Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er cupfinalen over, og ser ikke ut som det kommer noen stygge overraskelser om spillere forsvinner i år. Faktisk er vel det meste i boks, og flere har også skrevet under for to år. Troppen ser derfor slik ut pr. dags dato:

Julie Skjeflo Adserø

Toril Hetland Akerhaugen

Ingrid Bakke

Inger Katrine Bjerke

Melissa Linn Berman Bjånesøy ny

Cathrine Høegh Dekkerhus

Ida Elise Enget

Siri Merete Nordeide Grønli

Line Eithun Hauge

Leni Larsen Kaurin

Lindy Melissa Wiik Løvbræk

Hanna Maanum

Marie Dølvik Markussen ny

Guro Pettersen

Stine Pettersen Reinås

Trine Rønning

Ingvild Stensland

Elise Hove Thorsnes

Ut:

Maiken Vith Pape

Katrine Søndergaard Pedersen

Telma Hjaltalin Thrastardottir

Ikke signert:

Ingrid Hjelmseth

I tillegg håper man å signere to spillere til. Verdt å merke seg at alle spillerne i troppen har vært på et eller annet landslag, og inkl Hjelmseth har vel 14 vært med på A-landslagssamling. Ellers ser man at alle utlendingene forsvinner inkl. assistenttrener Vanja Stefanovic.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristin Ramde Tveit er også i troppen. Mangler dermed 3 nye spillere for å nå målet om 22 spillere.

Celine Granli skal visstnok være tilbake i troppen, og Rikke Storrø fra Ørn og Guro Bergsvand fra Lyn skal i følge Budstikka være klare. Dermed har man vel fyllt opp troppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå nærmer man seg å ha hele landslaget. Ingvild Isaksen er også klar. Da begynner troppen å bli oppsiktsvekkende stor. Overgangen til Bjånesøy er vel ikke offisielt bekreftet ennå, og Hjelmseth har vel muligens ikke singert ennå, men akkurat den er jeg ikke sikker på. Også litt usikker på Kaurin og Bjerke siden spillerprofilene deres ikke er påført 2014 ennå, men mulig det er andre grunner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå nærmer man seg å ha hele landslaget. Ingvild Isaksen er også klar. Da begynner troppen å bli oppsiktsvekkende stor. Overgangen til Bjånesøy er vel ikke offisielt bekreftet ennå, og Hjelmseth har vel muligens ikke singert ennå, men akkurat den er jeg ikke sikker på. Også litt usikker på Kaurin og Bjerke siden spillerprofilene deres ikke er påført 2014 ennå, men mulig det er andre grunner.

Hjelmeseth skrev på twitter at hun er klar for en sesong til og da regner jeg med at det er for Stabæk :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelmeseth skrev på twitter at hun er klar for en sesong til og da regner jeg med at det er for Stabæk :)

Da jeg sa til Hjelmseth under årsfesten at du må skrive under da, så sa hun gjør jeg ikke alltid det. Så håpet om at hun fortsetter er veldig til stede. Dessuten sa Guro Pettersen at hun hadde skrevet under ny kontrakt, men regnet med å bli leid ut siden hun ikke utviklet seg nok ved å sitte på benken og ikke få matchtrening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Positive tendenser her. Dekning i alle ledd og vel så det. En fin blanding av erfaring og ungdom. Videre har vel omtrent samtlige landslagserfaring på ett eller annet nivå. Tror det er veldig viktig at en nå har inne 4 lokale spillere fra egne rekker. Det gjør det mer attraktivt for yngre ambisiøse spillere å søke til Stabæks aldersbestemte lag. Så får en se hvordan de vurderes inn mot seriestart. Blir nok en del utlån når start 11'rn har materialisert seg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom vi signerer Hjelmseth er keepersituasjonen helt topp. Med Bjånesøy inn, får vi kanskje også den nødvendige konkurransen om spissplassen på et godt nivå (Adserø og Wiik er vel de to andre kandidatene per nå). På vingene har vi Enget, Kaurin og Thorsnes. Helt topp! I forsvar har vi 6 spillere som har fått en starte kamper i år. Også der virker dekningen god.

Men, på midten, har vi iløpet av realitvt kort tid denne høsten mistet to fantastiske spillere - en sjef og en vanvittige offensive drivkraft i henholdsvis Katrine Pedersen og Caroline G Hansen. Er disse fullgodt erstattet med Isaksen (hvis det stemmer) og talentet fra Troms? Selvfølgelig ikke. Men dersom Dekkerhus fortsetter å ta steg, og Stensland får et lengre opphold uten skader, kan vi kanskje få en midtbane på det nivået vi hadde i vår og i sommer? Jeg håper det, for neste år skal vi også ut i CL, og det er all grunn til å anta at vi får knalltøff motstand allerede fra første runde, og det vil tære på troppen, som det har gjort begge de foregående årene vi har vært i Europa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjånesøy er visstnok tiltenkt en rolle som indreløper. Ellers så har jeg jo helt glemt Maren Hauge. Hun vil være tilbake fra lån, og har kontrakt ut 2014. Det lukter vel at noen vil bli lånt ut også kommende sesong. Guro Pettersen er jo nevnt, men ettersom Hjelmseth har operert er det vel ikke aktuelt med utlån med det første, og i såfall må vi jo i det minste få inn en brukbar reservekeeper. Vi har jo alltids Trine Rønning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, alderen på våre nye spillere er 16, 16, 18, 19, 20, 21 og 24.

Savner kanskje noen som ikke er på vei opp, men er "oppe"?

Isaksen (24) er kanskje denne spilleren?

I en tropp på 22 spillere har vi nå kun 7 over 25 år - hvis alle signerer. Det er kanskje litt snaut?

På den annen side er det jo klart at blant våre yngre (inntil 25 år) har vi spillere som Enget, Isaksen, Thorsnes og Dekkerhus. Mye rutine der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg sa til Hjelmseth under årsfesten at du må skrive under da, så sa hun gjør jeg ikke alltid det. Så håpet om at hun fortsetter er veldig til stede. Dessuten sa Guro Pettersen at hun hadde skrevet under ny kontrakt, men regnet med å bli leid ut siden hun ikke utviklet seg nok ved å sitte på benken og ikke få matchtrening.

Hjelmseth har signert for en sesong til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med så mange spillere inn er det kanskje ikke unaturlig at noen flere også forsvinner. Leni blir ikke med videre. Kanskje ikke helt unaturlig da hun fikk lite spilletid i høst, og med de spillerne som har kommet inn er det neppe lettere for henne å komme inn igjen i startelleveren. Så jeg er egentlig ikke overrasket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Troppen 2014
  • Opprett ny...