Viig 189 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 4 minutter siden skrev stbS: Med tanke på at det har vært photoshoot på Nadderud med ny trener allerede i dag så er det bare et godt tegn. Som sagt så tror jeg dialogen har vart en stund, Finstad var jo allerede ute å meldte at en ny trener er klart rundt denne tiden. Ødegaard ga LSK grønt lys denne uken, Sandefjord fikk nok også beskjed relativt nylig. Thu bekreftet for lenge siden at han drar, det har nok gitt oss tid. Vi er dessuten et mye mer spennende prosjekt enn Sandefjord. Ikke Thu som blir ny hovedtrener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 040 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Denne karen? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 502 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Akkurat nå skrev Øyvind: Denne karen? TV2 melder det. Jørgen Wålemark. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 502 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 1 minutt siden skrev Peter: TV2 melder det. Jørgen Wålemark. Wow så feil kan man ta, spennende da! Janne vol 2? Har gjort en fin jobb med Raufoss og de vant fullt fortjent mot oss på Nadderud. Spilte fin fotball. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 580 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Da er ambisjonene satt for 2025. Og BH som assistent sier Stikka 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jankri99 320 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Håper det er et nytt trener team uten Loberto! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torjus 609 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Må være tidenes mest skuffende trener ansettelse. Fikk vel indirekte sparken av Raufoss nylig 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jørg1 2 036 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 3 minutes ago, Torjus said: Må være tidenes mest skuffende trener ansettelse. Fikk vel indirekte sparken av Raufoss nylig Stoler på en grundig jobb fra klubben 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Crispo11 160 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Dette var ekstremt underwhelming. Står på Transfermarkt at han foretrekker 3-5-2 også... Måtte jeg ta feil, men ikke trygg på dette. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 040 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 4 minutter siden skrev Torjus: Fikk vel indirekte sparken av Raufoss nylig Gjorde han virkelig det? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 454 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 6 minutter siden skrev Torjus: Må være tidenes mest skuffende trener ansettelse. Fikk vel indirekte sparken av Raufoss nylig Ser ikke noen indikasjoner på at han fikk sparken 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 580 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Er vel så langt økonomien tillater å gå mhp trener 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 502 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 8 minutter siden skrev Torjus: Fikk vel indirekte sparken av Raufoss nylig Det tror jeg neppe stemmer. 8 plass og 3p unna kvalik er en god sesong for dem, har bare endt høyere en gang på de siste 10 sesongene. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torjus 609 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 4 minutter siden skrev Luringen: Ser ikke noen indikasjoner på at han fikk sparken Feil av meg, tolket en artikkel feil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 401 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 24 minutter siden skrev Øyvind: Gjorde han virkelig det? Nei Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 418 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember På 20.11.2024 den 12.59 skrev 1369: Karen bor egentlig i Göteborg. Det kan spille inn, men kanskje også en større klubb enn Raufoss har latt høre fra seg. En større klubb ja! Oss! Fikk forresten ikke sparken, Oppland Arbeiderblad skreiv for noen dager siden at han ikke ville forlenge. Det burde vel også si seg selv etter det Raufoss har prestert ut ifra forutsetningene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 418 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember 7 timer siden skrev Luringen: Var det ikke noe rasisme-anklager mot Pimenta en gang i tiden Sexisme "Don't be pussies" o.l. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 959 Del Skrevet 9. Desember Del Skrevet 9. Desember Virker som en trener som passer AS’et sin strategi med å selge spillere. Så får vinteren vise om det også passer klubben ift ambisjoner om opprykk i år. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 386 Del Skrevet 10. Desember Del Skrevet 10. Desember Tror vi må se denne ansettelsen utfra at vi ikke sees på som en spesielt attraktiv arbeidsplass, med stadige sparkinger, lite lagbygging og at gode spillere forsvinner fort. Dette gjør oss lite attraktiv som arbeidsplass og gjorde at vi nok hadde en begrenset kandidatpool å velge i. Er du trener på bygda, er det selvsagt attraktivt å komme til en større klubb i hovedstadsområdet så jeg forstår flyttingen fra Toten til Bærum fra treners perspektiv. Fra rekruttering har jeg erfart at noen vokser i en ny jobb. Det får vi alle håpe skjer, slik vi rykker opp. MEN aller viktigst er stallen 25 og når vi får den i hus... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 401 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Desember Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Desember Her tror jeg du bommer. Jeg tror ikke Stabæk er spesielt uattraktiv som klubb. Trenersparkinger er en del av gamet i fotballen. Det er et premiss man aksepterer når man velger å bli fotballtrener. Stabæk har en solid historie som toppklubb i Norge, et etablert akademi som produserer talenter på løpende bånd, og en plassering i hovedstadsområdet som gir mange fordeler både sportslig og kommersielt. Om noe så bør det være en interessant utfordring å ta jobben fordi oppsiden er potensielt stor. Om man ikke ønsker å trene Stabæk fordi man er redd for å få sparken, så vil jeg si at man mangler selvtilitt og ambisjoner, og da er man ikke rett mann for hverken oss eller andre. Flyttingen fra Toten til Bærum handler heller ikke bare om «hovedstadsklubben» som attraktiv i seg selv. Wålemark kommer fra en bakgrunn med utvikling av spillere og lag, og er en kulturbygger. Stabæk, med sin identitet som en klubb som satser på utvikling men som trenger en trener som er god på å bygge lag, passer dermed veldig godt til hans profil. Så finnes det ingen garantier i fotball, men her har Stabæk gjort grundig arbeid. I motsetning til forrige ansettelse som ville vært ungått med normal due dilligence. 47 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 579 Del Skrevet 11. Desember Del Skrevet 11. Desember 10 timer siden skrev @ringo:. Så finnes det ingen garantier i fotball, men her har Stabæk gjort grundig arbeid. I motsetning til forrige ansettelse som ville vært ungått med normal due dilligence. Enig i alt du skriver her @ringo. Etter grundig arbeid går vi for en karismatisk svenske. Høres ut som vi er på rett vei. Med Riise som assistent, har vi et fint bindeledd til unggutta. Tipper 6-7 spillere ut. 2-3 inn. Flest endringer i forsvaret, samt på spissplass. I tillegg må det gjøres plass til Bossman som kommer i mai. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 386 Del Skrevet 11. Desember Del Skrevet 11. Desember 11 hours ago, @ringo said: Her tror jeg du bommer. Jeg tror ikke Stabæk er spesielt uattraktiv som klubb. Trenersparkinger er en del av gamet i fotballen. Det er et premiss man aksepterer når man velger å bli fotballtrener. Stabæk har en solid historie som toppklubb i Norge, et etablert akademi som produserer talenter på løpende bånd, og en plassering i hovedstadsområdet som gir mange fordeler både sportslig og kommersielt. Om noe så bør det være en interessant utfordring å ta jobben fordi oppsiden er potensielt stor. Om man ikke ønsker å trene Stabæk fordi man er redd for å få sparken, så vil jeg si at man mangler selvtilitt og ambisjoner, og da er man ikke rett mann for hverken oss eller andre. Flyttingen fra Toten til Bærum handler heller ikke bare om «hovedstadsklubben» som attraktiv i seg selv. Wålemark kommer fra en bakgrunn med utvikling av spillere og lag, og er en kulturbygger. Stabæk, med sin identitet som en klubb som satser på utvikling men som trenger en trener som er god på å bygge lag, passer dermed veldig godt til hans profil. Så finnes det ingen garantier i fotball, men her har Stabæk gjort grundig arbeid. I motsetning til forrige ansettelse som ville vært ungått med normal due dilligence. Det er ikke ofte jeg sier slikt: Jeg håper du har rett og jeg tar feil med med hensyn til min manglende begeistring. Ja, det er riktig at trenersparking er del av fotballen, spesielt i enkelte klubber. Det er forsket på om det hjelper å sparke trenere, og undersøkelser viser at det høyst gir en helt forbigående effekt. Jeg ønsker vår nye trener lykke til og håper han får mange år og gode resultater i Stabæk. Det er ellers min mening at vi Stabæk fans gjennom mange år har vært alt for kjapp i avtrekkeren når det gjelder å forlange en treners avgang. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 861 Del Skrevet 11. Desember Del Skrevet 11. Desember 48 minutter siden skrev InaB: Det er ellers min mening at vi Stabæk fans gjennom mange år har vært alt for kjapp i avtrekkeren når det gjelder å forlange en treners avgang. Historien viser vel det motsatte? At det har tatt for lang tid før klubben sparket treneren? Hadde Bob eller BHR fått en måned ekstra kunne mye vørt annerledes Vi har ellers ganske god track record på å sparke trener med tanke på kortsiktig mål Ordinas reddet oss etter at mckinley fikk sparken Berg fikset opp etter Ordinas fikk sparken. JJ holdt oss etter Berg slutta (hadde vel fått sparken) Lars Bohinen fikk oss opp etter at Kjønø hadde mislykkes Om det har vært smart på lang sikt er et annet spørsmål, men det handler også mye om å ikke rive ned mer enn nødvendig når en trener ikke får det til 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 411 Del Skrevet 11. Desember Del Skrevet 11. Desember 1 time siden skrev InaB: Det er forsket på om det hjelper å sparke trenere, og undersøkelser viser at det høyst gir en helt forbigående effekt. Jøss - så forskningen sier at etter en stund, så hadde det lønt seg å holde på den forrige treneren? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 520 Del Skrevet 11. Desember Del Skrevet 11. Desember 2 timer siden skrev InaB: Det er ikke ofte jeg sier slikt: Jeg håper du har rett og jeg tar feil med med hensyn til min manglende begeistring. Ja, det er riktig at trenersparking er del av fotballen, spesielt i enkelte klubber. Det er forsket på om det hjelper å sparke trenere, og undersøkelser viser at det høyst gir en helt forbigående effekt. Jeg ønsker vår nye trener lykke til og håper han får mange år og gode resultater i Stabæk. Det er ellers min mening at vi Stabæk fans gjennom mange år har vært alt for kjapp i avtrekkeren når det gjelder å forlange en treners avgang. Kunne du delt denne forskningen du så ofte viser til, hadde vært interessant lesing! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 640 Del Skrevet 11. Desember Del Skrevet 11. Desember 37 minutter siden skrev blaasoldat: Kunne du delt denne forskningen du så ofte viser til, hadde vært interessant lesing! Tipper InaB viser til denne: https://www.forskning.no/arbeid-fotball-ledelse-og-organisasjon/gjor-fotballaget-det-bedre-etter-et-trenerbytte-bare-flaks/1928897 Finnes en del andre artikler som viser til samme/tilsvarende funn. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 411 Del Skrevet 12. Desember Del Skrevet 12. Desember Det som fascinerer meg «forskningsrapporten» av denne typen er at det begrenser verdien av treneren tilsvarende en saltstøtte. Spørs om spillerne er helt enig i at det er uvesentlig om hvem som pisker de rundt på treningsfeltet og i kamp. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 401 Del Skrevet 12. Desember Del Skrevet 12. Desember Noen ganger er det jo også slik at problemene med en trener ikke er begrenset til A-laget, men at det er samarbeidsproblem med andre deler av klubben også… 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 640 Del Skrevet 12. Desember Del Skrevet 12. Desember 37 minutter siden skrev kuk: Det som fascinerer meg «forskningsrapporten» av denne typen er at det begrenser verdien av treneren tilsvarende en saltstøtte. Spørs om spillerne er helt enig i at det er uvesentlig om hvem som pisker de rundt på treningsfeltet og i kamp. Jeg er enig. Det virker underlig hvor lite trenerens prestasjon synes å ha betydning. Men poenget i mye av forskningen er vel at det også i mange tilfeller er andre underliggende årsaker som gjør at laget underpresterer, årsaker som sikkert er mye vanskeligere å måle. Kanskje særlig vanskelig å måle i etterkant for personer som er utenforstående til klubben. Og det blir enda vanskeligere å måle når klubbene skjuler funnene evalueringer. Den siste setningen var fra min egen, superenkle, forskning. Denne artikkelen snuser innom (summerer veldig kort) tilsvarende funn i norsk, tysk og italiensk fotball, og peker også til en sak om Drillos betrakninger rundt hjemmebanefordel og publikumeffekt: https://www.fotballkanalen.com/silly-season/trenerbytte-gir-kun-umiddelbar-effekt 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 386 Del Skrevet 12. Desember Del Skrevet 12. Desember Et poeng til omkring dette: 29 november gikk Bob Bradleys etterfølger i Toronto (John Herdman) av etter det som av insidere beskrives som et trøblete forhold til ledelse og enkelte spillere. Engelske John Herdman var før Toronto svært suksessfull landslagstrener for Canada. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå