er 4 bak, Hødd er 5.

9 poeng på de siste 7 kampene kan holde. 12 poeng eller mer burde være nesten sikkert, spesielt om vi tar poeng mot Ranheim og Sandefjord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Hva må vi trolig plukke av poeng for å havne på 2. plassen og direkte opprykk.

De siste 5 årene har følgende lag på 2. plass m direkte opprykk hatt: 60 (+1 poeng foran 3.plass), 56 (+0), 54(+4), 56 (+3), 63 (+8)

Vil tippe at det kanskje holder med 56 poeng siden det er så jevnt i toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trondheim blir dritbra, og det er flere konserter som gjør at jeg vil anbefale å dra opp allerede fredag (stiller gjerne som utelivsguide etter å ja jobbet for opptil flere av kulturstedene inntil i fjor høst!),

MEN;

Det er trolig sinnsykt kjipe forhold på den kampen. Banen ligger i fjæra (par meter til fjorden), det er stiv kuling og to grader da, vått og sleipt, banen er generelt kjip og null tribuner eller rammer (eller interesse for laget, for den saks skyld). (Det eneste Ranheim i hovedsak kan by på er starten på en hyggelig kyststi inn til sentrum)

Alt i alt, en setting for store gutter med mye hår på brystet. Jeg håper ikke vi MÅ ha poeng der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter samtaler med ett styremedlem i KBK i sommer har de på langt nær råd til å rykke opp. Topp 6 for så å ryke er deres drømmescenario.

Ranheim vil ei heller opp til TL ettersom jg har skjønt så innspurten er kanskje blaaere en vi tror.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter samtaler med ett styremedlem i KBK i sommer har de på langt nær råd til å rykke opp. Topp 6 for så å ryke er deres drømmescenario.

Ranheim vil ei heller opp til TL ettersom jg har skjønt så innspurten er kanskje blaaere en vi tror

Hadde ikke forundret meg om du hadde fått samme svar fra en i STB styret ved samme tidspunkt.

Som du skriver, spørs vel om Ranheim "får lov" av RBK å rykke opp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ranheim vil ei heller opp til TL ettersom jg har skjønt så innspurten er kanskje blaaere en vi tror

Hadde ikke forundret meg om du hadde fått samme svar fra en i STB styret ved samme tidspunkt.

Som du skriver, spørs vel om Ranheim "får lov" av RBK å rykke opp!

Siden dette er en person som er nær familien, så vet jeg ganske så godt at det stemmer fortsatt.

De hadde så vidt råd til å rykke opp til 1 div, men fikk masse lokal støtte for å rykke opp og lage ett spennende lag.

Neste prosjekt er så å bygge en stadion ute ved flyplassen i kr.sund (kvernberget) og stabilisere seg i 1 div før de skal opp til TL.

Men er sant som du sier, man vet jo aldri.

Den kommunen og næringslivet der oppe overasker stort gang på gang.

"Time vil show"

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere skriver som om Ranheim og Kristiansund er gode nok til å rykke opp til TL, noe jeg mener inneværende sesong har vist at de ikke er.

Med bingoligaen vi har her nede i år, kan ikke lag utelukkes helt fra opprykk bare fordi de egentlig ikke er gode nok, men det er vel mer opp til flaksen, enn til lagenes egne vurderinger.

Verken Kr.sund eller Ranheim har dessuten klart mer enn 2 seire på de siste 8 kampene, mens de nok trenger 5 seire på de siste 7 kampene for å ta den siste opprykksplassen*. Jeg tviler.

* = jeg tar det for gitt at vinneren av kvalikkspillet adeccolagene imellom blir most av TL-laget over to kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv er jeg sjeleglad for at Fredrikstad og HamKam tilsynelatende ligger for langt bak til å ta oss igjen. Lagene med de beste troppene vil tåle slutten best. Ut fra det ser jeg i grunn på Sandefjord og Bryne som de største truslene, selv om ingen av dem vel viser de helt store tegnene på at de vil sette opp dampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk-Follo
  • Opprett ny...