d*u*b 2 363 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Ta det litt med ro 'a... Husk hvilken situasjon vi er i. Husk på at opprykket nok kom litt før vi ventet det, så det neppe var noen plan bak noen ting. Belsvik ut - noe overraskende osv. Det er nok full aktivitet på kontoret nå, men hver jævla krone må få full avkastning, så bomkjøp er katastrofe. Dessuten er sikkert ikke Stabæk førstevalget til så veldig mange potensielle lønnsmottakere. Her er det mange oppoverbakker å forholde seg til på en gang for IAO. Men ja, spente og utålmodige er vi. Og det skal vi vel også være. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Ta det litt med ro 'a... Husk hvilken situasjon vi er i. Husk på at opprykket nok kom litt før vi ventet det, så det neppe var noen plan bak noen ting. Belsvik ut - noe overraskende osv. Det er nok full aktivitet på kontoret nå, men hver jævla krone må få full avkastning, så bomkjøp er katastrofe. Dessuten er sikkert ikke Stabæk førstevalget til så veldig mange potensielle lønnsmottakere. Her er det mange oppoverbakker å forholde seg til på en gang for IAO. Men ja, spente og utålmodige er vi. Og det skal vi vel også være. Ja, hvilken situasjon er vi i egentlig? Fullstendig tom klubbkasse, uten trener og flere spillere ut enn inn! Hva kan vi forvente skal være neste års målsetting? Er det kun å være med i TL og satse på å bli neste års prügelknabe, eller skal vi være "helt gærne" å satse på å holde plassen i TL? Siden andre "små" klubber i TL som vi bør kunne sammenligne oss med greier å få til et budsjett på +/- 40 mill bør vel ikke vi være dårligere? Med et slikt budsjett burde vi i alle fall kunne være like attraktive som Ulf, Sarpsborg, Sogndal og alle i Adecco. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Ta det litt med ro 'a... Husk hvilken situasjon vi er i. Husk på at opprykket nok kom litt før vi ventet det, så det neppe var noen plan bak noen ting. Belsvik ut - noe overraskende osv. Det er nok full aktivitet på kontoret nå, men hver jævla krone må få full avkastning, så bomkjøp er katastrofe. Dessuten er sikkert ikke Stabæk førstevalget til så veldig mange potensielle lønnsmottakere. Her er det mange oppoverbakker å forholde seg til på en gang for IAO. Men ja, spente og utålmodige er vi. Og det skal vi vel også være. Ja, hvilken situasjon er vi i egentlig? Fullstendig tom klubbkasse, uten trener og flere spillere ut enn inn! Hva kan vi forvente skal være neste års målsetting? Er det kun å være med i TL og satse på å bli neste års prügelknabe, eller skal vi være "helt gærne" å satse på å holde plassen i TL? Siden andre "små" klubber i TL som vi bør kunne sammenligne oss med greier å få til et budsjett på +/- 40 mill bør vel ikke vi være dårligere? Med et slikt budsjett burde vi i alle fall kunne være like attraktive som Ulf, Sarpsborg, Sogndal og alle i Adecco. Akkurat i dag ser det ut til at vi blir for lette for TL 2014. Men det er i dag... uansett hvor lette eller tunge vi blir før seriestart så kan vi like godt gå ut og være fandenivoldske, optimistiske og krigende under dogs. Det er mye morsommere å være "helt gærne" enn pessimister og sutrepaver. Hei bønder! Vi er Stabæk! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Dette er vel bare slik det bruker være er det ikke? Vi svinger mellom håp og fortvilelse alt ettersom hva som skjer eller ikke skjer i brakeriggen på Nadderud. Vi må jo nødvendigvis rekruttere en del spillere frem til seriestart. Er det 20 spillere som er minimum for å få lisens i TL? @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 20 spillere i Tippeligaen, ja. 18 for førstedivisjonslag. Hvor mange har vi under kontrakt pt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Minner om at det var de som trodde vi kom til å slite med å holde plassen i AL også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Desto større grunn til bekymring, er det ikke? En stall som i utgangspunktet var forventet å slite i førstedivisjon, men snublet seg til toppen i bingoligaen der alle foruten Bodø/Glimt var dårlige, har foreløpig blitt tynnet ut ytterligere foran en sesong på et høyere nivå. Jovialt med optimisme; mange brikker må likevel falle på plass innen kort tid - noe vi ikke har for vane å få til. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 Jeg tror det skal gå greit i år også, og vi klarer oss til slutt! Ifjor var veldig mange negative, det var samme greiene da som i år. Forskjellen synes jeg er at i år har vi fått inn et par bedre spillere enn vi skaffet ifjor. Og mistet spillere som ikke har hatt stor betydning. Bortsett fra Stengel. Så lenge Stokke skriver ny kontrakt og vi får på plass en trener jææækla fort, så skal dette gå i år også. Jeg har trua!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 11. Desember 2013 (endret) Del Skrevet 11. Desember 2013 (endret) Desto større grunn til bekymring, er det ikke? En stall som i utgangspunktet var forventet å slite i førstedivisjon, men snublet seg til toppen i bingoligaen der alle foruten Bodø/Glimt var dårlige, har foreløpig blitt tynnet ut ytterligere foran en sesong på et høyere nivå. Jovialt med optimisme; mange brikker må likevel falle på plass innen kort tid - noe vi ikke har for vane å få til. Tja... Det spørs vel om glasset er halvfullt eller halvtomt. Jeg tror ting kan skje fort på spillerfronten når det skjer noe på trenerfronten. Endret 11. Desember 2013 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 11. Desember 2013 (endret) Del Skrevet 11. Desember 2013 (endret) 20 spillere i Tippeligaen, ja. 18 for førstedivisjonslag. Hvor mange har vi under kontrakt pt? 14 tror jeg, om jeg har tellt riktig. Endret 11. Desember 2013 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 11. Desember 2013 Del Skrevet 11. Desember 2013 20 spillere i Tippeligaen, ja. 18 for førstedivisjonslag. Hvor mange har vi under kontrakt pt? 14 tror jeg, om jeg har tellt riktig. Det er det samme jeg har kommet frem til. Ti som har kontrakt utover denne sesongen, to som har re-signert + to nye inn. Er vel Lange, Sortevik (hadde fått det for meg at han var klarert for neste år, men ser ikke info om dette) og Stokkelien som ikke har signert ny kontrakt eller forlatt oss av de øvrige. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 20 spillere i Tippeligaen, ja. 18 for førstedivisjonslag. Hvor mange har vi under kontrakt pt? 14 tror jeg, om jeg har tellt riktig. Det er det samme jeg har kommet frem til. Ti som har kontrakt utover denne sesongen, to som har re-signert + to nye inn. Er vel Lange, Sortevik (hadde fått det for meg at han var klarert for neste år, men ser ikke info om dette) og Stokkelien som ikke har signert ny kontrakt eller forlatt oss av de øvrige. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 20 spillere i Tippeligaen, ja. 18 for førstedivisjonslag. Hvor mange har vi under kontrakt pt? 14 tror jeg, om jeg har tellt riktig. Det er det samme jeg har kommet frem til. Ti som har kontrakt utover denne sesongen, to som har re-signert + to nye inn. Er vel Lange, Sortevik (hadde fått det for meg at han var klarert for neste år, men ser ikke info om dette) og Stokkelien som ikke har signert ny kontrakt eller forlatt oss av de øvrige. Hei alle sammen, Ingo her. Ser at temperatur og stressnivå er høyt, men det er faktisk ingen grunn til å være så urolige. Situasjonen er uendelig mye bedre enn for ett år siden, av mange grunner: 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Desember 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Desember 2013 20 spillere i Tippeligaen, ja. 18 for førstedivisjonslag. Hvor mange har vi under kontrakt pt? 14 tror jeg, om jeg har tellt riktig. Det er det samme jeg har kommet frem til. Ti som har kontrakt utover denne sesongen, to som har re-signert + to nye inn. Er vel Lange, Sortevik (hadde fått det for meg at han var klarert for neste år, men ser ikke info om dette) og Stokkelien som ikke har signert ny kontrakt eller forlatt oss av de øvrige. Hei alle sammen, Ingo her. Ser at temperatur og stressnivå er høyt, men det er faktisk ingen grunn til å være så urolige. Situasjonen er uendelig mye bedre enn for ett år siden, av mange grunner: (jeg roter noe j….. med teknologien her, sorry, men fortsetter: 1. Vi har kontroll på økonomien, det var vi ikke i nærheten av for ett år siden. Store sponsorer er på vei inn, vi selger masse sesongkort om dagen og vi kan øke budsjettet ganske betydelig fra 2013. 2. Trenerspørsmålet avgjøres om kort tid, og i god tid før treningen begynner for fullt i januar. Det blir en kanonløsning som vil gi en langsiktig og tydelig retning for oss. Jeg har enorm tro på at det blir fotballfaglig topp, kulturelt helt riktig og virkelig spennende å se utviklingen. 3. Vi har ressurser til å jobbe offensivt på spillersiden. Det betyr ikke høye lønninger og full fest, men det betyr at vi kan snakke med virkelige forsterkninger og de rette typene, og vite at vi kan tilby noe som er attraktivt i dagens virkelighet. 4. Styret med Espen Moe i spissen og SU er veldig velfungerende nå, det jobbes profesjonelt, grundig og med høy kompetanse. I fjor så det ut som noe i nærheten av et totalhavari på denne tiden; utrolig mye positivt har skjedd. 5. Jeg leste tråden fra 2006 på "Nye spillere" i går. DA var det nerver da!! Alt var galt!! Ingenting skjedde!! Krisen bygde seg opp dag for dag på Forum. Ta det med ro, gutter og jenter, kvinner og menn. Vi har kontroll. Vi har valgmuligheter. Vi har handlingsrom. Vi jobber ordentlig, og det kommer til å bli et fantastisk år i 2014. Jeg sier ikke at vi blir topp 5, ikke en gang at vi holder oss, men vi kommer til å se klubben utvikle seg, sportslig, spillermessig, på trenersiden, økonomisk, anleggsmessig og når det gjelder talentutvikling. Æresord. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendel 136 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Ingo. Du pirrer vår nysgjerrighet og gleder meg nå til flere nyheter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Hepp, Du vet Ingo, det at stressnivået her er på oppadgående er egentlig et veldig godt tegn det også. Det understreker bare at folk virkelig bryr seg om klubben. Så vil vi nok alltid synse en hel masse, mer eller mindre kvalifisert, om hvem som gjør hva, hvordan og hvor godt. Men det er en viktig del av opplevelsen det også. @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Dette betyr ikke at fire nye spillere er signert før jul, men at trenerspørsmålet blir avklart, at sponsorer kommer inn, at sesongkortsalget blir bra og at vi kan jobbe målrettet med å hente inn forsterkninger; riktige spillere med riktige holdninger i riktige posisjoner og til riktige betingelser. Det betyr at vi får en samlet retning for sportslig utvikling gjennom hele klubben vår, i enda sterkere grad enn i dag - og dette er allerede veldig bra, bedre enn noensinne så lenge jeg har vært her (og jeg kom i 1970). Vi har gjort to meget gode signeringer, tipper det kommer to-tre-fire til, og så har vi masse talent i egen klubb som også må få sjanser. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Hepp, Du vet Ingo, det at stressnivået her er på oppadgående er egentlig et veldig godt tegn det også. Det understreker bare at folk virkelig bryr seg om klubben. Så vil vi nok alltid synse en hel masse, mer eller mindre kvalifisert, om hvem som gjør hva, hvordan og hvor godt. Men det er en viktig del av opplevelsen det også. @ringo Jeg ELSKER stressnivået, jeg - og er helt enig, det betyr engasjement. Det var mye større aktivitet på Forum i 2006 på denne tiden enn nå, men håper det tar seg opp. Vil bare ikke at gode supportere skal miste nattesøvn og gå i en for tidlig grav grunnet unødvendig stress. Vi trenger alle, alltid! