guttensindet 1 711 Del Skrevet tirsdag kl. 15:36 Del Skrevet tirsdag kl. 15:36 Hvis ikke Finstad tryller på nivå med Alexx Alexxander kan vi ikke forvente at Stabæk skal få inn en ny trener på Knutsen, Horneland, E. Moe nivå eller andre i den ligaen. Da må vi nødvendigvis søke på hylla under. Og hvem finner vi der, som vi også har råd til å hente på en 2-3 års kontrakt? (Sannsynligvis må vi ta inn i regnestykke at vi har trenerutgifter på i alle fall en, om ikke to trenere som har fått fyken en stund til!) På hylle 2, som er det beste vi kan håpe på finnes f.eks Kevin Knappen og Geir Bakke, men de skal følge sine respektive lag opp i ES. Men vi har jo noen kandidater i ovenfornevte Thu, vi har Johann Vennberg i Kongsvinger og Jörgen Wålemark i Raufoss med ukjent kontraktslengde. Morten Kalvenes i Sogndal har iflg @@ringonettopp sagt nei til forlengelse i Sogndal. Myhre i Moss har kontrakt ut 27 og Halvorsen i Lyn ut 25 så de er nok uaktuelle. Når det gjelder trenere i ES så er det vel ikke så så mange der som vil bytte ut et ES lag med et Obos lag? Et par alterativer på hylle 3 kan er Johan Andersson i Eidsvoll Turn og Marius Bøe i Hødd uten at jeg har sjekket kontraktstid på disse karene, for de er sannsynligvis ikke aktuelle. Men en ting er sikkert, samme faen hvem som blir foreslått som ny trener så er det både pro et contra til den som blir forslått! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet tirsdag kl. 16:36 Del Skrevet tirsdag kl. 16:36 Jeg mener fortsatt Jovic burde være noe å vurdere. Dagbladet kalte han et av Norges største trenertalenter og han gjorde visstnok en kjempejobb i Fredrikstad, som har greid å få mye ut av en mager stall. Ellers ville jeg gjerne ha hatt Amankvah inn i teamet. Han kan mye om å utvikle prestasjonskultur og vet en del om forsvarsorganisering. Begge deler trenger vi. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet tirsdag kl. 16:39 Del Skrevet tirsdag kl. 16:39 3 timer siden skrev Ace: Tenker den offisielle pressemeldingen, pressekonferansen der de ble presentert som trenere og artiklene i alle landets aviser er ganske sikre kilder ja. Dette var ene og alene et svar til @blaasoldat om Geir Frigård... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Del Skrevet tirsdag kl. 16:43 Del Skrevet tirsdag kl. 16:43 3 minutter siden skrev InaB: Ellers ville jeg gjerne ha hatt Amankvah inn i teamet. Han kan mye om å utvikle prestasjonskultur og vet en del om forsvarsorganisering. Begge deler trenger vi. Føler vi har denne ressursen i Wangberg allerede som vi må bruke mer. Amankwah var jo kaptein når vi rykket ned i 21. Riktignok skadd, men følte ikke hans stemme eller tilstedeværelse kom fram i det hele tatt på det tidspunktet. Koser seg nok i overkant med tv/podcast nå og har en veldig bra gig🙌 men jeg ser absolutt poenget ditt, @InaB. Men kan det tenkes at Wangberg er en kandidat? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet tirsdag kl. 16:55 Del Skrevet tirsdag kl. 16:55 4 timer siden skrev h1912: Begge to er ansatt, iflg sikre kilder i Aafk Det vet jeg! Men for at Rekdal skal funke, må han ha med Frigård! Litt som LB og Loberto! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet tirsdag kl. 16:58 Del Skrevet tirsdag kl. 16:58 3 minutes ago, Marandinho said: Føler vi har denne ressursen i Wangberg allerede som vi må bruke mer. Amankwah var jo kaptein når vi rykket ned i 21. Riktignok skadd, men følte ikke hans stemme eller tilstedeværelse kom fram i det hele tatt på det tidspunktet. Koser seg nok i overkant med tv/podcast nå og har en veldig bra gig🙌 men jeg ser absolutt poenget ditt, @InaB. Men kan det tenkes at Wangberg er en kandidat? Kjenner ikke særlig til om Wangberg vil passe som trener, men vi trenger organisering bakover. Ellers blir det helt stille her inne når jeg nevner Jovic. Enten vet forumet noe som jeg ikke vet, ellers er det kanskje omvendt 😄 ? At en mann som dypt savnet i Fredrikstad, ikke er på blokka hos oss er litt rart.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Del Skrevet tirsdag kl. 17:01 Del Skrevet tirsdag kl. 17:01 1 minutt siden skrev InaB: Kjenner ikke særlig til om Wangberg vil passe som trener, men vi trenger organisering bakover. Ellers blir det helt stille her inne når jeg nevner Jovic. Enten vet forumet noe som jeg ikke vet, ellers er det kanskje omvendt 😄 ? At en mann som dypt savnet i Fredrikstad, ikke er på blokka hos oss er litt rart.. Fordi Jovic har ikke vist noen verdens ting, tipper jeg. Trenger vi virkelig dette nå? Vi har en sesong hvor vi mååå rykke opp i vente. Meget ubeskrevet blad for min del. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet tirsdag kl. 18:16 Del Skrevet tirsdag kl. 18:16 1 time siden skrev InaB: At en mann som dypt savnet i Fredrikstad, ikke er på blokka hos oss er litt rart.. Hvorfor skal vi diskutere han hvis du vet at han ikke er på blokka hos oss? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet tirsdag kl. 18:25 Del Skrevet tirsdag kl. 18:25 Morten Kalvenes og Bjørn Mannsverk. Ville vært helt gull bokstavelig talt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet tirsdag kl. 18:28 Del Skrevet tirsdag kl. 18:28 3 minutes ago, Ace said: Hvorfor skal vi diskutere han hvis du vet at han ikke er på blokka hos oss? Beklager at jeg må ha uttrykt meg uklart. Når jeg snakket om på blokka tenkte jeg på her i forumet - ikke Styrets kandidater. At en som har vært assistenttrener i en bra ES klubb med gode resultater, regnes for uaktuell synes jeg er rart 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet tirsdag kl. 18:56 Del Skrevet tirsdag kl. 18:56 16 minutter siden skrev InaB: Beklager at jeg må ha uttrykt meg uklart. Når jeg snakket om på blokka tenkte jeg på her i forumet - ikke Styrets kandidater. At en som har vært assistenttrener i en bra ES klubb med gode resultater, regnes for uaktuell synes jeg er rart En liten presisering til "styrets kandidater". Det er ikke styret som finner kandidater til trenerjobben, men skjønner hvertfall hva du mener. Når det gjelder Jovic viser du til at han har vært assistenttrener i en bra ES-klubb med gode resultater. Den rollen har han hatt i tre kamper totalt. At det skal være noen åpenbar kandidat til hovedtrenerjobben hos oss er ikke innlysende for meg hvertfall. Jovic ga seg frivillig i FFK og tok det de fleste vil kalle et steg ned ved å bli sportslig leder i Drøbak Frogn. Jeg har en anelse om hvorfor han ga seg, men ikke noe jeg vet sikkert. Uansett kan jeg ikke skjønne hvorfor Jovic skulle være en kandidat. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet tirsdag kl. 19:55 Del Skrevet tirsdag kl. 19:55 44 minutes ago, Ace said: En liten presisering til "styrets kandidater". Det er ikke styret som finner kandidater til trenerjobben, men skjønner hvertfall hva du mener. Når det gjelder Jovic viser du til at han har vært assistenttrener i en bra ES-klubb med gode resultater. Den rollen har han hatt i tre kamper totalt. At det skal være noen åpenbar kandidat til hovedtrenerjobben hos oss er ikke innlysende for meg hvertfall. Jovic ga seg frivillig i FFK og tok det de fleste vil kalle et steg ned ved å bli sportslig leder i Drøbak Frogn. Jeg har en anelse om hvorfor han ga seg, men ikke noe jeg vet sikkert. Uansett kan jeg ikke skjønne hvorfor Jovic skulle være en kandidat. Siden jeg har jobbet med rekruttering og fikk positive meldinger om Jovic fra en kontakt i Fredrikstad, ble jeg så nysgjerrig at jeg sjekket han nærmere Han skal ha UEFA A-lisens, bred erfaring fra sitt hjemland Kroatia, blant annet i det kroatiske fotballforbundet. Jovic skal også ha studert coaching under blant andre Jose Mourinho på et årsstudium på høyt nivå i Lisboa. Hadde Stabæk vært min klient, ville jeg presentert han som en interessant kandidat - om enn ikke eneste naturligvis. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Kongeinnlegg! Del Skrevet tirsdag kl. 20:06 Kongeinnlegg! Del Skrevet tirsdag kl. 20:06 3 timer siden skrev InaB: Jeg mener fortsatt Jovic burde være noe å vurdere. Dagbladet kalte han et av Norges største trenertalenter og han gjorde visstnok en kjempejobb i Fredrikstad, som har greid å få mye ut av en mager stall. Ellers ville jeg gjerne ha hatt Amankvah inn i teamet. Han kan mye om å utvikle prestasjonskultur og vet en del om forsvarsorganisering. Begge deler trenger vi. Tror Amankwah skal holde seg til koseprat på TV/pod og saker hvor han ukritisk videreformidler at supportere har skyld i nedrykk. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 695 Del Skrevet tirsdag kl. 21:00 Del Skrevet tirsdag kl. 21:00 4 timer siden skrev InaB: Ellers ville jeg gjerne ha hatt Amankvah inn i teamet. Han kan mye om å utvikle prestasjonskultur og vet en del om forsvarsorganisering. Det han kan om prestasjonskultur er i beste fall teoretisk. Han var hos oss i 2019 til 2021. Høsten 2020 og hele 2021 som kaptein. Avsluttet med nedrykk. Man kan si mye om rotasjonen av spillere og trenere på den tiden, men det var også tiden der Lumanza og Skytte var hovedaktører. Skylden kan legges på sportssjef eller trener, men som kaptein og rutinert spiller i troppen klarte ikke Amankwah å røske opp i den kulturen som spredde seg. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet tirsdag kl. 21:10 Del Skrevet tirsdag kl. 21:10 2 minutes ago, odd said: Det han kan om prestasjonskultur er i beste fall teoretisk. Han var hos oss i 2019 til 2021. Høsten 2020 og hele 2021 som kaptein. Avsluttet med nedrykk. Man kan si mye om rotasjonen av spillere og trenere på den tiden, men det var også tiden der Lumanza og Skytte var hovedaktører. Skylden kan legges på sportssjef eller trener, men som kaptein og rutinert spiller i troppen klarte ikke Amankwah å røske opp i den kulturen som spredde seg. Du har flere gode poenger som alltid Odd. Vi utvikler oss alle og jeg er litt opptatt av hans analyser. Vet også at næringslivet betaler han for hans kunnskap om prestasjons strategi. Tenkte ikke på han som trener, men som en mulig ressurs i teamet. Siden du vet mer om hans historie i Stabæk enn meg, frafaller jeg ideen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet tirsdag kl. 21:14 Del Skrevet tirsdag kl. 21:14 1 time siden skrev InaB: Siden jeg har jobbet med rekruttering og fikk positive meldinger om Jovic fra en kontakt i Fredrikstad, ble jeg så nysgjerrig at jeg sjekket han nærmere Han skal ha UEFA A-lisens, bred erfaring fra sitt hjemland Kroatia, blant annet i det kroatiske fotballforbundet. Jovic skal også ha studert coaching under blant andre Jose Mourinho på et årsstudium på høyt nivå i Lisboa. Hadde Stabæk vært min klient, ville jeg presentert han som en interessant kandidat - om enn ikke eneste naturligvis. Det er vel 8 innlegget hvor du nevner han - Ingenting av det du presenterer her er egentlig noen grunn til at han skal være kandidat for trenerjobb for oss? - Når du nevner bred erfaring mener du da trenererfaring med gode resultater? Trenererfaringen i Transfermarkt. Han har altså erfaring fra Moss i 2 div(?) med poengsnitt på 1.17 - utover det ingen/lite trenererfaring av det jeg kan se. Club & role Appointed In charge until Matches PPM Fredrikstad Assistant Manager 23/24 (Jul 19, 2023) 23/24 (Apr 19, 2024) - 0.00 Assistant Manager of: Mikkjal Thomassen (19 Games) Drøbak-Frogn Manager 22/23 (Jan 1, 2023) 23/24 (Jul 19, 2023) 1 0.00 Drøbak-Frogn Director of Football 20/21 (Jan 1, 2021) 23/24 (Jul 19, 2023) - 0.00 Moss Manager 18/19 (Jan 1, 2019) 20/21 (Dec 31, 2020) 41 1.17 Follo FK Manager 17/18 (Jan 1, 2018) 18/19 (Dec 31, 2018) 1 0.00 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet tirsdag kl. 21:31 Del Skrevet tirsdag kl. 21:31 7 timer siden skrev Nico1: Synes sammenligningen med Kjønø blir tynn. Mannen er 10 år eldre enn det Kjønø var da han ble hovedtrener. Han har også bedre meritter enn Kjønø, samt betydelig lenger erfaring med 6 år som hovedtrener i Ørn-Horten og 2 veldig suksessrike år i EIK som fortsatt kan ende med eliteseriespill i 2025. Hvis du fortsetter tanken rundt tynne sammenligninger, så har vi akkurat kvittet oss med Bob Bradley. Orker ikke skrive så mye om Bobs alder og tidligere meritter, men poenget er uansett at slikt ikke gir garantier for noe som helst. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet onsdag kl. 11:59 Del Skrevet onsdag kl. 11:59 20 timer siden skrev guttensindet: På hylle 2, som er det beste vi kan håpe på finnes f.eks Kevin Knappen og Geir Bakke, men de skal følge sine respektive lag opp i ES. Men vi har jo noen kandidater i ovenfornevte Thu, vi har Johann Vennberg i Kongsvinger og Jörgen Wålemark i Raufoss med ukjent kontraktslengde. Wålemarks kontraktslengde er nå kjent, 31.12 og den forlenges ikke. https://www.raufossfotball.no/nyheter/jorgen-walemark-og-raufoss-fotball-skiller-lag Tror neppe de sier ham opp på grunn av dårlige resultater. For at Raufoss avga 7 spillere til Eliteserien (8 med Helmersen) fra sommeren 2023 til og med sommeren 2024, og likevel nesten kom på kvalik, er noe ganske motsatt av dårlig. Karen bor egentlig i Göteborg. Det kan spille inn, men kanskje også en større klubb enn Raufoss har latt høre fra seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa_Ottz 89 Del Skrevet onsdag kl. 12:08 Del Skrevet onsdag kl. 12:08 19 timer siden skrev InaB: Jeg mener fortsatt Jovic burde være noe å vurdere. Dagbladet kalte han et av Norges største trenertalenter og han gjorde visstnok en kjempejobb i Fredrikstad, som har greid å få mye ut av en mager stall. Ellers ville jeg gjerne ha hatt Amankvah inn i teamet. Han kan mye om å utvikle prestasjonskultur og vet en del om forsvarsorganisering. Begge deler trenger vi. Ikke for å være negativ til forslag, men Kjønø gjorde jo også en god jobb med Grorud og ble sett på som en av de største talentene i Norge. Han ble ikke akkuratt en suksess hos oss… Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Kongeinnlegg! Del Skrevet onsdag kl. 12:26 Kongeinnlegg! Del Skrevet onsdag kl. 12:26 15 minutter siden skrev Blaa_Ottz: Ikke for å være negativ til forslag, men Kjønø gjorde jo også en god jobb med Grorud og ble sett på som en av de største talentene i Norge. Han ble ikke akkuratt en suksess hos oss… At Kjønø-prosjektet ble en fiasko kan ikke diskvalifisere alle unge trenere for fremtiden. Hver kandidat må vurderes objektivt, uavhengig av om de er 30 eller 70. Kjønø har null relevans for om Jovic er et godt valg. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet onsdag kl. 13:23 Del Skrevet onsdag kl. 13:23 Enig i det som ble sagt i Podcasten! Det er viktig med ett team, det hjelper ikke med en ny hovedtrener alene! Hva må rydde opp, og da må trener få ta med en assistent som deler hans/hennes visjon om spillet! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet onsdag kl. 17:44 Del Skrevet onsdag kl. 17:44 Det viktigste er å se etter trenere som er i tråd med fotballen/filosofien/lederegenskapene som klubben ønsker. Tidligere handlet dette om at man ønsket offensivt god fotball. Husker ikke om dette var forankret noe sted, men det var ihvertfall noe Ingo nevnte så ofte som mulig. De siste årene har vi sjonglert mellom masse forskjellig, med Berg/Bob/Bohinen i den ene enden av skalaen og Janne i den andre. På tide, ovenfra og ned og nedenfra og opp, å finne ut/tilbake til hva som skal være Stabæk-fotball. En tanke. I Barcelona er det samme system/filosofi på La Masia akademiet og på A-laget. Burde ikke Stabæk kunne gjøre noe lignende? Akademiet vårt er best i landet (og i toppen i Skandinavia). Uten sammenligning med Barca forøvrig 😅 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet onsdag kl. 20:56 Del Skrevet onsdag kl. 20:56 3 timer siden skrev yiddo: En tanke. I Barcelona er det samme system/filosofi på La Masia akademiet og på A-laget. Burde ikke Stabæk kunne gjøre noe lignende? Akademiet vårt er best i landet (og i toppen i Skandinavia). Uten sammenligning med Barca forøvrig 😅 Hvis en snakker om en helhetlig filosofi for hele klubben, ja gjerne. Å binde seg til et system er jeg ingen tilhenger av. Fotballen utvikler seg og det som er god fotball i dag er avleggs i morgen. Jeg tror at man over tid kommer mye bedre ut av det om man er eksplisitt ubundet av et system enn om man er det. Rosenborg og 4-3-3, eksempelvis, så ut som en strålende strategi så lenge de hadde riktig trener og spillere til det, og de er bare ett av mange eksempler. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet onsdag kl. 21:38 Del Skrevet onsdag kl. 21:38 For å se litt mer på hvordan en god trener bør tenke så kan det være lurt å se på fotballpunch på TV2 med Alfred Johanson. En ting jeg tar med meg er tanken han har om å forholde seg til en hovedformasjon og en spillestil for alle å forholde seg til, hvor man repeterer og repeterer og repeterer for å bli god. Håper vår nye trener har slike klare prinsipper. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stb_nostalgi 597 Del Skrevet i går, 07:14 Del Skrevet i går, 07:14 På 19.11.2024 den 22.00 skrev odd: Det han kan om prestasjonskultur er i beste fall teoretisk. Han var hos oss i 2019 til 2021. Høsten 2020 og hele 2021 som kaptein. Avsluttet med nedrykk. Man kan si mye om rotasjonen av spillere og trenere på den tiden, men det var også tiden der Lumanza og Skytte var hovedaktører. Skylden kan legges på sportssjef eller trener, men som kaptein og rutinert spiller i troppen klarte ikke Amankwah å røske opp i den kulturen som spredde seg. Godt poeng! Vel så viktig som å finne en god trener tror jeg er å finne en god leder i spillergruppa. En skikkelig kapteinstype Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet i går, 10:56 Del Skrevet i går, 10:56 13 timer siden skrev Nøfyse: Hvis en snakker om en helhetlig filosofi for hele klubben, ja gjerne. Å binde seg til et system er jeg ingen tilhenger av. Fotballen utvikler seg og det som er god fotball i dag er avleggs i morgen. Jeg tror at man over tid kommer mye bedre ut av det om man er eksplisitt ubundet av et system enn om man er det. Rosenborg og 4-3-3, eksempelvis, så ut som en strålende strategi så lenge de hadde riktig trener og spillere til det, og de er bare ett av mange eksempler. Det blir klubbens ansvar å sørge for at man faktisk har riktig trener og spillere til den formasjonen og spillestilen man har besluttet. VI kan ikke drive å hente spillere bare fordi de er billige og kanskje litt gode. Har man en god plan som gjennomsyrer klubben helt ned til akademiet, så får man også spillere opp derfra som allerede passer inn i spillestil og formasjon. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet i går, 17:01 Del Skrevet i går, 17:01 6 timer siden skrev Latmann: Det blir klubbens ansvar å sørge for at man faktisk har riktig trener og spillere til den formasjonen og spillestilen man har besluttet. VI kan ikke drive å hente spillere bare fordi de er billige og kanskje litt gode. Har man en god plan som gjennomsyrer klubben helt ned til akademiet, så får man også spillere opp derfra som allerede passer inn i spillestil og formasjon. Eller man kan la være å vedta en formasjon og spillestil som skal gjelde for hele klubben og velge trenere etter de kriteriene som faktisk betyr noe. Jeg mener akademiet jobbet helt feil om de utviklet systemspillere i stedet for helhetlige fotballspillere. Og det tror jeg de fleste som jobber der er ganske enige i. Mantraet har vel hele veien vært å utvikle spillere med god nok fotballforståelse og ferdigheter til å ta gode og selvstendige valg. Om vi f.eks. driver og utvikler midtstoppere som er helt hjelpeløse så fort treneren ønsker om å legge om til en treer bak, da har akademiet sviktet dem fundamentalt i utdanningen deres. Ikke vil det være bra for forretningsmodellen vår, heller, om Stabæk-spillere får rykte på seg for å bare fungere i Stabæk. På de lavere nivåene i klubben må det jobbes med basisferdigheter, relasjonelle ferdigheter, romforståelse, orienteringsevne, spilleforståelse osv så vi utvikler spillere med forutsetninger for å fungere under de fleste trenere med gode lederegenskaper, og så på A-lagsnivå blir det så klart mye terping på detaljene i hvordan akkurat den treneren vil at laget skal spille, som @tobb nevnte. Jeg tror nok ikke det er så vanskelig å finne trenere som sier akkurat det samme som Alfred Johanson, men det er ikke alle som er like flinke eller har personligheten og lederegenskapene til å få det ut i praksis på en oppbyggende måte som skaper vinnerlag. Hvis det skal sitte folk i klubbstyret og vedta at alle lag i klubben må spille 4-3-3 så blir det for meg litt i kategorien "folk uten nok kompetanse på sport utøver for mye makt over sport". 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå