Gå til innhold

larsen007
 Del

Anbefalte innlegg

2 minutter siden skrev Nr14:

Har sikkert klausul om utkjøp. Fått til mye med lite og har gang etter gang klart å snu tunge perioder.

Hadde ikke Janne kontrakt ut 23, husker ikke Kjønø, og sparker vi  Bo og Andrea, for så lønne enda et trenerteam. Høres vilt ut as….

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33 minutter siden skrev odd:

Enn så lenge har ingen i klubben bekreftet at Bohinen har "full tillit", så da er det fortsatt en stund til han får fyken?

Nei de sitter nok og tvinner tommeltotter og håper det skal gå over av seg selv.

Evt hente inn noen fler spillere og håpe det fikser biffen.

I mens kvier Ungurra seg for å gå på trening - en har sågar tatt pause fra fotballen….

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

18 minutter siden skrev blaasoldat:

Kort:

- Styret synes det er dumt med 10 kamper uten seier og at vi ligger der vi ligger

- LB sin jobb er ikke et tema

- Nedrykk har ikke vært tema en gang og Jon er helt sikker på at vi ikke rykker ned

Flott at han deler, men litt skremmende at styret ikke har fingern i jorda og diskuterer nedrykksrealiteten? "Lukk øya"-strategien funka dårlig i 2021.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 minutter siden skrev kuk:

"Lukk øya"-strategien funka dårlig i 2021.

Hva gjør at du sier at klubben hadde en lukk øya-strategi i 2021 og hva ville vært en proaktiv strategi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Ace:

Hva gjør at du sier at klubben hadde en lukk øya-strategi i 2021 og hva ville vært en proaktiv strategi?

Nei - var vi ikke da også for gode til å rykke ned? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

51 minutter siden skrev kuk:

Kort:

- Styret synes det er dumt med 10 kamper uten seier og at vi ligger der vi ligger

- LB sin jobb er ikke et tema

- Nedrykk har ikke vært tema en gang og Jon er helt sikker på at vi ikke rykker ned

Flott at han deler, men litt skremmende at styret ikke har fingern i jorda og diskuterer nedrykksrealiteten? "Lukk øya"-strategien funka dårlig i 2021.

Helt utrolig at de ikke har lært av høsten 2021. Naivt nå å fortsette med alt det samme som ikke har virket siste 11 kamper! Det hendte jo at Kjønø tom vant kamper😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke sånn at hver gang noen sier at noen sin jobb ikke er et tema, så er den akkurat det. Selvfølgelig er LB sin jobb et tema. Han har ikke vunnet på ti kamper og vi ligger på nedrykksplass. Treneren får så og si alltid sparken i sånne situasjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter Godset kampen har vi 4 hjemmekamper på de neste 5 (borte kampen er Aalesund). Bør også fikse poeng mot Godset som har raknet litt og nå nærmer vi oss en skadefri tropp samtidig nye spillere som er hentet inn. INGEN flere unnskyldninger fremover fra hverken styret, Bohinen eller spillerene, blø for drakta nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kontrakten til Bohinen går ut etter neste sesong, så tåler vi kanskje et nedrykk i år. Han er en opprykksgarantist. Er vel kanskje derfor styret drøyer lengst mulig med å gi han fyken. Jeg har alltid drømt om å se Rekdal som Stabæk-trener, men etter Henning Berg og Lars Bohinen er jeg mer usikker, og spesielt etter hva Reka leverte i Rosenborg. En Rekdal inn som redningsmann nå, kunne ha funket? Eller Fagermo? Fagermo liker jo å satse på unge spillere, og er således en mer langsiktig løsning. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev kuk:

Så vidt jeg husker byttet vi trener og hentet en drøss med nye spillere. Er det det du mener er lukk øya-strategi? Og spør igjen, hva er da den proaktive strategien?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev stbS:

Etter Godset kampen har vi 4 hjemmekamper på de neste 5 (borte kampen er Aalesund). Bør også fikse poeng mot Godset som har raknet litt og nå nærmer vi oss en skadefri tropp samtidig nye spillere som er hentet inn. INGEN flere unnskyldninger fremover fra hverken styret, Bohinen eller spillerene, blø for drakta nå!

Spot on. Samt at man faktisk får en stabil treningshverdag og trener på samme bane hver dag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 minutter siden skrev Ace:

Så vidt jeg husker byttet vi trener og hentet en drøss med nye spillere. Er det det du mener er lukk øya-strategi? Og spør igjen, hva er da den proaktive strategien?

Å hente masse spillere er for eksempel ingen god strategi i seg selv. Alle lagene rundt oss forsterker med nye spillere. Det er det laget som er best til å erkjenne situasjonen og finne ut hvor skoen trykker som kommer best ut av det.

Jeg blir fysisk dårlig av å høre at "vi er mye bedre enn tabellposisjonen tilsier" og at vi "helt sikkert ikke rykker ned". For meg så er det å distansere seg fra realiteten. Det motiverer kanskje noen - men, da vil man, etter mitt syn, lukke øynene for den faktiske situasjonen og jeg er redd man da også "stenger døra" for selvransakelse og muligheten for pirke i det som gjør oss dårlige. 

Men nå er jo jeg negativ av natur..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,

Enig og om vi stadig vekk faller tilbake på unskyldninger som at vi er for gode til å rykke ned, vi får dårlig betalt, folk har urealistiske forventninger til oss osv.  så kommer vi ikke ut av det.

Jeg mener klubben da strengt tatt driver med en form for selvbedrag. Kanskje håper på at det skal gå over av seg selv?

Jeg savner en forklaring, eller i det minste forsøk på foklaring, på hvorfor gode spiller underpresterer. Eller hvorfor unge spillere ikke tar de ventede utviklingsstegene og hvordan vi som lag hverke presterer eller utvikler oss.

Eneste plasteret på såret vi tilbys er noen nye spillere evt. 

Det er vel 3 klassiske feil et nyopprykket lag kan gjøre på spillerlogistikken.

a) Hente for dårlig kvalitet

b) Hente for mange spillere

c) a+b

Vi har definitivt falt i kategori c denne sesongen og ENDA fler spillere løser lite tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev @ringo:

Jepp,

Enig og om vi stadig vekk faller tilbake på unskyldninger som at vi er for gode til å rykke ned, vi får dårlig betalt, folk har urealistiske forventninger til oss osv.  så kommer vi ikke ut av det.

Jeg mener klubben da strengt tatt driver med en form for selvbedrag. Kanskje håper på at det skal gå over av seg selv?

Jeg savner en forklaring, eller i det minste forsøk på foklaring, på hvorfor gode spiller underpresterer. Eller hvorfor unge spillere ikke tar de ventede utviklingsstegene og hvordan vi som lag hverke presterer eller utvikler oss.

Eneste plasteret på såret vi tilbys er noen nye spillere evt. 

c) a+b

Vi har definitivt falt i kategori c denne sesongen og ENDA fler spillere løser lite tror jeg.

Vi har helt klart hentet for mange på kort tid. Men er det egentlig helt presist å si at vi har hentet for dårlig kvalitet? Hvis vi ser på Tromsø, som er en sammenlignbar klubb mtp. størrelse, etc. Så henter jo Tromsø spillere fra samme hylle fra oss, kanskje til og med en hylle under? På papiret kan disse signeringene puttes i kategori A: For dårlig kvalitet. Den store forskjellen er at spillerne Tromsø henter presterer. Og det på et høyt nivå. 

Så da er jo spørsmålet, hvordan i helvete får Tromsø det til? Selv om det sikkert er mange årsaker til det, så mistenker jeg at hele klubben drar i samme retning (les: god klubbdrift). Jeg gjetter på at Helstrup har et klart bilde av rolle og egenskaper han er ute etter i en spiller, at han er tydelig i kommunikasjonen når det kommer til det taktiske på banen, og hva han forventer av hver enkelt spiller. Men også opp imot en sportslig ledelse/scouting-apparat/styret/etc. 

Jeg tror hovedproblemet er at vi har hentet spillere med feil kvalitet(er) til å spille den fotballen grålars ønsker å spille. Men så betyr heller ikke det at man kan peke på Bjarmann. Jeg er enig med Jon når han sier at stallen er god nok til å klare seg. Men spillet tilsier nedrykk. Da må det tas grep. Grålars prøver å presse en firkantent kloss ned i et sirkelformet hull. Nå tenker jeg det er på tide å la noen andre forsøke å få den jævla klossen ned i riktig hull. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 23.8.2023 den 8.32 skrev kuk:

Var i 2004 vi var for gode til å rykke ned, noe også semifinale i cupen, avansement i Europa, samt 4 1 1 mot topp tre i serien burde være bevis på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 minutter siden skrev sexxes:

Var i 2004 vi var for gode til å rykke ned, noe også semifinale i cupen, avansement i Europa, samt 4 1 1 mot topp tre i serien burde være bevis på.

Og da var man vel for sent ute med å gi Gaute fyken 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 hours ago, @ringo said:

c) a+b

I vårt tilfellet er vel a) en konsekvens av b). En del av dem som ble hentet før sesongen er helt klart gode nok: Isak Pettersson, Kasper Høgh, Kevin Kabran. Uttellingen for disse signeringene kunne fort vært mye bedre. Men så har det jo vært minst like mange signeringer som absolutt ikke har begeistret. I tillegg var det kanskje en og annen spiller fra opprykkslaget som vi helst skulle sendt videre for å gi plass til bedre kvalitet pluss mer spilletid til de yngre talentene.

Jeg lurer på i hvilken grad spillersigneringer egentlig kvalitetssikres, og jeg er sannelig ikke sikker på om klubben selv er i stand til å gjøre en god nok evaluering av akkurat det. Jeg får som regel inntrykk av at ting gjøres omtrent som det har blitt gjort i alle år fra og med IAO med veldig lite evaluering av hvor vellykket det egentlig er og hvordan vi kan bli bedre.

Hadde det vært opp til meg så hadde jeg for eksempel ikke nølt et sekund med å redusere størrelsen på spillerstallen med 3-5 spillere til fordel for "speidere" i 100% stilling som utelukkende jobbet med wyscout, videosjekk av spillere og live-speiding. Wyscout alene er jo noe en fint kan bruke et helt årsverk på og enda ha mer å hente. Hvorfor alt skal være så agentstyrt med dertil hørende stort kjøpsvolum med et blink:skivebom-forhold på i beste fall 50:50, det forstår jeg ikke uansett hvor mange ganger de gjentar at sånn er det bare i dagens fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Nøfyse:

Jeg lurer på i hvilken grad spillersigneringer egentlig kvalitetssikres,

Ikke godt nok :)

Jeg tenker litt på effekten av å hente 9 spillere på spillergruppa. Hva er det egentlig man sier til spillerne når man henter nesten en hel 11’er før sesongen? 

Bare for å presisere, jeg sier ikke alle nykommerene er dårlige spillere, de er bare ikke vesentlig bedre enn de spillerne vi hadde fra før - med noen få unntak. Så tenker jeg en lærdom kan være at det skal eksepsjonelt mye til før man signerer spillere som enten er klubbnomader eller spillere som har vært klubbløse et halvår eller lenger.

Det TIL gjør er å ha Matland jobbende her sørpå 3 av 4 uker i måneden hvor han scouter nivå 2-3(og lavere?) Så der er kvalitetskontrollen deres.

Så er det klart at det hjelper å ha en trenerer som evner å utvikle spillere og som vet eksakt hva han vil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny trener
  • Opprett ny...