Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette var jo kampen man hadde regnet med at seriemesterskapet kunne sikres i, men nå ble det en gang ikke slik. AB har vel hatt en skuffende sesong selv om det ser ut som det kan bli bronse. Noe av det ligger i at laget har spilt åtte kamper uavgjort for man har bare tapt en. Lillestrøm ble jo knust 5-1, men så ble det fulgt opp med uavgjort både mot Røa og Ørn. Laget kunne avgjort bronsekampen sist helg, men fikk i stedet årets første hjemmetap i serien. Ellers på plussiden har laget den største seieren i serien i år med 8-1 mot Medkila (i en kamp man faktisk lå under frem til ti minutter før pause.

Stabæk har 3-0 hjemme i serien og 2-0 borte i cupen mot AB. Det kan dog bli litt interessant hva man velger å starte med nå som mesterskapet er sikret. Følgende spillere trenger fortsatt kamper for å bli mestere: Guro og Maiken trenger en, mens IK og Telma trenger to.

Ellers verdt å merke seg at kampen vises på TV. 1. omgang på NRK1, mens andre omgang går på NRK2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laget reiser over i morgen. Cathrine og Katrine er ute, men man regner ihvertfall med at førstnevnte blir klar til cupfinalen. Ellers er det mye som tyder på at det blir gjort noen flere endringer i forhold til forrige match. Samtidig er man jo også interessert i å gå ubeseiret gjennom sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble dessverre 1-0 til Arna Bjørnar i denne kampen, og dermed årets første tap. Og dessverre er jeg ikke alt for overrasket. Det har liksom manglet litt i de siste kampene. Defensivt har de vært stabilt solide mer eller mindre hele sesongen, men de siste kampene har det vært uvanlig mye usikkerhet i forsvarsarbeidet. I tillegg mangler det flyt i det offensive. Men for all del, vi har også sett i disse kampene at jentene ikke gir seg, at de har mye vilje og klarer å løfte spillet selv om de kommer skjevt ut. Det synes jeg også de gjorde mot Arna Bjørnar, men ikke nok til å unngå tap denne gangen.

Jeg skal ikke prøve å analysere dette så mye, jeg kjenner tross alt mine begrensninger når det gjelder slikt, men heller prøve å berolige med selv med at jeg vet at de har mye mer inne enn de har vist i det siste. Regner med at alle spillerne ønsker å vise skikkelig innsats og innstilling fra start av i siste kamp slik at gullfeiring og medaljeutdeling blir akkurat den festen det bør være og ikke minst at de (og vi supportere) får en god følelse inn mot cupfinalen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Arna Bjørnar-SFK søndag 20. oktober 15:00
  • Opprett ny...