yiddo 2 397 Del Skrevet 4. September 2023 Del Skrevet 4. September 2023 Få inn Nannskog som sjef med Stenvoll og MMS i apparatet ut sesongen. Så bruker vi heller lengre tid for å finne riktig person videre, enten om det blir på øverste eller nest øverste nivå. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 365 Del Skrevet 4. September 2023 Del Skrevet 4. September 2023 Evnt kunne man forhørt seg med Petter Myhre ut sesongen og så sett på noe langsiktig. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 4. September 2023 Del Skrevet 4. September 2023 Nannskog hadde vært bra. Mye bra folk som kan ta over. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. September 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. September 2023 Jeg håper aldri vi blir en klubb som forkaster alle verdier i et rent gamblingforsøk på å redde oss fra nedrykk. Nannskog bør være fullstendig uaktuell, ditto Nordlie. Tullete å vurdere. Fagermo er vel den mest selvgode, oppskrytte treneren i Norge. Skjønner ikke at det er noe som helst i historikken hans som tilsier at han er rett mann for oss. Klarer ikke å se at han er noe annet enn en «Sinna-Bohinen». Jeg gidder heller ikke høre om at vi betaler ørten mill for at Rekdal skal sitte på vip-tribunen og spille Candy crush mens en assistent trener laget. Sånn jeg ser situasjonen vår nå så trenger vi det motsatte av en «kjefter». Jeg ønsker meg en som er faglig sterk - en St. Bernard, ikke en chihuahua. En som får spillerne til å holde kjeft uten å be om det, som med små mønstre kan trekke de store linjene og som berømmer litt lek på banen. Jeg trenger å se spillere som har det gøy på banen (i hvert fall spillere som ikke ser ut som de hater hvert sekund - privilegerte jævler) og som føler seg personlig ansvarlig dersom de mister ball i en 1v1 - men som og prøver på nytt. Det er ikke veldig mange av den type trenere i Eliteserien nå (som jeg tror er aktuelle) og det er andre her som har vesentlig bedre oversikt over OBOS. I utgangspunktet tror jeg det er mange «hjernen bak»-typer som sitter i assistentroller som bør være vel så attraktive som «the big guns». Petter Myhre tror jeg kan være en sånn, Hugo Pereira og Haakon Lunov også. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
TheDriver 896 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Likte Toni Ordinas jeg, hadde ikke gjort noe om han kom tilbake. Artig type. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Hva mener du med Rekdal tribunen, candy crush og assistent? At han blir utvist i hver kamp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 438 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Noen som vet hvorfor det drøyer med å bli kvitt Lars? Høye krav til sluttpakken? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 011 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Han gjorde seg utilgjengelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/krass-kritikk-av-stabaek-gjort-en-darlig-jobb/16017399/ Berettiget kritikk fra Yaw! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Får tro det ikke blir en uverdig exit. De forrige gikk fint Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 497 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 https://www.stabak.no/nyheter/pressemelding-stabaek-fotball-og-lars-bohinen-skiller-lag https://www.vg.no/sport/fotball/i/P4A0e0/lars-bohinen-sparket-i-stabaek 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 På tide å lansere denne kandidaten igjen da kanskje? https://www.nettavisen.no/artikkel/forste-kvinne-i-tippeligaen/s/12-95-2146320 Har jo prøvd, ung mann, gammel mann, sur mann, spansk mann osv.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 580 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Den eneste av de etablerte norske trenernavnene jeg ville vært nysgjerrig på er helten fra Brüssel i 2002. Ellers så burde man se på hvordan de har jobbet i Nordsjælland, Brommorpojkarna etc for å finne en kurs for fullbyrde visjonen til klubben.. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 2 timer siden skrev StabækMykle: Noen som vet hvorfor det drøyer med å bli kvitt Lars? Høye krav til sluttpakken? Kanskje VAR er inne i bildet ?🤷🏼♂️ 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Vår gamle helt Johan Andersson er kanskje for fersk, men 66 mål vitner ihvertfall om en trener med offensiv spillestil. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 19 minutter siden skrev Color Blue: Vår gamle helt Johan Andersson er kanskje for fersk, men 66 mål vitner ihvertfall om en trener med offensiv spillestil. Hvis vi havner i Obos neste år så er han en kandidat Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 365 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Få inn en som kan få tilbake identiteten til Stabæk. Det bør være krav nr.1. Roy Hodgson holder fortsatt på, hva med å ta tilbake Anders Linderoth og starte opp på nytt. Ellers så er jeg skeptisk til at at nåværende styre skal ansette ny trener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 472 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 1 hour ago, M-A-N said: Den eneste av de etablerte norske trenernavnene jeg ville vært nysgjerrig på er helten fra Brüssel i 2002. Ellers så burde man se på hvordan de har jobbet i Nordsjælland, Brommorpojkarna etc for å finne en kurs for fullbyrde visjonen til klubben.. For Nordsjælland begynte oppturen med å endre navn fra Farum til et som inkluderte hele regionen og etablering av et bredt samarbeid med de mindre klubbene i nedslagsfeltet deres - 66 stykker i tallet, om jeg ikke husker helt feil - med et kraftig forsterket fokus på talentutvikling ikke bare i egen klubb, men sammen med de 66 andre. Veien deres har vært litt krokete og ikke uten kontroverser. Den nåværende eieren deres, Mansour Group, kan det sikkert skrives mye om. Jeg mener forresten at de har kjøpt seg inn i MLS også med et lag som får plass i ligaen om et par år. Vi trenger kanskje ikke ta den helt ut slik Nordsjælland gjorde og selge oss til et arabisk konglomerat, men det er helt klart god lærdom i hvert fall i elementer av det Norsjælland har gjort. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 580 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 13 minutter siden skrev Nøfyse: For Nordsjælland begynte oppturen med å endre navn fra Farum til et som inkluderte hele regionen og etablering av et bredt samarbeid med de mindre klubbene i nedslagsfeltet deres - 66 stykker i tallet, om jeg ikke husker helt feil - med et kraftig forsterket fokus på talentutvikling ikke bare i egen klubb, men sammen med de 66 andre. Veien deres har vært litt krokete og ikke uten kontroverser. Den nåværende eieren deres, Mansour Group, kan det sikkert skrives mye om. Jeg mener forresten at de har kjøpt seg inn i MLS også med et lag som får plass i ligaen om et par år. Vi trenger kanskje ikke ta den helt ut slik Nordsjælland gjorde og selge oss til et arabisk konglomerat, men det er helt klart god lærdom i hvert fall i elementer av det Norsjælland har gjort. Nei, klubben må for all del ikke få den typen eierskap eller skifte navn. Men man kan se mer på hvordan de ha jobbet sportslig for å hevde seg i toppen med en talentmodell, samt med samarbeid med regionen. Vi vil jo ikke (hvertfall ikke på kort sikt) ha anledning til å kjøpe talenter fra hele Skandinavia, men de klarer uansett å hevde seg med mye unge spillere og de har jo bygd seg opp fra det små… 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Og i Norge har lag som Rosenborg, Brann og Viking lenge slitt med å ikke være laget til innbyggerne i Trøndelag, Bergen og Stavanger. Problemet til Stabæk er ikke hovedsakelig at folk i Bærum heier på Høvik og Jutul. Problemet er at de heier på Rosenborg og Vålerenga. Vi har slitt i motgang siden 2009, med en liten opptur under Bradley. Det var ikke sånn at folk på Rykkinn og Fossum ikke flokket til Stabæk i '95 og '08? Navnet Stabæk er ikke problemet vårt. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Spørsmålet er om en ny trener er på plass før neste helgs kamp mot Brann. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 342 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Sitat Allerede etter 1–2-tapet for Strømsgodset søndag kveld skal det ha blitt holdt et styremøte der beslutningen ble tatt, skriver Budstikka Ifølge VG. "Allerede" LOL. Kunne vel vært diskutert 5. juli også. I hvert fall rett etter Hamkam-tapet, for det går bare ikke an. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 472 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 7 minutes ago, odd said: Og i Norge har lag som Rosenborg, Brann og Viking lenge slitt med å ikke være laget til innbyggerne i Trøndelag, Bergen og Stavanger. Problemet til Stabæk er ikke hovedsakelig at folk i Bærum heier på Høvik og Jutul. Problemet er at de heier på Rosenborg og Vålerenga. Vi har slitt i motgang siden 2009, med en liten opptur under Bradley. Det var ikke sånn at folk på Rykkinn og Fossum ikke flokket til Stabæk i '95 og '08? Navnet Stabæk er ikke problemet vårt. Nå syns jeg du vinkler ting på en rar måte. Essensen er en større lokal og regional tilstedeværelse og et bredere samarbeid med de mindre klubbene om å utvikle talenter og fotballen i området som helhet. Og bare for å ha det klart: Når jeg snakker om navneendring så er det mest for å sette ting på spissen. Jeg oppfatter Stabæk som en klubb som er til først og fremst for dem som styrer den. For min del har som sagt ikke den morsomme, underholdende annerledesklubben Stabæk eksistert på mange år. Derav spissformuleringer som "ut med alle sammen!" og "legg ned Stabæk Fotball!". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Heisveisdyret 202 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. September 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. September 2023 Jeg synes det er litt interessant å reflektere over hvordan klubben har ansatt trenere det siste tiåret. Siden Janne forlot Stabæk i 2010 til Rosenborg, har det bare vært én trener som har klart å plassere Stabæk høyere enn en 8.plass, og det var Bob Bradley i 2015 med en 3.plass. Listen over trenere ser slik ut: Trener Periode År i klubben Plassering Jörgen Lennartsson 2011 1 år 10 Petter Belsvik 2012–2013 2 år 16, 2 (obos) Bob Bradley 2014–2015 2 år 9, 3 Billy McKinlay 2016 6 mnd Sparket juni 2016 Toni Ordinas 2016–2018 2.5 år 14, 9, Sparket juni 2018 Henning Berg 2018–2019 1.5 år 14, juni 2019 drar til Kypros Jan Jönsson 2019-2021 2.5 år 9, 8, sparket juli 2021 Eirik Kjønø 2021–2022 1 år 15, sparket august 2022 Lars Bohinen 2022-2023 1 år 2 (obos), sparket september 2023 Det første jeg legger merke til er at levetiden til en Stabæk-trener svært kort – maks 2.5 år. Sammenlign det med Janne sin første periode i klubben som varte i 5 flotte år. Vi har nå svidd igjennom 9 trenere på 12 år! Det andre jeg ser er at det ikke er noe kontinuitet i hva slags profiler klubben er etter. Og av de få profilene som kunne ha passet med klubben sin åndelige filosofi, har det vært en svak backing fra klubben sin side med å bygge et lag rundt treneren eller generell spillerrekrutering. Tvert i mot har flere av lagene blitt svakere gjennom sesongen pga. spillersalg og fravær av investering i kvalitet. Det tredje er at mange av ansettelsene føles veldig reaktive. Det er ansettelser for å redde én sesong, fremfor å løfte blikket å tenke tre-fire år frem i tid. Det føles fantasiløst og desperat ut, man tenker bare på overlevelse. Jeg skal lansere en kontroversiell tanke nå som går litt imot mine egne ord her inne, men hvis klubben igjen lander på en redningsmann, en Kjetil Rekdal f.eks, fremfor en trener for fremtiden, så er det feil å sparke Bohinen nå. Da kunne Bohinen heller prøvd å redde klubben fra nedrykk, eller rykke ned. Men uansett utfall sparkes etter sesongen. Kanskje inngangen på en trenerjakt etter sesongslutt ville være litt mer fremtidsrettet enn hva den blir nå. For igjen så frykter jeg at bare overlevelse står øverst på utlysningsteksten til klubben. Og de vurderer kandidater ut i fra hva de kan utrede på de resterende kampene i nåværende sesong fremfor å tenke sesonger frem i tid. Jeg håper at neste trener er en trener klubben ønsker å bygge et lag rundt. En profil som passer de verdiene våre om offensiv og underholdene fotball, en som jobber med de unge talentene og kanskje klarer å beholde dem lenger i klubben fordi de blir brukt og klubben leverer sportslig. Og så hente spillere som passer treneren sin spillestil. Ikke bare finne stallfyll, men spesialister. Jeg håper på Petter Myhre, men holder ikke pusten. Klubben må bytte ut en reaktiv mentalitet med en prospektiv visjon for klubben. Fremtidsoptimisme er blitt en sjelden vare i all for lang tid. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pogdkeslg 597 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 4-3-3 pls 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 35 minutter siden skrev Nøfyse: Nå syns jeg du vinkler ting på en rar måte. Essensen er en større lokal og regional tilstedeværelse og et bredere samarbeid med de mindre klubbene om å utvikle talenter og fotballen i området som helhet. Og bare for å ha det klart: Når jeg snakker om navneendring så er det mest for å sette ting på spissen. Jeg oppfatter Stabæk som en klubb som er til først og fremst for dem som styrer den. For min del har som sagt ikke den morsomme, underholdende annerledesklubben Stabæk eksistert på mange år. Derav spissformuleringer som "ut med alle sammen!" og "legg ned Stabæk Fotball!". Hehe. Du velger å spissformulere selv, men synes min "vinkling" var rar? Min "vinkling" var å argumentere mot spissformuleringen din. Det er ikke er noe akutt behov for å lage Bærum 03 eller Bærum Ballklubb for å få med resten av kommunen. De på Gjettum trenger akkurat det samme som de på Bekkestua: Et lag som vinner kamper, helst på en underholdende måte, helst med spillere som gir av seg selv og helst på et stadion som gir en god følelse. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 472 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 21 minutes ago, odd said: Hehe. Du velger å spissformulere selv, men synes min "vinkling" var rar? Min "vinkling" var å argumentere mot spissformuleringen din. Det er ikke er noe akutt behov for å lage Bærum 03 eller Bærum Ballklubb for å få med resten av kommunen. De på Gjettum trenger akkurat det samme som de på Bekkestua: Et lag som vinner kamper, helst på en underholdende måte, helst med spillere som gir av seg selv og helst på et stadion som gir en god følelse. Jeg syns det blir veldig rart å skyte inn at Stabæk-navnet eller at unger heier på Jutul ikke er problemet vårt når det heller ikke er noen som har sagt at det var problemet, ja... At det var akkurat det du fikk ut av praten om sterkere lokal/regional satsing og spillerutvikling med eksempler fra Nordsjælland og Brommapojkarna var jo litt godt gjort, syntes jeg. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 9 minutter siden skrev Nøfyse: Jeg syns det blir veldig rart å skyte inn at Stabæk-navnet eller at unger heier på Jutul ikke er problemet vårt når det heller ikke er noen som har sagt at det var problemet, ja... 1 time siden skrev Nøfyse: For Nordsjælland begynte oppturen med å endre navn fra Farum til et som inkluderte hele regionen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 Tenker vi kan nøye oss med Østre Bærum IL - det får holde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 5. September 2023 Del Skrevet 5. September 2023 2 minutter siden skrev Latmann: Tenker vi kan nøye oss med Østre Bærum IL - det får holde ØB? Ny bokstav å lære Europa? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå