ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Hei! Til de av dere som renner over av frustrasjon for tiden: Kanskje det er lurt å ta en liten pause nå, for eksempel frem til serieistart. Vi trenger ikke mange daglige doser med negativitet og besserwisserhet i disse tider. Vi trenger ikke høre at alt er "planløst" (som er det rene bullshit, dessuten), at vi er dårligere nå enn i fjor (bullshit) og at klubben må tale massiv kritikk fordi noen (les jeg) har vært optimistiske og både sagt og trodd at vi kommer til å overraske. Det tjener intet formål. Det skaper ingen entusiasme, ingen forventning, intet løft, ingenting av de vi trenger når det er en uke igjen til seriestart. Nå mener jeg selvsagt ikke at enhver kommentator har et ansvar for å være positiv, men vi har alle et ansvar for å finne tid, sted og form når vi skal spre vårt dårlige humør. Og noen av dere er bjellesauer med stor påvirkningskraft, og må kanskje derfor være litt ekstra påpasselige. Det er mye som ikke er på plass ennå, både defensivt og offensivt, vi har ikke klart å lande en ny spiss ennå (det er ikke bare å "finne" en, mange brikker må på plass) og de siste treningskampene har vært skuffende, så klart enhver kritiker finner ting å klage over. Men kan vi ikke heller se hvordan vårt felles glødende engasjement kan brukes til klubbens og lagets beste - akkurat nå, når det er en jævla uke igjen, når vi skal ha kick-off, Blaa dag på Bekkestua, samling på Blaa, selge sesongkort og mobilisere oppmøte til seriestarten mot Sogndal. Ingo - og bare så dere ikke tror jeg er den eneste som synes det er blitt litt vel negativt: Jeg mottok en lang, gjennomblaa mail fra sentralbanksjefen i går. Han er på Forum hver dag! Og han lurte på i all verden som er i ferd med å skje her, han også. Lykke til mot RBK. Sees neste helg på Nadderud. Og her hver eneste dag. 31 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Ingo, hvordan går sesongkortsalget? Kjøp av spiss er kanskje avhengig av økt salg? Endret 20. Mars 2014 av arni Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Er ikke helt oppdatert, men tror det omtrent slik: Totalt sett ok, betydelig over i fjor, men litt stille akkurat nå, når det kanskje burde vært større trykk siden vi nærmer oss sesongstart. Spissen er ikke avhengig av sesongkortsalget, det er satt av en ramme til ham. Uttodringen er å finne riktig type, til riktig pris, med riktige holdninger og kvaliteter, innenfor budsjettet. Inge André er utenlands nå og ser på flere. Men kravspekken er tydelig, og han velger ikke "en annen" for å få fylt opp stallen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Takker, da er det bare å krysse det meste for suksess i jakten! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ETN 2 214 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Slik ser tabellen ut pr. nå hvis noen trodde noe annet etter og ha lest forumet den siste tiden. En fin 12. plass men vi savner en spiss som kan score mål. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Bra Ingo. Jeg renner snart over av frustrasjon selv, etter å ha lest kun negative innlegg i ukesvis fra enkelte brukere her inne. For meg virker det totalt tilbakestående at folk konsekvent leter etter dritt å skrive om, i en tid hvor alle i og rundt klubben burde samle seg og være positive. Hadde vi vært i august måned med 13 poeng, da skjønner jeg at folk resignerer. De som ikke klarer å være positive nå, vennligst hold kjeft. Takk. Endret 20. Mars 2014 av Norris 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Digg med Vålerenga helt på bunn ass!! 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Heia ingo! Mye sipping her i det siste. Var det seriøst en som skrev her at 'bob har gjort ting værre' ??? Legg opp 'a! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Bra Ingo. Jeg renner snart over av frustrasjon selv, etter å ha lest kun negative innlegg i ukesvis fra enkelte brukere her inne. For meg virker det totalt tilbakestående at folk konsekvent leter etter dritt å skrive om, i en tid hvor alle i og rundt klubben burde samle seg og være positive. Hadde vi vært i august måned med 13 poeng, da skjønner jeg at folk resignerer. De som ikke klarer å være positive nå, vennligst hold kjeft. Takk. Enig. At noen i det hele tatt sammenligner 2014 med 2012 er for meg uforståelig. Optimismen var endelig tilbake i perioden etter Bob-signeringen, men har dessverre forsvunnet. Viktig at den kommer tilbake. Fort som fy. @ringo; gjør som Ingo. Spre heller et positivt budskap de siste dagene før sesongåpningen. Folk hører på deg. Endret 20. Mars 2014 av Slum 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Dette forumet er ikke spesielt negativt sammenlignet med forumene til våre konkurrenter i TL. Problemet hittil i oppkjøringa er at også nøytrale fremstillinger av prestasjoner og resultater (vi kan ikke unnskylde gjentatte tap mot lag 2 divisjoner under oss) blir tolket som negativitet. Vær klar over at når noen av supporterne kommer med tips om spillere og klager over både manglende kvalitet og ikke minst BREDDE i troppen (vi har 1 dedikert spiss og har kastet ut alternativene vi hadde før sesongen og vraket samtlige som har vært på prøvespill) så er dette OGSÅ av kjærlighet til klubben og frustrasjon over at klubben gjør valg som enkelte opplever at ikke bringer oss nærmere målet vi ALLE har om fortsatt spill i Tippeligaen i 2015. Vi heier på klubben og vi ønsker alt godt. Men vi vet hvor vanskelig det er å få folk til Nadderud om resultatene ikke går vår vei. Derfor kommer disse varslene som tolkes som negativitet. Vi tror vi vet at grunnen til at vi "selger huset" før vi har fått tak i noe nytt er for å spare penger. Selv er jeg blant dem som aldri hadde våget meg inn i en slik situasjon, selv om det som oftest ordner seg likevel. Bradley og Adu er eksempler på gode løsninger på slike situasjoner. Vi har tatt "negativiteten" opp litt off record og konklusjonen er vel at vi får holde kritikken unna offentligheten, slik at håpet skinner lysegrønt nå som vi nærmer oss seriestart. Det innebærer at slike som meg i enda større grad lar være å poste. Ulempen med denne tilnærminga er at engasjementet forsvinner og vi kommer i vakuum-situasjonen vi var i hele 2012, som lett forveksles med at "ingen bryr seg". Mens du er i denne tråden Ingo: Hva er planen om Boli brekker beinet? Har vi noen juniorer som kan bekle spissplass, ettersom det er uttalt uaktuelt å fylle på med bredde i troppen? Spørsmålet er ikke ment som noen kritikk, det er kun et spørsmål, da jeg ikke har særlig kjennskap til rekruttlaget.Deretter skal jeg forsøke å holde labbene borte fra tastaturet når jeg titter innom dette offisielle forumet og oppfordrer alle andre "besserwissere" med angst og frykt foran årets sesong til å gjøre det samme, eventuelt la sinne og frustrasjon gå ut over den nærmeste familien, venner og kollegaer i stedet. Eventuelt kan vi trykke liker hver gang vi ser et positivt innlegg, slik det nå fokuseres på at kvinner gjør for å bygge hverandre opp. Kanskje det virker? 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 858 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Kanskje det bare er meg, men på et supporter-forum skal det være lov å si sin mening uten at det skal oppfattes som "sipping". Jeg har sesongkort, er med på tiern, kjøper stabækeffekter, flagger på kampdag, drar med meg slekt og venner på Nadderud og støtter laget 100% under kamp. Akkurat derfor er forumet det beste stedet for å få ut litt sinne og frustrasjon, uten at noen fra ledelsen eller sentralbanksjefer skal diktere hva jeg skriver her. Synes for øvrig det er fantastisk at du kommer med info om hva som skjer Ingo. Ikke misforstå 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Vel talt Alz, klart det dreier seg om å bry seg! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Mars 2014 Hei Ingo, og sentralbanksjef Øystein! I juli 2012 traff ss.no blink med innlegget Likegyldigheten er vår største fiende. Jeg kan være enig i at vi ikke skal spre dårlig humør, usaklig kritikk og annet oppgulp her på på forumet, men jeg er sterkt uenig i at de som renner over av frustrasjon skal bli bedt om å ta seg en pause. De er uhyre viktige for oss, de også. For er det noen som representerer engasjement så er det de (oss) som bryr seg (oss) nok om klubben til å skyte litt fra hofta når de (vi) mener ting ikke bra nok. Selv har jeg gitt et år av meg selv som styremedlem og webansvarlig på stabak.no for å skape entusiasme, forventninger og løft - som du er enig i at vi trenger. Men, jeg har også hatt en kritisk røst og forventet mer av klubbens ansatte. Jeg mener jeg var i posisjon til å kunne være kritisk. Men, det synes å være et ønske om at folk skal nikke og smile i stedet. Det er forferdelig om klubben skal ha en smile or die-policy, der ingen kan komme med berettiget kritikk uten å bli stemplet som pessimister og skadedyr. Å bli frosset ut av klubben man gir alt for å hjelpe er ikke spesielt hyggelig. Min soleklare oppfordring til deg, Ingo, og til de andre i klubben som ikke leser forumet like ofte, er å omfavne de kritiske røstene i stedet for å støte dem fra dere. Bruk dem som motivasjon og som ressurser til å skape engasjement, forventninger og løft. Utfordre dem til å komme med saklig kritikk av klubben, ansatte, trenere og laget - og inviter dem til å komme med forslag til forbedringer. Det er herlig med oppgitte og frustrerte supportere. Det er så mye, mye verre med likegyldighet. Heldigvis tar det ikke så lang tid å bli glad igjen. Det er bare å se på en Stabæk-video eller to, som for eksempel fjorårets målkavalkade 32 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Dette kommer til å bli vanskelig, men vanskeligere dersom ikke vi bruker aller krefter på å backe og støtte laget vårt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Høy gåsehudfaktor på den målkavalkaden! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Del Skrevet 20. Mars 2014 (endret) Hva er nicket til sentral-Olsen? Endret 20. Mars 2014 av arni 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Jeg tror det er to veldig relaterte problemer som gjør det vanskelig å holde en saklig diskusjon her: - Når det butter imot er det veldig lett å henge seg på negative kommentarer. Resultatet blir da at folk ofte ubevisst prøver å overgå hverandre i negativitet. Det var mye av dette problemet vi hadde på feltet i fjor også, forresten, da rettet mot dommere og spillere. - Og, tilsvarende, når det er veldig mye negativitet på forumet er det lett å proklamere seg som optimismens korsfarer, og sette alle negative kommentarer i samme bås. Også de saklige. Mye blir bedre hvis jeg og alle andre teller til ti før vi skriver ting, særlig i timene etter kamp. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Hva er nicket til sentral-Olsen? Kanskje han har tatt over Piff 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Hvilket farmasøyt-selskap er det som lager lykkepiller? De må ha gode dager nå, med den påtatte optimismen enkelte her inne gir uttrykk for. Men jeg er kanskje bare en surpomp. Skal vi lage et eget sutreforum, @ringo? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Hvilket farmasøyt-selskap er det som lager lykkepiller? De må ha gode dager nå, med den påtatte optimismen enkelte her inne gir uttrykk for. Men jeg er kanskje bare en surpomp. Skal vi lage et eget sutreforum, @ringo? Pfizer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Møt opp på medlemsmøtet i kveld for å høre hva Bob og Jalland har å si før dere sutrer videre iallefall. Husk at for å forsterke trenger vi penger. Penger får vi igjennom økt sesongkortsalg. Økt sesongkortsalg får vi iallefall ikke dersom alle sprer negativitet. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Hvilket farmasøyt-selskap er det som lager lykkepiller? De må ha gode dager nå, med den påtatte optimismen enkelte her inne gir uttrykk for. Men jeg er kanskje bare en surpomp. Skal vi lage et eget sutreforum, @ringo? Let's Så kan de som ønsker det henge rundt her og stikke hodet i sanden... Men ærlig talt er ikke dette et debattforum og ikke et la oss holde hendene og synge barn av regnbuen forum? Jeez, hvor kommer vi hvis alle skal være enig hele tiden og ingen tør ta bladet fra munnen? @ringo 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Høy gåsehudfaktor på den målkavalkaden! Fikk gåsehud av "Gøy med penger"-posten i går :-D Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Går det an å ta for mye bladet fra munnen? Nei da, klart det skal være rom for kritkk og misnøye og det er sikkert bedre enn likgyldighet.Debatt om debatter er egentlig alltid døden. Kansje tråden alt er håpløst, men vi gir oss ikke burde gjennåpnes, så kan man ta det der. Gru-gleder meg til seongstart - like every year. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Flere idrettsutøvere tar kritikk, negativitet og det at ingen tror på en og snur det til noe positivt! Når du spiller profesjonell fotball er det oppturer og nedturer, fansen er med på begge!! Naturlig nok flere når det går oppover, og flere kritiske røster når det går nedover! Spillerne bør bruke denne "negativiteten" til noe positivt, de bør brette opp armene og gi alt. De vet det er tynt i rekkene, de vet det er lite penger, de vet de er dømt nord og ned, men hvorfor skal det hindre dem i å tråkke til ekstra hardt på feltet hver dag og i kamper, selv om det er treningskamp. For å bruke ett eksempel fra skimiljøet: Du har en dårlig skisesong bak deg, dårlige resultater og alt går stang ut. Media og lag mister troen på deg og arbeidet du har lagt ned. Det løperen gjør er å trene flere og hardere økter. Henger opp negativ kritikk om seg selv steder hvor han ser det HVER dag og kanaliseres tankene mot revansjelyst og motbevise skeptikerne.. Terper på detaljer som han har vært dårlig på. Om en skiløper klarer det, bør en proff fotballspiller i Stabæk også klare dette.. Håper det løsner spillemessig når det slippes opp på treningsmengde, men spillerne må også lære seg å kanalisere negativitet til positivitet og brette opp armene, gå hardere inn i taklinger og ha en innstilling om at KUN seier er godt nok, om alle spillerne går på banen med den fandenivolskheten ser vi ett helt annet lag på banen. Da blir det positivitet, som igjen fører til medgang på og utenfor banen!! Gleder meg til sesongen og se en gjeng med sultne Blaa løver entre matter landet rundt HVER kamp.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Slutt å sutre, gå på stadion og syng med for faen! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 858 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Synging på stadion, sutring på forum.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer 240 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Uenig, det er fysisk umulig å være kritisk på nettforum og senere gå og synge på stadion. Det går faktisk ikke an Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 20. Mars 2014 Del Skrevet 20. Mars 2014 Uenig, det er fysisk umulig å være kritisk på nettforum og senere gå og synge på stadion. Det går faktisk ikke an Merkelig nok er det faktisk slik at noen av de mest kritiske her også er blat de som synger høyest. Så kan du selvsagt lure på hvorfor. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå