Slum 12 784 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Etter å ha sett treningen virker det som om vi starter med følgende: Løven Granli - Haugsdal - Næss - Timmi Brustad - Sortevik - Stengel - Trondsen Chuma - Stokkis Bjarte trente alternativt helt frem til spilløkten på slutten av treningen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Haugsdal i midtforsvaret? Dristig valg. Da ville jeg faktisk heller brukt Stokkelien som midstopper. De som fikk hjerteflimmer av Follo-kampen bør kanskje unngå å se denne... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 326 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Om forsvaret er sterkt svekket av disse endringene så er det kun en ting som gjelder: Mest mulig spill på motstanders halvdel. Vi slipper uansett inn mål i hver kamp, så fokuset må, som normalt, være å lage MINST 2 mål, helst 3, i denne kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 435 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Stor utfordring denne kampen, men laget har hevet seg før når mange mangler- Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Tar med hjertestarter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
UstoppeligeGræff 99 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Uff, gruer meg til denne.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 På hjemmebane kunne vi lagt om til 3-5-2 eller 3-4-3. Angrep er beste forsvar. Bedre å skape så mye trøkk fremover at vi slipper å tenke for mye på forsvarsjobbingen :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 På hjemmebane kunne vi lagt om til 3-5-2 eller 3-4-3. Angrep er beste forsvar. Bedre å skape så mye trøkk fremover at vi slipper å tenke for mye på forsvarsjobbingen :-) Skal vi spille med 3 bak burde vi ha 3 stoppere bak, ikke en stopper og 2backer. Men ny formasjon til kampen med så mange utilgjengelige kan være smart. Brustad har vært god defensivt de siste kampene og blir garantert viktig. Håper Stengel og Trondsen utgjør den sentrale midtbanen. Anene hatt vært så svak de siste kampene at jeg vil mye heller ha Boli fra start! Eller Luc, shit til og med Sortevik som hengende. Tror nok dessverre at nettkjenningen fra forrige kamp gjør at Anene starter.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 En forsvarsvarsfirer er ikke nødvendigvis mer defensivt enn en trebackslinje; det kan like gjerne, eller kanskje vel så ofte, være motsatt. Med fire i forsvar er gjerne backene med i det offensive spillet, det er de i liten grad i en trebackslinje. Tanken er jo å være en mann i pluss - at man bruker tre forsvarere mot lag som spiller med to spisser og fire forsvarere mot lag som spiller med én eller tre på topp. Man kan jo forsåvidt bruke det som et offensivt trekk også, hvis man virkelig vil dominere ballbesittelsen - tremannsforsvar a la Barcelona. Synes uansett ikke vi har spillere som passer til en trebackslinje. En type som Jon Inge Høiland hadde vært ideell: en "hybridforsvarer" som er like komfortabel som back og stopper. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 857 Del Skrevet 21. September 2013 (endret) Del Skrevet 21. September 2013 (endret) Er bekymret for forsvaret i denne kampen. Håper ikke dette blir en reprise av Hamkam-kampen. Har sett på Alle målene i har sluppet inn i år (de jeg fant video av på stabak.no). Satt med en følelse av at vi slipper inn mye på dødball. Vel her er fasiten: 1: hamkam 2-1 mål kommer etter corner 3: Kil 1-1 kommer på en heading etter retur 10: Elverum 2-2 mål direkte fra innkast 11: Ranheim (h) innlegg fra kant heades i mål 12: glimt 1-0 innkast som Sayouba ikke får tak på 13: Strømmen (h) Frispark rett gjennom murem og i mål 15: Vard (h) mål (fot) etter corner 17; kamma (h) 0-1 innkast skytes i mål etter svak markering, 0-2 heades uforstyrret i mål etter upresset innlegg inne i 16- meteren, 1-3 mål etter corner (fot), 1-5 corner heades rett i mål 18: strømmen 2-3 innlegg fra kant heades i mål 20 hødd (h) header ballen rett i mål etter innlegg 21 bryne 1-1 innlegg fra kant skytes så i mål 23 finner ikke video fra follokampen, men kom i deres mål etter corner? Altså 15 av 35 mål kommer etter corner, dødball eller innlegg fra kant, Hva er løsningen på dette problemet? Endret 21. September 2013 av Øistein 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Hva er løsningen på dette problemet? Få alle med etternavn som begynner på H ut av forsvaret. Det er nok ikke den hele og fulle løsningen, men det vil være en start. Noe handler nok også om innstilling, og en del handler sikkert om taktisk kapasitet på banen og benken. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 857 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Hvis Kil er bedre enn hamkam på dødball vil jeg si vi er i deepshit Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lams 36 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Jøss, her sydet det av optimisme. Helt ukvalifisert tror jeg vi tar et nytt skritt mot opprykk. Sees i morgen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 21. September 2013 Del Skrevet 21. September 2013 Perfect 7: mener du seriøst ikke at Hammer fortjener å starte?? (Når han ikke er utestengt) greit nok at det sist var idiotisk, men totalt sett kan jeg ikke skjønne annet enn at han har vært en av våre topp 3 i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Perfect 7: mener du seriøst ikke at Hammer fortjener å starte?? (Når han ikke er utestengt) greit nok at det sist var idiotisk, men totalt sett kan jeg ikke skjønne annet enn at han har vært en av våre topp 3 i år. Hammer har (i mine øyne) stått for noen av de groveste forsvarsglippene i år. Jeg sier ikke at han er dårlig, men han minner litt om Sayouba i blant, litt fomlete inngripner som gir meg lette hjerteinfarkt. Men han er nok en av våre beste stoppere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Tror det ikke det er mange som mener han er dårlig, problemet som Kittil sier er disse konsentrasjonssviktene hans. I forsvar medfører slikt ofte til mer alvorlige konsekvenser(ie. sjanser / mål) enn ved andre områder på banen. F.eks. hvis man ikke har hundre prosent kontroll på forsvarslinjen, og sover i det lille øyeblikket en spiss stikker, kan det fort medføre baklengs. Dette har skjedd en del, senest mot Ull/Kisa. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Perfect 7: mener du seriøst ikke at Hammer fortjener å starte?? (Når han ikke er utestengt) greit nok at det sist var idiotisk, men totalt sett kan jeg ikke skjønne annet enn at han har vært en av våre topp 3 i år. Det jeg mente var at de to alltid sliter med å orinetere seg i feltet, er for dårlige til å markere og virker ikke å ha innstillingen som skal til for å dominere dueller. For meg står årets topp tre mellom Jalasto, Johansen, Brustad, Kassi og Stokkelien. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 970 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Hepp, Jeg holder Hammer for å være det klart svakeste kortet blandt de som jevnlig har startet for oss i år. Det at han er ute svekker oss ikke nevneverdig. @ringo 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Noe sted man skal møtes for en øl før kamp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Hepp, Jeg holder Hammer for å være det klart svakeste kortet blandt de som jevnlig har startet for oss i år. Det at han er ute svekker oss ikke nevneverdig. @ringo Mener du at det ikke svekker oss selv når det er Haugsdal som er alternativet på stopperplass? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Er ikke Næss egentlig stopper? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Er Jalasto ute? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 857 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Er ikke Næss egentlig stopper? Han er stopper. Synes ikke han bekler back-plassen spesielt bra. Kommer mer til sin rett i midtforsvaret. Synd Jalasto er ute i denne kampen. Haugsdal - Næss kan bli interessant Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Er Jalasto ute? Ja, han fikk sitt tredje gule mot Follo. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 970 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Jeg synes Haugsdal vil være et litt overraskende valg. Han er rett nok en mye bedre spiller enn Hammer, uten at det automatisk kvalifiserer han til en stopperplass. Jeg tenker slik at når man har begge stopperne ute så er det en fordel å rokkere minst mulig på det øvrige forsvaret. Dermed ville jeg startet med Timmi og Haugsdal på backene og satt næss og lange på stopperplass. Lange har tross alt en god del kamper som stopper på rekruttlaget. Så for å svare på spørsmålet, jeg er ikke overbevist om at Haugsdal vil gjøre en vesentlig dårligere jobb, men jeg ville valgt en annen løsning om det var opp til meg. @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Jeg er i hvert fall meget skeptisk til Haugsdal som stopper, og jeg tror at han vil gjøre det dårligere enn Hammer. Ellers så er jeg helt enig med deg, jeg vil mye heller se Lange og Næss i midten med Timmi og Haugsdal på backene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bizzy 258 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Bare meg som synes at vi ser bedre ut med to "spillende" stoppere? -All cred til Jalasto, men synes vi ser at forsvarslinja er med på å styrke oss offensivt i dag. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Deilig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Egil 801 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Kunne spart oss for neglebitingen på 2-1, burde sendt dem hjem med 5-0, men 3-1 er bra og seier er sexy! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 22. September 2013 Del Skrevet 22. September 2013 Digg! Men jeg savnet "Luc Luc Luc Kassiiii lalalala osv" etter 3-1. Innser at jeg sikkert er alene om like den sangen ;-) 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå