Gå til innhold

larsen007
 Del

Anbefalte innlegg

Få inn Nannskog som sjef med Stenvoll og MMS i apparatet ut sesongen. Så bruker vi heller lengre tid for å finne riktig person videre, enten om det blir på øverste eller nest øverste nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste av de etablerte norske trenernavnene jeg ville vært nysgjerrig på er helten fra Brüssel i 2002.

Ellers så burde man se på hvordan de har jobbet i Nordsjælland, Brommorpojkarna etc for å finne en kurs for fullbyrde visjonen til klubben.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få inn en som kan få tilbake identiteten til Stabæk. Det bør være krav nr.1. Roy Hodgson holder fortsatt på, hva med å ta tilbake Anders Linderoth og starte opp på nytt. 

Ellers så er jeg skeptisk til at at nåværende styre skal ansette ny trener. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 hour ago, M-A-N said:

Den eneste av de etablerte norske trenernavnene jeg ville vært nysgjerrig på er helten fra Brüssel i 2002.

Ellers så burde man se på hvordan de har jobbet i Nordsjælland, Brommorpojkarna etc for å finne en kurs for fullbyrde visjonen til klubben.. 

For Nordsjælland begynte oppturen med å endre navn fra Farum til et som inkluderte hele regionen og etablering av et bredt samarbeid med de mindre klubbene i nedslagsfeltet deres - 66 stykker i tallet, om jeg ikke husker helt feil - med et kraftig forsterket fokus på talentutvikling ikke bare i egen klubb, men sammen med de 66 andre. Veien deres har vært litt krokete og ikke uten kontroverser. Den nåværende eieren deres, Mansour Group, kan det sikkert skrives mye om. Jeg mener forresten at de har kjøpt seg inn i MLS også med et lag som får plass i ligaen om et par år.

Vi trenger kanskje ikke ta den helt ut slik Nordsjælland gjorde og selge oss til et arabisk konglomerat, men det er helt klart god lærdom i hvert fall i elementer av det Norsjælland har gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev Nøfyse:

For Nordsjælland begynte oppturen med å endre navn fra Farum til et som inkluderte hele regionen og etablering av et bredt samarbeid med de mindre klubbene i nedslagsfeltet deres - 66 stykker i tallet, om jeg ikke husker helt feil - med et kraftig forsterket fokus på talentutvikling ikke bare i egen klubb, men sammen med de 66 andre. Veien deres har vært litt krokete og ikke uten kontroverser. Den nåværende eieren deres, Mansour Group, kan det sikkert skrives mye om. Jeg mener forresten at de har kjøpt seg inn i MLS også med et lag som får plass i ligaen om et par år.

Vi trenger kanskje ikke ta den helt ut slik Nordsjælland gjorde og selge oss til et arabisk konglomerat, men det er helt klart god lærdom i hvert fall i elementer av det Norsjælland har gjort.

Nei, klubben må for all del ikke få den typen eierskap eller skifte navn. Men man kan se mer på hvordan de ha jobbet sportslig for å hevde seg i toppen med en talentmodell, samt med samarbeid med regionen. Vi vil jo ikke (hvertfall ikke på kort sikt) ha anledning til å kjøpe talenter fra hele Skandinavia, men de klarer uansett å hevde seg med mye unge spillere og de har jo bygd seg opp fra det små…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og i Norge har lag som Rosenborg, Brann og Viking lenge slitt med å ikke være laget til innbyggerne i Trøndelag, Bergen og Stavanger.

Problemet til Stabæk er ikke hovedsakelig at folk i Bærum heier på Høvik og Jutul. Problemet er at de heier på Rosenborg og Vålerenga.

Vi har slitt i motgang siden 2009, med en liten opptur under Bradley. Det var ikke sånn at folk på Rykkinn og Fossum ikke flokket til Stabæk i '95 og '08? Navnet Stabæk er ikke problemet vårt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat

Allerede etter 1–2-tapet for Strømsgodset søndag kveld skal det ha blitt holdt et styremøte der beslutningen ble tatt, skriver Budstikka

Ifølge VG. "Allerede" LOL. Kunne vel vært diskutert 5. juli også. I hvert fall rett etter Hamkam-tapet, for det går bare ikke an.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutes ago, odd said:

Og i Norge har lag som Rosenborg, Brann og Viking lenge slitt med å ikke være laget til innbyggerne i Trøndelag, Bergen og Stavanger.

Problemet til Stabæk er ikke hovedsakelig at folk i Bærum heier på Høvik og Jutul. Problemet er at de heier på Rosenborg og Vålerenga.

Vi har slitt i motgang siden 2009, med en liten opptur under Bradley. Det var ikke sånn at folk på Rykkinn og Fossum ikke flokket til Stabæk i '95 og '08? Navnet Stabæk er ikke problemet vårt. 

Nå syns jeg du vinkler ting på en rar måte. Essensen er en større lokal og regional tilstedeværelse og et bredere samarbeid med de mindre klubbene om å utvikle talenter og fotballen i området som helhet. Og bare for å ha det klart: Når jeg snakker om navneendring så er det mest for å sette ting på spissen. Jeg oppfatter Stabæk som en klubb som er til først og fremst for dem som styrer den. For min del har som sagt ikke den morsomme, underholdende annerledesklubben Stabæk eksistert på mange år. Derav spissformuleringer som "ut med alle sammen!" og "legg ned Stabæk Fotball!".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 minutter siden skrev Nøfyse:

Nå syns jeg du vinkler ting på en rar måte. Essensen er en større lokal og regional tilstedeværelse og et bredere samarbeid med de mindre klubbene om å utvikle talenter og fotballen i området som helhet. Og bare for å ha det klart: Når jeg snakker om navneendring så er det mest for å sette ting på spissen. Jeg oppfatter Stabæk som en klubb som er til først og fremst for dem som styrer den. For min del har som sagt ikke den morsomme, underholdende annerledesklubben Stabæk eksistert på mange år. Derav spissformuleringer som "ut med alle sammen!" og "legg ned Stabæk Fotball!".

Hehe. Du velger å spissformulere selv, men synes min "vinkling" var rar? Min "vinkling" var å argumentere mot spissformuleringen din. Det er ikke er noe akutt behov for å lage Bærum 03 eller Bærum Ballklubb for å få med resten av kommunen. De på Gjettum trenger akkurat det samme som de på Bekkestua: Et lag som vinner kamper, helst på en underholdende måte, helst med spillere som gir av seg selv og helst på et stadion som gir en god følelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 minutes ago, odd said:

Hehe. Du velger å spissformulere selv, men synes min "vinkling" var rar? Min "vinkling" var å argumentere mot spissformuleringen din. Det er ikke er noe akutt behov for å lage Bærum 03 eller Bærum Ballklubb for å få med resten av kommunen. De på Gjettum trenger akkurat det samme som de på Bekkestua: Et lag som vinner kamper, helst på en underholdende måte, helst med spillere som gir av seg selv og helst på et stadion som gir en god følelse.

Jeg syns det blir veldig rart å skyte inn at Stabæk-navnet eller at unger heier på Jutul ikke er problemet vårt når det heller ikke er noen som har sagt at det var problemet, ja... At det var akkurat det du fikk ut av praten om sterkere lokal/regional satsing og spillerutvikling med eksempler fra Nordsjælland og Brommapojkarna var jo litt godt gjort, syntes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 minutter siden skrev Nøfyse:

Jeg syns det blir veldig rart å skyte inn at Stabæk-navnet eller at unger heier på Jutul ikke er problemet vårt når det heller ikke er noen som har sagt at det var problemet, ja...

1 time siden skrev Nøfyse:

For Nordsjælland begynte oppturen med å endre navn fra Farum til et som inkluderte hele regionen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny trener
  • Opprett ny...