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Hepp, I 2006 fikk vi vel egentlig ikke til så mye heller, eller husker jeg helt feil. Det ble med Nystuen og Strand gjorde det ikke? Husker jeg var på vei til jobb i Stockholm den dagen VG kjørte oppslag på at Sundgot var på vei til oss. Ikke alle på Åråsen var informert om den overgangen. Da ble det leven på Romeriket da! Jeg har en hel haug med gode kompiser som er kanarifugler og telefonen ringte hele dagen så det var en ganske bortkastet tur for min del... og ganske stressende for mange av mine gulsvarte venner Tenk om den overgangen hadde gått igjennom, DA hadde historien sannsynligvis sett annerledes ut gitt... Var vi ikke på Prica i samme vindu? Det endte med Strand som vel ikke tok den muligheten han ble gitt sent i karrieren, det er forunderlig hvor mye tilfeldigheter avgjør i løpet av noen få måneder på høsten og vinteren. Silly Season - got to love it! @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Jeg ELSKER stressnivået, jeg - og er helt enig, det betyr engasjement. Det var mye større aktivitet på Forum i 2006 på denne tiden enn nå, men håper det tar seg opp. Vil bare ikke at gode supportere skal miste nattesøvn og gå i en for tidlig grav grunnet unødvendig stress. Vi trenger alle, alltid! Ja, fy f..n hvor kjedelig livet haddet vært uten fotball... Stabæk Fotball! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Ettersom IAO er i USA, de har black fridag, cybermonday... Når er dagen da gode amerikanske fotballspillere er på billigsalg? :-\ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 12. Desember 2013 Del Skrevet 12. Desember 2013 Aldri, dessverre. Jeg hobbyscouter i MLS av og til, og min erfaring er at spillere er stort sett noen hakk overprisa. De viktigste egenskapene amerikanske spillere har i mine øyne er fightervilje og arbeidsmoral av en annen verden, samt ofte en del teknikk (særlig latinospillere). Det finnes det dessverre for oss masse klubber i Europa som er villig til å betale gode penger for. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 13. Desember 2013 Del Skrevet 13. Desember 2013 Jeg tror den posten til Ingo reddet meg fra et heftig magesår... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 540 Del Skrevet 23. Februar 2014 Del Skrevet 23. Februar 2014 Tapt mot samtlige tippeligalag vi har møtt til nå og tida begynner å bli knapp. Får håpe La Manga gjør underverker for nivået! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ETN 2 214 Del Skrevet 23. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 23. Februar 2014 (endret) Er ikke bare vi som sliter. LOKOMOTIV MOSCOW STROMSGODSET 5-0 15-0 Stilte nok litt redusert Stiller med kovacs og hamoud, 4 juniorer og 5lokale spanjoler. Deila og David Nielsen har kommet inn i 2 omg Endret 23. Februar 2014 av ETN Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 540 Del Skrevet 23. Februar 2014 Del Skrevet 23. Februar 2014 Utrolig kollaps agitt, seriemesteren 2013!? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 23. Februar 2014 Del Skrevet 23. Februar 2014 Er ikke bare vi som sliter. LOKOMOTIV MOSCOW STROMSGODSET 5-0 15-0 Stilte nok litt redusert Stiller med kovacs og hamoud, 4 juniorer og 5lokale spanjoler. Deila og David Nielsen har kommet inn i 2 omg Begynte å lure på om det var bandylaget som var gjenoppstått. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 23. Februar 2014 Del Skrevet 23. Februar 2014 Det er et Godset som spiller sin tredje kamp på fire dager, og derfor har seks disponible A-spillere med slitne bein. De har trener og assistenttrener på banen. Resten av laget er stort sett tilfeldige spanjoler. Mot et russisk topplag. KEEP YOUR PANTS ON. Treningskamper er generelt ingen god pekepinn. Brann tapte samtlige treningskamper i 2011 og kom på 4. plass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 23. Februar 2014 (endret) Vi tapte vel stort sett alle treningskamper før 2004-sesongen. Og sa til oss selv at treningskamper ikke ga noen god pekepinn... Når det er sagt, så er vel neppe godset blant våre nærmeste konkurrenter på tabellen, så jeg beholder uansett buksene på... Endret 23. Februar 2014 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 23. Februar 2014 Del Skrevet 23. Februar 2014 Ok, la meg rette på den uttalelsen: Resultatene av treningskamper alene er ingen god pekepinn. Når det gjelder spillet har vi vekslet mellom direkte forferdelig og meget bra gjennom treningskampene. Det synes jeg er en pekepinn på noe viktigere - at vi kommer til å variere voldsomt. Så får vi håpe at når sesongen starter så veksler det mellom forferdelige og fantastiske kamper istedenfor omganger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå