Gå til innhold

Anbefalte innlegg

OK alle sammen, jeg var på møte i går, men kom litt for sent til det der med å holde hemmelig å greier…

Stabæk kommer til å gå ut i 2-3-5 formasjon,

--------------------Knudsen--------------------

-------------------Muri-Holter-------------------

Stenvoll----------Jørgensen----------Stenersen

Ohr----Thomas-----IA-----Peter------Sammy

Muri skal ligge på mann-mann mot Sørensen (farta) mens Holter skal legge langpasninger til gutta på topp. I Utgangspunktet skal ikke Knudsen være nær ballen i 2x45. Ellers falt Gaute for ideen med å legge IA på topp, men siden dette er en ny posisjon for IA, vil Thomas og Peter fotfølge han å fortelle han hva han skal gjøre (opplæring – ref ”skyt” ”nikk” ”score” osv)

Personlig syntes jeg det er litt dristig, men ølen slo meg hardt utover kvelden og når jeg begynner å tenke etter så er jeg usikker på om jeg faktisk var på møte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, siden boblen allerede er sprukket (fy til deg, Markus!) kan jeg vel like gjerne legge til at taktikken nå blir "hevn når vi mister ballen". Gutta skal følge "HamKam-modellen" for motspill. Når (hvis) vi mister ballen, skal vi alltid ha to mann rett i beina på ballfører. Vi skal ikke ha så mye fokus på kula, men mest på mannen. Hvor ballen spretter når vi takler er uvesentlig, det er forstyrrelsen som er viktig. De øvrige sillerne skal gå rett i kroppen på hver sin mann som er mellom ballfører og vårt mål. Slik blir det kun mulig for Lyn å spille ballen bakover og til keeper som må slå langt. Da ligger halve laget på midtlinja, slik at det blir offside og voila! vi har vunnet ballen tilbake.

Tror Lyn skal få en real utfordring og hele journalistkorpset kan trøkke tabelltipsene sine opp der de hører hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Kampen Mot Lyn, Taktikk Og Spillere
  • Opprett ny...